Vriend en ik mogen doordeweeks niet bij elkaar slapen

15-01-2019 00:00 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi, mijn vriend en ik zijn 19,bijna 20, jaar oud. We hebben al anderhalf jaar een relatie en hebben t superleuk. Zijn moeder wil dat we doordeweeks niet bij elkaar slapen. Mijn ouders maakt het niks uit. Het is niet zo dat we dan niet slapen, ik slaap juist beter wanneer hij langs me ligt. Tips voor hoe hiermee om te gaan?
lovevivaforum schreef:
15-01-2019 00:28
Hij mag dus ook niet bij mij slapen, dus het gaat niet om de rust thuis.
Veel ouders vinden het ook niet zo nodig dat hun kind voortdurend bij hun vriend of vriendin zit.

En misschien, omdat ze het zelf niet prettig vinden om doordeweeks de regelmatig een gast in huis te hebben, vinden ze ook niet dat hun zoon dat dan wel bij een ander moet kunnen doen.

Want feit is toch dat je minder vrij bent met een logee in huis. Je loopt niet vrij rond in je pyjama of in je blootje, je kunt niet alle gesprekken voeren met iemand in huis en ga zo maar door.

Je zult het maar even moeten accepteren tot je het huis uit gaat.
Alle reacties Link kopieren
Gasten en vis blijven drie dagen fris. Tijd om op jezelf te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga er vanuit dat jullie beide nog op school zitten (studeren) en snap zijn ouders ook wel . Want als mijn vriendje er toen de tijd was was ik meer bezig met hem dan school. Is dit misschien de achterliggende gedachten
Alle reacties Link kopieren
zolang je in het huis van je ouders woont, gelden hun regels.
Je kunt kiezen: luisteren of op kamers. Je gelijk halen op een forum verandert echt niets aan de situatie.
Heb je al eens naar het waarom gevraagd to? Er zijn vast hele goede redenen voor. De studie van je vriend bijvoorbeeld. En van 24/7 bij elkaar word je relatie ook nog eens snel saai. Als schoonouders zouden zeggen het mag wel bij vriendin, dan betekent dat in de praktijk dat hij bij jou inwoont. Ik vermoed dat jouw ouders daar ook niet per se op zitten te wachten.

Hier wordt wel erg makkelijk gezegd ‘ga uit huis’. To kan ook gewoon nog een tijdje de regels van schoonouders respecteren, weinig mis mee.

Niet iedere 20-jarige kan zomaar een kamer betalen of vinden. En vaak is het gewoon heel erg verstandig om nog wat langer door te sparen voordat je uit huis gaat. Dat mensen er nog steeds trots op zijn dat ze 10 of 20 jaar geleden brood met pindakaas aten op een armoedige kamer maar wel seks hadden met iedereen vind ik geen heel sterk argument.
Alle reacties Link kopieren
[quote=made@kate post_id=29473763 time=1547537179 user_id=203344

Niet iedere 20-jarige kan zomaar een kamer betalen of vinden. En vaak is het gewoon heel erg verstandig om nog wat langer door te sparen voordat je uit huis gaat. Dat mensen er nog steeds trots op zijn dat ze 10 of 20 jaar geleden brood met pindakaas aten op een armoedige kamer maar wel seks hadden met iedereen vind ik geen heel sterk argument.
[/quote]



Wel als TO zich niet niet weet te vinden in de regels van hotel papa en mama.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
made@kate schreef:
15-01-2019 08:26

Niet iedere 20-jarige kan zomaar een kamer betalen of vinden. En vaak is het gewoon heel erg verstandig om nog wat langer door te sparen voordat je uit huis gaat. Dat mensen er nog steeds trots op zijn dat ze 10 of 20 jaar geleden brood met pindakaas aten op een armoedige kamer maar wel seks hadden met iedereen vind ik geen heel sterk argument.
Mijn kinderen mogen bij me blijven wonen, zolang het goed gaat. (oudste is 19), mag hun hele studie duren
Maar de crux is wel: 'zolang het goed gaat', want met meerdere volwassenen in een huis wonen, kan alleen als je het eens bent, met de regels. En TO is het niet eens met de regels.
Mijn 20 jarige zoon zijn vriendin is regelmatig bij ons, ze voelt niet als visite dus ik hang gewoon in badjas op de bank.
Ik verbied mijn volwassen kind niks maar spreek hem wel aan op zijn verantwoordelijkheid en dat werkt hier.
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
15-01-2019 08:41
Mijn 20 jarige zoon zijn vriendin is regelmatig bij ons, ze voelt niet als visite dus ik hang gewoon in badjas op de bank.
Ik verbied mijn volwassen kind niks maar spreek hem wel aan op zijn verantwoordelijkheid en dat werkt hier.
maar jij bent niet de schoonmoeder van TO. Jouw regels staat niet in een wetboek.
TO heeft zich te schikken naar wat haar 'schoonouders' zeggen, al houden we hier een referendum en is het 100% het met haar eens. Dat maakt echt geen verschil
Lillybit schreef:
15-01-2019 08:41
Mijn 20 jarige zoon zijn vriendin is regelmatig bij ons, ze voelt niet als visite dus ik hang gewoon in badjas op de bank.
Ik verbied mijn volwassen kind niks maar spreek hem wel aan op zijn verantwoordelijkheid en dat werkt hier.
Mijn moeder had vroeger het idee dat ze niet eens even rustig kon gaan poepen in haar eigen huis als mijn broer’s vriendin er was, haha! Mijn ouders zijn nog steeds erg op hun privacy gesteld.
made@kate schreef:
15-01-2019 08:26
Niet iedere 20-jarige kan zomaar een kamer betalen of vinden. En vaak is het gewoon heel erg verstandig om nog wat langer door te sparen voordat je uit huis gaat. Dat mensen er nog steeds trots op zijn dat ze 10 of 20 jaar geleden brood met pindakaas aten op een armoedige kamer maar wel seks hadden met iedereen vind ik geen heel sterk argument.
Ja, oké. Maar dat wil nog niet zeggen dat je als ouder niet kunt bepalen wanneer je kind’s aanhang logeert.

Een paar generaties voor ons was het überhaupt ondenkbaar dat je met je vriend bij je ouders bleef slapen. Dus het kan altijd erger.

Ze moet deze tijd gewoon even uitzitten:
Wijze ouders, wel toestaan dat er samen geslapen word maar niet de hele tijd. Zo heeft hij ( en jij) tijd genoeg voor school en andere zaken.
Alle reacties Link kopieren
Hij woont thuis onder het dak van zn ouders, dus dan gelden hun regels.
Ik geef ze nog gelijk ook.
ik geef mn bek ook maar een douw
made@kate schreef:
15-01-2019 08:26
Dat mensen er nog steeds trots op zijn dat ze 10 of 20 jaar geleden brood met pindakaas aten op een armoedige kamer maar wel seks hadden met iedereen vind ik geen heel sterk argument.
Hoho, ik heb nergens gezegd met iedereen. Ik zei waar en wanneer ik wilde. Maar ik had maar 1 vriendje.
Gewoon niet naar luisteren, je bent volwassen.
Alle reacties Link kopieren
Wees blij dat je in het weekend samen mag slapen. Je vriend moet het huis uit gaan als hij het niet eens is met de regels thuis. Jij hebt niet zoveel inspraak in die regels lijkt me
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
15-01-2019 08:34
Mijn kinderen mogen bij me blijven wonen, zolang het goed gaat. (oudste is 19), mag hun hele studie duren
Maar de crux is wel: 'zolang het goed gaat', want met meerdere volwassenen in een huis wonen, kan alleen als je het eens bent, met de regels. En TO is het niet eens met de regels.
Juist, zolang, qua leeftijd, meerderjarige kinderen, ervoor kiezen, om welke reden dan ook, om nog thuis te blijven wonen, hebben ze zich te houden aan de regels des huizes. Klaar. Volwassen zijn ze nog lang niet nl.

Zoon hier hoeft dit soort geintjes echt niet aan te kaarten, als hij over een tijdje 18 wordt. Hij mag voor de wet wel dan de volwassen leeftijd hebben, qua heel veel andere zaken en zolang hij nog onder mijn dak woont, gelden mijn regels. Ja, ik ben heel flexibel alleen zijn vriendje/vriendinnetje wil ik echt geen 5 dagen in de week over de vloer hebben. Als ze dat willen wordt het tijd voor een eigen stekje of wanneer ik zelf niet thuis ben.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
M-Katwijk schreef:
15-01-2019 13:24
Gewoon niet naar luisteren, je bent volwassen.
Voor de wet qua leeftijd ja, niet qua overzien gedrag/consequenties etc.
wij slapen nooit.
lilalinda schreef:
15-01-2019 08:43
maar jij bent niet de schoonmoeder van TO. Jouw regels staat niet in een wetboek.
TO heeft zich te schikken naar wat haar 'schoonouders' zeggen, al houden we hier een referendum en is het 100% het met haar eens. Dat maakt echt geen verschil
Ze mogen wel bij TO slapen van haar ouders maar zijn ouders verbieden hem dat.
Ik vind dat wel een beetje raar om een 20 jarige dat te verbieden.
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
17-01-2019 08:29
Ze mogen wel bij TO slapen van haar ouders maar zijn ouders verbieden hem dat.
Ik vind dat wel een beetje raar om een 20 jarige dat te verbieden.
Maar wat Jij Vindt, doet niet ter zake
lilalinda schreef:
17-01-2019 08:30
Maar wat Jij Vindt, doet niet ter zake
Zoals iedereen hier, geef ik ook mijn mening.
made@kate schreef:
15-01-2019 08:26
Heb je al eens naar het waarom gevraagd to? Er zijn vast hele goede redenen voor. De studie van je vriend bijvoorbeeld. En van 24/7 bij elkaar word je relatie ook nog eens snel saai. Als schoonouders zouden zeggen het mag wel bij vriendin, dan betekent dat in de praktijk dat hij bij jou inwoont. Ik vermoed dat jouw ouders daar ook niet per se op zitten te wachten.

Hier wordt wel erg makkelijk gezegd ‘ga uit huis’. To kan ook gewoon nog een tijdje de regels van schoonouders respecteren, weinig mis mee.

Niet iedere 20-jarige kan zomaar een kamer betalen of vinden. En vaak is het gewoon heel erg verstandig om nog wat langer door te sparen voordat je uit huis gaat. Dat mensen er nog steeds trots op zijn dat ze 10 of 20 jaar geleden brood met pindakaas aten op een armoedige kamer maar wel seks hadden met iedereen vind ik geen heel sterk argument.
Eens. Ik ging op mijn achttiende op kamers, maar veroordeel niemand die dat niet doet. Beetje sneu gepoch over broodjes met pindakaas en dergelijke.
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
17-01-2019 08:47
Zoals iedereen hier, geef ik ook mijn mening.
zoals ik hier al eerder zei: "al houden we hier een referendum en is het 100% het met haar eens. Dat maakt echt geen verschil "
Alle reacties Link kopieren
M-Katwijk schreef:
15-01-2019 13:24
Gewoon niet naar luisteren, je bent volwassen.
Meerderjarig.

Dit gedrag zou juist nogal onvolwassen zijn
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
En wat vind je van de reacties TO?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven