vriendin flipt..........nogal

04-02-2009 01:52 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
sinds 8 maanden heb ik een vriendin.....vanaf dag 1 best serieus, beide een behoorlijke rugzak mee en een niet al gemakkelijk jaar achter de rug.beide persoonlijk en samen.

zij woont nogal ver weg en we moeten het van de weekends hebben en onze avondjes op msn.

nou hebben we sinds december nogal veel ruzie. eerst omdat ik voornamelijk flipte, maar nu ik beter in mijn vel zit, begint zij.

als we ruzie hebben of zich niet goed/lekker voelt begint ze tegen de muur te meppen tot haar hand bont en blauw ziet. inmiddels is die al behoorlijk gehavend. (dit btw al voordat ik haar kon)

nu heeft ze me vanavond bekent ze nog wel ergere dingen doet, als met opzet brandwonden maken en zichzelf snijden.

was nogal ff slikken voor mij en ruzie ging van erger naar erger. totdat ik t nu toch echtwel ff niet meer weet:(

hoop dat iemand me kan vertellen hoe hier mee om te gaan? voor mezelf, voor mijn vriendin? wil der echtnie kwijt. maar gaat zo niet.......

hebben/hadden btw ook al behoorlijk verhuisplannen......weet nie of die nu nog wel doorgaan:(
Ik zou maar even wachten met het bij elkaar intrekken ......

Hoe uitte zich dat flippen bij jou ?

Waarvan flipt zij ? Wil ze professionele hulp om te stoppen met het automutileren ? ( zichzelf verwonden ) Of vindt ze het zelf redelijk normaal gedrag ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
tsja......ze flipt om onze ruzies.....2 maanden duurt te lang, zijn beide nogal op, emmertjes stromen beetje over etc. zegt niet nog meer ruzies aan te kunnen, nog een ronde aan te kunnen. alles is er teveel.

zelf zegt ze hierzelf wel uit te komen, en vind t wel redelijk nogmaal gedrag. (heeft wel vaker in deze situatie gezeten) en wil dus geen psychologische hulp. (althans andere keer roept ze van wel, maar heeft het geld er niet voor)

het is haar manier van flippen.....? vind zij. en moet me er dus schijnbaar maar bij neerleggen en me er niet druk in maken. beetje lastig hehe......pffff
BGB vroeg hoe zich dat flippen bij jou uitte, en daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Geen geld voor psychologische hulp? Als ze echt van die automutilatie af wil zou ze om te beginnen eens naar de huisarts kunnen gaan om haar probleem daar eens voor te leggen. Volgens mij vergoed de ziektenkostenverzekering een hoop. Alleen lijkt ze het zelf niet als een probleem te ervaren (en is het voor haar misschien een manier om beter met bepaalde gevoelens om te kunnen gaan). Ik denk niet dat ze er zomaar mee zal ophouden zonder hulp. Tijdelijk wel misschien, maar het zal altijd een middel blijven wat ze zou kunnen gebruiken om de reden waar ze het nu ook voor gebruikt.
Dit is echt verre van normaal. En Volgens mij loop jij de kans dat je op een dag geconfronteerd wordt met emotional blackmail (als je weggaat, dan snij ik mezelf). Dan is het feest helemaal compleet.

Automutilatie is geloof ik (vaak? altijdf?) het gevolg van niet op een normale manier pijn en onderdrukte gevoelens uiten.

Dit gedrag kan heel erg uit de hand lopen, dus zij moet wel degelijk naar de huisarts en als ik jou was, zou ik meegaan om haar te steunen, maar ook om zeker te weten dat ze het bespreekt met haar huisarts.

Zoek eens op Google en lees meer over automutilatie. Dan weet je er meer over en sta je sterker tegenover je vriendin die het probeert af te doen als 'normaal'.

Geen geld hebben is onzin. Iedereen in Nederland komt in aanmerking voor een aantal (ik meen 10) gratis behandelingen (vergoeding door ziektekostenverzekering).
Ik denk dat je je vriendin duidelijk moet maken dat dit geen normale uiting van woede of frustratie is en dat ze misschien eens met de huisarts moet gaan praten. Doe dit niet via msn of in een boze bui van haar.

Succes!
het flippen uitte zich bij mij, met dat ik op een gegeven moment echt de weg niet meer wist.

heb in deze tijd ook de neiging gehad me tegen boom te rijden, of aan am te doen. maar geen van beide gelukkig niet gedaan. denk dat ik dan hier zelf ook niet meer zat. ben er zelf inmiddels wle overheen, hoop niet er hierdoor terug inval.

wtb blackmail doet ze denk ik al. vorige ruzie riep ze in wilde weg heel hard en bot. ow oke ga nu ff me hand kapot meppen tegen de muur......

ook een keer was ze hier, wij ruzie, en dreigde ze op te stappen naar huis(om 2 uur snachts en is voor haar 2 uur rijden).heb gezegt ok ga dan? en toen had ik t helemaal gedaan.

wbt het geen geld voor psych. ze is belgische.....zorgverzekering gedoe zit daar anders in mekaar en wordt niet helemaal vergoed.
Soort zoekt soort?

Jullie maken elkaar helemaal kapot op deze manier.
uit elkaar gaan voordat jullie elkaar wat aandoen....
Waarover gaan die ruzies?
Klinkt niet als iemand waarmee je 'n gezonde relatie zou kunnen hebben. Wegwezen dus, nu het nog kan!
ruzies gaan over.......

pfff der ex???? lang verhaal, maar uiteindelijk heb ik haar gevraagd contact met haar te vebreken. inmiddels al voor de 3e x. en inmiddels heeft ze al voor de 3e x weer terug contact met haar.......

ruzie over wie zich het rotst voelt? klinkt stom maar daar gaat t heel vaak over. ze vind dat we er een strijd van/om maken. ik vind we onsbeide zo nu en dan kut mogen voelen?

tsja pfff en verder kleine dingen.....
waarom zou je zo'n vermoeiende relatie voort willen zetten vraag ik me dan af.
Klinkt mee ook niet als een gelukzalige, liefdevolle, respectvolle relatie.

En een kwart van de tijd dat de relatie duurt al ruzie hebben?

Nokken!

Jullie halen duidelijk niet het beste in elkaar boven.
Dit gaat van kwaad tot erger ben ik bang.

Denk dat jullie het beiden druk genoeg hebben met je eigen problemen en het niet verstandig om in zo'n destructieve relatie te blijven.
Ik ben het helemaal eens met wat de mensen voor mij schrijven. Het is helemaal niet erg als je psychisch niet helemaal sterk staat, maar dan is het wel fijn dat je een partner hebt die daar goed mee om kan gaan. Dat is in dit geval voor jullie beiden niet het geval. Ik heb zelf een tijdje groepstherapie gevolgd, daar ontstonden ook wel eens relaties tussen patiënten. Dit waren vaak hele moeilijke relaties omdat de meesten niet om konden gaan met heftige emoties. Dat verliep eigenlijk net zoals jij nu omschrijft. Ik denk dat jullie beiden beter wat extra hulp kunnen zoeken ipv je in een relatie te storten die niet werkt.
Stressed is just desserts spelled backwards
O ja, en automutilatie als chanteermiddel gebruiken is niet normaal. De meeste mensen die automutileren doen dat omdat ze niet om kunnen gaan met de pijn die ze van binnen voelen. Dan kan het een opluchting zijn om echte pijn te voelen, zodat de gevoelens een plekje krijgen. Vaak doen deze mensen dat als ze alleen zijn. Dat zij er mee gaat dreigen om haar zin te krijgen van jou is dat helemaal ongezond.
Stressed is just desserts spelled backwards
Dit wordt niks......

En ik denk dat je dat zelf ook al weet...
Nikje,

Los van of dit wel of niet gaat werken en los van of jullie wel of niet gaan samenwonen: je vriendin heeft hulp nodig! Zorg dat ze naar haar huisarts gaat (misschien moet je even met haar mee gaan) om er over te praten.

Of ze de hulp nu wel of niet kan betalen, dat is een tweede. Automutilatie is een belangrijk alarmsymptoom dat er iets mis met haar is. Waarschijnlijk schaamt ze zich over haar gedrag, maar toch moet hier een professional naar kijken. Dit kun jij niet (alleen) oplossen, hoe graag je dat ook wil.

Veel succes.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Ik denk dat je haar voor de keuze moet stellen: of ze gaat in therapie of je verbreekt de relatie. Want echt, dit gaat niet vanzelf verbeteren.

Zo te horen zitten jullie in een ongezond patroon van ruzies om niets en machtsstrijd om alles. Jullie halen idd het slechtste in elkaar naar boven. Misschien is therapie voor jou ook geen overbodige luxe?

Oh en nog een advies: ga voorlopig NIET samenwonen, want dat maakt het alleen maar erger.
Ja dat is waar.

Of jullie nu samen blijven of niet: Zij heeft hulp nodig!!
8 Maanden is kort. Het zou nog leuk moeten zijn. Dat is het voor beiden niet.

Als jullie allebei flippen lijkt het me verstandig om afzonderlijk eerst eens aan jullie zelf te gaan werken. Misschien komen jullie elkaar nog tegen later en kan het dan wel langer leuk zijn?
dankjullie wel voor al jullie reacties,

wil even mededelen ik het voorlopig nog niet afkap.......zij is er voor mij geweest en ik nu ook voor haar.

verhuizen zal ik wel niet doorgaan voorlopig.

verders??? geen idee lol........

maar ga de strijd aan, whoehoe..........pfffff
Volgens mij hebben jullie allebei hulp nodig. het is ook niet normaal/gezond om in een zo destructieve relatie te wilen blijven.

En je moet bij iemand blijven uit liefde, en niet omdat er nog een rekening openstaat. Jij hoeft er niet te zijn omdat zij er voor jou was, je kunt er voor haar zijn omdat je dat wilt.

Aan de andere kant kun jij dus niet bepalen of ze wel of geen contact met haar ex heeft. als zij dat wil, dan moet je haar daar in vertrouwen, of niet, en dat zou een reden kunnen zijn om weg te gaan.
Ja joh, lekker blijven strijden.

Al samen aan kinderen gedacht toevallig? Adoptie, IVF? Kan hoor.. Ik ken nog zo'n stel, spoort ook niet, en hebben nu ook 3 kinderen via IVF. Mooi man. Om het verhaaltje even compleet te maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven