Vriend wil seks met ex...?

15-01-2012 12:50 214 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend ontdekt dat mijn vriend zijn ex een smsje heeft gestuurd met de tekst: "wanneer gaan wij als exen seksen?".

Ik ben er ziek van, echt misselijk.

Natuurlijk, ik moet niet in zijn mobiel kijken. Maar hij lag voor me op tafel (ik zat met dochter te ontbijten, vriend lag nog in bed) en uit lamlendigheid heb ik gekeken. Ik doe het heel af en toe, een of twee keer per jaar. Ben ermee begonnen toen er jaren geleden wat gekke dingen zijn gebeurd. Dat is allemaal uitgepraat en goedgemaakt, maar mijn vertrouwen blijft wankel.

Maar goed, wie dergelijke smsjes stuurt aan een ex heeft meer uit te leggen dan degene die smsjes checkt, lijkt mij.

Ik zal hem moeten confronteren, anders blijf ik ermee rondlopen en dat verdom ik. Ben zo kwaad. We hebben het goed, en daar hebben we hard genoeg voor geknokt. Waarom stelt hij dat in de waagschaal? Ik heb een zware baan, ik kan dit e rniet bij hebben. En natuurlijk de gedachte aan hem met haar. En de gedachte "zie je wel". Toen ik hem 9 jaar geleden leerde kennen was ze nog levensgroot in beeld (hij had het met veel pijn en moeite uit gemaakt, na een heftige relatie van 15 jaar). Ik heb twee keer met hem gebroken, gezegd dat hij pas terug moest komen als hij klaar was met haar. Verschillende moeilijke gesprekken over gehad, geaccepteerd dat ze contact bleven houden, de financiele ellende geslikt die ze ons nog heeft bezorgd (door zijn naliatigheid)... Ben ook oprecht niet jaloers geweest omdat ik hem vertrouwde. En nu dus dit.

Hij is nu zijn zus helpen met verhuizen, zie hem pas vanavond weer. Maar ik heb zo geen zin om dit aan te gaan.

Kaa uu tee. En arme dochter, die zit met een afwezige moeder - ik doe m'n best maar af en toe gaan m'n gedachten met me op de loop. Vandaar even hier m'n hart luchten, dan kan ik het hopelijk even wat beter van me afzetten en doen wat ik moet doen.

O, ik heb een nieuw account aangemaakt ivm herkenning waar ik even nog niet aan toe ben nu (dus loepen heeft geen zin ).
Wat heftig Geen tips voor je.

Maar ik vind niemand mag zeuren dat je niet in zijn mobiel mag kijken als partner zijnde. Meestal is daar nl een goede reden voor.
Ah know`t, tha shunt
Hufter!

Blijkbaar heeft hij aan jou niet genoeg.
Begrijp ik dat na 9 jaar hij die ex dit smst?
Wat erg voor je
Kun je hem niet hetzelfde sms-en? Ik vind dat hij jou en jullie relatie wel belangrijker mag vinden dan de verhuizing van zijn zus.
Neo....
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Oooooow Rosa, dit is echt helemaalniet goed!!

Er is een grens, maar waar ligt die van jou? Is het bespreekbaar dat hij zijn ex ernaast houdt? En misschien nog anderen? Kan een open relatie een uitkomst zijn voor jullie beiden? Een monogame relatie met hem lijkt in ieder geval niet realiseerbaar, sad but true.

Zo nee, rest er maar een conclusie, toch?

*forum mobiel dus een virtuele hug voor jou*
Ik had hem opgebeld ondanks dat hij bij zijn zus is, en gezegd dat hij dan gelijk zijn zus kan vragen of zij hem wil helpen verhuizen!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Hadden die gekke dingen die er gebeurde, zoals jij benoemd, ook te maken met zijn ex? Of was dat puur omdat hij nog niet over zijn ex heen was toen jullie samen waren en het begin?

Ik zou hem wel bellen en zeggen dat je iets te bespreken hebt, niets meer dan dat. Anders ga je een telefonische discussie aan en dat is niet handig.
quote:mali30 schreef op 15 januari 2012 @ 13:06:

Ik had hem opgebeld ondanks dat hij bij zijn zus is, en gezegd dat hij dan gelijk zijn zus kan vragen of zij hem wil helpen verhuizen! ditto
Wat erg voor je! Deze man is dus niet te vertrouwen. Dat is inmiddels wel gebleken.

Veel sterkte! Knap dat je hem nog naar zijn zus hebt laten gaan. Om eerlijk te zijn, zou ik nu zelf zijn koffer pakken, voor de deur zetten met een briefje dat zijn ex nog wel een plek voor hem heeft in bed. Dat hij even goed weet dat je dit gedrag niet meer pikt.
Rosa,

Wat ontzettend naar voor je. Ik denk eigenlijk niet dat hij een antwoord kan geven hierover dat 'helpt'.

Misschien moet je vandaag proberen te gebruiken om te bepalen waar jij nu staat.

Was dit de druppel? Kun je hier mee leven? Wil je verder maar onder bepaalde voorwaarden?

Hoe was jullie relatie de afgelopen jaren, hoe is jullie seksleven? Ik bedoel natuurlijk niet dat dat zijn gedrag vergoeilijkt maar is er iets dat dit getriggerd heeft waar jullie wat aan zouden kunnen doen?

Of is het gewoon zon soort man die altijd die spanning nodig zal hebben?
En jij blijft rustig nadat hij uit zijn nest kwam? Ik zou hem aan zijn haren uit bed getrokken hebben!
Wat een lul!

Sterkte!!!!

En laat je niks aanpraten...
Hij is al 2x over je grens heen gegaan, want je hebt 2x met hem gebroken. Open relatie lijkt me dan ook geen optie, aangezien het vertrouwen weg is, en vertrouwen is wel noodzakelijk.

Ik zie eigenlijk maar 2 mogelijkheden:

1. Praten met hem en zeggen dat het contact met zijn ex moet worden verbroken (tenzij hij kinderen heeft met haar), als je zo gek bent om hem toch te willen houden

2. Definitief een punt achter de relatie zetten

Het feit dat hij zijn mobiel zo open en bloot laat liggen terwijl hij zulke smsjes stuurt, vind ik wel vreemd. Hij doet er niet eens moeite voor om de sporen te verbergen, misschien zit hij er juist op te wachten totdat jij het ontdekt en de relatie verbreekt?

O ja, nu de relatie toch al wankel is, probeer alvast wat praktische zaken te regelen voor het geval dat. Kopietjes maken van belangrijke documenten bijvoorbeeld.
Bedoel je dat hij terecht boos zou zijn dat ik in z'n mobiel heb gekeken Kahlan? Ik vind het zelf vreselijk om te doen, schaam me er ook voor. Maar nu ik dit weet vervalt dat eigenlijk. Raar hoe dat werkt.

Ja, na 9 jaarSam. Ze hebben altijd wel contact gehouden, heb ik nooit problemen mee gehad. Hij heeft wel verteld dat hun seksleven goed was, heeft eens in een nijdige bui tegen me gezegd dat als het hem alleen om de seks zou gaan, hij wel bij haar zou zijn gebleven. Maar dit is een klap in m'n gezicht.

Spectral, duidelijk. Onze behoeften op seksueel vlak verschillen (klassiek: hij wil meer - vaker en avontuurlijker - dan ik). Is heel wat over gepraat. Ook de mogelijkheid dat hijhet "elders" zou zoeken. Maar dat zag hij niet zitten. Ik ook niet echt, maar ik heb het niet uitgesloten. En ik dacht dat het de laatste tijd, jaar, anderhalf jaar, goed ging. Dat we er een weg in hadden gevonden. Blijkbaar niet dus. Overigens, het is niet zo dat we nooit seks hebben ofzo, het landelijk gemiddelde zitten we ruim boven, en we zijn avonturlijker dan de meeste andere stellen van wie ik het (bij benadering ) weet. Seks is heel belangriijk voorhem, daar is hij ook altijd duidelijk over geweest.

Nou ja, het had erger gekund. Ik ga er tenminste vanuit dat ze tot nu toe geen seks hebben gehad. Niet tot aan het smsje in elk geval. Heb niet gezien van wanneer dat was. En zijn inbox had hij leeg gehaald. Dus wie weet is de uitnodiging inmiddels wel beantwoord en in daden omgezet. Gatverdegatver.
Tjeetje meid, wat vervelend. Ik zou hem er wel mee confronteren. Het feit dat ie dit smst lijkt erop dat er wel wat voorgevallen is
Ik had al zijn spullen voor ex haar deur gedumpt, en hem gebeld en gezegd dat als ie daar sex wil halen, hij er de rest vast ook wel krijgt. Opbokken!

Dat je hem rustig hebt laten liggen, ik had hem bij kop en kont gepakt en hem de deur gewezen.

Sterkte!
Ik ben benieuwd wat het vanavond wordt. Persoonlijk zou ik nu meteen even bellen. Jammer dan van die verhuizing, Je zit je nu helemaal op te vreten.

Hou er rekening mee, dat het helemaal niks is. Er wordt gepraat over iets, het wordt niet gedaan, he? Er staat niet "wij hadden goede sex gisterenavond". Er staat een plagerij'tje. Daarom ben ik zo tegen bespioneren. Je interpreteert alles met achterdocht in het hoofd.
He getver...zo'n ex die altijd een rol zal spelen in jullie relatie dus... Daar zijn er helaas wel meer van, heel erg naar. Blijkbaar kan hij haar niet loslaten en zal een deel van hem altijd in het verleden bij haar blijven hangen. Dat betekent dat hij nooit helemaal voor/van jou zal zijn. Als dat nu nog niet is veranderd, reken er dan maar niet op dat dat bijdraait.
quote:flukehydra schreef op 15 januari 2012 @ 13:24:

Ik ben benieuwd wat het vanavond wordt. Persoonlijk zou ik nu meteen even bellen. Jammer dan van die verhuizing, Je zit je nu helemaal op te vreten.

Hou er rekening mee, dat het helemaal niks is. Er wordt gepraat over iets, het wordt niet gedaan, he? Er staat niet "wij hadden goede sex gisterenavond". Er staat een plagerij'tje. Daarom ben ik zo tegen bespioneren. Je interpreteert alles met achterdocht in het hoofd.Het is dan misschien niet gebeurd, maar het is toch ook niet leuk als je vriend dat dan smst voor de grap ????
Is het geen mislukt geintje van hem?
Ow, boel reacties terwijl ik zat te typen. Dank jullie wel, doet me goed!

Aantal vragen zijn in mijn post van daarnet al beantwoord. Ik zal straks nog wel wat meer schrijven over die " gekke dingen" van een aantal jaar terug. Leugentjes en stomme dingen, maar geen daadwerkelijk overspel (zegr hij; ik geloof hem daarin maar 100% zeker weten doe ik het natuurlijk niet).

Breken is vooralsnog geen optie. We hebben samen een jonge dochter, dst weegt heel zwaar voor ons allebei. Er is natuurlijk een grens, maar die ligt voor mij denk ik niet bij vreemdgaan. Maar goed, misschien moet ik daar maar eens heel goed over nadenken.

Moet nu de deur uit, met dochter naar verjaardag. Even afleiding wel goed. Dus sorry voor tijdje geen reactie van mijn kant.
"NouEvenNiet, 2 minuten geleden

Is het geen mislukt geintje van hem?"

In zulke geintjes zit altijd een kern van waarheid...

Anders plaag je niet met seksueel getinte zaken..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven