Vriendin met lak aan afspraken.

01-05-2008 22:19 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forumsters,

Ik heb een probleem met mijn huidige vriendin, aangezien hier veel vrouwen zijn, denk ik dat er misschien vrouwen zijn die haar motieven begrijpen.

Ik heb al eens wat op de baby-pijler geschreven: ik heb een vriendin met een vurige kinderwens. Ikzelf ben niet met kinderen bezig, maar ik sluit ook niet uit dat ik ooit kinderen zou willen. Maar nu is het er niet.

Onze relatie had een breuk in november. Van mei tot en met november hadden we een rommelige relatie waarbij ze op allerlei onbenullige slakken zout legde. Wel hadden we heerlijke, stomende seks met elkaar. Na 13 van deze flutruzies was ik het zat, en stopte ermee. Vreemd genoeg was het na deze breuk veel leuker. De verwijten verdwenen en we kregen leuke (telefonische) gesprekken, een paar keer vreeën we met elkaar. Ik dacht de relatie van mijn dromen te hebben gevonden, maar de seks kwam later op een laag pitje te staan.

Ik heb me tegenover haar wel eens uitgelaten dat we het aan de telefoon heel gezellig hebben, maar qua passie we in een dip zitten. Ze stak niet onder stoelen of banken dat mijn afwezige kinderwens haar passie had gedoofd, en dat ze zich afvraagt of ze niet met een andere man verder moet. Ik vind dat raar: liefde komt bij mij op nummer 1, en vanuit dat gevoel ga ik naar oplossingen in een relatie zoeken. Ik heb haar gezegd dat ik pas kinderen wil als we goed kunnen samenwonen en dat ze ook een steun is in een relatie. Ze had heel vaak erg recreatieve ideeën over wat leuk en goed was. Uit eten gaan, haar verwennen met lekkere hapjes, dat was leuk. Maar een paar deuren schilderen deden we niet (alhoewel ik vandaag hoorde dat ze met een vriend wel haar huis gaat verven, dat had ik nou samen ook een goed idee gevonden).

Nu gebeuren er de laatste tijd rare zaken qua afspraken. Als ik met haar wil afspreken, maakt ze afspraken "onder voorbehoud", wat er al een paar keer op neergekomen is dat ze op die dag (meestal een zondag) volstrekt (telefonisch) onbereikbaar is, en pas de volgende dag met een verhaal op de proppen komt: een vriendin kwam op de intensive care terecht, de hele zondag was ze depri, ze was bij een vriendin gebleven na een avond vol alcoholische versnaperingen en had haar telefoon uitgezet. Vul maar in. En ik maar wachten...

Nu heb ik al gezegd: Joh, als je er geen zin meer in hebt, zeg het dan, dan zetten we er een punt achter. Maar nou komt het gekke: dat doet ze dus niet! Het blijft gezellig tijdens gesprekken, heel soms komt ze, ze laat weten dat ze graag moeder wil worden en dat ze had gehoopt dat ik graag vader wil worden, etcetera.

Ik weet niet zo goed wat ik nou moet. Ik kan me voorstellen dat je zegt: stoppen met deze dame met haar vage afspraken, maar mijn verliefdheid heeft me ervan weerhouden dat te doen, alhoewel ik wel bijna zo ver ben.

Mijn vraag is dus: waarom houdt ze me aan het lijntje qua afspraken, en wat vinden jullie hiervan? Hoe leer ik haar mij met respect te behandelen?
Toen ik de titel las, dacht ik: dat herken ik, een vriendin met lak aan afspraken. Maar die vriendin van jou heeft geen lak aan afspraken in het algemeen, maar lak aan afspraken met jou.

En hoe je dat haar afleert? Niet door te blijven wachten, lief te blijven doen, leuke gesprekken te blijven hebben. Maar door met je vuist op tafel te slaan en te zeggen dat ze er fijn in kan zakken.

Mensen zijn net kinderen. Ze houden van duidelijke grenzen: zonder grenzen geen eind aan vervelend gedrag.
Waarom wil je een relatie met iemand die geleerd moet worden jou te respecteren?
quote:ontbijtkoek schreef op 01 mei 2008 @ 22:19:

Mijn vraag is dus: waarom houdt ze me aan het lijntje qua afspraken, en wat vinden jullie hiervan? Hoe leer ik haar mij met respect te behandelen?

She's just not that into you, niet erg netjes, maar die mensen bestaan nu eenmaal. Je kunt iemand niet veranderen. Ik zou zeggen: zet er zelf een punt achter. Dit gaat natuurlijk niet werken. Het zal best even zeer doen, maar zo'n behandeling verdient niemand. Jij dus ook niet. Zet al je zelfrespect in en laat haar weten dat ze verder moet gaan zoeken naar een zaaddonor. (zou ook een fijne basis zijn voor een kind trouwens).

Samengevat: BIG NO-GO!
Houden jullie niet elkaar aan het lijntje?

Jouw (ex?-)vriendin wil graag kinderen, jij (nog) niet. Dat betekent voor haar dat zij niet met jullie relatie verder wil, los van de breuk door de ruzies. Jij wilt wel het contact met haar (en de sex?), maar wil je ook weer een relatie? Jullie contact klinkt nu erg 'ongedefinieerd' en onduidelijk. Wat wil jij van haar? Wat verwacht je van haar? En wat wil zij nog van/met jou? Spreek dat eerst maar eens naar elkaar uit.
Peas on earth!
Waar bij ze op alle onbenullige slakken zout legde??

Misschien waren deze dingen voor haar niet onbenullig maar heel belangrijk. Als jij haar niet serieus neemt waarom zou zij afspraken met jou dan wel serieus nemen?

Het komt op mij over dat je vriendin heel veel van je houd maar niet kan accepteren dat jij geen kinderen wil. Ze wil daarom bij je weg maar kan het nog niet op te brengen om definitief met je te breken.

En dat ze nu deuren gaat schilderen met een vriend. Misschien is die vriend in tegenstelling tot jij wel zo aardig geweest om aan te bieden te helpen schilderen.

Lijkt mij een kwestie van tijd voor dat ze haar kinderwens voorrang geeft boven jou en definitief met je breekt.
Hmm.. misschien is het advies van Prinses een betere stap om mee te beginnen!

Tja, voortschrijdend inzicht he
Prinses, wat ik zou willen: gewoon een relatie met alles erop en eraan. De leuke en de minder leuke zaken die erbij horen. Is dinsdag al over gesproken, zeer uitgebreid, maar vandaag wilde ze weer vluchten in vaagheden, ondanks haar belofte tot beterschap.

Sugarmiss, die ruzies waren werkelijk te dom voor woorden: als ik op de computer zei weg te gaan, maar deze computer had zichzelf niet uitgeschakeld ondanks mijn commando, was ze de volgende dag razend omdat ik er stiekum gedrag op nahield. Ze wou een keer komen, maar wilde graag dat ik dan het huis spic en span had opgeruimd, toen ze aankwam en vroeg hoe ver ik was, en ik zei: "ik wil alleen nog even douchen", verstond zij "ik heb alleen maar gedoucht" (en dus niks verder gedaan), en reed ze hard naar huis. Ze was een keer kwaad omdat ik haar kwaad had aangekeken omdat ze haar autotoeter gebruikte in plaats mij te roepen (ze zat in haar auto), ook een reden om direct naar huis te willen. Daar zat echt geen hogere of diepere reden achter, maar ordinair gekwetst voelen met een tegenmaatregel: naar huis gaan.
Misschien was mijn eerste advies toch zo slecht nog niet....
Beste ontbijtkoek,

Naar ik vermoed, zal jouw vriendin (twijfelde even of ik ex-vriendin zou schrijven) een andere versie van jullie conflicten hebben. Waar twee vechten hebben twee schuld. Klinkt vreselijk cliché, maar waar. Er zijn altijd twee partijen in een communicatie-stoornis.

Blijft mijn vraag staan: hoe 'verhouden' jullie je tot elkaar? Wat verwacht jij van je vriendin? En wat verwacht zij van jou? Proberen jullie opnieuw een relatie op te bouwen? Of blijven jullie vrienden? Of geen vrienden? Wat wil jij? En wat is realistisch?

Zoals je nu schrijft, klinkt het mij in de oren alsof jij verwachtingen hebt, die niet realistisch zijn. Jullie hebben officieel geen relatie meer? Maar je verwacht wel dat sommige dingen samen doen, als in een relatie (samen haar huis schilderen)?
Peas on earth!
quote:Tientje79 schreef op 01 mei 2008 @ 22:56:

Misschien was mijn eerste advies toch zo slecht nog niet....Bij nader inzien was eerste advies best goed
Peas on earth!
Beetje raar dat ik geen relatie meer met haar zou hebben, maar zij wel graag een kind en gezin met mij wil. Het is een van tweeen.

Ik zou graag mert haar een relatie willen, met de gezelligheid die we hebben gevonden. Gewoon samen dingen doen die je als relatie samen doet, elkaar helpen, elkaar steunen, vrijen, leuke dingen doen door er op uit te gaan.
Maar jij wil (nu?) toch geen kinderen ontbijtkoek? En dat is een essentieel probleem voor je vriendin klaarblijkelijk, omdat zij wél kinderen wil.
Peas on earth!
Samenvattend; ik heb een vriendin en ik wil dolgraag bij haar zijn, met haar zijn, met haar vrijen en leuke dingen doen. Dat klinkt leuk, zou ik in jouw positie ook voor tekenen.

Maar dan...zij heeft heftig klepperende eierstokken en jij moet nog niet aan kinderen denken, wellicht ooit, maar zeker niet nu. Ze laat jou zondagenlang wachten op haar. Is telefonisch dagenlang niet te bereiken. Gaat haar huis schilderen met een vriend, terwijl jij dit graag met haar had willen doen. Eist van jou, dat je huis spic en span is en als dit niet zo is, gaat ze weg nog voor ze binnen is geweest. Wordt verschrikkelijk kwaad op je als je zegt, dat je weg gaat en je computer staat nog aan.

Ja, ontbijtkoek. Zo'n relatie wil iedereen. Ik zou stevig achter haar aan blijven rennen.

Offe...misschien iets aan je eigenwaarde gaan doen en ontdekken, dat er vrouwen zijn die het leuk willen hebben met hun partner?
Dus, conlusie: vat alle bovenstaande adviezen samen, je slaat eerst met de vuist op tafel, verteld haar eens en duidelijk wat jij wilt en verwacht van jullie relatie, vraagt haar wat zij wilt en verwacht (dat van die kinderen, wil ze die per se nu en direct of kan het net als jij wel even wachten?) past dit een beetje, ga dan fijn samen verder of anders: geen hand vol maar een land vol leuke vrouwen!
CL2, ik spreek wel de waarheid, maar in zo'n geconcentreerde vorm als wat jij opnoemt heeft het zich nooit voorgedaan. Het verloopt wel wat subtieler, alhoewel ik wel merk dat liefde kan verblinden. Maar het is zeker geen aaneenschakeling van 3 x ellende geweest, zo lang hou ik het anders ook niet vol.

Prinses, nu kinderen is niet aan de orde, een wens van mij van kinderen binnen 1-2 jaar zou zeer welkom zijn.
Geconcentreerd of niet; 80% van wat je benoemt, zou bij mij, en naar ik hoop bij meerdere mensen, een dikke middelvinger opleveren. Hoe kun je nu een normale relatie opbouwen als jullie op deze manier met elkaar omgaan?

Communicatie is de basis voor een goede relatie. Ik zie die hier niet, jij wel? Zo ja, dan moet je vooral doorgaan met waar je mee bezig bent. Toch vermoed ik anders, anders kom je mijns inziens namelijk niet op een vrouwenforum om raad vragen.

Je weet, dat het niet goed zit. Je weet, dat dit 'm niet gaat worden. Je ziet het alleen nog niet. Ik hoop voor jou, dat je dat wel gaat zien.

Een partner moet iets toevoegen aan je leven, geen invulling zijn. Als je zo moet leuren om met iemand samen te zijn, als er zulke (geconcentreerde) voorvallen zijn, hoe wil je dan gelukkig met elkaar worden?
Communicatie is er wel, ik kan moeilijk een heel jaar in een stukje samenvatten, maar ik ben afgelopen dinsdag erg duidelijk naar haar toe geweest, maar vandaag was het weer van "ik zie niet hoe ik komend weekend tijd heb om jou te zien", dit terwijl ze eigenlijk alleen de zaterdag ochtend/middag een afspraakje had. Het is ook zo dat afspraken vroeger met mij, en huidige afspraken met vriendinnen nooit aan voorbehouden onderhevig waren/ zijn. Mijn vraag was: waarom mij aan het lijntje houden, terwijl haar houding nu niet uitblinkt in enthousiasme, en de mogelijkheid van een kind willen openhouden? Misschien dat ze mij welwillend tegemoed treed als ik opeens mijzelf presenteer als willige vader?
quote:ontbijtkoek schreef op 02 mei 2008 @ 00:21:

Mijn vraag was: waarom mij aan het lijntje houden, terwijl haar houding nu niet uitblinkt in enthousiasme, en de mogelijkheid van een kind willen openhouden? Misschien dat ze mij welwillend tegemoed treed als ik opeens mijzelf presenteer als willige vader? Hoe moeten wij dat weten, de enige die hier antwoord op kan geven is je vriendin. Als jullie al niet eens in alle eerlijkheid en openheid met elkaar kunnen communiceren, vraag ik me af of er wel toekomst inzit.

Mijn vraag was: waarom mij aan het lijntje houden, terwijl haar houding nu niet uitblinkt in enthousiasme, en de mogelijkheid van een kind willen openhouden? Misschien dat ze mij welwillend tegemoed treed als ik opeens mijzelf presenteer als willige vader?

Omdat het kán. Nu is het mijn ding niet om iemand te belazeren maar je maakt het haar wel erg makkelijk. Officieel is het niet 'aan' maar jullie vrijen, doen leuke dingen en kunnen uren kletsen. Prima voor haar. Ze heeft haar prioriteiten gesteld en jij komt niet op de eerste plaats. Ik vermoed dat ze aan het verder kijken is (daten) en dat ze op jou terugvalt voor wat extra aandacht. En nee, ik denk niet dat jij nog de kandidaat bent als vader voor haar kids.

Mijn vraag was: waarom mij aan het lijntje houden, terwijl haar houding nu niet uitblinkt in enthousiasme, en de mogelijkheid van een kind willen openhouden? Misschien dat ze mij welwillend tegemoed treed als ik opeens mijzelf presenteer als willige vader?

Als zij niet meer enthousiast is, waarom zou jij het dan nog zijn?

It takes two to tango...

Ik zou er geen energie meer in steken, zij laat al veel te duidelijk merken dat het over is. In mijn optiek 'gebruikt' ze jou alleen nog maar voor de sex. Waarom? Omdat het met je ex vertrouwd en bekend is. Ik vind je (ex)vriendin bij vlagen extreem kinderachtig en het getuigt nu niet echt van volwassen gedrag jou zo aan het lijntje te houden. Als zij lak heeft aan afspraken met jou, dan wil zij daar alleen maar mee aangeven dat zij in feite lak heeft aan jou. Wil jij zo iemand als vriendin bestempelen?

Zet er voor jezelf een streep onder en move on.
Moet je nog officieel zeggen dat het over is, of zal ik gewoon niks zeggen en kijken hoe zij reageert?

Wat ik wel zit te denken: ik geloof serieus dat zij mij erg gezellig vind, maar zo is het voor mij onmogelijk afstand te nemen. Ik denk dat er een periode moet zijn van 1-2 maanden van radiostilte.

Communicatie is er wel, ik kan moeilijk een heel jaar in een stukje samenvatten, maar ik ben afgelopen dinsdag erg duidelijk naar haar toe geweest, maar vandaag was het weer van "ik zie niet hoe ik komend weekend tijd heb om jou te zien", dit terwijl ze eigenlijk alleen de zaterdag ochtend/middag een afspraakje had. Het is ook zo dat afspraken vroeger met mij, en huidige afspraken met vriendinnen nooit aan voorbehouden onderhevig waren/ zijn. Mijn vraag was: waarom mij aan het lijntje houden, terwijl haar houding nu niet uitblinkt in enthousiasme, en de mogelijkheid van een kind willen openhouden? Misschien dat ze mij welwillend tegemoed treed als ik opeens mijzelf presenteer als willige vader?Is het echt belangrijk om te weten waarom ze je aan het lijntje houdt (aangenomen dat dit zo is, we horen alleen jou)? Laat je altijd over je heen lopen? Ik vind je niet overkomen als een zeker iemand, kies toch voor jezelf man!
quote:ontbijtkoek schreef op 02 mei 2008 @ 09:24:

Moet je nog officieel zeggen dat het over is, of zal ik gewoon niks zeggen en kijken hoe zij reageert?

Wat ik wel zit te denken: ik geloof serieus dat zij mij erg gezellig vind, maar zo is het voor mij onmogelijk afstand te nemen. Ik denk dat er een periode moet zijn van 1-2 maanden van radiostilte.Niets zeggen als je haar niet hoort. Zodra je haar hoort, zeggen dat je er klaar mee bent en haar voorlopig niet wil zien. Geen periode afspreken, gewoon 'ik wil je voorlopig niet zien' en elk telefoontje laten rinkelen, elk smsje of mail onbeantwoord laten en mocht ze voor je deur staan, niet binnenlaten.
quote:ontbijtkoek schreef op 02 mei 2008 @ 09:24:

Wat ik wel zit te denken: ik geloof serieus dat zij mij erg gezellig vind, maar zo is het voor mij onmogelijk afstand te nemen. Ik denk dat er een periode moet zijn van 1-2 maanden van radiostilte.

Gewoon geen contact meer.

Negeren, ignore...

Kies voor jezelf. Misschien is het een leuk idee als jij joùw telefoon eens lekker een dagje uitzet....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven