Vrienden of Familie

11-06-2019 10:26 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,

Ik heb een tijdje geleden met een vriendin afgesproken om naar een festival te gaan en een ticket aageschaft.
Nu krijg ik opeens te horen dat mijn opa en oma precies dezelfde datum hun verjaardag vieren voor de hele familie met BBQ e.d.
Ik weet nou niet waar ik heen moet gaan...
Iemand een idee wat ik in deze situatie moet doen?
Alle reacties Link kopieren
Kleppeboxx schreef:
11-06-2019 12:29
Als je opa en oma bijvoorbeeld 60 / 65 / 70 jaar worden, dan kan ik mijzelf goed voorstellen dat ze dit groots willen vieren met hun familie. Zo'n mijlpaal bereik je maar 1 x in je leven. Wat dat betreft zou ik ervoor kiezen om naar het familiefeestje te gaan.

Festivals zijn er genoeg en komen jaarlijks terug. Zou kaartjes verkopen of vriendin vragen om met iemand anders te gaan die jouw kaartje krijgt.
Als het zo'n mijlpaal was, hadden ze natuurlijk al veel eerder iedereen uitgenodigd.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Kleppeboxx schreef:
11-06-2019 12:29
Als je opa en oma bijvoorbeeld 60 / 65 / 70 jaar worden, dan kan ik mijzelf goed voorstellen dat ze dit groots willen vieren met hun familie. Zo'n mijlpaal bereik je maar 1 x in je leven.
Wat 'n onzin. En als ze het dan zonodig groots willen vieren, dan overleggen ze met hun familie welke dag schikt. Kan me haast niet voorstellen dat er niemand van de genodigden op vakantie is midden in de zomer als er nog sprake is van schoolgaande/studerende kleinkinderen.
Nouschi schreef:
11-06-2019 12:33
Als het zo'n mijlpaal was, hadden ze natuurlijk al veel eerder iedereen uitgenodigd.

Lijkt mij ook ja.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
11-06-2019 13:21
Wat 'n onzin. En als ze het dan zonodig groots willen vieren, dan overleggen ze met hun familie welke dag schikt. Kan me haast niet voorstellen dat er niemand van de genodigden op vakantie is midden in de zomer als er nog sprake is van schoolgaande/studerende kleinkinderen.
Wat een flauwekul. Een aantal jaren geleden had ik kaartjes gekocht voor een concert van G. Meeuwis. 8 weken voor het concert kreeg ik een uitnodiging in de brievenbus.......... een oom en tante waren 50 jaar gehuwd, alle neven en nichten met partners waren uitgenodigd. En we waren er ook allemaal. Feest werd gehouden op de dag dat oom en tante 50 jaar gehuwd waren. Niks geen overleg of rekening houden met vakantie van genodigden. Want als je daar allemaal rekening mee moet gaan houden, dan kun je maar beter niets organiseren........ er zullen altijd wel mensen zijn bij wie het niet schikt. Wie echt wil komen, komt toch wel.
Mijn kaartjes van G. Meeuwis heb ik aan iemand anders gegeven en een jaar later ben ik alsnog naar het gewenste concert geweest. Zo kan het dus ook.


Ik ben zelf midden in de zomer getrouwd, de uitnodiging(en) gingen ook niet eerder dan 6 weken van te voren de deur uit. En weet je, alle genodigden waren er ondanks dat het zomer- / bouwvakvakantie was. Persoonlijk vindt ik dat men tegenwoordig nogal gemakkelijk zeurt en alles alleen maar moet in overleg......
Alle reacties Link kopieren
Maar opa en oma zijn misschien ook al 85 jaar ofzo rond die datum jarig. Het komt dus niet uit de lucht vallen lijkt me. Mijn schoonouders hechten nogal aan verjaardagen en dat weet iedereen. Dus als er iets voorbij komt rond een verjaardag dan vragen kinderen en kleinkinderen eerst wanneer ze hun verjaardag vieren, voor ze dat kaartje boeken. Dus niet zeggen: dan hadden ze het meer eerder moeten zeggen, maar eigenlijk andersom, je weet dat het rond die tijd is, dus dan vraag je er zelf even na. Maar als dit vrij onverwacht is dat ze het zo vieren en op die datum, dan zou ik het aan ze uitleggen dat je een duur kaartje hebt.
Kleppeboxx schreef:
11-06-2019 19:46
Wat een flauwekul. Een aantal jaren geleden had ik kaartjes gekocht voor een concert van G. Meeuwis. 8 weken voor het concert kreeg ik een uitnodiging in de brievenbus.......... een oom en tante waren 50 jaar gehuwd, alle neven en nichten met partners waren uitgenodigd. En we waren er ook allemaal. Feest werd gehouden op de dag dat oom en tante 50 jaar gehuwd waren. Niks geen overleg of rekening houden met vakantie van genodigden. Want als je daar allemaal rekening mee moet gaan houden, dan kun je maar beter niets organiseren........ er zullen altijd wel mensen zijn bij wie het niet schikt. Wie echt wil komen, komt toch wel.
Mijn kaartjes van G. Meeuwis heb ik aan iemand anders gegeven en een jaar later ben ik alsnog naar het gewenste concert geweest. Zo kan het dus ook.


Ik ben zelf midden in de zomer getrouwd, de uitnodiging(en) gingen ook niet eerder dan 6 weken van te voren de deur uit. En weet je, alle genodigden waren er ondanks dat het zomer- / bouwvakvakantie was. Persoonlijk vindt ik dat men tegenwoordig nogal gemakkelijk zeurt en alles alleen maar moet in overleg......
Ieder z'n ding. Zelf loop ik dat soort gebeurtenissen sowieso niet af, dus ik zou er al helemaal geen (reis)plannen op aanpassen. Zou eerder blij zijn met 'n goed excuus om af te kunnen zeggen ;-D
Alle reacties Link kopieren
[quote=Kleppeboxx post_id=30037470 time=1560275201 user_id=

Ik ben zelf midden in de zomer getrouwd, de uitnodiging(en) gingen ook niet eerder dan 6 weken van te voren de deur uit. En weet je, alle genodigden waren er ondanks dat het zomer- / bouwvakvakantie was. Persoonlijk vindt ik dat men tegenwoordig nogal gemakkelijk zeurt en alles alleen maar moet in overleg......
[/quote]
Ik zou mijn vakantie dus echt niet gaan verzetten/anders plannen als een uitnodiging pas 6 weken van tevoren op de deurmat ligt en ik niet van de datum af wist.
WB die bbq, ik zou niet gaan en een andere keer (als je elkaar ook normaal kunt spreken ipv tijdens een feest) even langs gaan, zonde van de festivalkaartjes.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt al een afspraak. Kaartjes gekocht en alles. Ik vind het ook raar dat je moeite hebt met dat zeggen tegen je opa en oma, maar blijkbaar je vriendin laten stikken een prima optie vindt.
Je kunt toch gewoon de dag ervoor of erna op bezoek gaan bij opa en oma?
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
11-06-2019 21:50
Je hebt al een afspraak. Kaartjes gekocht en alles. Ik vind het ook raar dat je moeite hebt met dat zeggen tegen je opa en oma, maar blijkbaar je vriendin laten stikken een prima optie vindt.
Je kunt toch gewoon de dag ervoor of erna op bezoek gaan bij opa en oma?
Een vriendin laten stikken is ook een groot woord. Dat ligt echt aan de manier waarop. Als mijn vriendin mij vertelt dat haar opa en oma een groot feest geven op de dag dat wij naar een feest zouden gaan, zou ik het geen probleem vinden dat zij naar haar opa en oma zou gaan. Een familiefeest met alle familieleden erbij is voor sommigen nu eenmaal belangrijk en diepgaander dan een festival. Ik zou het geen probleem vinden, integendeel ik zou me een slechte vriendin voelen als ze tegen mij niet eerlijk kon zijn.

Afspraken zijn voor mij belangrijk, maar flexibiliteit ook. En niet te moeilijk doen, het leven is te kort om hierover ruzie te maken.
Alle reacties Link kopieren
Vivavandaag schreef:
11-06-2019 23:08
Een vriendin laten stikken is ook een groot woord. Dat ligt echt aan de manier waarop. Als mijn vriendin mij vertelt dat haar opa en oma een groot feest geven op de dag dat wij naar een feest zouden gaan, zou ik het geen probleem vinden dat zij naar haar opa en oma zou gaan. Een familiefeest met alle familieleden erbij is voor sommigen nu eenmaal belangrijk en diepgaander dan een festival. Ik zou het geen probleem vinden, integendeel ik zou me een slechte vriendin voelen als ze tegen mij niet eerlijk kon zijn.

Afspraken zijn voor mij belangrijk, maar flexibiliteit ook. En niet te moeilijk doen, het leven is te kort om hierover ruzie te maken.
Ja, daar heb je ook weer gelijk in.
Alle reacties Link kopieren
Vivavandaag schreef:
11-06-2019 23:08
Een vriendin laten stikken is ook een groot woord. Dat ligt echt aan de manier waarop. Als mijn vriendin mij vertelt dat haar opa en oma een groot feest geven op de dag dat wij naar een feest zouden gaan, zou ik het geen probleem vinden dat zij naar haar opa en oma zou gaan. Een familiefeest met alle familieleden erbij is voor sommigen nu eenmaal belangrijk en diepgaander dan een festival. Ik zou het geen probleem vinden, integendeel ik zou me een slechte vriendin voelen als ze tegen mij niet eerlijk kon zijn.

Afspraken zijn voor mij belangrijk, maar flexibiliteit ook. En niet te moeilijk doen, het leven is te kort om hierover ruzie te maken.
mwah, en ik zou toch echt de vriendschap heroverwegen
Ik houd erg van mensen, die zich aan hun afspraken houden
Alle reacties Link kopieren
Je wil liever naar het festival. Een afspraak die al eerder stond. Je wil alleen je opa en oma niet teleurstellen. Misschien vind en die het wel helemaal niet zo erg hoor, en gan ze er wel van uit dat niet iedereen kan.

Ik zou tegen opa en oma zeggen: Wat jammer ik heb al een verplichting/plannen voor die dag, maar zal ik anders het weekend er voor gezellig langskomen, of anders de week er na?

Het is wat anders dan een eenmalige bruiloft of zo en je kan nou eenmaal niet overal bij zijn.

Klaar.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het idee dat TO liever naar het festival gaat, maar het makkelijker vindt om tegen haar vriendin te zeggen, dat ze niet mee gaat dan dat ze tegen opa en oma zegt dat ze niet komt. Dus dan kiest ze voor de weg van de minste weerstand ipv wat zij het leukste/belangrijkste vindt.
Lijkt mij ook geen goede situatie.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
12-06-2019 08:58
Ik heb het idee dat TO liever naar het festival gaat, maar het makkelijker vindt om tegen haar vriendin te zeggen, dat ze niet mee gaat dan dat ze tegen opa en oma zegt dat ze niet komt. Dus dan kiest ze voor de weg van de minste weerstand ipv wat zij het leukste/belangrijkste vindt.
Lijkt mij ook geen goede situatie.
dat zegt ze letterlijk ja
:)
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
12-06-2019 09:00
dat zegt ze letterlijk ja
:)
Ja. Maar ik probeer te benadrukken dat het iets is waar ze mee moet leren omgaan. Of zo. :$
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
12-06-2019 08:33
mwah, en ik zou toch echt de vriendschap heroverwegen
Ik houd erg van mensen, die zich aan hun afspraken houden
Echt? Zou je het hierom al heroverwegen? Ik vind het ook enorm belangrijk dat mijn vrienden zich aan hun afspraken houden. En ik wring me altijd in 100 bochten om me aan mijn afspraken te houden. Maar flexibiliteit, iemand iets gunnen of een andere keuze begrijpen, is soms ook belangrijk. Een vriendschap is soms geven en nemen. Zolang ze er maar niet al te laconiek erover doet en het een uitzondering is en geen regelmaat. Voor mij zou het geen probleem zijn, het is maar een festival, daar zijn er zoveel van in de zomer. Gaan we een week later naar een ander festival :)
lilalinda schreef:
11-06-2019 11:51
je kunt niet altijd iedereen te vriend houden
Precies, fuck opa en oma
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
12-06-2019 22:26
Precies, fuck opa en oma
Hoezo 'fuck oma en opa'? Je kan toch het weekend er voor of erna nog even langs. Heb je alle aandacht voor ze.
je kan ook overdrijven hoor.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Vivavandaag schreef:
12-06-2019 22:21
Echt? Zou je het hierom al heroverwegen? Ik vind het ook enorm belangrijk dat mijn vrienden zich aan hun afspraken houden. En ik wring me altijd in 100 bochten om me aan mijn afspraken te houden. Maar flexibiliteit, iemand iets gunnen of een andere keuze begrijpen, is soms ook belangrijk. Een vriendschap is soms geven en nemen. Zolang ze er maar niet al te laconiek erover doet en het een uitzondering is en geen regelmaat. Voor mij zou het geen probleem zijn, het is maar een festival, daar zijn er zoveel van in de zomer. Gaan we een week later naar een ander festival :)
Heroverwegen he?
ik zeg niet Opzeggen ja, Mijn vrije tijd is me erg waardevol, als mensen daar gemakkelijk mee omgaan, dan baal ik intens.
En als het een goede reden is (begrafenis van oma) dan snap ik het, maar gewoon een verjaardag van oma? Waardoor ik ineens alleen naar een festival ga (en dus niet ga) ja, dat zou ik een kutstreek vinden
Alle reacties Link kopieren
Beetje jammer dat TO niet reageert.
We used to be friends...
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
12-06-2019 22:26
Precies, fuck opa en oma
Huh? Is die BBQ -waar heel veel mensen komen- de enige en laatste keer om die opa en oma nog te spreken ofzo?

TO, je grootouders nodigen je uit en jij kunt die dag niet. Kom je een ander keertje weer wel.
Zo simpel is het toch?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
13-06-2019 09:18
Heroverwegen he?
ik zeg niet Opzeggen ja, Mijn vrije tijd is me erg waardevol, als mensen daar gemakkelijk mee omgaan, dan baal ik intens.
En als het een goede reden is (begrafenis van oma) dan snap ik het, maar gewoon een verjaardag van oma? Waardoor ik ineens alleen naar een festival ga (en dus niet ga) ja, dat zou ik een kutstreek vinden
Ik ook. Super asociaal zou ik dat vinden.
Alle reacties Link kopieren
permis schreef:
13-06-2019 09:33
Ik ook. Super asociaal zou ik dat vinden.
Ligt toch een beetje aan de context van de situatie en hoe de vriendin in het algemeen met afspraken en vriendschappen omgaat? Ze is toch niet voor niets je vriendin?
Barbecue, begrafenis, potato, potahto
Hoe oud worden oma en opa?

Als ze 79 worden zou ik voor 't festival gaan.
Als ze 80 / 85 worden of 50 jaar getrouwd zijn ... dan de BBQ.


Kan je trouwens niet eerst naar de BBQ, daar je neus laten zien, saté'tje oppikken, oma feliciteren en daarna door naar 't festival?

Of als 't feest eigenlijk om 13u begint je neus daar om 11u even binnensteken voor een kop koffie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven