Vriend heeft commentaar op dat ik alleen aan mezelf denk

23-03-2023 14:04 101 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
hoi allemaal,

Mijn vriend is maanden geleden bij mij ingetrokken. Dat leek hem fijn en leuk en mij uiteraard ook!
Alleen, van zijn kant gaat dat nu gepaard met een paar rare dingen.
Hij zegt nu de laatste weken heel vaak dat hij “heeft geïnvesteerd” door bij mij in te trekken en dat hij nu niet zo goed weet en voelt waar hij dan blijft in onze relatie. Dat doet me pijn want het is nog precies zoals het was voorheen, en volgens mij was en is het ook gewoon heel gebalanceerd en ik probeer op allerlei manieren te laten merken dat ik van hem hou en rekening met hem houdt.
Als voorbeeld: Als ik iets eet in de auto (wegens mijn diabetes) en ik vraag niet of hij ook iets wil, dan vindt hij dat asociaal en egoïstisch. Voor mij is dat eten even een moetje, terwijl als we thuis eten voor de gezelligheid, ik altijd aan hem vraag of hij iets wil eten, ik haal wat drinken voor hem als ik ook drinken haal etc. Als ik zijn telefoonlader heb gebruikt en hij vraagt waar die is en ik zeg “Ik denk ergens boven”, dan wordt hij chagrijnig omdat ik hem niet zelf voor hem ga zoeken en hij hem zelf moet vinden en pakken. Ik heb nu een paar keer muziek geluisterd tijdens het koken. Hij leest dan altijd, voor de ontspanning. Nu zegt hij van “Je luistert gewoon keihard muziek terwijl ik probeer te lezen, je houdt helemaal geen rekening met me”. Maar ik was me er oprecht niet bewust van was dat hij dat niet wilde. Hij heeft juist zelf vaak muziek opstaan tijdens het werken en ik had verwacht dat als hij er last van had, hij het wel zou zeggen.
Waar het op neer komt is dat hij vindt dat hij veel voor ons gedaan heeft door bij mij in te trekken en hij vindt andersom dat ik weinig rekening met hem houdt. Ik heb het gevoel dat hij opzoek is naar bepaalde dingen waarop hij een soort slachtoffer wil spelen of wil dat ik erken of hem wat schuldig ben omdat hij “helemaal bij mij ingetrokken” is en dat voelt heel vervelend. Wat zouden jullie doen?
splendid wijzigde dit bericht op 23-03-2023 14:07
12.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Dropdrop schreef:
23-03-2023 16:48
Ah daar ging het mis, ik ging pas na 3 jaar samenwonen :D
Ik pas na 7
Alle reacties Link kopieren Quote
Al 4 topics over deze vriend, volgens mij gaat het kwartje bij jou nooit vallen.
Alle reacties Link kopieren Quote
LuciFee2023 schreef:
23-03-2023 16:34
Wat een onzin, dit.
Mijn moeder zei ook altijd dat het eerste jaar samenwonen zwaar was. Ik heb het hele eerste jaar zitten wachten tot het gezeik begon :hihi:

Het bleef maar gezellig. Lekker voor elkaar koken, samen afwassen en elkaar dan achterna zitten met de theedoek. Lekkere hapjes kopen voor bij de film 's avonds. Samen het huis van ons maken, een veel te grote nieuwe bank kopen. Daar dan weer heel veel lol om hebben :flirting: Ik mis die tijd
Alle reacties Link kopieren Quote
Dropdrop schreef:
23-03-2023 16:14
Het eerste jaar samenwonen is nou eenmaal hard werken en niet romantisch.
Eerste jaar samenwonen was meteen supergezellig en het is alleen maar leuker geworden. Als het hard werken is: je MOET niet samenwonen he?
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat wil je nou eigenlijk van ons? Het is niet dat we je niet al tig keer hebben verteld dat het een eikel is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh ja. Die fijne vent die het niet kan hebben dat je samen met ex voor de verjaardag van je kind ergens even gaat lunchen.
Tsjah..... succes ermee dan maar want ook op dit topic zal je wel weer niet reageren.

Grobbekuiken_ schreef:
23-03-2023 17:18
Oh ja. Die fijne vent die het niet kan hebben dat je samen met ex voor de verjaardag van je kind ergens even gaat lunchen.
Tsjah..... succes ermee dan maar want ook op dit topic zal je wel weer niet reageren.
Owww :idee:
Alle reacties Link kopieren Quote
Maris_90 schreef:
23-03-2023 16:54
Al 4 topics over deze vriend, volgens mij gaat het kwartje bij jou nooit vallen.
Of bij hem......

Vind nl niet dat hem alles te vewijten valt. TO heeft ook echt punten waarvan ik denk een beetje aanpassen en inlevingsvermogen zou wel op zijn plaats zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kijkend naar dit topic en je eerdere topics zou ik nog even goed nadenken over je relatie. Het klinkt niet zo gezellig allemaal.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dropdrop schreef:
23-03-2023 16:14
Het eerste jaar samenwonen is nou eenmaal hard werken en niet romantisch.

Dit soort kleine verschillen voelen heel belangrijk aan en zul je samen een modus in moeten vinden.

Als jij mijn spullen gebruikt, wil ik ook dat je ze teruglegt of voor mij gaat zoeken. Ik ga niet lopen zoeken naar míjn spullen die jij hebt laten slingeren.

Wat betreft muziek luisteren vind ik het ook netjes om dat af te stemmen met de ander. Soms betekent dat dat iemand een koptelefoon op doet en soms betekent dat dat iemand in de slaapkamer gaat zitten lezen/Netflixen.

Je zult met elkaar moeten afstemmen en een beetje geven en nemen. Je zult ook figuurlijk ruimte voor hem moeten maken. Jij woonde daar al en je doet alles zoals je altijd deed. Jullie moeten het met zijn tweeën opnieuw uitvinden.
Hard werken? Spreek voor jezelf
Misschien minder aan een ander storen of minder verwachten, of minder op een ander letten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit topic bevestigt maar weer eens dat ik er juist aan doe nooit samen te gaan wonen. Lijkt me zo stom om telkens over triviale dingen gehannes te hebben. TO, ik zou je vriend vragen wat hem precies dwars zit. Het kan zijn dat hij moet wennen aan een huishouden delen, maar hij mag echt wel wat aan z'n communicatie doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als ik eerdere topics lees dan denk ik: dumpen.

Dit lijkt geen match en het lijkt niet of hij het beste met je voor heeft of als dat wel zo is dat niet zo lijkt blijken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dropdrop schreef:
23-03-2023 16:14
Het eerste jaar samenwonen is nou eenmaal hard werken en niet romantisch.

Dit soort kleine verschillen voelen heel belangrijk aan en zul je samen een modus in moeten vinden.

Als jij mijn spullen gebruikt, wil ik ook dat je ze teruglegt of voor mij gaat zoeken. Ik ga niet lopen zoeken naar míjn spullen die jij hebt laten slingeren.

Wat betreft muziek luisteren vind ik het ook netjes om dat af te stemmen met de ander. Soms betekent dat dat iemand een koptelefoon op doet en soms betekent dat dat iemand in de slaapkamer gaat zitten lezen/Netflixen.

Je zult met elkaar moeten afstemmen en een beetje geven en nemen. Je zult ook figuurlijk ruimte voor hem moeten maken. Jij woonde daar al en je doet alles zoals je altijd deed. Jullie moeten het met zijn tweeën opnieuw uitvinden.
Dit eerste herken ik niet. Of iig niet bij mijn huidige relatie. Daar is het vooral genieten, maar ook elkaar vrijheid geven en niet zo op elkaar letten
De kloof tussen verwachtingen en de realiteit overbrug je alleen maar met communicatie. Praat op het moment dat jullie tegen zo’n kloof aanlopen. Is de verwachting realistisch? Begrijp je elkaar? Kun je elkaar tegemoet komen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh jij weer.
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?
Alle reacties Link kopieren Quote
Roozeboom_ schreef:
23-03-2023 17:41
Dit topic bevestigt maar weer eens dat ik er juist aan doe nooit samen te gaan wonen. Lijkt me zo stom om telkens over triviale dingen gehannes te hebben. TO, ik zou je vriend vragen wat hem precies dwars zit. Het kan zijn dat hij moet wennen aan een huishouden delen, maar hij mag echt wel wat aan z'n communicatie doen.
Als je gewoon een leuk exemplaar uitkiest die graag met je wil samenwonen, dan is er niks aan de hand hoor. TO moet deze parel gewoon dumpen
Alle reacties Link kopieren Quote
Zijn ergernissen zouden mijn ergernissen kunnen zijn op momenten dat ik niet goed in mijn vel zit. Niet iets om slecht in mijn vel van te raken, wel iets waar ik me aan stoor als ik chagrijnig ben of me niet fijn voel. Als ik iets zoek om over te zeiken. Ik denk dus dat je het dieper moet zoeken dan alleen die kleine dingetjes. Als hij zich verder helemaal top voelt kan ik me niet voorstellen dat hij over die dingen zou zeuren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je iets leent of pakt van een ander, dan leg je dat terug. Ben je dat vergeten, dan ga je het zelf even pakken en teruggeven als hij erom vraagt.

De rest heb ik minder een mening over. Lijkt me goed om af en toe bij elkaar te checken hoe jullie het vinden gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
GeweldigWeer schreef:
23-03-2023 14:20
Wat ik zou doen vraag je?

De relatie nogeens opnieuw overwegen, want ik denk namelijk dat jullie erg aan elkaar gewaagd zijn vwb zeuren en zeiken. Ja, ik heb je geloept en zie duidelijke overeenkomsten qua gedrag.

Ps ga je deze openingspost ook weer verwijderen?
:rofl:
Alle reacties Link kopieren Quote
Als ik bij iemand in de auto zit die een snoepje of tablet druivensuiker uit het kastje neemt en er een uithaalt en opeet zonder mij er voor de vorm ook een aan te bieden zou ik hem wel een hork vinden. Behalve als hij in een hypo zit. Dan zijn ze soms niet helemaal helder. Maar er een aanbieden maakt hem beslist meer geliefd. Ik zou wel zeggen: "je vergeet mij" of "krijg ik niks?" Maar dat blijf ik niet herhalen. Er is eigenlijk al langer irritatie als ik zoiets zeg.

Als ik de telefoonlader ergens heb neergelegd maar niet zeker meer weet waar dan doe ik wel mijn best om het me te herinneren want je wil iemand niet onnodig laten zoeken. Dat is wel een van de nadelen van een relatie, maar ja. Je moet altijd ook aan een ander denken.

En natuurlijk vraag je of hij geen bezwaar heeft tegen muziek die door de kamer klinkt. Ik neem aan dat hij dat ook aan mij zou vragen.

Het klinkt of je niet klaar bent voor een relatie. Hij heeft het dus bij het goede eind.
Dan moet het maar zoals het kan
tv-icoon schreef:
24-03-2023 08:49
Als ik bij iemand in de auto zit die een snoepje of tablet druivensuiker uit het kastje neemt en er een uithaalt en opeet zonder mij er voor de vorm ook een aan te bieden zou ik hem wel een hork vinden. Behalve als hij in een hypo zit. Dan zijn ze soms niet helemaal helder. Maar er een aanbieden maakt hem beslist meer geliefd. Ik zou wel zeggen: "je vergeet mij" of "krijg ik niks?" Maar dat blijf ik niet herhalen.

Als ik de telefoonlader ergens heb neergelegd maar niet zeker meer weet waar dan doe ik wel mijn best om het me te herinneren want je wil iemand niet onnodig laten zoeken. Dat is wel een van de nadelen van een relatie, maar ja. Je moet altijd ook aan een ander denken.

En natuurlijk vraag je of hij geen bezwaar heeft tegen muziek die door de kamer klinkt. Ik neem aan dat hij dat ook aan mij zou vragen.

Het klinkt of je niet klaar bent voor een relatie. Hij heeft het dus bij het goede eind.
Waarom niet: Lekker, die mij er ook maar eentje.
Waarom moet zij toestemming vragen en niet hij? Of gewoon even: schat, ik wil nog lezen, zou je oortjes in willen doen?
anoniem_64d71ea4e498d wijzigde dit bericht op 24-03-2023 08:58
3.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
TO, wat doe je jezelf aan in het leven. Het hoeft allemaal niet zo moeilijk te zijn. Iemand moet je blij maken, je moet niet van het ene naar het andere obstakel of uitdaging te gaan in een relatie. Zoek iemand waarbij de dingen wat meer vanzelf gaan. Of blijf even lekker alleen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dus jij gebruikt zijn lader, neemt het mee naar boven, en als hij je vraagt of je zijn lader hebt gezien...laat maar.


Ja, dat is best asociaal.
Alle reacties Link kopieren Quote
Moiren schreef:
24-03-2023 08:58
Waarom niet: Lekker, die mij er ook maar eentje.
Waarom moet zij toestemming vragen en niet hij? Of gewoon even: schat, ik wil nog lezen, zou je oortjes in willen doen?
Omdat hij nog helemaal van de leg is over zijn lader misschien, of beter gezegd haar reactie op de vraag of ze zijn lader heeft gezien?
Fairway schreef:
24-03-2023 09:01
Omdat hij nog helemaal van de leg is over zijn lader misschien, of beter gezegd haar reactie op de vraag of ze zijn lader heeft gezien?
Van de leg van zijn lader? En dat duurt zo lang dat hij niet normaal aan kan geven dat hij wil lezen of even een andere ruimte op kan zoeken? Of dat hij ook wel trek heeft in iets?

Nou ja, ik weet weer waarom ik niet samenwoon. Wat een kinderachtig gedoe.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven