vreemd?

12-10-2012 13:14 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
x
anoniem_160636 wijzigde dit bericht op 12-10-2012 21:54
Reden: opgelost
% gewijzigd
quote:loisnvt schreef op 12 oktober 2012 @ 14:43:

[...]

Ik vind met iemand daten nog geen relatie nee, dat is aftasten of het inderdaad iets serieus kan worden. In mijn ogen verstopt hij dus niet zijn vriendin. Dat het voor hem over is met zijn ex, maar voor haar nog niet is op zich al verdriet genoeg voor ex en ja, ik vind het dan van hem respectvol dat hij het voorlopig daarbij laat! Zijn ex zit nog volop in haar verwerkingsproces en het daarbij horende verdriet en het feit dat hij niet iedere nacht thuis slaapt, zegt haar stiekem waarsch ook wel genoeg. Denk je soms dat ex voor haar plezier nog in dat huis woont en in deze situatie zit? Ik vind het in ieder geval een mooi gebaar van hem dat ie niet met de botte bijl hakt en het schijt heeft aan de gevoelens van ex.

Als ik de meeste verhalen hier op het Viva-forum lees, gunnen exen elkaar vaak het licht in elkaars ogen niet, dat vind ik nog veel triester!

Het lijkt mij een mooier gebaar als hij haar duidelijk maakt dat hij haar echt niet meer wil en dat hij al met een ander bezig is. Ze heeft nog hoop en die helpt hij op dit moment in stand houden. Het lijkt me beter voor de verwerking meteen te weten dat het voorbij is in plaats van nog heel lang hopen en er daarna achter komen dat hij allang met andere vrouwen bezig was.

Maar ja, blijkbaar verschillen we hierin van mening.
Nou vreemd gaan is het niet,zijn vrienden weten wel van haar bestaan af,die vrienden heeft ze ook gesproken.

Alleen ex weet het niet,en gezamenlijke vrienden van hem en ex.

Tja tis pas maanden over,als ze echt wil dat hij het aan ex verteld wilt hij dat doen,maar hij wil het liever nog even aankijken of het goed blijft gaan.

Sja voor mij had hij het haar direct moeten vertellen,maar wil dr geen verkeerde adviezen geven.
Hij moet gewoon lekker op zichzelf gaan wonen of die ex eruit zetten, zolang dat niet gebeurt staat er nl geen echt punt achter die oude relatie en kan hij ook niet echter verder.

Hij kan toch tegen zijn ex zeggen, ik date met iemand maar het is nog pril. Hoe vrij is hij als hij het nodig vindt om niet de hele waarheid te vertellen?

Hoeveel haast maakt hij met de situatie tav het samenwonen met zijn ex? Hij hoeft niet gelijk voor 1.000% voor je vriendin te kiezen, maar in hoeverre is hij bezig om op zichzelf te gaan wonen? Indien hij de situatie maar voort laat bestaan dan zou ik mij zorgen maken als ik een relatie met hem had.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:viva-amber schreef op 12 oktober 2012 @ 18:16:

Hij moet gewoon lekker op zichzelf gaan wonen of die ex eruit zetten zolang dat niet gebeurd staat er nl geen echte punt achter die oude relatie en kan hij ook niet echter verder.

Hij kan toch tegen zijn ex gewoon zeggen, ik dat iemand maar het is nog pril. Hoe vrij is hij als hij het nodig vindt om niet de hele waarheid te vertellen?Denk je nou echt dat ze voor hun lol nog onder 1 dak wonen? Duh
quote:loisnvt schreef op 12 oktober 2012 @ 18:20:

[...]

Denk je nou echt dat ze voor hun lol nog onder 1 dak wonen? Duh Jaaa inderdaad. Je kunt namelijk heel veel lol hebben wanneer je samen onder 1 dak woont op z´n beetje elk moment dat je wil zonder dat iemand er ooit achter komt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:viva-amber schreef op 12 oktober 2012 @ 18:27:

[...]

Jaaa inderdaad. Je kunt namelijk heel veel lol hebben wanneer je samen onder 1 dak woont op z´n beetje elk moment dat je wil zonder dat iemand er ooit achter komt.Tjonge jonge wat een inlevingsvermogen! Misschien dat je ook even zou kunnen denken aan het feit dat er geen geld is om ieder hun eigen weg te gaan? Geen ander huis beschikbaar is op korte termijn? Genoeg redenen te bedenken waarom dat 2 mensen nog onder 1 dak wonen na een relatiebreuk hoor........
Hm. Relatie. Samenwonen. Is meestal toch wel meer dan een jaar, zoiets. En dan na een maand alweer met iemand anders?

Iedereen zijn eigen keuzes hierin hoor, maar het komt wel redelijk dubieus op me over. Kan me in elk geval wel voorstellen dat in de toch ongemakkelijke, en misschien verdrietige periode na een breuk het wel éxtra fijn is als je een nieuw iemand hebt.

Maar goed, ik vind wel wat te zeggen voor zijn standpunt. Stel, het duurt een maandje, en dan is het over. Dan heeft hij wel veel shit over zich heen gekregen, terecht of niet. Hij wóónt daar nog wel immers. En om in die situatie dagelijks op de lip te zitten van degene die je nogal wat na zal dragen (ex dus), leuk is anders.

Maar het blijft twijfelachtig aan de andere kant waarom hij nu niet open zou zijn. Het is moeilijk, maar ik zou juist daarom zo snel willen dat mijn ex definitief weet waar ze aan toe is. Als het overgaat, jammer, maar het heeft wel een voordeel: ze weet nu écht zeker dat het niks meer wordt.

Al moet je natuurlijk nooit de gedachtenkronkels van mensen die écht hopeloos hoopvol zijn onderschatten, maar dat is wat anders.
quote:loisnvt schreef op 12 oktober 2012 @ 18:31:

[...]

Tjonge jonge wat een inlevingsvermogen! Misschien dat je ook even zou kunnen denken aan het feit dat er geen geld is om ieder hun eigen weg te gaan? Geen ander huis beschikbaar is op korte termijn? Genoeg redenen te bedenken waarom dat 2 mensen nog onder 1 dak wonen na een relatiebreuk hoor........Smoesjes je kan ook bij je ouders gaan wonen of bij een goede vriend. Het punt is dat hij een nieuwe relatie is gestart zonder de oude organisatorisch echt af te wikkelen. Vergelijkbaar met een man die nog bezig is om de scheiding te regelen. Het is onhandig, het is slechte timing en het is maar de vraag hoe e.a. zich ontwikkelt.
Ik heb nadat mijn relatie over was ook nog maanden samengewoond met mijn ex, we sliepen apart. Ik had nou eenmaal niet sneller wat anders.

Nu zijn we een jaar uit elkaar en woon ik ook al lang niet meer bij hem, maar hem vertellen dat ik iemand anders heb doe ik niet. Waarom zou ik?!
Update:Hij heeft voorgesteld het een aantal maanden aan te kijken,vriendin niet mee eens natuurlijk.

Dat is slim van hem dan hoeft hij nog geen stappen te ondernemen.

Vriendin heeft nu gezegd dat ze het maar bij vriendschap moeten houden,Dat ze niet op hem gaat wachten.

Nu wacht ze op reactie
quote:staceyno3 schreef op 12 oktober 2012 @ 18:51:

Update:Hij heeft voorgesteld het een aantal maanden aan te kijken,vriendin niet mee eens natuurlijk.

Vriendin heeft nu gezegd dat ze het maar bij vriendschap moeten houden,Dat ze niet op hem gaat wachten.

Nu wacht ze op reactieGoed besluit, wanneer e.a. is afgewikkeld kunnen zij altijd nog voor elkaar kiezen. Prima als zij blijven daten, maar ook goed dat zij haar opties open houdt wanneer hij dat ook doet.
quote:wellebellie schreef op 12 oktober 2012 @ 18:51:

Ik heb nadat mijn relatie over was ook nog maanden samengewoond met mijn ex, we sliepen apart. Ik had nou eenmaal niet sneller wat anders.

Nu zijn we een jaar uit elkaar en woon ik ook al lang niet meer bij hem, maar hem vertellen dat ik iemand anders heb doe ik niet. Waarom zou ik?!Had je ook al iemand anders terwijl je nog met je ex in 1 huis woonde? Is dat uiteindelijk serieus geworden?
quote:staceyno3 schreef op 12 oktober 2012 @ 18:51:

Nu wacht ze op reactieHeeft hij ook verteld waarom hij nog met zijn ex woont? Daar ben ik nl wel benieuwd naar.
quote:viva-amber schreef op 12 oktober 2012 @ 18:45:

[...]

Smoesjes je kan ook bij je ouders gaan wonen of bij een goede vriend. Het punt is dat hij een nieuwe relatie is gestart zonder de oude organisatorisch echt af te wikkelen. Vergelijkbaar met een man die nog bezig is om de scheiding te regelen. Het is onhandig, het is slechte timing en het is maar de vraag hoe e.a. zich ontwikkelt.Ook kortzichtig! In mijn geval woonden mijn ouders en vrienden 250 km bij mij vandaan, geen optie om daar te gaan wonen dus icm mijn baan.
Ja hij woont daar omdat het de bedoeling was evt na een break weer verder te gaan:S ,en nog geen tijd gehad om iets nieuws te vinden etc,tis een koophuis.
Die man is totaal nog niet los van zijn ex, zeker als ik het laatste bericht lees. Na de break evt. verder gaan?? Wat doet hij dan bij jouw vriendin in godsnaam? Dit is echt van twee walletjes eten, en hij gaat voor allebei niet echt. Hij kan beter een tijd alleen zijn, want doet nu twee vrouwen pijn. Strakke actie van je vriendin!!
En als je alleen bent, kun je prima een kamertje huren. Maar denk dat hij stiekem niet weg wil bij zijn ex..als het al zijn ex is. Hij wil gewoon zijn zekerheid (lees; zijn huis) niet kwijt.
quote:staceyno3 schreef op 12 oktober 2012 @ 19:02:

Ja hij woont daar omdat het de bedoeling was evt na een break weer verder te gaan(bedoel je met zijn ex?) (:S ,en nog geen tijd gehad om iets nieuws te vinden etc,tis een koophuis.

Heeft hij een plan om dit op te lossen?

Bijv. exvriendin uit kopen, allebei weg gaan en verhuren, ergens anders gaan wonen en zijn exvriendin koopt hem uit?

.....etc
quote:viva-amber schreef op vrijdag 12 oktober 2012 18:55 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="wellebellie in "vreemd?"" class="messagelink">wellebellie schreef op 12 oktober 2012 @ 18:51</a>:</b>

Nu zijn we een jaar uit elkaar en woon ik ook al lang niet meer bij hem, maar hem vertellen dat ik iemand anders heb doe ik niet. Waarom zou ik?!</div></blockquote>Had je ook al iemand anders terwijl je nog met je ex in 1 huis woonde? Is dat uiteindelijk serieus geworden? Ja, en ja, het is alleen helaas niks geworden.
Hoorde gisteren dat uitkopen niet zo makkelijk is als dat het lijkt. Waarom niet, omdat in deze tijd bijna geen enkele woning nog een overwaarde heeft, en dat heb je nodig met uitkopen..

Bij verkoop hou je in deze tijd bijna altijd een restschuld over. Misschien ziet hij daar tegenop, zij allebei?
Nee, doorgaans is dat niet de beste start, iets met een ander te beginnen terwijl je nog een relatie hebt/ nog aan het afronden bent.
quote:wellebellie schreef op 12 oktober 2012 @ 19:09:

[...]

Ja, en ja, het is alleen helaas niks geworden.

Dat bedoel ik. Ik weet de reden niet....maar soms is de timing gewoon niet goed. Dat betekent niet dat hij vreemd gaat, maar wel dat hij niet echt kiest en dus er niet echt uit is...een soort rebound.

Je kunt pas aan iets nieuws beginnen en dat succesvol laten worden als je echt vrij bent van het oude. Anders is de kans op succes echt heel klein.
quote:viva-amber schreef op vrijdag 12 oktober 2012 19:12 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="wellebellie in "vreemd?"" class="messagelink">wellebellie schreef op 12 oktober 2012 @ 19:09</a>:</b>

[...]

Ja, en ja, het is alleen helaas niks geworden.</div></blockquote>

Dat bedoel ik. Ik weet de reden niet....maar soms is de timing gewoon niet goed. Dat betekent niet dat hij vreemd gaat, maar wel dat hij niet echt kiest en dus er niet echt uit is...een soort rebound.

Je kunt pas aan iets nieuws beginnen en dat succesvol laten worden als je echt vrij bent van het oude. Anders is de kans op succes echt heel klein.

Haha, nee, je weet inderdaad de reden niet. Had met name te maken met een mismatch van karakters.

Maar ik sta wel achter wat je zegt hoor, ik vind het alleen net iets te kort soor de bocht.
Het kan goed gaan, die verhalen zijn er ook. Maar meestal niet volgens mij. In dit geval, waar het om gaat, lijkt het me allemaal te geforceerd, te snel. Kan misschien niet alleen zijn?
Reactie van hem op haar laatste bericht,is dat dat niet zomaar gaat ,omdat hij haar heel leuk vind.

Nou ik vind het maar een slap figuur,nu zegt hij weer dat hij het zn ex wil vertellen als mijn vriendin echt serieus is,en daar twijfelt hij nu in ene aan. Het beginnen indd smoesjes te lijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven