Vriend trouwt met ander om visa.. iemand ervaring?

06-05-2008 20:54 254 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames!

Na een tijd vooral mee te hebben gelezen wil ik nu dan graag mijn eigen topic starten..

Ik heb een jaar geleden een jongen leren kennen op vakantie in Tunesie, na eerste bezoek veel vlinders maar wou er niet aan toegeven. Toch maar terug om een lang verhaal kort te maken nu helemaal verliefd. Ouders en familie hebben me geaccepteerd en voelt allemaal goed.

Maar dan nu de twist, hij (24) is (met mijn toestemming) getrouwd met een andere europese vrouw (49). Dit omdat hij graag een betere toekomst wil en mij niet wil "gebruiken" voor een visa. Daarom zijn we dus niet getrouwd, en dat had ik ook niet kunnen doen. Nog steeds spoken de vooroordelen nl door mijn hoofd, en hem dan naar NL halen zou alleen maar voor twijfels zorgen.

Toeval wil dat wij binnenkort maar 1 uur van elkaar afzitten! Waardoor we elkaar dus kunnen gaan zien, en eindelijk beter leren kennen...

Ik kan door uren doortyppen en detail na detail beschrijven, maar ik denk dat dit wel even genoeg is.

Hier toevallig iemand die ervaring heeft met een soortgelijke situatie?

liefs,

Alina
Even dit: Ik weet bijna zeker dat dit gedrag, trouwen voor een visum, een aantal jaren geleden is gestopt. met andere woorden, dat heeft gen nut meer, omdat dat natuurlijk de spuigaten uitliep....
Hai Alina,

Hoe oud ben jij zelf als ik dat als eerste vraag mag stellen?

Ook ben ik, net als anderen, erg nieuwsgierig waarom je dit hebt toegestaan? Weet deze vrouw ook dat zij "gebruikt" wordt? Ik zou ook ontzettend jaloers zijn, wie zegt dat zij geen intieme relatie hebben samen? Ik neem aan dat je als vrouw zijnde niet zomaar even na een paar weekjes elkaar kennen iemand in huis haalt en voor hem een visum gaat verzorgen?

Meis ik vind het ontzettend rot voor je, deze situatie. Maar ik denk ook dat je jezelf nu eigenlijk veel meer op de hals hebt gehaald. Wie zegt dat deze vrouw het straks "toestaat" dat jullie elkaar veel vaker gaan zien? Zij slaapt met hem, eet met hem, deelt de leuke momenten met hem.

Waarom heb je hem niet eerst een paar keer laten komen met een toeristenvisum? Ik weet natuurlijk niet de ins en outs van een buitenlandse partner naar NL halen, maar ik weet wel dat ik hoop voor je dat je hem kunt vertrouwen en het uitpakt zoals je hoopt. Namelijk eind goed, al goed...Maar persoonlijk krijg ik wel de kriebels van dit verhaal. Het is niet aan mij om te oordelen, maar goed meningen kun je altijd geven

Hoop dat je nog wat meer opheldering kunt geven over een X aantal vragen

Sterkte
quote:Marieke1981 schreef op 06 mei 2008 @ 21:17:

De kans dat je hier (of waar dan ook) iemand tegenkomt die hier ervaring mee heeft, lijkt me bijzonder klein!

Oooooh, ik mag het hópen!
ik word echt doodziek van die mannen die hierheen komen om een betere toekomst te krijgen en dan een een dommig mutsje trouwen, na 5 jaar pleite gaan, want dan is de vergunning binnen en t mutsje met kindjes of hartzeer achterlaten. Zijn die vrouwen nou zo dom dat ze dit niet zien of gewoon wanhopig?
Voor zover ik weet van een vriendin die met een buitenlander is (niet om in nl te komen) dat je een paar jaar garant moet staan en ze controleren ook of je wel echt samenwoont en niet alleen voor een papiertje bent getrouwd. Zeker met zo'n leeftijdsverschil zullen ze toch wel even checken.

Alina, denk je niet dat hij jou een verhaal heeft opgehangen? Ik zie hem denk ik niet zo snel bij jou komen hoor. De eerste 5 jaar sowieso niet wegens de regels om hier te mogen blijven wonen.

Vraag verder, je hebt je accoord gegeven (hij had het ook zonder jouw toestemming gedaan), maar vind je dit gedrag correct? Aan alle kanten de boel belazeren?

Als er liefde tussen jullie bestond was hij toch met jou getrouwd!
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
sjonge jonge!

Ik had niet verwacht dat dit zo snel en vooral zo veel reacties zou oproepen.

Even wat antwoorden van mijn kant. Ze kenden elkaar precies 3 dagen toen ze trouwden en dat was duidelijk voor visa/vergunning redenen. Hij woont nu niet in Nederland maar in Finland dus stemmen wat je wilt, Nederland wordt er niet slechter van ;) Heeft daar family wonen en zijn vrouw is een vriendin van de family.

Zijn vrouw is altijd alleen geweest en wil graag gezelschap, dat krijgt ze nu dus ook.

Wij zijn niet getrouwd, omdat ik niet op mijn 23e een jongen naar NL wil halen om vervolgens elkaar pas te leren kennen Dat had ik me nooit helemaal zonder twijfels gevoeld, omdat ik ook alle veroordelen weet.. Hij wil op deze manier deze ook ontkrachten.

Ik had inderdaad ook naar Tunesie kunnen gaan, maar dan nog leer je elkaar kennen in 1x per 3 maanden een week real life contact, en hoe sterk de liefde ook, voor mij leek dit onmogelijk.

Verder uhm ze weet van mijn bestaan als kennis van hem, maar niet dat er verder dan ook maar iets aan de hand is.

Emma 1979 en andere dames, bedankt voor jullie fijne reactie.

Maar ook alle andere zijn meer dan welkom, door op deze kritische vragen antwoord te geven bevestig ik voor mijzelf dat het toch goed voelt waar ik mee bezig ben..

En ik leef bij de dag, als er een moment komt dat ik het niet meer trek dan stop ik ermee.. wil iig niet op mn 40e ofzo spijt hebben van niet genomen beslissingen.
ik zie dat er ondertussen al weer heel wat geschreven is, zal dit lezen en asap reageren!
quote:feeks schreef op 06 mei 2008 @ 21:26:

ik word echt doodziek van die mannen die hierheen komen om een betere toekomst te krijgen en dan een een dommig mutsje trouwen, na 5 jaar pleite gaan, want dan is de vergunning binnen en t mutsje met kindjes of hartzeer achterlaten. Zijn die vrouwen nou zo dom dat ze dit niet zien of gewoon wanhopig?Doen gewoon aan ontwikkelingshulp!
quote:fleurtje schreef op 06 mei 2008 @ 21:30:

[...]

Doen gewoon aan ontwikkelingshulp!hihihihi
quote:Alina schreef op 06 mei 2008 @ 21:27:

sjonge jonge!

Even wat antwoorden van mijn kant. Ze kenden elkaar precies 3 dagen toen ze trouwden en dat was duidelijk voor visa/vergunning redenen. Hij woont nu niet in Nederland maar in Finland dus stemmen wat je wilt, Nederland wordt er niet slechter van ;) Heeft daar family wonen en zijn vrouw is een vriendin van de family.

Zijn vrouw is altijd alleen geweest en wil graag gezelschap, dat krijgt ze nu dus ook.

Wij zijn niet getrouwd, omdat ik niet op mijn 23e een jongen naar NL wil halen om vervolgens elkaar pas te leren kennen Dat had ik me nooit helemaal zonder twijfels gevoeld, omdat ik ook alle veroordelen weet.. Hij wil op deze manier deze ook ontkrachten.

Ik had inderdaad ook naar Tunesie kunnen gaan, maar dan nog leer je elkaar kennen in 1x per 3 maanden een week real life contact, en hoe sterk de liefde ook, voor mij leek dit onmogelijk.

Verder uhm ze weet van mijn bestaan als kennis van hem, maar niet dat er verder dan ook maar iets aan de hand is.

Maar ook alle andere zijn meer dan welkom, door op deze kritische vragen antwoord te geven bevestig ik voor mijzelf dat het toch goed voelt waar ik mee bezig ben..

En ik leef bij de dag, als er een moment komt dat ik het niet meer trek dan stop ik ermee.. wil iig niet op mn 40e ofzo spijt hebben van niet genomen beslissingen.

Je had ook voor langere tijd naar Tunesie kunnen gaan, maar ja.... minder toekomst daar he....

Ik vind je nogal naief. Heel naief. Mochten jullie seks hebben, ik zou maar een condoom gebruiken.

sjonge jonge!

En ik leef bij de dag, als er een moment komt dat ik het niet meer trek dan stop ik ermee.. wil iig niet op mn 40e ofzo spijt hebben van niet genomen beslissingen.dus ze is een vriendin van de familie maar kent hem pas 3 dagen en daarbij weet ze ook niet dat hij al een vriendin heeft, heel uhhh... bijzonder
Goed ik heb alles gelezen,en volgens mij in mn eerdere reactie al weer wat vragen beantwoord.

Zijn vrouw weet dus dat het geen huwelijk is gebaseerd op liefde, maar ik ben niet achterlijk en weet dus wel dat ze er wel vanuit gaat dat dit veranderd. En weet dat mijn "vriend" haar dat doet geloven, en ik weet ook hoe enorm fout dat eigenlijk is.

Naief ben ik misschien, hoewel ik mijzelf niet zo zie. Ik denk dat alleen andere in mijn situatie kunnen begrijpen dat liefde some rare dingen met je doet en het was duidelijk mijn keuze om niet met hem te trouwen.

En daarom vroeg ik me af of andere ook in deze stituatie hebben gezeten.

Een optie die waarschijnlijk uitgevoerd gaat worden is gewoon contact houden, maar verder me "gewoon single" gedragen..

Het kan zoals met iedereen in de liefde en het leven nog alle kanten opgaan.
ok, ik begrijp dat mijn eerlijke antwoord door oa feeks en fleurtje niet begrepen wordt. Prima,

Begrijp dat het veel vraagtekens oproept en dat lang niet iedereen het met mij eens is, maar ik zou het wel fijn vinden als mijn serieuze reacties met wat meer respect wordt beantwoord.
Resumerend: jullie kennen elkaar nauwelijks, zijn echtgenote weet niets van jouw bestaan, hij richt zich primair op het verkrijgen van een verblijfsvergunning, binnenkort gaan jullie elkaar stiekem ontmoeten en dat alles sterkt jou in de gedachte dat jullie voor elkaar bestemd zijn. Wat je zegt: je leeft bij de dag.

Rest mij nog één vraag: welke vooroordelen heeft hij precies weten te ontkrachten?
quote:Alina schreef op 06 mei 2008 @ 21:38:

ok, ik begrijp dat mijn eerlijke antwoord door oa feeks en fleurtje niet begrepen wordt. Prima,

Begrijp dat het veel vraagtekens oproept en dat lang niet iedereen het met mij eens is, maar ik zou het wel fijn vinden als mijn serieuze reacties met wat meer respect wordt beantwoord.How on earth kan ik respect hebben voor dit achterbakse gedrag! Meer kan ik er niet van maken, want dat is het: ACHTERBAKS. Ongelooflijk, hoe krijg jij het woord respect uit je toetsenbord
quote:fleurtje schreef op 06 mei 2008 @ 21:31:

Ik vind je nogal naief. Heel naief. Mochten jullie seks hebben, ik zou maar een condoom gebruiken.of twee
Hoe zien jullie je toekomst verder?

Blijft hij met haar getrouwd of ....?
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:Alina schreef op 06 mei 2008 @ 21:35:

Goed ik heb alles gelezen,en volgens mij in mn eerdere reactie al weer wat vragen beantwoord.

Zijn vrouw weet dus dat het geen huwelijk is gebaseerd op liefde, maar ik ben niet achterlijk en weet dus wel dat ze er wel vanuit gaat dat dit veranderd. En weet dat mijn "vriend" haar dat doet geloven, en ik weet ook hoe enorm fout dat eigenlijk is.

.TO, dit zegt toch al wel genoeg? Jouw vriend houdt een vrouw van bijna 50 aan het lijntje om die verblijfsvergunning. Zij mag niets weten van jullie relatie. Hoe wil je dan wat opbouwen met hem?
@Fleurtje en Marieke 1981: wat een rare insinuaties! Zo'n condoom is toch pas nodig als je meerdere partners hebt gehad? Jullie gaan me toch niet vertellen dat deze man sexueel contact heeft met zijn Finse eega?
anoniem_51990 wijzigde dit bericht op 06-05-2008 21:58
Reden: met dank aan Fleurtje
% gewijzigd
Maar wat ik niet snap is hoe kunnen de ouders het helemaal geweldig vinden en accepteren als ze hem vervolgens met een ander zien trouwen? Of vinden ze haar ook helemaal geweldig enzo? Ik snap nog steeds niet hoe jij hiermee kunt leven. Ik zou het in ieder geval echt niet kunnen, mijn mannetje moet voor mij gaan, voor mij kiezen en alleen mij willen. En niemand anders.

Jij zegt dat hij haar doet geloven dat er meer gevoel is voor haar dan dat hij zegt. Kan ik daar uit opmaken dat hij dus ook intiem is met haar? Dat vindt hij zeker ook heel erg of niet?

Brr ik krijg rillingen over mijn rug van dit verhaal, ik vind je dapper en sterk. Maar ik, ik had hier nooooit mee akkoord gegaan. Mijn vriend hoort bij mij, en als hij naar iemand anders wil/"moet" dan ben ik liever single.

Ik heb een marokkaanse vriend, maar ik zou of met hem trouwen of naar hem toe gaan mocht ik echt het gevoel hebben van; ja dit is hem. Dit is de ware...

Hoe kijk jij er nou zelf tegenaan? En dan heel eerlijk...Wat vind jij van dit hele idee dat hij een 50 jarige vrouw trouwt voor een visum, het haar naar t zin maakt met zijn mannelijkheid, en haar doet geloven dat hij voor altijd bij haar wil blijven (om het zo maar even kort door de bocht te benoemen).
Mooi samengevat Wuiles haha,

er zijn nog niet bijzonder veel vooroordelen ontkracht. de afgelopen maanden spreken we elkaar bijna iedere dag via skype,cam of telefoon en proberen we elkaar beter te leren kennen. Ik heb contact met zijn familie en weet dat ik door hun geaccepteerd ben, iets dat voor mij belangrijk was.

Hij heeft zijn 2 jarige vergunning nu, en we kennen elkaar dus inderdaad maar 3 weken "real life", maar toch ga ik ervoor... hoe naief t ook mag klinken Blijkbaar valt het echt niet uit te leggen, maar voor mij geld.. nooit geschoten is altijd mis.
Dan wens ik je heel veel sterkte en wijsheid
Frankly my dear, I don"t give a damn
Eigenlijk vind ik dat TO deze man wel verdiend.

Als je het normaal vind dat iemand op deze manier aan een verblijfsvergunning komt dan verdien je toch ook gewoon zo'n man.
quote:wuiles schreef op 06 mei 2008 @ 21:46:

@Fleurtje en Marieke 1981: wat een rare insinuaties! Zo'n condoom is toch pas nodig als je meerdere partners hebt gehad? Jullie gaan me toch niet vertellen dat deze man sexueel contact heeft met zijn Finse ega?

Eega

Ik denk niet dat ie zn nokiaatje alleen maar gebruikt om mee te bellen.

sjonge jonge!

Dan is het dus niet jouw vriend, maar haar man.

Hij gaat vreemd met jou. Hmmmz ik heb betere smoezen gehoord.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven