Vertrouwen weg, hoe nou verder?

26-06-2018 16:45 43 berichten
Een jaar geleden nam alcoholgebruik man ernstig toe. Een paar maanden geleden heb ik gezegd zo niet meer verder te willen. Ik ben naar de huisarts gegaan en die heeft vervolgens een gesprek met man gehad. Man gaf aan zelf wel te kunnen minderen met alcohol en stemde toe in relatietherapie.

Man drinkt ondertussen ca. twee flessen wijn per week, en de rust lijkt weergekeerd. De relatietherapie richt zich op beter communiceren. Man staat helemaal achter het uitgangspunt: geen oude koeien uit de sloot halen. Mijn vertrouwen is echter weg. Daarbij denk ik dat over meningsverschillen communiceren ook niet het probleem was. In dat geval zitten we dus niet goed bij relatietherapie, maar ik weet ook niet wat anders. We zijn 18 jaar samen en hebben twee kinderen.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
26-06-2018 18:22
Een alcoholprobleem is bijzonder hardnekkig. Minderen helpt niet
Precies, minderen is alleen maar een excuus om gewoon te kunnen blijven drinken. Stoppen kan alleen als hij het echt zelf wil en accepteert dat hij dan ook echt nooit meer kan drinken. De harde waarheid is dat alcoholisme meestal niet te genezen valt.
Mumu, alcoholisten vinden altijd dat het reuze meevalt en je angst voor een terugval is heel reëel.
Vind het moeilijk om hiervandaan te zeggen wat je zou kunnen doen maar ik denk dat je toch je poot stijf moet houden v.w.b. de alcohol. Ongelooflijk dat je wat dat betreft geen steun en bijval krijgt van die therapeut en de huisarts.

Makkelijk praten hier maar ik denk dat je het beste met je vuist op tafel kan slaan de eerstvolgende keer dat jullie therapie hebben en zeggen dat jij pas verder wil met de therapie als je man mét hulp van professionals of door de AA te bezoeken helemaal gestopt is met drinken.
Zeg gewoon wat jij (en heel veel mensen met jou) denken: hij zal toch weer meer gaan drinken.