Vriend checkt m'n smsjes.. (extreem vaak!)

27-05-2008 22:57 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Sinds een jaar heb ik een ontzettend leuke en lieve vriend waar ik onwijs gek op ben. We wonen nog niet samen en zien elkaar vanwege de afstand alleen in het weekend.

Ongeveer twee maanden geleden merkte ik dat mijn vriend de smsjes in mijn telefoon leest.. Ik weet dat 100% zeker want ik kan het aan het menu zien (staat dan op 'sent items' ipv 'inbox'). En hij doet dat niet af en toe maar zeker 5 keer per dag!

Op zich vind ik een beetje nieuwsgierigheid niet erg en in het begin vond ik het nog wel grappig. En zelfs wel handig; ik wist het tenslotte en kon er rekening mee houden! Als ik wilde dat hij iets wist maar niet met hem wilde bespreken dan smste ik het gewoon naar een vriendin. Best kans dat ik het daarmee heb aangemoedigd..

Ik vraag me ook af waar hij nou naar op zoek is. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat hij denkt dat ik een ander heb ofzo. Ben namelijk stapel gek op hem en daar ben ik heel open over. Ik denk dat hij nieuwsgierig is naar wat ik over hem zeg tegen m'n vriendinnen. Hij zal best wel eens iets negatiefs gevonden hebben, voordat ik het wist, en we bijvoorbeeld ruzie hadden gehad ofzo.

Maar hij laat werkelijk geen kans onbenut om in m'n telefoon te kijken. En de koelbloedigheid waarmee hij het doet shockeert me eigenlijk een beetje. Hij pakt namelijk gewoon m'n telefoon uit m'n tas als ik even naar de wc ben ofzo. Sterker nog, dat is zo'n beetje het eerste wat hij doet als ik bij hem ben. Ik heb hem ook al twee keer (bijna) betrapt en dan reageert hij ook zo koelbloedig, helemaal niet in paniek ofzo..

Waarom ik nog niets gezegd heb? Omdat ik ook wel eens in een laatje of kastje ofzo gekeken heb. En ik vond het niet terecht om mezelf roomser dan de paus voor te doen.. Maar nu vind ik het eigenlijk een beetje te erg worden. Ik kan natuurlijk vanaf nu alles wissen, ik neem aan dat de boodschap dan wel over komt.

Maar waar het mij nu om gaat is waarom hij het doet en waarom zo vaak?? Je zou zeggen 'onzekerheid' maar hij is degene die nog niet wil samenwonen.. Is het dan gewoon een soort control freak??

Wie komt dit bekend voor of heeft een idee????
Je zou hem eens een flinke tik op de vingers kunnen geven als hij weer aan jou eigendommen zit, is íe nu helemaal gek geworden! Dat zijn jou prive dingen en daar heeft hij niets maar dan ook niets mee te maken!!
je zegt dat je er nog nix over wil zeggen, kan je dan niet gewoon een tijdje je telefoon nergens laten liggen, maar in je zak houden, zelfs als je naar de wc gaat...als ie dan iets wil weten moet ie t wel vragen..

vind het idd ook wel een beetje vreemd hoor, geen idee of mijn vriend dat doet, heb t nooit gemerkt en ik heb ook nix te verbergen voor m, maar als ik zou weten dat ie vaak mn telefoon controleerd dan zou ik er toch echt wat van zeggen.

ik zou wel willen weten waar ie precies naar opzoek is..
Zou mij niet uitmaken of hij nou 5 keer per dag kijkt of 1 keer in de 5 weken. MIjn telefoon is van mij en mijn privé gegevens.

Lijkt mij voor je vriendinnnen ook niet prettig dat elk smsje wat aan jou gericht is ook door je vriend wordt gelezen.

Ik zou zo'n man gelijk dumpen. Helemaal geen lieve, aardige vriend. Jaloerse controlfreak dat is het.
hij heeft uit jouw telefoon te blijven, punt
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Iiiiieeeew, wat een enge vriend heb jij. De eerste die ik betrap met mijn telefoon in zijn/haar hand is aan de beurt hoor.

Ik zou hem één keer vriendelijk vragen zich vooral niet met mijn privézaken te bemoeien. Merk ik het dan nog een keer is het einde verhaal hoor. Wat heeft een relatie voor zin als hij geen vertrouwen heeft in mij?
Jezus....ik vind dit behoorlijk ziek gedrag hoor.

Ik zou eens een sms naar een vriendin sturen met de tekst: mijn vriend is steeds obsessief mijn berichten aan het controleren, wat moet ik nu met zo'n onzeker typetje...
inderdaad een sms-je hierover sturen naar een vriendin, misschien iets minder agressief dan Marieke voorstelt...
voordat je het weet controleert die straks je msn gespreken ook nog eens of je aandacht bij anderen zoekt in plaats van bij hem. Ja zulke mensen zijn er ook nog helaas!

Dus zorg dat de persoon ervan afblijft want in feite maakt de persoon in kwestie alleen maar meer kapot dan het noodzakelijk is!
quote:alejandra schreef op 28 mei 2008 @ 00:32:

inderdaad een sms-je hierover sturen naar een vriendin, misschien iets minder agressief dan Marieke voorstelt...Tja, ik word nu eenmaal agressief van dit soort dingen, ik hield me nog behoorlijk in eigenlijk
Waarom maak je hem niet gewoon duidelijk dat je hier niet van gediend bent, dat hij met zijn handen van jouw telefoon af moet blijven, dat je recht hebt op wat privacy en dat hij het echt niet meer moet doen? Blijkbaar snapt hij niet uit zichzelf dat dit geen normaal gedrag is, dus dan moet je hem er op aanspreken. Vráág hem gewoon eens waarom hij dit doet. En vraag hem dan meteen waarom hij een relatie wil met iemand waar hij blijkbaar geen enkel vertrouwen in heeft.
ik heb al superlang een relatie, maar ik word er woest van als ze m'n telefoon wil lezen. Als mensen haar iets te melden hebben, smsn ze het wel naar haar.... mijn smsjes worden niet voor nix naar mij gestuurd. Niet omdat er nou persé iets geheims in staat, maar het gaat gewoon om het idee.
quote:Divinity2 schreef op 27 mei 2008 @ 22:57:

En zelfs wel handig; ik wist het tenslotte en kon er rekening mee houden! Als ik wilde dat hij iets wist maar niet met hem wilde bespreken dan smste ik het gewoon naar een vriendin. Best kans dat ik het daarmee heb aangemoedigd..

Wat een verontwaardiging dames!

Wat te denken van bovenstaande zin dan? Heeft iedereen die over het hoofd gezien? Ik vind dat op zijn zachtst gezegd ook niet netjes, eerder nogal onbeschoft. Waarom, als je dingen te bespreken hebt, via een omweg? Als jij niet stiekem doet, hoeft hij het ook niet te doen.

Verder; als mijn man mijn sms-jes wil lezen; hij gaat zijn gang maar, ik heb niks te verbergen. Andersom geldt dat net zo.
quote:Sarah Scott schreef op 28 mei 2008 @ 09:08:

Verder; als mijn man mijn sms-jes wil lezen; hij gaat zijn gang maar, ik heb niks te verbergen. Andersom geldt dat net zo.Zo denk ik er ook over, maar dat vind ik nog wat anders dan een vent die zodra je even naar het toilet bent je mobiel van tafel grist om alle berichten van de afgelopen dagen te gaan uitspitten op zoek naar... ja, naar weet ik veel wat. Hij doet het stiekem, dat maakt dat het fout is. En erger nog; hij wéét dat hij fout bezig is, anders zou hij het niet stiekem doen!!!
Jullie zijn beiden niet echt straight bezig. Jij weet van het begin af aan dat hij dit doet. Jij koos ervoor om via een omweg smsjes te sturen om toch een boodschap over te brengen. Je weet het al heel lang en staat het al heel lang toe, lijkt wel een vorm van exhibisionisme.

Het is niet netjes van je vriend om dit te doen, zeker omdat het dwangmatig lijkt. Maar jij staat het al erg lang oogluikend toe, weet precies wanneer hij leest en wat hij leest. Wist smsjes die niet voor hem bestemd zijn.

Als je antwoord op je vragen wil, dan moet je het hem vragen. Vraag aan jezelf zou moeten zijn, waarom jij dit wel toegelaten hebt.
quote:Capibara schreef op 28 mei 2008 @ 09:22:

[...]

Zo denk ik er ook over, maar dat vind ik nog wat anders dan een vent die zodra je even naar het toilet bent je mobiel van tafel grist om alle berichten van de afgelopen dagen te gaan uitspitten op zoek naar... ja, naar weet ik veel wat. Hij doet het stiekem, dat maakt dat het fout is. En erger nog; hij wéét dat hij fout bezig is, anders zou hij het niet stiekem doen!!!Ja maar da's toch logisch, aangezien zij zo achterbaks is om dingen (waarvan ze wél wil dat hij het weet, maar niét met hem wil bespreken) naar vriendinnen te sms-en zodat hij ze kan lezen en dan dus alsnog weet? Hoe moet hij zich daar wel niet onder voelen zeg. Ze behandelt hem als een klein kind. Mijn man zou dat niet van mij pikken hoor, ik ook niet van hem trouwens
Als je dan toch hem via een omweg de dingen die je niet rechtstreeks met hem wilt bespreken aan 'n vriendin smst, ook niet een berichtje smsen met de tekst in de trant van:

"m'n vriend checkt m'n telefoon steeds stiekem. Doet ie van jou dat ook? Waarom zou ie dat doen? Enig idee?"
Nou Divinity daar ben je mooi klaar mee dan. Jij doet stiekem en nu denkt hij dat je altíjd stiekem doet en hij checkt nu je SMS-jes en hij kan er niet meer mee ophouden. Bah, wat een rotsituatie.

Ik raad je aan hem te zeggen dat je niet meer wil dat hij jouw telefoon pakt als jij even de kamer uit bent. Hij moet afleren wat hij zichzelf heeft aangeleerd. Maar misschien is het nog beter om er eerst eens een gesprek over te hebben, hoe het zit met het vertrouwen over en weer want daar valt of staat alles mee natuurlijk.
Duidelijk een gebrek aan communicatie....!

Om eerlijk te zijn weet ik oprecht niet wat ik erger vind; dat hij jouw smsjes leest of dat jij, als je iets met hem te bespreken hebt, dit via een smsje aan iemand anders laat blijken. Eerlijk gezegd snap ik best de neiging jouw gangen na te gaan als jij blijkbaar niet eens in staat bent open en eerlijk met hem te praten, want daar komt het toch op neer! Kom op zeg, je bent toch een volwassen vrouw, daar hoort ook bij dat je met je partner kan praten over dingen die jou dwarszitten. Zulke dingen via een omweg aankaarten, vind ik eerlijk gezegd behoorlijk puberaal en niet passend in een volwassen relatie. Het zou in mijn ogen best kunnen dat, zodra jij je vriend echt persoonlijk vertelt waar jij zoal mee zit en hem laat delen in je zorgen, zijn dwangmatige gegluur binnen de kortste keren over is. Zulke dingen doen de meeste mensen niet zomaar, vaak "mist" er dan iets. En nogmaals, blijkbaar heeft hij een reden, want jij vertelt hem gewoon niet alles.
In plaats van weekendsex zouden jullie ook open en bloot elkaars kasten kunnen doorpluizen , vragen beantwoorden eventueel ruzie maken en dat dan weer bijleggen . Stuur je voortaan ook elk gekregen sms'je naar hem door . Ga alleen nog op stap met een bandrecorder in je zak zodat elk gesprek met een ander terug te beluisteren is . Jullie weten toch wel elkaars wachtwoorden al voor hyves en msn enzo ? Anders kunnen jullie die leuk aan elkaar vertellen tijdens een avondje hints .

Zonder dollen ; wat een spelletjes spelen jullie , zeg . Praten jullie weleens ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik denkt dan maar een ding........ dumpen, sorry hoor, maar ik zou zo woest worden als mijn vriend mijn SMSjes denkt te moeten controleren.

Dit is de eerste stap, de volgende is dat jij niet alleen mag uitgaan...

ga maar zo door. Dus, stevig gesprek, en duidelijk aangeven dat als het nog een keer gebeurt over is. Dat zal je ontzettend pijn doen, want jij houdt van die gozer, maar over een jaar of twee als hij je helemaal

in zijn greep heeft lijdt jij nog veel meer. Niemand zou dit met mij mogen doen.
quote:Celeone schreef op 28 mei 2008 @ 09:33:

Duidelijk een gebrek aan communicatie....!

Om eerlijk te zijn weet ik oprecht niet wat ik erger vind; dat hij jouw smsjes leest of dat jij, als je iets met hem te bespreken hebt, dit via een smsje aan iemand anders laat blijken. Eerlijk gezegd snap ik best de neiging jouw gangen na te gaan als jij blijkbaar niet eens in staat bent open en eerlijk met hem te praten, want daar komt het toch op neer! Kom op zeg, je bent toch een volwassen vrouw, daar hoort ook bij dat je met je partner kan praten over dingen die jou dwarszitten. Zulke dingen via een omweg aankaarten, vind ik eerlijk gezegd behoorlijk puberaal en niet passend in een volwassen relatie. Het zou in mijn ogen best kunnen dat, zodra jij je vriend echt persoonlijk vertelt waar jij zoal mee zit en hem laat delen in je zorgen, zijn dwangmatige gegluur binnen de kortste keren over is. Zulke dingen doen de meeste mensen niet zomaar, vaak "mist" er dan iets. En nogmaals, blijkbaar heeft hij een reden, want jij vertelt hem gewoon niet alles.

Exact wat ik bedoel, ik kreeg het alleen niet zo helder
quote:blijfgewoonbianca schreef op 28 mei 2008 @ 09:33:

. Jullie weten toch wel elkaars wachtwoorden al voor hyves en msn enzo ? Wat is hier zo verkeerd aan dan? Ik heb het wachtwoord van Vriend's hotmail, hij van de mijne. Als hij aan de pc zit, vraag ik hem soms wel eens of hij even mijn mail voor me checkt. Dat moet toch prima kunnen? Ik heb niets te verbergen voor Vriend en hij dus duidelijk ook niet voor mij.
Ik zou dit vreselijk vinden. Nee, ik heb helemaal niks te verbergen, maar soms vertellen vriendinnen je wat in vertrouwen. Dat is aan mij gericht. Dat vertrouwen hebben ze in mij, en dat hoeven ze van mij niet dan maar direct ook in mijn man te hebben. Als hij mijn smsjes wil lezen kan hij me dat vragen. Maar hij heeft dat nog nooit gedaan en hij heeft ook nog nooit gekeken. Ik bij hem ook trouwens nog nooit, tenzij hij me specifiek iets wil laten lezen.

Het zou me dus niet om mijn privacy gaan... maar om de privacy van de mensen die mij een sms sturen. En dat zou ik hem echt goed diep inwrijven. Ik ben loyaal aan mijn partner, maar ook zeer zeker naar mijn vriendinnen, zussen (en overige familie). En dat heeft meneer maar te accepteren.
Aanvulling. Als ik van mijn vriendinnen zou weten dat hun partner al hun smsjes leest, weet ik niet of ik die meiden uberhaupt nog een sms zou sturen..... Dan bel ik liever, weet ik zeker dat de significant other er niet met zijn neus op, of beter gezegd 'in' zit....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven