vriend vindt dat ik hobbies mis...

27-06-2011 10:10 115 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hooooi,

Mijn vriend zei gisteren tegen mij dat hij vond dat ik iets moest zoeken waarvoor ik echt ga! Ik vind alles wel leuk maar heb niet echt een passie/hobbie. Ik heb een gewone baan, ben nu druk op zoek naar een andere baan. Verder hou ik van een filmpje, een drankje drinken. Just the normal things. Maar ik heb niks waar ik dus echt voor ga! Hij daarentegen heeft heel wat hobbies...waar ik hem overigens in aanmoedig..

Ik voel me nu raar...alsof ik niet goed genoeg ben zonder mijn hobbies en passies...hij bleef er zo over doorzagen pfffff....

Ook irriteert hij zich mateloos aan het feit dat ik op het forum zit. Veel te zonde van mn tijd. Tijdschriftjes a la flair, viva, grazia lezen, vindt hij ook niks! Ik kan beter een goed boek pakken, wat ik nooit doe!

Wat vinden jullie??
Verder eens met Enn. En anderen.
quote:eleonora schreef op 27 juni 2011 @ 10:47:

[...]

Dus omdat hij in een gospelkoor zit, curling speelt en bamzaait in competitie moet jij ook aan de hobbybak?

Right.

Nou meid, ik zou zeggen, kom bij de BEO. Een vereniging die allerhande activiteiten opzet, hier, óp het forum. Je hoeft er de bank niet voor af maar leert toch alles over graancirkels maaien, dansen met je Germaanse oermoeder, runes lezen en tuinieren in de vagina.

Meld je aan, doe het met passie en je vriend hoeft zich geen zorgen meer te maken, jij bent onder de hobbypannen!

Daar wordt vriend vast heul blij van.. NOT ..

Geweldige post weer leo.
b
Tuinieren in de vagina
Kitty
quote:kitty.elastic schreef op 27 juni 2011 @ 10:23:

[...]

dit is wel een punt! Als dit zo is , pak dan als hobby op: winkelen met zijn creditcard herhaling.. stel dit eens voor als hobby
quote:perseph0ne schreef op 27 juni 2011 @ 10:51:

[...]

Daar wordt vriend vast heul blij van.. NOT ..

Geweldige post weer leo.

Een echte BEO hoeft ook helemaal geen geslachtsgemeenschap meer te hebben. We zijn eigenlijk latente lesbo's, maar gaan niet van onze vent af omdat het zo zielig is voor hun anders...Kom op hé, je hebt 30 jaar lief en leed met zo'n man gedeeld en dan noet hij ineens zelf koken en wassen? Of erger nog, dat overlaten aan zijn nieuwe vriendin van 25...

Die jonge meiden kunnen dat ook helemaal niet meer tegenwoordig, die moeten allemaal zo nodig aan een carrière werken.

We besparen onze mannen dus een hoop gedoe door niet te scheiden. Pfff, stel je voor zeg...tweede leg, 4 keer per week seks, allerlei hippe gerechten zoals spaghetti bolognese ipv van bloemkool met een papje. Dat willen die mannen toch helemaal niet.

Nee hoor, BEO weet wat goed voor ze is
quote:Starshine schreef op 27 juni 2011 @ 10:57:

[...]

Een echte BEO hoeft ook helemaal geen geslachtsgemeenschap meer te hebben. We zijn eigenlijk latente lesbo's, maar gaan niet van onze vent af omdat het zo zielig is voor hun anders...Kom op hé, je hebt 30 jaar lief en leed met zo'n man gedeeld en dan noet hij ineens zelf koken en wassen? Of erger nog, dat overlaten aan zijn nieuwe vriendin van 25...

Die jonge meiden kunnen dat ook helemaal niet meer tegenwoordig, die moeten allemaal zo nodig aan een carrière werken.

We besparen onze mannen dus een hoop gedoe door niet te scheiden. Pfff, stel je voor zeg...tweede leg, 4 keer per week seks, allerlei hippe gerechten zoals spaghetti bolognese ipv van bloemkool met een papje. Dat willen die mannen toch helemaal niet.

Nee hoor, BEO weet wat goed voor ze is Ik zal eens bij jullie komen kijken als ik de 25 gepasseerd ben. Wie weet leer ik er nog wat van .. Tot prut gekookte bloemkool is natuurlijk véul lekkerder dan 1 of ander bijzonder gerecht ..
en zo is het Persephone
Ik vind forummen best een hele goede hobby hoor..

Na een dag hard werken en het huishouden en kinderengedoe vind ik het heerlijk om op het vivaforum rond te hangen..

Een kerel om met allerlei onzin lastig te vallen heb ik ook al niet dussss.....

Ik denk dat ik me ook maar bij de BEO's aansluit want hun activiteiten spreken mij wel aan.

Leo waar kan ik me aanmelden?
Mijn vriend wordt er zelfs een beetje gek van dat ik boeken lees. Dan ben ik totaal niet te bereiken en al mijn "vrije" tijd gaat naar mijn boeken.

Heb nu juist voor hem even een boekenstop ingelast, zodat ik wat meer aandacht voor hem ( en andere dingen natuurlijk ) heb.
Lullig om te zeggen, maar zo te lezen vindt hij jou niet ontwikkeld/intelligent genoeg. Dat wil niet zeggen dat jij niet intelligent bent hoor, het is zíjn perceptie.

Maar in een relatie is het absoluut niet fijn om te moeten voldoen aan zijn verwachtingen, als die niet passen bij wat jij leuk vindt. Je hebt het nu een tijdje geprobeerd, maar blijkbaar is het nog niet goed genoeg voor hem.

Je kunt dus -hoe pijnlijk ook- beter iemand anders zoeken, die niet zulke verwachtingen van je heeft. Iemand bij wie je helemaal jezelf mag zijn en bij wie je je niet anders voor hoeft te doen om hem meer tevreden over jou te maken.
quote:pruttel schreef op 27 juni 2011 @ 11:11:

Mijn vriend wordt er zelfs een beetje gek van dat ik boeken lees. Dan ben ik totaal niet te bereiken en al mijn "vrije" tijd gaat naar mijn boeken.

Heb nu juist voor hem even een boekenstop ingelast, zodat ik wat meer aandacht voor hem ( en andere dingen natuurlijk ) heb.Hey Prut,ga je nog steeds met de frikandellenmeneer?
ik zou eerst een goed gesprek aan gaan over welke hobbies hij dan geschikt acht en welke boeken je moet lezen etc.

Dan kun je zeggen dat je helemaal niet zit te wachten op De Ontdekking van de Hemel en of LARP-en.

Vertel hem dat jij plezier en voldoening beleeft aan de dingen die je nu doet en dat hij dat maar moet accepteren. Jij zeurt toch ook niet tegen hem dat wandelende takken fokken niet zo enerverend is als de hobby-bladen willen doen geloven?

Dus, wederzijds respect voor elkaar vrijetijdsbesteding en als hij zich schaamt voor zijn 'domme' vriendin moet hij òf een andere vriendin zoeken òf andere houding aannemen.

ps: ik vind het van intelligentie getuigen als je niet klakkeloos je vriendjes' mening volgt, dus hij moet maar wat trots zijn op zo'n sterke vriendin die zelf haar vrije tijd in kan delen.
Zeg Prut, een boekenstop om meer tijd aan een frikandellenmeneer te besteden, ik weet het niet hoor?
Wat eten we vanavond?
Haai, jawel, nog steeds helemaal happy met mijn Frikandel

Maar ook nog steeds een 80 urige werkweek, en die extra functie die ik anderhalf jaar geleden kreeg, daar ben ik ook behoorlijk druk mee.

Weinig vrije uurtjes dus... En als ik die uren allemaal ga besteden aan het lezen, dan verwaardeloos ik mijn Frikandel. Vind ik zonde, want met mijn Frikandel bezig zijn is ook mijn hobby Klinkt wel vunzig
quote:kitty.elastic schreef op 27 juni 2011 @ 10:52:

ik ben helemaal fan van dr who ( zo erg dat ik er speciaal voor thuisblijf als het wordt uitgezonden ). Ben ook naar dr. who expositie geweest in Engeland ( ik was daar toevallig ).

dus mijn hobby tv kijken strekt zich wel uit tot de buitenwereld

Zie je wel, ik wist dat er ook andere mensen zijn die ook kijken

Kijk meestal als Thekla-man weg is of hij gaat maar beneden scharellen.

Maar even on topic: wie bepaald er of hobby's goed of afgekeurd zijn, hij? Je gaat naar je vriendin, naar je ouders en je helpt je eigen hyper inteligente vriend met zijn mega spannende hobby. Mag je dan ook nog eens tijd voor jezelf hebben. En als je die wilt "verdoen" met "suffe" tijdschriften lezen en berichten wil lezen van "malle" vrouwen die niet de wereldproblematiek ter hand nemen dan is dat je goed recht. De wereld verbeteren doet hij maar in zijn eigen tijd en ik zou zeggen tegen hem: "begin vooral bij jezelf."

Er is niets zo lekker al forummen en blaadjes lezen
Je vriend brengt het misschien wat ongelukkig want jij mag zelf weten wat je in je vrije tijd doet, en jouw bezigheden neerzetten als minder nuttig dan die van hem is niet zo aardig.

Aan de andere kant begrijp ik wel wat hij bedoelt met een passie hebben, ergens echt voor gaan. Ik zou geen relatie kunnen hebben met een man die geen ambitie, drijfveer of passie heeft. Ik vind het belangrijk dat hij -net als ik- een visie heeft en ergens voor gaat met passie. Dit kan zijn in de vorm van werk, studie, muziek of wat dan ook. Ik vind het gewoon erg aantrekkelijk als een man met passie ergens voor gaat. Misschien heeft je vriend dat ook?

Dat betekent overigens niet dat je dat maar voor hem moet doen. Jij bent zoals je bent en hij is verliefd op je geworden. Ik vind dat je in geen geval moet veranderen of geforceerd op zoek moet gaan naar een hobby. (wat een gek woord eigenlijk. )

Hopelijk komen jullie eruit samen!
Herkenbaar. Vriend hier roept ook wel eens dat ik een hobby moet gaan zoeken. Nou ik vermaak me prima.

Ben wel benieuwd wat zijn hobby zijn dan, die hij zo nuttig vind?
quote:pruttel schreef op 27 juni 2011 @ 11:23:

Haai, jawel, nog steeds helemaal happy met mijn Frikandel

Maar ook nog steeds een 80 urige werkweek, en die extra functie die ik anderhalf jaar geleden kreeg, daar ben ik ook behoorlijk druk mee.

Weinig vrije uurtjes dus... En als ik die uren allemaal ga besteden aan het lezen, dan verwaardeloos ik mijn Frikandel. Vind ik zonde, want met mijn Frikandel bezig zijn is ook mijn hobby Klinkt wel vunzig Ja best wel
Hobby's zijn zwaar overrated, voor je het weet heb je John over de vloer.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Wat een poephoofd. Ik heb geen hobbies. Nou ja het leven zelf dan. Ik hoef ook geen hobbies, want ik verveel me nooit. Ik heb ook geen tijd over EN ik vind een hobby niet constructief. Ik werk FT, doe daarnaast heel bevredigend vrijwilligerswerk, heb een groot gezin, en als ik tijd voor mezelf over heb doe ik graag niets behalve om me heenkijken en me verwonderen. Grote jongen die dat kan veranderen....
quote:Paquerette schreef op 27 juni 2011 @ 11:37:

Je vriend brengt het misschien wat ongelukkig want jij mag zelf weten wat je in je vrije tijd doet, en jouw bezigheden neerzetten als minder nuttig dan die van hem is niet zo aardig.

Aan de andere kant begrijp ik wel wat hij bedoelt met een passie hebben, ergens echt voor gaan. Ik zou geen relatie kunnen hebben met een man die geen ambitie, drijfveer of passie heeft. Ik vind het belangrijk dat hij -net als ik- een visie heeft en ergens voor gaat met passie. Dit kan zijn in de vorm van werk, studie, muziek of wat dan ook. Ik vind het gewoon erg aantrekkelijk als een man met passie ergens voor gaat. Misschien heeft je vriend dat ook?

Dat betekent overigens niet dat je dat maar voor hem moet doen. Jij bent zoals je bent en hij is verliefd op je geworden. Ik vind dat je in geen geval moet veranderen of geforceerd op zoek moet gaan naar een hobby. (wat een gek woord eigenlijk. )

Hopelijk komen jullie eruit samen!

ik zie je punt, maar stel dan het volgende: TO schrijft zich in voor een cursus tangodansen. Na de beginnerscursus heeft ze de smaak helemaal te pakken en gaat een vervolgcursus doen. Ze heeft talent en binnen een jaar gaat ze wedstrijden dansen. Een echte passie dus, met dure dansjurken, -schoenen en make-up. Naast de repetities kijkt ze tangovideo's om nieuwe moves te leren en ze verslindt vaktijdschriften over dansen.

Vindt vriendlief deze hobby, nee passie dan de moeite waard of is het ook weer dom en oppervlakkig?

Ik denk dat TO dus eerst uit moet zoeken wat vriend nu precies bedoeld. Gunt hij haar ook een geweldige passie of schaamt hij zich een beetje voor zijn oppervlakkige vriendin (in zijn ogen dus).
Een hobby is gewoon je vrije tijd vullen, puur voor je eigen vertier, dus wat maakt zijn hobby "beter" dan die van jou? Redt hij er levens mee? Nee toch.

Fijn voor hem dat hij er een passie bij voelt, maar het lijkt mij erg geforceerd als jij nu opeens alle hobbyclubjes uit de buurt moet af gaan struinen in de hoop dat je ook ergens een passie bij gaan voelen en dan mag je nog hopen dat het daarna zijn goedkeuring weg kan dragen .
Ik herken het deels, maar ik vind jouw vriend wel erg arrogant en paternalistisch.

Mijn vriend is behoorlijk sportief en ik totaal niet. Ik ga twee keer per week naar de sportschool omdat het 'moet' maar echt geweldig vind ik het niet. Hij zou het liefst samen sporten, omdat hem dat gezellig lijkt en omdat hij er echt een kick van krijgt is het voor hem lastig te snappen dat ik er geen hol aan vind.

Maar hij vindt het weer moeilijk te begrijpen als ik helemaal in een boek kan wegdromen. En ik snap niet dat hij dat niet / minder heeft en alleen op vakantie leest.

Gelukkig laten we elkaar verder vrij en delen we ook dingen die we beiden interessant of fijn vinden zoals de natuur, reizen en lekker koken en eten.

Ik zou er niet aan moeten denken dat mijn vriend me als minderwaardig zou zien omdat ik een hobby heb die zijn goedkeuring niet verdient.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven