vreemd gevoel, raar gedrag

17-02-2012 01:54 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
mijn vriend en ik zijn bijna 2 jaar samen. Hij gaat soms alleen uit met vrienden. Soms heb ik geen zin en vind ik dat geen probleem. Maar zoals vandaag voel ik mij niet lekker heb griep, ben verkouden en hij wil gaan stappen met vrienden. Gister avond is hij ook uit geweest. Vandaag heb ik liever dat hij bij mij blijft, hij wil een paar uurtjes gaan stappen. Meningsverschil dus.

Wat vinden jullie?

Als je vriendin ziek is en ook graag mee wil maar niet kan, gewoon gaan? of niet.
Gewoon gaan. Jij bent ziek, hij niet.
En je bent wel midden in de nacht aan het forummen. Dus wat is er aan de hand? Niets.
quote:yasmijn schreef op 17 februari 2012 @ 02:04:

Gewoon gaan. Jij bent ziek, hij niet.Dit
Gebeurtenis, Gedachte, Gevoel, Gedrag, Gevolg.

Waar zit er iets scheef?
Ik vind dat hij, als hij iets voor je zou kunnen doen, best thuis zou kunnen blijven. Aangezien hij gisteren ook uitgeweest is.

Het is echter gewoon nacht, en als je niet doodziek bent kun je met een paracetamolletje gewoon naar bed. Wellicht dat'ie dan nog een glaasje water voor je naast het bed zet.

Verder kan ik me niet voorstellen dat het alleen om dit akkefietje gaat. Gaat hij vaker weg op momenten dat jij hem eigenlijk nodig hebt/denkt te hebben?
ik woon op curacao hier is het 5 uur vroeger dus niet midden in de nacht
hij gaat inderdaad vaker weg als ik niet kan, bijvoorbeeld door de weeks als ik moet werken gaat hij uit, ik wil graag gaan maar kan niet want ik moet de volgende morgen vroeg op.

het voelt dat het hem niet uitmaakt of ik mee ga of niet, hij gaat gewoon
Dat hij weg gaat als jij moet werken lijkt mij prima. Het is niet zijn wekker die morgenvroeg gaat.

Ik bedoel meer op momenten dat jij hem nódig hebt (en nodig hebben is dus niet puur zijn aanwezigheid om jouw verveling tegen te gaan)

Bijvoorbeeld:

Hij gaat om 11:30 met zijn vrienden voetballen terwijl jij met je gebroken been in het gips om 11:45 in het ziekenhuis moet zijn voor controle.

Waarom vind je het erg dat hij leuke dingen doet als jij verplichtingen hebt? Jij bent toch ook wel eens vrij lijkt me?

Het spijt me dat ik het zo zeg, maar je lijkt wel een beetje een jaloerse puber die kwaad wordt op haar broertje omdat hij geen proefwerkweek heeft en wel naar de film kan.
eleine ik snap wat je bedoelt, hij laat mij soms onderdaad ook in de steek.

soms moet ik voor mijn werk savonds laat naar de andere kant van het eiland rijden in mn eentje, dan vraag ik of hij met me mee wil dan trekt hij een saai gezicht want dan heeft hij geen zin. Of soms gaat hij liever naar vrienden.

vandaag had ik ook zin om mee te gaan maar voel me rot, ik vind het gewoon niet leuk dat hij dan gewoon gaat. hij is immers gisteren ook uit geweest.

ik vraag aan hem of hij thuis wil blijven maar hij gaat gewoon. ik vind dat gewoon echt niet leuk.

ik geeft hem genoeg vrijheid maar als ik een keer wat vraag zou het fijn zijn als iemand daar gehoor aan geeft
Het is inderdaad naar dat hij nooit gehoor geeft aan jouw vraag of hij thuis wil blijven. Kan het zijn dat hij je, doordat hij steeds weigert, een beetje doorschiet in je gevoel daarover?

Ik zie in dit geval 2 oplossingen. Hem vertellen wat je voelt en vragen of hij rekening met je wil houden, of je er overheen zetten en accepteren dat hij zo is.

Het eerste kun je natuurlijk altijd proberen. Succes!
ik heb gewoon ECHT een slecht gevoel bij dit. als ik ziek ben en ik vraag of hij thuis wil blijven dan we samen wat doen filmpje kijken ofzo is dat raar????

hij zegt tegen mij dat ik niks heb te zeggen en dan het mij niet aangaat als hij weg wil.

wij wonen samen, als hij nou alleen zou wonen moet hij het lekker zelf weten.
ja Eleine ik denk juist omdat hij zo vaak negatief reageert als ik wat vraag ik zo reageer.

Het enige waar hij positief op reageert als ik hem vraag om uit te gaan.

Als ik hem vraag om iets te doen in huis reageert hij geirriteerd, als ik hem vraag om mee te gaan om iets te doen voor mijn werk krijg ik een geirriteerde blik, boodschappen doen hetzelfde, ppffff maar hij wil wel uitgaan en ik mag niks zeggen
Wat doet hij verder eigenlijk? Werk, studeren of toch vooral uitgaan en rondhangen?
hjij werkt, fulltime
Klinkt precies als mijn narcistische ex (en ik woon toevallig ook op Curacao). Ik zou in jouw geval ook balen, maar me niet direct zorgen maken. Is dit iets van de laatste tijd of is hij altijd al zo geweest?
Ik vind het niet raar dat je vriend uitgaat, terwijl jij ziek bent.

Jij kunt lekker uitrusten en beter worden. Je vriend kan weinig voor je doen.

Bovendien zit je nu op dit forum, dus erg ziek ben je niet.

Dat hij niets in huis doet en geen boodschappen wil doen vind ik wel raar. Waarom zou dat alleen jouw taak zijn?

Het niet iets willen doen voor jouw werk, dat is dan weer minder vreemd. Waarom zou hij iets moeten doen wat jouw verantwoordelijkheid is? Hij heeft zijn eigen werk.

Ik geloof best dat hij misschien te weinig rekening met je houdt, maar jij klinkt ook als een erg afhankelijk type.
Nou meid, zo te lezen heeft deze man heel weinig voor je over...
Is het niet de cultuur van de mannen daar? Of is hij nederlander?
quote:ivyheaven schreef op 17 februari 2012 @ 02:53:

soms moet ik voor mijn werk savonds laat naar de andere kant van het eiland rijden in mn eentje, dan vraag ik of hij met me mee wil dan trekt hij een saai gezicht want dan heeft hij geen zin. Of soms gaat hij liever naar vrienden.

Dat vind ik een beetje vreemd...van jou. Het is jouw werk. Waarom moet hij mee als jij werkt? Het eiland is niet zo groot als het lijkt!

Wat is nu het werkelijke probleem? Denk je dat hij vreemd gaat?
Je zeurt. En als het een pre-carnavalsfeest is begrijp ik hem al helemaal wel.
Jij bent ziek, dus hij kan gewoon naar z'n vrienden gaan. Kruip op de bank met 'n dvdtje. Als je ziek bent kun je toch niet veel hebben van 'n ander doorgaans en zit je elkaar alleen maar in de weg.
Volgens mij gaat het jou totaal niet om deze ene keer ziek zijn, maar hebben jullie een fundamenteel probleem verschil in prioriteiten in deze relatie, over hoe veel tijd je met elkaar doorbrengt en wat je samen doet.
Een van de redenen waarom ik dus geen relatie wil voorlopig... Moet je jezelf nou eens horen...

Als hij nou nooit voor je klaar staat oke, maar dit klinkt echt heel begrijpelijk in mijn oren..
quote:Kastanjez schreef op 17 februari 2012 @ 08:11:

Volgens mij gaat het jou totaal niet om deze ene keer ziek zijn, maar hebben jullie een fundamenteel probleem verschil in prioriteiten in deze relatie, over hoe veel tijd je met elkaar doorbrengt en wat je samen doet.

Eens.

In principe lijkt het me volkomen normaal dat je vriend wel eens uitgaat als jij thuis blijft (door werk of ziekte).

Maar tegelijkertijd snap ik ook dat het vervelend voelt als je vriend (naar jouw idee) eigenlijk nooit eens lekker samen thuis wil zijn. Of als je het gevoel hebt dat je vriend nooit iets voor je 'over heeft'.

Ik vermoed dat het probleem hem meer daar in zit, dan sec in het gegeven dat hij uitgaat zonder jou.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven