Vriendinnen met nieuwe vriendjes

09-06-2008 13:35 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Baal er van dat mn vriendin een nieuwe vlam heeft...daar gaan we weer! Kom weer op de tweede plaats te staan!

Herkent iemand dit kinderachtige gedoe?
Ben je zelf al wel 'es aan de man geweest? :P

Tja, het is een beetje jammer, maar goed...als je tot over je oren verliefd bent is er weinig ruimte meer voor iets of iemand anders. Geef het wat tijd, de roze wolk neemt vanzelf weer af. En ik neem aan dat je het je vriendinnetje wel gunt!
Kom weer op de tweede plaats te staan? Ai....als je niet eens blij kunt zijn voor je vriendin dan heb je een probleem.

Misschien tijd dat je zelf op zoek gaat naar een leuke relatie?
wie bedoel je met kinderachtig?

zij of jezelf?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Je staat voor jezelf op de eerste plaats!

Blijf je balen of ga je iets doen aan dit gevoel?

Of schrijf t van je af...
Ik heb sinds kort een vriend en ik vind het heel fijn om bij hem te zijn..en dat doen we dus ook. Ik verwacht van mijn vriendinnen dat ze de situatie begrijpen, dat begrijp ik in hun geval immers ook. Nieuwe liefde is iets moois..en tja, ik ben nu niet meer het hele weekend bij mijn vriendinnen én ik zeg eerlijk dat ik liever bij mijn vriend ben. En bovendien het is geen kwestie van mijn vriendinnen laten verslonzen..ik deel voorlopig mijn tijd even anders in!!
Baal je van je eigen kinderachtige gedoe?
Haha nou TO wordt wel gelijk met de grond gelijk gemaakt!
en terecht want zoiets niet leuk vinden vind ik ook kinderachtig... kom op zeg, zeker zelf nog nooit tot over je oren geweest. Ik gun mijn vriendinnen dat van harte. Logisch dat je op de tweede plaats komt. mijn partner zal altijd op de eerste plaats staan..
Ach........0 dagen op het forum......ik zeg: trollllll
Wij hadden daar een regel voor. De eerste 3 maanden met nieuw vriendje mocht je je misdragen in de zin van: altijd met vriendje bezig, afspraken met vriendinnen afzeggen ten gunste van vriendje, enzovoort. Daarnaast moest het weer langzaam "gewoon" worden.

Heeft voor ons altijd goed gewerkt. Verliefde mensen zijn nu eenmaal als een kip zonder kop en hebben de eerste maanden niets anders aan hen hoofd.
Ergens snap ik het wel,

Om op de tweede plaats te staan is helemaal niet erg, ik heb zelf ook een lieve vriend, en daardoor veranderen de vriendinnen relaties eenmaal, maar ikzelf verander daarintegen niet!

Waar ik me wel aan stoor, is dat het gros van mijn sterke onafhankelijke vriendinnen zijn veranderd in een soortement van bankmussen, die zonder vriend niet of nauwelijks de deur meer zijn uit te krijgen,

Veel vrouwen hebben een mega grote bek als ze vrijgezel zijn, maar veranderen in een heel ander mens als ze eenmaal aan de man zijn, bang om niet meer aardig gevonden te worden ofzo, ik weet het niet.....
Het is toch logisch dat wanneer ze in de 'verliefdheidsfase' (de beginfase dus) wat minder tijd voor je heeft. Een beetje begrip kan je toch wel hebben voor je vriendin.....Zodra ze die fase voorbij is zal ze heus wel weer wat meer tijd voor je vrij maken!
Perfectionisme is niet perfect...
quote:paquebot schreef op 09 juni 2008 @ 14:06:

en terecht want zoiets niet leuk vinden vind ik ook kinderachtig... kom op zeg, zeker zelf nog nooit tot over je oren geweest. Ik gun mijn vriendinnen dat van harte. Logisch dat je op de tweede plaats komt. mijn partner zal altijd op de eerste plaats staan..Kan me bst voorstellen dat ze dat ook wil, en denk vast dat ze het wel gunt aan haar vriendin!
@ MysticAngel

DAT herken ik idd ook! Ze kunnen de deur niet meer uit zonder partner. Waar ze gaan of staan...hij moet mee. DAAR kan ik mij ook wel aan irriteren, want met vriendinnen onder elkaar zijn (zonder partner) is voor mij zo af en toe een must!
Perfectionisme is niet perfect...
Kan me wel voorstellen dta je je zo voelt maar kom op het is een goede vriendin en die gun je toch ook geluk. Misschien heeft hij nog een leuke vriend zodat je zelf ook aan d eman komt en weet hoe het voelt om erg verliefd te zijn. Ikzelf vind het belangrijk om ook dingen met mijn vriendinnen te blijven doen en mijn vriend met die van hem dus bijons is dit noot een echt probleem geweest behalve dan dat de afspraken met vriendinnne wat minder werden. Maar ik ga er wel vanuit dat als het goede vriendinnen zijn ze het begrijpen.
Sorry hoor, maar mijn vriend gaat voor mijn vriendinnen.
Ik gun het haar van harte! Heb zelf ook een relatie van 4 jaar en zij daarvoor ook. Dit heb ik vaker mee gemaakt met haar, zodra er een man in picture is gaat hij voor alles. Natuurlijk weet ik ook wel dat ze tijd voor elkaar nodig hebben! Ik weet alleen heeeeel zeker dat bijvoorbeeld vakantieplannen die we al gemaakt hebben nu omgegooid zullen worden omdat ze verliefd is. En dan ben ik niet zo lullig dat ik daar moeilijk over ga doen maar voel me wel aan de kant gezet als het zover komt! Wie ben ik dan om liefde in de weg te staan!
quote:Limonade schreef op 09 juni 2008 @ 14:35:

Ik gun het haar van harte! Heb zelf ook een relatie van 4 jaar en zij daarvoor ook. Dit heb ik vaker mee gemaakt met haar, zodra er een man in picture is gaat hij voor alles. Natuurlijk weet ik ook wel dat ze tijd voor elkaar nodig hebben! Ik weet alleen heeeeel zeker dat bijvoorbeeld vakantieplannen die we al gemaakt hebben nu omgegooid zullen worden omdat ze verliefd is. En dan ben ik niet zo lullig dat ik daar moeilijk over ga doen maar voel me wel aan de kant gezet als het zover komt! Wie ben ik dan om liefde in de weg te staan!Als je dit vaker hebt meegemaakt met haar, waarom maak je dan vakantieplannen met haar? Had je het beter af moeten spreken....
quote:xxxRosalitaxxx schreef op 09 juni 2008 @ 14:22:

Sorry hoor, maar mijn vriend gaat voor mijn vriendinnen.

Nou mijn vriend zou nooit voor mijn vriendinnen gaan, maar mijn vriendinnen zullen ook nooit voor mijn vriend gaan. Ik vind ze gelijkwaardig aan elkaar en zijn beide op hun manier belangrijk voor mij.

Probeer er gewoon van te genieten dat zij helemaal in love is en gelukkig is. Een vriendin van mij heeft ook net weer een vriendje en als ik zie hoe zij met een big smile rondloopt en helemaal gelukkig is dan wordt ik daar ook gelukkig van.

En die vakantie breng je gewoon ter sprake terzijnertijd.

Ik was toendertijd trouwens ook zo;n vriendin die haar vriendinnen verwaarloosden toen ik net samen was met mijn vriend. Na een maand of 2, 3 hebben ze dat wel tegen me gezegd en ik was erg blij dat ze eerlijk waren. Tuurlijk had ik dat zelf moeten beseffen, maar ik was blij dat ze mij wel met mijn eigen gedag confronteerde.

Dus laat ze eerst even van elkaar genieten en als ze even bij elkaar zijn loopt het vaak wel los en anders geef je na een tijdje aan dat je haar mist.
anoniem_53582 wijzigde dit bericht op 09-06-2008 15:00
Reden: Toevoeging
% gewijzigd
ik snap wat je bedoelt, je bent blij voor je vriendin maar tegelijkertijd baal je toch voor jezelf. Ik heb helaas ook wat van dat soort vriendinnen, dat je even tijdelijk van de aarde verdwijnt als je net verliefd bent, alla. Maar sommigen gaan ineens heel anders doen en hun tijd anders besteden, oftwel alles volgens zijn agenda. Ik ben een beetje afgehaakt met zulke vriendinnen, helaas zijn veel vrouwen zo. Ik vraag me af of mannen zich ook zo gedragen?
Ik snap het wel hoor. Ik heb het zelf 1x zo gedaan, dat m'n vrienden zo ongeveer niet meer bestonden omdat ik een relatie had. Daarna nooit meer. 1 keer kun je dat doen, op jonge leeftijd, vind ik. Dan kun je helemaal je hele leven richten naar 1 persoon en vergeten dat er ook nog zoiets bestaat als familie, werk, vrienden. Later als je meer relatie-ervaring hebt breng je dat allemaal meer in balans.
Ik zie wel hoe het allemaal loopt...
quote:xxxRosalitaxxx schreef op 09 juni 2008 @ 14:22:

Sorry hoor, maar mijn vriend gaat voor mijn vriendinnen.en als t uitgaat heb je ze wel weer nodig??? Dat doe je 1 x, daarna weet je dat je ze gelijkwaardig zijn
Hoi Limonade,

Ik begrijp het wel hoor.

Het is ook niet zo dat je het haar niet gunt, maar dat ze jou gewoon als een baksteen laat vallen en als het uit ben jij weer goed om alle leuke dingen mee te doen.

Elk mens in deze hele wereld verdiend alle geluk en liefde van de wereld.

Heb zelf ook zo'n "vriendin" gehad. Kende haar ook al jaren en dan doe je er ietwat langer over om een beslissing te nemen. Maar als er weer eens een nieuw vriendje was, dan hoorde ik niets en dan ging het weer uit en moest ik in ene 3 keer pw op komen draven om leuke dingen te doen.

Was het vorig jaar, na de zoveelste keer weer aan de kant te zijn gezet, helemaal zat en heb er een einde aan gebreid.

Ik gun haar nog steeds van harte alle liefde en goeds in de wereld, maar absoluut niet ten koste van mijn eigen gevoelens. Vond het ook altijd erg moeilijk om maar te accepteren dat er voor mij geen plek/ruimte was als er een relatie was. Ook als die relatie langer dan een jaar duurde. Leek wel alsof ze hele wereld om haar heen vergat, maar wel voor een hele lange tijd:-)

Hele goede beslissing geweest van mijzelf.

Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven