Vriend heeft veel vriendinnen, wat vinden jullie hiervan?

20-01-2021 13:33 138 berichten
Beste Viva-leden,

Ik ben een vrouw van 33 jaar en mijn vriend is 35 jaar oud. We hebben nog niet zo lang met elkaar,
maar ik maak me zorgen over dat we niet zo goed bij elkaar passen.

Hoewel hij aan geeft een gezinnetje te willen starten, wil hij ook graag een actief sociaal leven. Ik ben zelf een rustiger
persoon en hoef niet vaak groepen mensen om me heen te hebben om me te vermaken. Daarnaast ben ik doordeweeks druk
met werk/koken/schoonmaak/sport en zie ik sociale activiteiten meer plaatsvinden in het weekend.

Nu is het zo dat hij ook een gemengde vriendengroep heeft, waarmee hij geregeld film/spelletjesavonden heeft.
Dit is heel belangrijk voor hem. Ik wil dat hij gelukkig is, maar ik merk dat ik het niet fijn vind dat zijn vriendinnen
bij ons langs zouden komen, als we later samenwonen, ook al is het in de gemengde vriendengroep. Met familie/koppeltjes
heb ik uiteraard geen problemen. Met zijn mannelijke vrienden ook niet, maar ik wil geen vriendinnen over de vloer.

Wat vinden jullie hiervan? Hebben jullie er moeite mee, geen moeite mee en wat zijn de afspraken die jullie hebben gemaakt met jullie vriend?

Alvast bedankt!

Amelia
Oriander schreef:
20-01-2021 17:46
Dit klink zo leuk, na al die topics over vrienden die alleen maar zitten te gamen.

Het is ook nooit goed. :-D
Is de suggestie al gedaan dat 'ie homo is?
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
20-01-2021 19:26
Is de suggestie al gedaan dat 'ie homo is?
Jazeker!
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
20-01-2021 19:26
Is de suggestie al gedaan dat 'ie homo is?
Hoeft ze zich dus helemaal geen zorgen te maken over die vriendinnen :cheer2:
Chrome11 schreef:
20-01-2021 19:43
Jazeker!
En al die vriendinnen lesbies?
RikM schreef:
20-01-2021 19:26
Is de suggestie al gedaan dat 'ie homo is?
Of Bi.
Amelia889 schreef:
20-01-2021 13:33
ik wil geen vriendinnen over de vloer.
In principe is het onzin, hij kiest zijn vrienden (m/v) en niet jij.
Hij heeft er waarschijnlijk ook geen enkel probleem mee als jij met je solo mannelijke vrienden gaat stappen.
Luci_Mster2 schreef:
20-01-2021 19:49
Of Bi.
Maar die eten van 2 walletjes.
LīlyRose schreef:
20-01-2021 19:56
Maar die eten van 2 walletjes.
Dubbel eng voor TO.
Luci_Mster2 schreef:
20-01-2021 19:57
Dubbel eng voor TO.
Precies. Heftig wel.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend had ook een gemengde vriendengroep. Inmiddels zeven jaar later is het echt wel onze vriendengroep. De meiden beschouw ik als goede vriendinnen. We doen veel met de meiden maar ook met de mannen en vrouwen samen. Inmiddels hebben een aantal stellen kinderen waardoor het niet altijd met iedereen is. Ik heb er geen enkel probleem mee. Mijn vriend is vorige jaar met een van de vrijgezelle meiden van de groep naar een optreden geweest terwijl ik thuis was met onze dochter. Prima voor mij maak me er geen seconde druk om
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Ik vind jouw gedrag raar. Maar ik ben vooral benieuwd waar het vandaan komt? Is het jaloezie? Ik ben bevriend met mannen en vrouwen en zie daar oprecht het verschil niet tussen.

Ik kan me wel voorstellen dat je het lastig vind als er door de week elke avond mensen om je heen zijn als je zelf liever alleen bent, maar dat lijkt dit niet te zijn.
Ladida1981 schreef:
20-01-2021 20:02
Ik vind jouw gedrag raar. Maar ik ben vooral benieuwd waar het vandaan komt? Is het jaloezie? Ik ben bevriend met mannen en vrouwen en zie daar oprecht het verschil niet tussen.

Ik kan me wel voorstellen dat je het lastig vind als er door de week elke avond mensen om je heen zijn als je zelf liever alleen bent, maar dat lijkt dit niet te zijn.
Ik vind de reacties hier eerder raar. Opeens heeft niemand problemen met vrienden van het tegengestelde geslacht? Dat is in het echt tot anders.
hopidushi schreef:
20-01-2021 20:08
Ik vind de reacties hier eerder raar. Opeens heeft niemand problemen met vrienden van het tegengestelde geslacht? Dat is in het echt tot anders.
In het echt? In wie ze echt dan?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je helemaal hoor. Ik ben een vrouw met heel veel mannelijke vrienden en je wil niet wéten wat we allemaal uitspoken. Echt, elke keer als ze bij me op visite zijn is het feest - als je begrijpt wat ik bedoel ;-) ;-). Ik ben weer single, want sjongejonge, wat een gedoe zeg, zo'n vriendje wat op mijn vingers kijkt als mijn mannelijke vrienden op visite komen... Dan moet ik doen alsof het slechts een 'spelletjesavond' is, of dat we film gaan kijken. En ondertussen, onder dekentje op de bank.. nou je snapt hem wel, haha! Ik denk dat je vriend jou binnenkort op straat zet, zodat ie tenminste weer zonder zorgen kan gangbangen met zijn vriendinnen. Want dat is precies wat er in man-/vrouwvriendschappen gebeurt, dat weet natuurlijk iedereen...
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Alle reacties Link kopieren
Iets serieuzer, ik ben mannelijke en vrouwelijke vrienden en een partner die mijn mannelijke vrienden niet accepteert accepteer ík niet als mijn partner.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
hopidushi schreef:
20-01-2021 20:08
Ik vind de reacties hier eerder raar. Opeens heeft niemand problemen met vrienden van het tegengestelde geslacht? Dat is in het echt tot anders.
Ik ken ze niet hoor. Ook nooit gehoord dat partners vreemdgaan met vrienden van het andere geslacht.
Alle reacties Link kopieren
1. Jullie behoeftes en verwachtingen komen niet met elkaar overeen. Dit gaat niet werken.
2. Ga eens bij jezelf te rade waarom je denk dat je kunt bepalen met wie hij bevriend is of hoe hij met zijn vrienden omgaat. Waarom heb je moeite met vrouwelijke vriendinnen?

Dat gezegd hebbende: vandaag aangemeld en maar 1 post, vind het een bijzonder verhaal.

En natuurlijk, jaloezie kan voorkomen, net als elke andere emotie. Het is alleen wel zo gezond en verstandig om je daar niet door te laten leiden. Jaloezie is zelden realistisch en niet bevorderlijk voor je relatie. Denk je nou echt dat vrijgezelle vriendinnen je vriend in jullie huis komen verleiden??
hopidushi schreef:
20-01-2021 20:08
Ik vind de reacties hier eerder raar. Opeens heeft niemand problemen met vrienden van het tegengestelde geslacht? Dat is in het echt tot anders.



In het echt heeft niemand gemengde vriendengroepen? Of alleen gemengde vriendengroepen als iedereen een stelletje is? En als een relatie over gaat moet de nieuwe single dan uit de vriendengroep?
Alle reacties Link kopieren
hopidushi schreef:
20-01-2021 20:08
Ik vind de reacties hier eerder raar. Opeens heeft niemand problemen met vrienden van het tegengestelde geslacht? Dat is in het echt tot anders.
Dan hebben wij hele verschillende vrienden/kennissen/familie, want ik herken dit 'in het echt' totaal niet.
Ik vind inderdaad geen probleem nee. Er is wel eens een dame geweest bij een ex die ik strontvervelend vond en waarmee hij later ook een relatie kreeg, dus mijn radar en onderbuik hadden het juist.

Maar ik ga echt niet bij voorbaat dan maar alle vrouwen afschrijven. Als je dat denkt van je partner dan zit het al niet goed. En misschien is hij ook niet te vertrouwen, maar waarom wil je daar dan een relatie mee??

En je kan ze beter bij je thuis hebben dan dat hij naar hun huis gaat als je echt zo denkt toch? Dus snap er niks van. Ook niet in RL.

En daarnaast hoef je ook niet samen te wonen. Heb je ook geen last van die damesvrienden die bij hem op visite komen. ;-)
Alle reacties Link kopieren
hopidushi schreef:
20-01-2021 20:08
Ik vind de reacties hier eerder raar. Opeens heeft niemand problemen met vrienden van het tegengestelde geslacht? Dat is in het echt tot anders.
Als TO had gezegd datz e problemen had over dat hij iedere dag met een andere vriendin ging wandelen en wekendjes weg. Dan waren de reacties wel anders geweest. maar kom op thuis filmkijken of spelletjes doen. Wat is daar mis mee
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
hopidushi schreef:
20-01-2021 20:08
Ik vind de reacties hier eerder raar. Opeens heeft niemand problemen met vrienden van het tegengestelde geslacht? Dat is in het echt tot anders.
Ik vind vrienden en vriendinnen in een vriendengroep of als stelletje verbieden inderdaad erg vreemd. In mijn omgeving zie ik dat ook niet. Als mijn vriend met vrijgezelle vriendinnen af wil spreken (of ik met vrijgezelle vrienden) is dat geen probleem. Wel geven wij duidelijk onze grenzen aan. Mijn vriend had op een gegeven moment een vrijgezelle vriendin die hij wel heel vaak zag en waar hij ook één op één mee uit eten ging. Het was ook iemand die hij nog niet zo lang kende. Daarbij heb ik hem wel gevraagd dat niet meer te doen en dat is dan ook prima. Hij ziet haar nog wel maar dan alleen in een vriendengroep. Hetzelfde heeft hij mij ook wel eens gevraagd toen ik een uitnodiging kreeg van een man met wie ik vroeger gescharreld had. Mij leek het leuk hem weer te zien maar mijn vriend had er geen goed gevoel bij. Dat bespreken we dan gewoon.

Ik vind dat geen dealbreaker. We verbieden elkaar niet om vriendschappen met mensen van het andere geslacht aan te gaan. Maar houden wel allebei in de gaten dat het niet ongemakkelijk wordt voor onze partner. Verder mag hij hier uitnodigen wie hij wil, dat doe ik zelf ook. Het lijkt me heel naar om je partner zo te wantrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Je kan op voorhand al vinden dat jullie niet bij elkaar passen en hem dumpen, maar besef: jij maakt je al druk om iets wat nog in de toekomst moet plaatsvinden. Met mensen die je misschien nog niet eens ontmoet hebt. Beetje bindingsangst?

Mijn idee: leer die meiden eerst echt een beetje kennen, voordat je ze de toegang tot jullie nog niet bestaande huis gaat ontzeggen.

Ik heb geen afspraken met mijn vriend hierover, want ik wil dat hij (zoals jij ook zo mooi zegt) gelukkig is en ik vertrouw hem. Ik date niet met mannen die zo dom zijn dat ik ze eerst moet uitleggen dat achter mijn rug om seks met andere vrouwen hebben een dealbreaker is.
Alle reacties Link kopieren
Amelia889 schreef:
20-01-2021 13:33
Wat vinden jullie hiervan? Hebben jullie er moeite mee, geen moeite mee en wat zijn de afspraken die jullie hebben gemaakt met jullie vriend?
Uiteindelijk gaat het erom wat jij ervan vindt. Ik zou er geen moeite mee hebben. Een relatie duurt o.a. zolang ik iemand kan vertrouwen. En dat lukt. Waarom noem je dat je zorgen maakt over of jullie bij elkaar passen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven