Vriend ziek tijdens vakantie, wil niet betalen (Geen OP)

11-11-2019 13:45 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-11-2019 10:31
Reden: OP verwijderd
99.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lou- schreef:
11-11-2019 14:54
Vast weer zo’n topic van Viva zelf. Veel te gelikt geschreven dit....
+ eerste topic,+ vandaag pas lid.+ niet eens begonnen met: ik ben vandaag lid geworden omdat ik met het volgende zit:
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
11-11-2019 15:16
+ eerste topic,+ vandaag pas lid.+ niet eens begonnen met: ik ben vandaag lid geworden omdat ik met het volgende zit:
En dat ook, ja.
Als hij wegens ziekte niet op vakantie kon dan keert zijn annuleringsverzekering gewoon uit. Of is hij zo'n gierigaard dat hij geen verzekering heeft? Sowieso een afknapper om je vriendin voor de kosten op te laten draaien. Ook jij had jouw aandeel teruggehad als meneer een verzekering had afgesloten.
Alle reacties Link kopieren
Oh wauw... Wat een eikel. Heeft ie schulden ofzo?
Ik zou hem zeggen dat het je allemaal erg dwars zit want jullie hadden hier een afspraak over gemaakt. Wanneer het nou een kop koffie was, was het een heel ander verhaal dan wanneer hij je laat zitten op het moment dat jij er al bent. Meestal mag je er pas ergens tussen 14:00 en 16:00 in dus hij had de hele dag gehad om je eerder op de hoogte te stellen.
Als dit zijn enige negatieve eigenschap is dan zou ik voortaan hele duidelijke afspraken maken en hem vooraf de helft laten betalen.
Als je twijfelt: misschien is stoppen met deze langeafstandsrelatie dan wel beter.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Op weg, hoop dat ze verstandig genoeg is om niet huilend in zijn armen te vliegen omdat het zo zielig was dat hij ziek was en ze hem vast helemaal verkeerd begrepen heeft
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
11-11-2019 15:30
Op weg, hoop dat ze verstandig genoeg is om niet huilend in zijn armen te vliegen omdat het zo zielig was dat hij ziek was en ze hem vast helemaal verkeerd begrepen heeft
Ik ben bang van wel, aangezien ze onze kritiek op hem niet wil horen.
redbulletje schreef:
11-11-2019 15:18
Als hij wegens ziekte niet op vakantie kon dan keert zijn annuleringsverzekering gewoon uit. Of is hij zo'n gierigaard dat hij geen verzekering heeft? Sowieso een afknapper om je vriendin voor de kosten op te laten draaien. Ook jij had jouw aandeel teruggehad als meneer een verzekering had afgesloten.
Als zij de hoofdbreken is, zou toch haar verzekering aangesproken moeten worden en niet die van hem? Maar ik zie een op- meltdown.
Alle reacties Link kopieren
Verwijtende en aanvallende reacties? Misschien zit ik te lang op dit forum maar volgens mij werd de TO niet aangevallen toch? Ik vond het zo lekker eensgezind juist. TO; als je nog meeleest, zoals je gemerkt hebt vinden wij het allemaal niet zo chic van je vriend. Daar is geen twijfel over mogelijk. Dat zullen de mensen in je omgeving er ook van denken hoor, alleen zullen zij het misschien minder kleurig uiten. Zet je eerste vraagtekens maar bij deze relatie, of dit het nou echt wel is.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
11-11-2019 15:33
Verwijtende en aanvallende reacties? Misschien zit ik te lang op dit forum maar volgens mij werd de TO niet aangevallen toch? Ik vond het zo lekker eensgezind juist. TO; als je nog meeleest, zoals je gemerkt hebt vinden wij het allemaal niet zo chic van je vriend. Daar is geen twijfel over mogelijk. Dat zullen de mensen in je omgeving er ook van denken hoor, alleen zullen zij het misschien minder kleurig uiten. Zet je eerste vraagtekens maar bij deze relatie, of dit het nou echt wel is.
Inderdaad. Dank je Sjulia - scheelt mij weer typen ;-)

Enne TO: graag gedaan hoor. :sigh:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Huh???? o_o
Je krijgt van iedereen gelijk!
Alle reacties Link kopieren
QueenArachnia schreef:
11-11-2019 15:40
Huh???? o_o
Je krijgt van iedereen gelijk!
Misschien was de echte TO wel die vriend, die hier even zijn gelijk probeerde te halen en er nu achter komt dat iedereen hem een lul vindt.
Alle reacties Link kopieren
Ben jij die vriend soms? Anders zou ik niet weten waarom je je aangevallen voelt ipv gesteund :blond:
Alle reacties Link kopieren
Tiswa schreef:
11-11-2019 15:49
Misschien was de echte TO wel die vriend, die hier even zijn gelijk probeerde te halen en er nu achter komt dat iedereen hem een lul vindt.
Dat zou wel grappig zijn :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
11-11-2019 15:16
+ eerste topic,+ vandaag pas lid.+ niet eens begonnen met: ik ben vandaag lid geworden omdat ik met het volgende zit:
Je vergeet: 'Ik lees al heel lang mee'. :mrgreen:
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Ik wil de dames niet de kost geven die zich persoonlijk aangevallen voelen als je tegen ze zegt dat hun vriend een eikel is. Iets met misplaatste loyaliteit, of niet onder ogen willen zien dat ze een stomme keuze hebben gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
11-11-2019 15:18
Als hij wegens ziekte niet op vakantie kon dan keert zijn annuleringsverzekering gewoon uit. Of is hij zo'n gierigaard dat hij geen verzekering heeft? Sowieso een afknapper om je vriendin voor de kosten op te laten draaien. Ook jij had jouw aandeel teruggehad als meneer een verzekering had afgesloten.
Wij hebben voor een paar dagen Nederland volgens mij nooit een annuleringsverzekering.

Maar TO is weg, omdat wij aanvallend reageren? Weer eens wat anders, iemand die boos wegrent, omdat we het met haar eens zijn @(
Later is nu
Ze wilde blijkbaar niet horen dat de liefde vh leven een eikel is.
Dreamer schreef:
11-11-2019 16:09
Wij hebben voor een paar dagen Nederland volgens mij nooit een annuleringsverzekering.

Maar TO is weg, omdat wij aanvallend reageren? Weer eens wat anders, iemand die boos wegrent, omdat we het met haar eens zijn @(
Als je geen doorlopende annulering hebt (wat volgens mij per jaar goedkoper is dan voor een losse vakantie apart afsluiten), dan is het sowieso gewoon not done om je vriendin de kosten te laten dragen. Buiten dat heeft hij haar ook nog 'ns niet op tijd verwittigd dat hijzelf niet ging komen.
Mocht TO de relatie niet verbreken dan zou ik haar ten zeerste afraden ooit nog iets voor hem voor te schieten.
sneeuwwitje80 schreef:
11-11-2019 16:16
Ze wilde blijkbaar niet horen dat de liefde vh leven een eikel is.
Precies.

Ooit had ik een beste vriendin met een enorme zak van een vriend. Hij sloeg haar, hij joeg haar vrienden weg, hij dwong haar tot illegale activiteiten om zijn verslaving te onderhouden, en toen ik eens voorzichtig opperde dat ze misschien beter kon maken dat ze bij hem weg kwam werd ze Woest en heeft ze jarenlang niks meer van zich laten horen.

Mensen zijn soms rare wezens.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je niet goed het gesprek met hem aandurft over geld. Helemaal gezien zijn ‘vrijgevige’ verleden. Mensen zouden meer beoordeeld moeten worden op hun daden. Er zit een groot verschil in wat mensen zeggen en wat mensen doen helaas.

Ik zou mezelf toch maar bij m’n spreekwoordelijke ballen pakken en hem vertellen dat je het deze maand financieel niet redt wanneer hij zijn bijdrage aan jullie geplande uitje niet voldoet. En dat jij zijn deel helaas niet kan betalen. En dit liever ook niet doet.
Alle reacties Link kopieren
Huh ... ik las de update in de OP en dacht dat jullie heel erg stout geweest waren terwijl ik even weg was. Maar ik lees het niet hoor, die aanvallende dingen.
Wat had ze dan wel als reactie verwacht vraag ik me af ?
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
Hier heb ik geen rekening mee gehouden en geen behoefte aan.

Ik blijf me nu maar afvragen: wat had je dán verwacht?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Nou Waukje, de OP is dus leeggehaald omdat je schrok van de reacties.

Betekent dat dan dat je zijn acties voor lief blijft nemen? Een beetje moppert, maar daar blijft het dan bij?

Je kan ook voor jezelf de lat hoger leggen en iemand kiezen die wél oog heeft voor jou en je niet met ZIJN probleem opzadelt.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Huh verwijtend? We zijn het met je eens! Had je gewild dan dat we je vriend gingen verdedigen?? Jij vindt dit zelf toch ook niet oke?
Nou ja als haar vriend haar enorm bewerkt heeft dat ze met het idee loopt dat het haar schuld is dan kan ze zich wel aangevallen voelen natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven