Voor vriend draait (bijna) alles om eten

02-10-2021 11:57 775 berichten
Sinds een aantal maanden heb ik een super lieve vriend. Voor mij is dat heel bijzonder, want ik ben al flink wat jaren single en ik had me ermee verzoend dat dat voorlopig wel zo zou blijven.
Ik ben hem op een bijzondere manier tegen het lijf gelopen: we delen bepaalde hobby's en we vinden in grote lijnen dezelfde dingen leuk. Tijdens de eerste ontmoeting met hem had ik meteen al een gevoel van vertrouwdheid en hij had dat ook heel sterk bij mij. We besloten elkaar vaker te ontmoeten en inmiddels zien we elkaar regelmatig in de weekenden, vanwege de afstand, maar soms komt hij door de week ook even bij me langs.

Mijn vriend en ik voelen ons erg bij elkaar thuis, ik heb echter het gevoel dat hij mij bijzonder graag mag als mens, maar dat hij mij niet speciaal seksueel aantrekkelijk vindt en dat maakt me wel wat onzeker inmiddels. Toen we elkaar voor het eerst ontmoetten was ik slank, maar nu, na een paar maanden, is dat wel anders. Mijn vriend gaf meteen al aan dat het beter zou zijn als hij en ik wat zouden aankomen, zelf was hij ook dun. Ik stemde daar graag mee in, een paar kilo meer had bij mij zeker geen kwaad gekund, net als bij hemzelf.

Als mijn vriend bij me is staat eigenlijk het gehele weekend vooral in het teken van eten. Hele tassen met wijn, kazen, toastjes, gebakjes, koeken, slagroom en noem maar op worden naar binnen gesleept en we zijn er inmiddels aan gewend meteen aan te vallen. Meestal komt hij op vrijdagavond tegen de tijd dat ik normaal naar bed ga en dan vinden we het allebei leuk en lekker om nog even wat te drinken en te eten voor we gaan slapen.

De volgende ochtend verwent mijn vriend mij met een heerlijk ontbijt: yoghurt met slagroom, croissantjes met roomboter en kaas, gebakken eieren, soms zelfs rumbonen, het kan niet op. Ik voel me dan echt een prinsesje, zo lief is nog geen enkele man ooit voor me geweest.

Een probleem is echter dat ik inmiddels wel erg veel kilo's ben aangekomen, veel meer dan gezond en mooi zou zijn. Mijn vriend is nog steeds heel slank.
Ik geniet enorm van die verwennerijen, maar ik heb al aangegeven dat we hier toch echt mee moeten stoppen, dat het voor mij ongezond begint te worden. Maar op een of andere manier ziet hij dit niet in en ik kan de verleidingen in het weekend ook niet weerstaan.
Inmiddels durf ik niet meer op de weegschaal te gaan staan, maar ik merk aan mijn kleding en soms zelfs aan de reacties van anderen dat ik veel te dik aan het worden ben.
Door de week probeer ik mezelf heel erg in te houden, maar op een of andere manier lukt me dat niet goed.

Afgezien hiervan hebben mijn vriend en ik een liefdevolle, heerlijke relatie. We kunnen eindeloos met elkaar praten, plannen maken, knuffelen en ik krijg meer en meer het gevoel dat we voor elkaar bestemd zijn. Hij geeft me het gevoel van thuiskomen, we hebben ook aan een half woord genoeg, het is soms net alsof we elkaars gedachten kunnen lezen. Er is heel veel liefde tussen ons.

Maar dat er ook een probleem is begint voor mij nu wel duidelijk te worden. Ik heb zijn hulp echt nodig om weer wat slanker, gezonder en sportiever te worden.

Help! Tips? Herkenning?
Ohhh, hij is een feeder.
Mijn vriend is ook zo. Hij houd van lekker eten en snapt niet dat een ander dat niet wil. Het enige wat ik je aan kan raden is echt zelf nee zeggen. Hij gaat je niet helpen (als hij op mijn vriend lijkt).
anoniem_406315 wijzigde dit bericht op 02-10-2021 12:03
1.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hij ziet dit niet? Je zegt 'Luister Piet, vanaf nu stoppen we hiermee, want ik wil het niet meer.' Klaar.

Doet hij dat niet, dan weet je dat hij totaal geen rekening met jou wil houden.
Life is short. Eat dessert first.
Woll*Stone schreef:
02-10-2021 12:00
Ohhh, hij is een feeder.
Die indruk krijg ik ook
Hij heeft helemaal niet aan een half woord genoeg en hij kan ook je gedachten niet lezen. Jij wilt niet meer zoveel eten en hij gaat toch door.

Dat is is helemaal geen liefdevol gedrag trouwens. Hij houdt helemaal geen rekening met jouw wensen en grenzen.
Vind dat je het ook wel heel makkelijk op hem afschuift
Je kan nee zeggen? Schuif zelf niet alles naar binnen?
Jouw lichaam, jij stopt het in je mond.
Is hij een Indo of een feeder? Ik zit met het eerste. Echt lastig. Bij hem en z'n familie draait alles om eten. Standaardvraag is ook als je ergens voor uitgenodigd wordt: Is dat met eten? De meesten bijven ook superslank. Je zult toch echt dingen moeten laten staan of afslaan, ook als dat speciaal voor jou gekocht is.
Woll*Stone schreef:
02-10-2021 12:00
Ohhh, hij is een feeder.
Ik heb even gegoogeld, en ik zie dat dat een (vaak) man is die dikke vrouwen dik houdt of nog dikker maakt. Ik denk dat het bij hem anders ligt, want ik was heel slank toen hij mij voor het eerst zag en hij voelde zich meteen tot me aangetrokken. Hij vond wel dat ik wat te dun was en dat was ook zo.
PogingTwee schreef:
02-10-2021 12:02
Mijn vriend is ook zo. Hij houd van lekker eten en snapt niet dat een ander dat niet wil. Het enige wat ik je aan kan raden is echt zelf nee zeggen. Hij gaat je niet helpen (als hij op mijn vriend lijkt).
Ja, maar deze vriend sleept wel extreme hoeveelheden eten mee, ik neem aan dat jouw vriend dat niet doet, en dat hij ook niet aan het begin van jullie relatie heeft gezegd dat het een goed idee zou zijn om aan te komen?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Bij dit soort verhalen vraag ik me echt af wat je ouders/familie/vriendinnen hiervan zeggen?

Je was eerst dun en binnen een paar maanden dikker dan gezond is? For real!?
Denk je dat hij jou expres wil laten aankomen omdat hij je dan seksueel aantrekkelijker vindt?
Droomroodje schreef:
02-10-2021 12:05
Ik heb even gegoogeld, en ik zie dat dat een (vaak) man is die dikke vrouwen dik houdt of nog dikker maakt. Ik denk dat het bij hem anders ligt, want ik was heel slank toen hij mij voor het eerst zag en hij voelde zich meteen tot me aangetrokken. Hij vond wel dat ik wat te dun was en dat was ook zo.
Dan nog vind ik het echt heel raar dat hij het als zijn taak ziet om jou doelgericht dikker te maken. Volgens mij is je volproppen zoals hij voor ogen ziet ook niet de manier om aan te komen als je ondergewicht hebt.

Maar goed, als je echt niet meer wil dat hij dat doet moet je denk ik die tassen weigeren, dat gaat hij maar terug in de auto zetten, want jij wil niet meer zoveel eten. Niet pas weigeren als hij het al op een dienblad voor je neus zet, want dan is het moeilijker voor jou en gaat hij aandringen. Dus zeggen: 'Ik had daarover gezegd dat ik dat niet meer allemaal wil, dus ik wil ook niet dat je dat allemaal mee naar binnen neemt.'
Droomroodje schreef:
Hoeveel kg ben je aangekomen in hoeveel maanden? Want het lijkt extreem?
Ik kom de laatste tijd snel aan, het zal niet alleen aan het eten liggen, ik ben ook net in de overgang en ik slik medicijnen waarvan je kunt aankomen. Maar wat hulp van vriend zou ik wel fijn vinden. Hij zegt nooit dat ik te dik ben, de mensen om mij heen beginnen zich wel zorgen te maken.
Ik lees over feeders: "Er bestaat een breed spectrum van streefgewichten bij gainers en feeders, van een tiental kilo's extra tot (fantasieën over) immobiliteit."

Ik zou er dus niet vanuit gaan dat feeders per se vrouwen kiezen die al te dik zijn op het moment dat het begint.
Susan schreef:
Ja, maar deze vriend sleept wel extreme hoeveelheden eten mee, ik neem aan dat jouw vriend dat niet doet, en dat hij ook niet aan het begin van jullie relatie heeft gezegd dat het een goed idee zou zijn om aan te komen?
Ja, dat is waar. Mijn vriend neemt grote hoeveelheden mee, maar dat is vooral omdat hij zelf veel groter is en meer eet dan ik. En hij vind niet dat ik moet aankomen. Hij heeft helemaal geen kritiek op mijn gewicht, en terecht. Zeker in een beginnende relatie vind ik kritiek op het gewicht van je partner best onbeschoft.
Ik zou echt ook afkanppen op dat gevreet, die enorme overdaad. Nergens voor nodig.
PogingTwee schreef:
02-10-2021 12:10
Ja, dat is waar. Mijn vriend neemt grote hoeveelheden mee, maar dat is vooral omdat hij zelf veel groter is en meer eet dan ik. En hij vind niet dat ik moet aankomen. Hij heeft helemaal geen kritiek op mijn gewicht, en terecht. Zeker in een beginnende relatie vind ik kritiek op het gewicht van je partner best onbeschoft.
Ja precies. En hij maakt voor haar een ontbijt met yoghurt met slagroom EN croissants met kaas en roomboter EN gebakken eieren EN dan nog rumbonen, het klinkt mij allemaal vrij extreem in de oren, ook alsof hij haar doelbewust aan het eten wil krijgen en niet zozeer zelf veel wil eten.
doornroosje9 schreef:
02-10-2021 12:08
Hoeveel kg ben je aangekomen in hoeveel maanden? Want het lijkt extreem?

Ja, ik ben schat ik in 6-8 weken tijd wel 16 kg aangekomen, echt erg veel. en er komt steeds meer bij. Ik ben al bij de huisarts geweest en die geeft aan dat dit abnormaal is en dat ik minder moet eten dan voor de overgang en de medicijnen. Maar ik was juist om aan te komen veel meer gaan eten.
greenmoustache schreef:
02-10-2021 12:06
Bij dit soort verhalen vraag ik me echt af wat je ouders/familie/vriendinnen hiervan zeggen?

Je was eerst dun en binnen een paar maanden dikker dan gezond is? For real!?

Dit inderdaad. Vreemd verhaal.
Maar over hoeveel kilo hebben we het nu ? Is he bmi echt te hoog ?
Ik wil geen relatie met iemand die mij niet seksueel aantrekkelijk vindt.
Droomroodje schreef:
02-10-2021 12:12
Ja, ik ben schat ik in 6-8 weken tijd wel 16 kg aangekomen, echt erg veel. en er komt steeds meer bij. Ik ben al bij de huisarts geweest en die geeft aan dat dit abnormaal is en dat ik minder moet eten dan voor de overgang en de medicijnen. Maar ik was juist om aan te komen veel meer gaan eten.
Als ik één ding weet is dat je niet van elk weekend 2 croissants en wat yoghurt 16 kilo aankomt.

Wel zou ik afknappen op dat hij van in begin zo hamert op bijkomen.
En dat het seksueel niet matcht.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Droomroodje schreef:
02-10-2021 12:12
Hem zeggen dat hij hier onmiddellijk mee moet stoppen. Geen 'gemaar', geen 'gezeur', kappen hiermee, anders blijft hij maar weg. Dit is niet normaal, TO en het zou kunnen dat het hier om een feeder gaat. Absoluut niet zeker hoor, maar dit is heel raar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven