Vriend ging vreemd maar ik wil hem terug

14-07-2018 07:14 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Sinds ongeveer een jaar was ik samen met mijn vriend. Hij heeft afgelopen maandag een koopcontract voor onze toekomstige woning getekend en waren heel gelukkig samen. Nu ben ik er gisteren achter gekomen, via facebook-berichtjes die ik van een meisje ontving, dat hij al jaren contact heeft met een meid met wie hij aan sexting doet en tijdens onze relatie een paar keer af heeft gesproken. Tijdens zijn vorige relatie is hij ook met haar vreemdgegaan. Zij ziet blijkbaar meerdere mannen en het is voor haar alleen voor de seks, geen gevoelens of relatie. Hij heeft na lang uithoren en liegen toegegeven dat hij inderdaad op die manier appte en dat de keren dat ze hebben afgesproken de intentie hadden om seks te hebben maar dat dit uiteindelijk niet gebeurt is omdat hij ergens wist dat hij heel fout bezig was. Sinds een maand heeft hij haar geblokkeerd en hebben ze geen contract meer, vandaar dat ze contact met mij opnam.

Sinds gisteren is de relatie daarom verbroken. Mijn ex heeft erg veel spijt, houdt echt van me en had oprechte plannen met me om te gaan trouwen (heeft met zijn moeder ook al een verlovingsring uitgezocht). We zijn afgelopen jaar naar Londen, Singapore, op wintersport en naar Disneyland geweest en hebben ontzettend genoten van de tijd samen. Sinds een paar maanden woonden we ook samen, dat wilde hij ook heel graag. We zijn samen met zijn gezin tot de conclusie gekomen dat hij narcistische kernmerken heeft (waarschijnlijk door zijn verschrikkelijke jeugd ontstaan) die zich niet alleen in dit voorval uitte maar in meerdere dingen. Hij gaat nu met een psycholoog aan de slag om zichzelf beter te maken en aan mij te laten zien dat hij kan veranderen.

Ik weet momenteel niet zo goed wat ik met mezelf aan moet. Het liefst zou ik met hem dit traject aan gaan, zorgen dat hij beter wordt en we opnieuw met onze relatie kunnen beginnen, zonder leugens en bedrog. Maar ergens weet ik ook dat eens een bedrieger altijd een bedrieger is en dat narcistische kenmerken erg moeilijk te behandelen zijn. Heeft iemand tips wat ik met deze situatie aan moet of zelf in deze situatie gezeten?
anoniem_372891 wijzigde dit bericht op 14-07-2018 07:48
10.92% gewijzigd
Sunshine585 schreef:
14-07-2018 11:10
Wat ik vreemd vind is dat je er samen met zijn gezin voor bent gaan zitten en dat de conclusie was dat het allemaal ontstaan is door zijn verschrikkelijke jeugd.

Alsof zijn 'gezin' daar gewoon even luchtig met jou over praat, terwijl het dus blijkbaar hun schuld is.

Deze had ik vanmorgen ook al gezien. Maar misschien had ex een pestverleden waar buitenboordbeugels en plaswekkers in voorkwamen. Daar kan de familie niets aan doen natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Dymphnatam schreef:
14-07-2018 07:47
Waarom reageer ik trouwens weer zo vol overgave op een nieuwe TO met een eerste topic?
Omdat juist nieuwe mensen hier komen om hun verhaal te doen. Die gelukkige vivavrouwen die hier de hele dag rondstruinen naar topics over andermans leed hebben geen nare verhalen of problemen. En als ze dat wél zouden hebben, dan maken ze snel een tweede account aan, want hun forumvriendinnen mogen niet weten dat zij eigenlijk ook een vreselijke man hebben, verliefd zijn op een ander, stiekem aan BDSM willen doen of rechts stemmen.
Dymphnatam schreef:
14-07-2018 08:35
TO is sowieso erg van het opschieten. Binnen een jaar samenwonen, drie keer op een lange vakantie, een huis kopen en trouwplannen hebben.

Oh ja, en een nieuwe badkamer uitzoeken.
Het is bijna ongeloofwaardig he :lol:
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor jullie eerlijke (best wel pijnlijke en confronterende :( ) mening. Pijnlijk, maar ik begin me meer en meer te beseffen dat ik inderdaad de juiste keuze heb gemaakt en niet meer terug moet gaan. Inderdaad, het leek het perfecte plaatje maar het plaatje was niet perfect, hij zorgde voor de perfecte waan. En ik ben er met open armen ingetrapt..
Anna-200212 schreef:
14-07-2018 16:02
Dankjewel voor jullie eerlijke (best wel pijnlijke en confronterende :( ) mening. Pijnlijk, maar ik begin me meer en meer te beseffen dat ik inderdaad de juiste keuze heb gemaakt en niet meer terug moet gaan. Inderdaad, het leek het perfecte plaatje maar het plaatje was niet perfect, hij zorgde voor de perfecte waan. En ik ben er met open armen ingetrapt..
Je bent waarschijnlijk gemanipuleerd door iemand die hier veel ervaring mee heeft en dat kun je jezelf nauwelijks kwalijk nemen.

Nu de mist optrekt zie je wie hij werkelijk is en nu moet je er voor zorgen dat je sterk blijft, want hij komt zeer waarschijnlijk binnenkort met mooie praatjes, loze beloftes, liefdesverklaringen, beloftes om in therapie te gaan of tranen omdat hij je zo mist.

Trap daar niet in, want zolang hij niet langdurig laat zien dat hij verandert wil hij helemaal niet veranderen en blijft hij een onbetrouwbare, liegende vreemdganger.
Joanjett schreef:
14-07-2018 14:21
Het is bijna ongeloofwaardig he :lol:

Ze heeft zelfs binnen een dag besloten dat ze hem nu niet meer terug wil! En dat in vier pagina's!
Alle reacties Link kopieren
iris1969 schreef:
14-07-2018 16:12
Je bent waarschijnlijk gemanipuleerd door iemand die hier veel ervaring mee heeft en dat kun je jezelf nauwelijks kwalijk nemen.
Ach, hou op, TO houdt van status en kwam een vent tegen die zei status te hebben en op dezelfde dingen geilde. Niks geen manipulatie.
roodmiertje schreef:
14-07-2018 17:33
Ach, hou op, TO houdt van status en kwam een vent tegen die zei status te hebben en op dezelfde dingen geilde. Niks geen manipulatie.
Tuurlijk viel ze voor het mooie plaatje, maar ik denk dat ze oprecht dacht een leuke man getroffen te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Je verdiend beter door deze man raak jij je zelfvertrouwen kwijt sterkte
Alle reacties Link kopieren
Geen tyd voor jou maar wel om rond te neuken. Laat hem barsten hij flikt het je zo weer.
Alle reacties Link kopieren
Ja joh, verzin anders allemaal even excuses voor hem
Beetje vreemd, hij koopt een huis om met jou samen te gaan wonen maar jij mag niet mee tekenen. Dat was voor mij al een heel duidelijk signaal geweest. Wel de lusten maar niet de lasten. Niks narcisme, hij nog lang leve de lol terwijl jij zijn huis inricht omdat hij daar nou net geen zin in had.

Sterkte! En laat je niet ompraten door zo iemand en blijf kritisch. Als dat niet lukt heb je nog altijd dat onderbuik gevoel dat zegt dat er iets niet klopt. Luister daar naar. Je verdient beter.
Belabberd hoor
anoniem_64a45e22a5442 wijzigde dit bericht op 21-07-2018 12:37
98.64% gewijzigd
xdiana84x schreef:
15-07-2018 09:35
En iedere dag komt de vraag steeds meer waarom ben ik er nog? Ik stop er mee. Maar heb alles alles opgebouwd. Jij kunt nog weg. Doe het!!
Wat een onzin, jíj kunt net zo goed weg. Dat je blijft, is een keuze.
En dat je zoveel hebt opgebouwd: als hij nu weer 5 jaar vreemd gaat, heb je 20 jaar iets opgebouwd.
Haal je kop uit het zand.
k bedoel voor Anna als jij een Heel leven opgebouwd hebt het vele malen moeilijker is om er mee te stoppen en dat ze niet veranderen. Het geloof is weg. Loze woorden.
anoniem_64a45e22a5442 wijzigde dit bericht op 21-07-2018 12:38
54.64% gewijzigd
Wat rot voor je en wat lief dat je TO wilt waarschuwen!
Alle reacties Link kopieren
Wow, dit is mij ook overkomen. Mijn ex was ook vreemdgegaan, was ook narcistisch. Had een trauma opgelopen uit zijn jeugd waardoor hij tot zulke acties kwam. Wilde heel goed overkomen naar buitenwereld. Goede baan, perfecte looks, altijd de beste willen zijn. Hadden ook veel over de toekomst, huis kopen, kinderen en trouwen. Hij kon heel lief zijn en romantisch maar aan de andere kant praatte hij me weleens naar beneden. Voelde zich beter dan anderen en zijn 'imago was hem alles. Omdat hij zich helemaal geweldig vond zocht hij ook bevestiging en aandacht van anderen. Zo kwam hij iemand anders tegen met wie hij vreemdging. We hebben het geprobeerd en hij ging ook in therapie. Maar voor mij werkte het niet meer. Moet ook zeggen dat ik iemand anders ontmoette waar ik gevoelens voor kreeg en daardoor ook weer twijfelde. Hij heeft zichzelf wel kunnen verbeteren maar dat stukje narcisme zal altijd in hem zitten. Hij was er ook kapot van toen het uitging van mijn kant, dit stukje vreemdgaan was een ervaring en les die hij niet meer wilde herhalen. Dus het kan wel, maar bij mij vond ik het vertrouwen erg moeilijk weer.
Ik heb veel vragen sorry. Maar ik hoor en zie er zo weinig over. Bij mij is het echt extreem lang
anoniem_64a45e22a5442 wijzigde dit bericht op 21-07-2018 12:39
88.79% gewijzigd
Voor de dames die hier mee worstelen: een goede eerste stap is kijken op Youtube. Het stikt van Engelstalige filmpjes met uitleg over dit soort relaties.
Oh ja? Onder welke benaming vind ik die ?
Kijk eens bij video's van DavidDeMars van CNXG, Michelle van Surviving to thriving, Little Shaman, Meredith Miller van Inner integration en Vital Mind Psychology.

Daar staat van alles tussen dat op jouw situatie van toepassing kan zijn, het gaat dus niet alleen over de jarenlange ontrouw, maar over jullie gehele wisselwerking.
Alle reacties Link kopieren
xdiana84x schreef:
15-07-2018 20:33
Wohw Camillia wat herkenbaar. Mijn man inmiddels ( vorig jaar dus getrouwd) heeft ook een zwaar jeugdtrauma. Zijn moeder is vanaf zijn 9 de jaar al in revalidatie centra s geweest en was daar soms 14 maanden.. zijn vader werkte gewoon en je kunt wel raden waar hij savonds uit hing... jip bij andere vrouwen. Hij heeft haar 38 jaar bedrogen. Hij zei altijd dat hij dat nooit zou doen. Sport 5 x per week. Vind zichzelf altijd de beste en mooiste. Hij prijst me nu de hemel in. Maar zei vorige week bijv ik heb gekeken. Ik kan de hypotheek ook alleen aan.
Jezus een dolk tussen mijn ribben. Dat je zoiets kunt zeggen. Alle jaren ons gezamenlijke geld in huis gestoken en ik was er altijd voor onze zoon. Het voelt als stank voor dank op sommige momenten.
Het vreemdgaan duurt dus al 15 jaar en de totale periode dat ik er nu in het begin achter kwam via Tinder is een half jaar.
Of het echt een narcist is weet ik niet. Ik ga daar over in discussie met zijn therapeut. Was hij ook bij een kliniek geweest? Soort van kliniek voor verslaafde..ook sex verslaafde. Zo noemen het niet bij hem.

Ik heb geen idee net als jij of ik hier mee kan dealen. Ik weet niet hoe. Het vele liegen. Alle jaren gewoon naast me in bed stappen. Wetende dat je de ochtend ervoor bij je collega was!!! Smerige egoïst!!! Hij krijgt dagelijks de volle laag. Ben vaak gevoelloos. Alsof ik me dood voel. Alleen maar verdrietig. Gelukkig heb ik veel lieve mensen om me heen. Maar hoe lsng deed hij over die therapie? En hadden jullie ook een langere relatie?

Ik heb veel vragen sorry. Maar ik hoor en zie er zo weinig over. Bij mij is het echt extreem lang
We hadden een relatie van 5 jaar en waren elkaars eerste liefde. De laatste jaren hadden we minder sex en hij had blijkbaar ook een seksverslaving want hij bleek ook af en toe naar de hoeren te gaan. Grappig dat dit ook bij jou ter sprake komt. Ik kwam erachter omdat een vriendin mij attendeerde dat hij op Tinder zat. Maar uiteindelijk kwam ik erachter via haar, met wie hij vreemdging en zij wist in eerste instantie niks van mij. Mijn ex kon zich moeilijk uiten en over zijn gevoelens praten. Was een intensieve therapie/cursus waar hij 2 weken ook ergens verbleef en met andere mensen/soortgelijken ging praten. Niet een soort van kliniek, maar meer om open te zijn en los te laten wat anderen van hem denken. Zelfacceptatie en empathie. Daarnaast bezocht hij ook n therapeut. Hij kon heel goed liegen en dat liegen kon hij niet uit zijn systeem zetten eigenlijk. Het ging hem natuurlijk af. Dat was het lastige met blijven bij zo'n iemand. Je bent op je hoede, zoekt overal iets achter. Ik moet ook zeggen dat toen ik erachter kwam, zijn ouders hierover had ingelicht en dat hij daarna ook echt goed inzag wat hij had veroorzaakt. Hij zat er echt goed doorheen toen het over was. Maar aan de ene kant wilde hij ook zijn perfecte wereldje en toekomst behouden en was met mij proberen de optie om dat te bereiken. Dus of hij echt verder met mij wilde en daardoor wilde veranderen zet me soms aan het denken. Ik dacht dat ik nooit over hem heen zou zijn en bleef geloven in hem. Maar de gedachte aan de ander en vertrouwen maken je toch kapot. Het is dat ik iemand anders had ontmoet die juist zo anders was.. Het tegenovergestelde juist. Anders was ik ook teruggegaan. Heb mijn ex vergeven en hoor zo nu en dan hoe het gaat met hem. 15 jaar vreemdgaan is een lange periode, bij hem was het half jaar maar hij gaf wel toe van haar te houden. Hij heeft nu een relatie met haar maar hij zegt absoluut geen kinderen met haar te willen of toekomst want ze past niet in zijn beeld. Hij wil niet alleen zijn. Dus grappig dat klein stukje narcisme zit nog in hem. Wat hij wel weet is dat wat hij vroeger had, hij het meer waardeerde. Dit hoor ik van zijn vriend.
Alle reacties Link kopieren
dumpen waardeloze zak. je bent bijzaak ipv hoofdzaak.
Alle reacties Link kopieren
zelfrespect eigenwaarde betekenen die woorden iets voor je???
Camilliastut

Dankje voor je verhaal, heel erg herkenbaar.
Hij zegt ook dat hij het nooit meer wil doen ( het vreemdgaan )
anoniem_64a45e22a5442 wijzigde dit bericht op 21-07-2018 12:40
88.25% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven