Vertrouwen

08-02-2019 12:47 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik ben een 42-jarige vrouw. Heb door zaken in het verleden moeite met vertrouwen en zelfvertrouwen. Vaak onterecht. Vaak ook niet gemakkelijk voor mijn vriend. We zijn nu zo een kleine 2 jaar samen. Hij is een heel open en behulpzaam persoon. Staat steeds klaar met een luisterend oor en erg onbaatzuchtig. Helpt mensen spontaan. Hij kent mijn issues. Heeft hier begrip voor. Ik weet hoeveel geluk ik heb met zijn begrip en geduld. Hij heeft veel vriendinnen. Altijd al gehad. Als kind trok hij al vaker op met meisjes. Nu ook nog, het klikt bij hem vaker met vrouwen of met mannen. Hier heb ik geen probleem mee. Is niet steeds gemakkelijk voor mij, ben een jaloers persoon. Slechte en geen aantrekkelijke eigenschap. Maar hij begrijpt dit en is steeds open in zijn communicatie. We gebruiken elkaars pc, hij leest zijn berichten op pc en beantwoord deze ook terwijl ik er bij ben. Doet alles van communicatie met vrienden en vriendinnen open en bloot. Nu had hij echter een vrouw die enkele keren is komen chatten, en nogal persoonlijke dingen vertelde. Over sex en sex met een scharrel en daar dan zijn mening over vroeg... Hij heeft deze berichten gewist. Had dit ook niet tegen mij gezegd. Kwam ter sprake toen ik een reactie van haar op FB naar hem gericht nogal 'persoonlijk' vond en heb hem toen ernaar gevraagd. Hij had dit gewist en er niks over gezegd omdat hij weet dat ik dit niet leuk zou vinden en afkeuren. Klopt ook helemaal. Hij wou geen gedoe. Het steld niets voor en voor de lieve vrede maar niks gezegd. Voor mij is dit wat dubbel. Normaal toch dat ik ik het niet tof vind dat een andere vrouw over beffen enzo bezig is tegen mijn vriend. Het is iemand die hij enkel van op de chat kent. Van enkele jaren geleden, via een datingsite. Wat is jullie mening hierover? Ik laat het varen. Heb wel gezegd dat ik graag heb dat hij eerlijk is als hij zo een gesprekken voert en niet wist. Kan er wel mee om als hij hierover eerlijk.
Mannen met veel vriendinnen hebben die niet voor niks..voor hun ego!

Normaal hebben mannen vrienden.
En hij geeft sexadvies? Haha, dumpen die hap!
En als je dat bericht op fb niet had gezien?
Wanneer je er vrede mee hebt dan hoef je hem ook niet de hele tijd te controleren. Je maakt jezelf daar gek mee. Dit is een man die veel aandacht nodig heeft buiten de deur en hij is daar open over. Een ego ding inderdaad. Het is pathologische keuze om met jouw achtergrond voor zo iemand te kiezen en dan liegt hij ook nog. Neem een saaie boekhouder als vriend die genoeg heeft aan alleen jou en die seks alleen met jou bespreekt. Jouw vriend past niet bij jou.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik vind het niet normaal dat een ander mijn partner om sexadvies komt vragen.

Ik vind het nog debieler als mijn partner dat dan ook nog gaat zitten geven.
Die vriendin had gevraagd: mag ik eens iets vragen? Na wat koetjes en kalfjes. En zei erbij met dat ze hem nog nooit IRL had gezien maar ze elkaar wel al wat kenden wat zijn mening was over iets wat die vriend deed.... Neen, hij ging er niet over begonnen zijn omdat hij weet dat ik daar moeite mee ging hebben en wou geen drama... dit vind ik nu zo jammer. Tot een tijd geleden zei hij steeds als iemand van vroeger nog eens contact had opgenomen ofzo en hij wist dat ik die openheid enorm apprecieer. En nu gewoon verzwijgen en wissen.
Viva- amber heeft zeker een punt.
Was eerder relatie advies en even ook wat sex-gerelateerd. Waarbij hij niks over ons privé heeft gezegd. Ze vroeg of hij dit of dat al gedaan had of normaal vond. Dingen waar ze wat mee zat en waarschijnlijk aan hem durfde te vragen omdat ze hem al een tijd kent maar weet dat ze hem niet zal tegenkomen in het echte leven, dus wel durft te vragen.
Freezebees schreef:
08-02-2019 13:21
Was eerder relatie advies en even ook wat sex-gerelateerd. Waarbij hij niks over ons privé heeft gezegd. Ze vroeg of hij dit of dat al gedaan had of normaal vond. Dingen waar ze wat mee zat en waarschijnlijk aan hem durfde te vragen omdat ze hem al een tijd kent maar weet dat ze hem niet zal tegenkomen in het echte leven, dus wel durft te vragen.
Waarom vertel je ons dit?

Wat vind jij normaal?

Waarom heb je er vrede mee dan je vriend zoveel (seksuele) aandacht nodig heeft buiten de deur?

Waarom controleer je je vriend?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
08-02-2019 13:29
Waarom vertel je ons dit?

Wat vind jij normaal?

Waarom heb je er vrede mee dan je vriend zoveel (seksuele) aandacht nodig heeft buiten de deur?

Waarom controleer je je vriend?
Het kan net dat beetje spanning in de relatie zijn wat nodig is om TO bij haar man te laten blijven.
Van zijn kant uit gezien, zou ik er knettergek van worden dat al mijn gesprekken gecontroleerd worden. Als er dan zo weinig vertrouwen is, dan ook geen relatie.
freja schreef:
08-02-2019 13:33
Het kan net dat beetje spanning in de relatie zijn wat nodig is om TO bij haar man te laten blijven.
Misschien kan zij het Monster verbond eens lezen. Spanning is de python in de Efteling. Dit is een pathologische of een neurotische partnerkeuze.
Ik zie het probleem niet zo.
Heb zelf ook een vriend die ik al ruim 10 jaar ken, waarbij onze relaties worden besproken en óók het seksuele gedeelte ervan op zijn tijd.
Vind het zelf juist zeer verhelderend om af en toe de kant van de man te horen en hij heeft dat andersom net zo.

Waarom zou je het wel met een goeie vriendin kunnen bespreken, maar niet met een goeie vriend?
viva-amber schreef:
08-02-2019 13:42
Misschien kan zij het Monster verbond eens lezen. Spanning is de python in de Efteling. Dit is een pathologische of een neurotische partnerkeuze.
Dus het ligt aan TO?
Jenny80 schreef:
08-02-2019 13:46
Ik zie het probleem niet zo.
Heb zelf ook een vriend die ik al ruim 10 jaar ken, waarbij onze relaties worden besproken en óók het seksuele gedeelte ervan op zijn tijd.
Vind het zelf juist zeer verhelderend om af en toe de kant van de man te horen en hij heeft dat andersom net zo.

Waarom zou je het wel met een goeie vriendin kunnen bespreken, maar niet met een goeie vriend?
Dit!
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Wanneer het allemaal kan waarom zou je er dan over moeten liegen?
hoe blijer ik met mezelf ben, hoe minder jaloers ik me voel

en verder heb ik natuurlijk een vent die wel uitkijkt
Lorem Ipsum
freja schreef:
08-02-2019 13:46
Dus het ligt aan TO?
TO heeft verlatingsangst en wil een vriend die zij kan vertrouwen. Dan kiest zij iemand die veel aandacht buiten de deur nodig heeft en die zij in alles controleert. Daarop doet hij alsof hij heel open is maar onder tussen liegt hij. Zij houdt zelf de cirkel van haar angsten in stand door voor dit type man te kiezen en ik gok niet voor de eerste keer. To heeft vast meerdere onbetrouwbare vriendjes gehad die zij de hele tijd in de gaten moest houden.
viva-amber schreef:
08-02-2019 14:09
TO heeft verlatingsangst en wil een vriend die zij kan vertrouwen. Dan kiest zij iemand die veel aandacht buiten de deur nodig heeft en die zij in alles controleert. Daarop doet hij alsof hij heel open is maar onder tussen liegt hij. Zij houdt zelf de cirkel van haar angsten in stand door voor dit type man te kiezen en ik gok niet voor de eerste keer. To heeft vast meerdere onbetrouwbare vriendjes gehad die zij de hele tijd in de gaten moest houden.
Wat is haar sterrenbeeld dan?
Zodra er gelogen wordt en dingen verwijderd worden klopt het niet meer. Ik zou het afkappen..
Behalve dan dat het verwijderen van berichten een ding kan zijn...waar wordt er gelogen dan ? ( of lees ik daar over heen? )

Je hoeft toch niet elk persoonlijk gesprek dat je met iemand hebt, uitgetikt en wel onder de neus van je partner te leggen. ..maar goed ik snap dat hier meer aan de hand is en er vertrouwens-issues zijn. Dat maakt het lastig.
Hoe onaantrekkelijk om zo’n onzekere en controlerende vriendin te zijn!
Dit gaat je je relatie nog eens kosten hoor. Doe iets aan je zelfvertrouwen en ondertussen ben je geen relatie materiaal.
Belachelijk dat een man met vriendinnen uit is op aandacht! Met vriendschap maakt geslacht niet uit.
Dat hij berichten wist voordat jij ze kan lezen duidt er al op dat hij je gedrag niet leuk vind. Waar is de privacy in je relatie. Man moet toch kunnen praten met wie hij wilt zonder een verklaring te hoeven geven?!
Als jij meer zelfvertrouwen zou hebben, dan zou je dat niet nodig vinden om te weten wat hij voor berichten aan wie sturt hoor.
In mijn ogen gaat t je ook geen zak aan wat een vriendin aan hem vraagt voor advies, ik zou er heel ongemakkelijk van worden dat er een jaloerse vriendin mijn berichten meeleest die ik naar iemand in vertrouwen stuur!
Dinchi schreef:
08-02-2019 14:16
Zodra er gelogen wordt en dingen verwijderd worden klopt het niet meer. Ik zou het afkappen..
Ik ook..
Ik vind het niet gek dat hij liegt en berichten wist, omdat hij weet hoe zijn vriendin in elkaar steekt.

Je krijgt wat je geeft en neemt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven