Vriendinnen

02-12-2011 22:14 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, misschien een hele rare vraag maar heeft iedereen een echte vriendin waar ze al jaren alles mee delen?

Ik heb nooit zoiets gehad eigenlijk en vraag me af of dat iets 'abnormaals''is of dat er meer zijn zonder echte 'hartsvriendin'

Om heel eerlijk te zijn mis ik het ook niet, misschien omdat ik het nooit heb gehad maar toch zeker omdat ik gewoon erg gelukkig ben met mijn leven en de mensen die ik om me heen heb!

Ben gewoon benieuwd naar de meningen en ervaringen van anderen.
Ik heb ook geen 'hartsvriendin', maar verschillende vrienden waar ik verschillende dingen mee deel. Ook nooit n hartsvriendin oid gehad. En me ook vaak afgevraagd of dat niet 'abnormaal' was, zelfs of ik wel leuk genoeg was.
Ik heb enkele hele goede vriendinnen, al jaren, maar niemand weet álles van me. Want met de een heb ik interesse A als gemene deler, terwijl een andere vriendin weer niets van interesse X moet hebben. Bijvoorbeeld. En ik vind dat prima, mis geen alwetende vriendin ofzo.

Ik heb ooit wel eens gekscherend gezegd dat als ze met zijn allen op mijn begrafenis komen, ze eindelijk het Hele Verhaal van Hima te weten komen
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Hier ook niet hoor. Wel vriendinnen, maar niemand met wie ik alles deel.

En ook (op 1 na) geen vriendinnen die ik echt al jaren heb, over het algemeen komen en gaan vriendinnen, bij mij, met het veranderen van de fases in mijn leven.
Hi. Ik heb wel een echte hartsvriendin. Nooit geweten wat dat was tot ik haar tegen kwam. Nu zou ik niet meer zonder kunnen...

Dus niks abnormaals aan dat jij geen hartsvriend hebt. Je bent 'r alleen nog niet tegen gekomen. En tot je haar tegenkomt zul je ook niks missen... No worries
quote:paulo_coelho schreef op 02 december 2011 @ 22:30:

Hi. Ik heb wel een echte hartsvriendin. Nooit geweten wat dat was tot ik haar tegen kwam. Nu zou ik niet meer zonder kunnen...

Dus niks abnormaals aan dat jij geen hartsvriend hebt. Je bent 'r alleen nog niet tegen gekomen. En tot je haar tegenkomt zul je ook niks missen... No worriesEn als je haar niet tegen komt, leef je evengoed nog lang en gelukkig...
Nee, geen hartsvriendin, sterker nog; ik zou durven zeggen dat ik geen vriendinnen heb. En ik vind het niet eens erg eigenlijk. Het klinkt namelijk zieliger dan het is.
Ik heb een hartsvriendin. Ik zou niet zonder haar kunnen. We weten alles van elkaar en kennen elkaar jaren en jaren.

Als je het niet hebt en het niet mist is het toch helemaal ok? Het is niet raar.
Ik had een hartsvriendin. Vroeger gingen we zo vaak met elkaar om, dat het teveel werd. Ze kwam zomaar langs of we betrokken elkaar overal bij. Zelfs in een relatie werd ik erbij betrokken.

Nu is het gelukkig wel minder. We zien elkaar ook minder gelukkig! Geen verantwoording hoeven afleggen etc. maar we vertellen nog steeds onze geheimen aan elkaar.

Vroeger had ik altijd een hartsvriendin willen hebben, maar nu hoef ik het niet meer. Ik heb er geen behoefte aan.

Wel heb ik nog 2 andere vriendinnen. Allebei deel ik ook geheimen, maar ik zie ze niet vaak.

@ fullhouse: nee, het is niet zielig. Wel als je aan een bepaalde persoon gaat plakken, omdat je niemand heb.

En soms is het gewoon lekker om alleen te zijn en heb je gewoon geen zin in je vriendinnen. Miss dat je later wel behoefte aan heb?
Ik ga makkelijker om met mannen dan met vrouwen, en dat zal de reden zijn waarom ik geen (harts)vriendinnen heb.
een hele tijd geen echte vriendinnen gehad, en nu na een aantal jaren ben ik weer iets aan het opbouwen.

Ik heb altijd gezegd dat ik het niet miste en dat ik het niet nodig had, maar nu het er op lijkt dat ik toch weer zo iemand heb gevonden neem ik dat terug.

Ik heb het heel erg gemist, zo erg dat ik er bijna om zou kunnen huilen.
Ook ik heb geen vriendinnen, tenminste geen echte. Soms, heel soms mis ik dat wel eens.... Hoor ik een " vriendin" zeggen dat ze gezellig met haar "vriendinnen" gaat eten, stappen etc. Ik hoor daar dan dus niet bij... Totdat ze een probleem hebben, dan kunnen ze me wel vinden.! Een richtings verkeer noem ik dat. Ben zelf geen open boek, werk meer dan fulltime time, heb een gezin, maar zie wel tijd vrij te maken voor "hun" problemen, ik kan zo goed luisteren, weet overal een oplossing voor..... Dat dan weer wel. Zo... Dat moest er even uit
ik heb er wel eentje, volgend jaar 10 jaar. Ik ben nog bijna dagelijks blij met haar, hoewel ik haar meestal maar 1 keer per week/2 weken spreek. Maar ik weet gewoon dat ze er altijd voor me is, zij weet nagenoeg alles van me en heeft me door moeilijke tijden heengeholpen, net als ik haar. We hoeven ons niet anders voor te doen bij elkaar dan we zijn en hoeven elkaar dus ook niet voortdurend te zien en te bevestigen. We weten van elkaar dat we er zijn.

Maar daarvoor nooit zo'n vriendschap gemist en als ze niet langs was gekomen, had ik het ws nooit gemist. Dus nee, in die zin is het niet belangrijk.
Ps eigenlijk ( nu ik er over nadenk) nooit vriendinnen gehad. Gewoon niet het type voor den ik.
Ik heb mijn hartsvriendin pas 2 jaar geleden leren kennen en vind het absoluut 'n aanwinst. Eindelijk iemand om lief en leed mee te delen.
Wat een stom puberwoord.
Ik heb verschillende hartsvriendinnen gehad door de jaren heen, maar ik heb gemerkt dat het niet goed bij me past, want ik ervaar het als benauwend als ik zoveel met een ander deel en diegene met mij. Dat is me te zwaar op de hand allemaal.

Nu heb ik al jaren een vriendinnenclubje met 3 andere dames en dat is veel losser en echt voor de gezelligheid en dat bevalt me veel beter.

En daarnaast heb ik mijn tweelingzus die mij als geen ander kent en ik haar en onze band is dan ook zeer sterk, ofschoon we zeer verschillend zijn.
quote:zammm schreef op 02 december 2011 @ 23:10:

Wat een stom puberwoord.Wat een stomme reactie.
Ja, niet elke reactie is leuk.
Nope, geen hartsvriendin! Vroeger (op de basisschool) wel gehad, maar dat is al lang verwaterd. Nu heb ik vriendinnen waar ik gezellige dingen mee doe en best serieus mee kan praten. Maar echt 'diep' gaat het nooit.

Ben zelf ook niet iemand die makkelijk dingen deelt. Kan prima praten over ernstige dingen in de familie oid, maar zal bepaalde gevoelens nooit met hen delen.

Ik merk wel dat ik het mis, maar kan soms mezelf niet eens begrijpen, laat staan dat een vriendin dit kan
Al meer dan 25 jaar deel ik alles met mijn beste vriendin.

We zijn totaal verschillende mensen, echt. (wisten we nog niet toen we elkaar leuk begonnen te vinden) En toch het klikt geweldig.

En mijn man, daar deel ik ook wel erg veel mee.
quote:galadriel schreef op 02 december 2011 @ 23:31:

Al meer dan 25 jaar deel ik alles met mijn beste vriendin.

We zijn totaal verschillende mensen, echt. (wisten we nog niet toen we elkaar leuk begonnen te vinden) En toch het klikt geweldig.

En mijn man, daar deel ik ook wel erg veel mee.

Héél herkenbaar... Mijn maatje en ik verschillen ook als dag en nacht. Maar dat is juist zo leuk. Iemand die er altijd voor je is maar ook anders naar zaken laat kijken...

Eerlijk gezegd: ik ben echt over haar gestruikeld... Maar ik heb er nooit spijt van gehad!
Dat iedereen een hartsvriendin heeft, nee, dat geloof ik niet.

Ik heb/had er 2. Heb, nog steeds, sinds 15 jaar. Had, want ik weet even niet hoe ik het op dit moment moet interpreteren (vriendschap ruim 30 jaar) en sinds dit jaar bekoeld door, een allang uitgesproken issue, door haar bevestigd ook. Een dorpsroddel heeft er echter voor gezorgd dat die issue kennelijk nog steeds in de weg staat, aan haar kant. Ben er 2x op teruggekomen, volgens haar 'neeee hooooor, niets aan de hand, hoe kooooom je erbij.

Ik vind het rot om te zeggen, want ik mis haar weldegelijk, alleen heb ik ook weinig trek (meer) in iemand die kennelijk liever in een roddel wil (blijven) geloven en niet alsnog aangeeft dat ze er van heeft gebaald destijds.

We hebben al jaren een soort van schrijfschrift naar elkaar, sturen we op per post danwel gaven we het persoonlijk. Ik kijk er nu letterlijk naar en denk dan shit, gaan we/ik deze vriendschap nu verkloten? Nee toch. Ben wel in dubio om wederom (3e keer dit jaar) degene te zijn om het aan te kaarten. Het is uitgesproken, van beide kanten. Lastig/verdrietig vind ik het wel, pff. Lastig: naar mijn idee heb ik vaker gevraagd hoe en wat en daar nul op rekest gekregen. Verdrietig: deze vriendschap gaat te diep om op te geven.
Ik had een hartsvriendin, 17 jaar lang deelden we elk detail in ons leven, deelden we alle vrije tijd die we hadden, lachten we samen om alles wat in ons leven gebeurde.

Nu is ze al één jaar dood, en nog steeds heb ik het gevoel dat de helft van mij dood is gegaan.

Erger dan dat mijn ouders en broer dood zijn. En ik hoop nooit te ervaren of het ook erger is dan dat mijn kinderen of partner dood gaat.

Maar het was de gelijkwaardigste relatie ooit, die twee mensen konden hebben. En met geen enkel ander mens had ik zoveel lol als met haar.

Maar ik hoef nooit geen hartsvriendin meer, als ze doodgaan vergaat ook jouw wereld.
Ik heb ook geen hartsvriendin of een vriendin waar ik alles mee kan delen etc. Bij mij is het meestal zo dat ik bij een opleiding leuke meiden ontmoet waar ik wel eens leuke dingen mee ga doen maar als dan de opleiding afgerond is dan verwaterd het eigenlijk weer of wordt die vriendin meer een kennis die ik zeg maar om ze veel maanden een keer spreek. Er is niet echt een oorzaak maar het gebeurd gewoon want je woont ver uit elkaar, bent druk met allerlei andere dingen enzo.

Heb op het moment 3 vriendinnen maar het is niet zo dat ik er alles mee zal bespreken. Eentje ken ik inmiddels al jaren, komt hier vaak over de vloer en we doen leuke dingen samen. De andere 2 zijn oud collega's waar ik nog steeds goed contact mee heb waar ik erg blij mee ben. Ik hoop dat ik met die 3 nog lang contact houd maar ik denk dat dat wel goed zit. In het verleden was het vaak zo dat het vooral van mijn kant moest komen en was het steeds van ik bel je nog wel en dat soort dingen en dan vervolgens maanden niks meer horen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven