vriendje spreekt met anderen af

05-02-2009 09:23 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik had afgelopen maandag met mijn vriend afgesproken voor het weekend, nu kreeg ik net een mail van hem dat ook naar zijn vrienden is gestuurd of ze zin hebben om zaterdagmiddag iets te komen doen bij hem thuis. Hij weet dat ik dat wat hij heeft gepland niet leuk vind, maar nu heeft hij toch achter mijn rug om dit afgesproken met zijn vrienden, en ik mag er een beetje bij zitten.

ik vind dat hij dit op zijn minst wel even met mij had kunnen overleggen, aangezien wij al hadden afgesproken! of zit ik nu verkeerd? het is niet zo dat hij niks met zijn vrienden mag afspreken, daar gaat het niet om. Ik heb alleen zoiets van ja, wij spreken af en dan gaat hij zonder iets tegen mij te zeggen dit plannen met zijn vrienden en ik weet nu al dat ik er een beetje bij zit omdat ik het niet leuk vind (hij wil rugby kijken, ik vind dat niks aan en dat weet hij ook) ik krijg het gevoel dat hij gewoon niet meer wil afspreken met mij of iets samen met mij te doen.

ik ben eerlijk gezegd een beetje pissig, en dit is niet de eerste keer dat het zo gaat, ik heb ook het gevoel dat hij niet meer zo'n zin in deze relatie heeft.(we hebben 4,5 jaar) Hij doet al een tijdje afstandelijk en onverschillig. ik weet het gewoon niet meer
je zou hem als eerste eens een mail kunnen sturen, zodat jij je verhaal en je gevoelens eens kwijt kan, misschien lucht dat wel heel erg op.

En is er een kans dat je vriend je een lieve begripvolle mail terug stuurd.
quote:labrador28 schreef op 05 februari 2009 @ 13:08:

oke, dus als ik het goed begrijp komt hij wel jou kant op , als het om het nieuwe huis gaat.

Hij komt speciaal voor jou , dichterbij jou woonplaats wonen...

Of is dit zijn eigen keuze??

Ik zou gewoon eerlijk een gesprekje met hem aangaan, misschien is het een idee als je je dit keer even aanpast, (sorry als het voor jou dan al de zoveelste keer is dat je dan moet aanpassen) zodat jullie dan eerst naar het huis kunnen gaan kijken en dat er daarna rugby wordt gekeken....

ik zou zeggen, kruip lekker tegen je vriend aan op de bank, doe je ogen dicht en richt vast een beetje dromerig jullie nieuwe huisje in.... of neem een boek of tijdschrift mee...

Het is wel lekker dat als je samen kan zijn, dat je toch ook je eigen dingen nog een beetje kan doen, en het is ook zijn weekend...

Jullie zijn al ruim 4 jr samen, ik neem aan dat je hem beter kent dan wij hier op het forum....en dat je daarbij intuitief zelf ook het beste aanvoelt, hoe je vriend dit soort acties bedoelt.

Als hij er echt genoeg van heeft, van jullie relatie, dan kan hij dat ook gewoon eerlijk tegen je zeggen vind ik.

Dus praat erover en heb een eerlijk gesprek samen.

succes meid!!

het is zijn eigen keuze dat hij dichterbij komt wonen en of hij dit ook specifiek doet om dichterbij mij te wonen dat weet ik niet, dat heeft hij nooit zo uitgesproken hij heeft ook wel in andere plaatsen gezocht die niet echt dichterbij zijn bij waar ik nu woon.

en het gaat me eigenlijk ook niet zo om het aanpassen, hij had het gewoon even moeten zeggen van tevoren in plaats van dit achter mijn rug om te regelen vind ik. het is niet dat als hij tegen mij had gezegd dat hij zaterdagmiddag met vrienden wil afspreken ik nee dat mag niet had gezegd, tuurlijk mag dat. maar maak geen afspraak met mij om vervolgens met anderen te gaan afspreken. en ik weet gewoon dat als ik ook kom ik er een beetje bij zal zitten, niet dat hij me negeert maar toch hang ik er een beetje bij en. dan ga ik liever iets anders doen.

je hebt wel gelijk, ik denk dat ik op mijn eigen gevoel moet afgaan en ik hoop dat mijn vriend ook eerlijk is over zijn gevoelens tijdens het gesprek.
Ik heb geen reacties gelezen, maar ik heb ook zo'n vriend gehad.

's Middags stelde ik voor om 's avonds gezellig in een pannenkoekhuis te gaan eten. Ja dat was een goed idee zei hij en hij pakte zijn telefoon en belde zijn vrienden (waar ik met open mond naast zat) om te vragen of ze meewilden.

Nee, die vrienden wilden geen pannenkoeken.

Uiteindelijk zaten we 's avonds met 8 man bij de chinees.

Dit is vaker voorgekomen. Na 3 maanden was het uit...
als er geen eerlijke en oprechte toekomst inzit, hoe moeilijk het ook is, dan kan je er maar beter mee stoppen, mits dit jou gevoel is..
Het feit dat je je probleem eerst op en forum zet en dan pas met je vriend gaat bespreken zegt misschien wel meer over je relatie dan het probleem zelf.

Als je na 4,5 jaar niet eens direct de telefoon pakt als je zo'n mail krijgt en hem vragt hoe e.e.a zit en of ie soms julie afspraak vergeten is, dan ben je niet echt helder en duidelijk naar elkaar aan het communiceren, en dat werkt niet zo goed in een relatie.
Heb je trouwens een hekel aan zijn vrienden , tv kijken , rugby kijken ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 05 februari 2009 @ 16:01:

Heb je trouwens een hekel aan zijn vrienden , tv kijken , rugby kijken ?

ik heb geen hekel aan zijn vrienden, hij heeft echt wel leuke vrienden. Alleen zijn het zíjn vrienden niet de mijne. en nee rugby kijken vind ik zelf niks aan. maar daar gaat het niet om, het gaat mij erom dat hij eerst met mij afspreekt, ik die middag voor hem vrij houdt en hij vervolgens zonder iets tegen mij te zeggen met vrienden afspreekt.

dat ik heb nog niet direct heb gebeld is omdat hij op het werk is en dat geen goed moment is om dit soort dingen te bespreken. vanavond bel ik hem en heb het erover.
quote:return_of_kreng schreef op 05 februari 2009 @ 15:19:

Het feit dat je je probleem eerst op en forum zet en dan pas met je vriend gaat bespreken zegt misschien wel meer over je relatie dan het probleem zelf.

Als je na 4,5 jaar niet eens direct de telefoon pakt als je zo'n mail krijgt en hem vragt hoe e.e.a zit en of ie soms julie afspraak vergeten is, dan ben je niet echt helder en duidelijk naar elkaar aan het communiceren, en dat werkt niet zo goed in een relatie.Zo is het maar net. Als je al jaren een relatie hebt en er ontstaan nog irritaties over / dankzij miscommunicatie dan moet je je relatie eens onder de loep nemen. Er schort dan wel het eea aan waar je allebei je schouders onder moet willen zetten of anders beter een eind aan kan breien.
En heb je ook enig idee hoe laat die rugbywedstrijd begint ? misschien wel laat in de middag , uurtje of vijf ofzo ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
ik heb hem proberen te bellen, maar hij is er niet en niet bereikbaar per mobiel. ik heb hem wel een mail gestuurd maar wil liever persoonlijk dit met hem bespreken.

ik merk steeds meer dat we gewoon langs elkaar leven. misschien is wel tijd om er een punt achter te zetten. Vind het alleen ontzettend moeilijk
Het is ook niet eenvoudig natuurlijk. Vind het wel netjes van je dat je het er met hem face to face over wilt hebben. Miss een idee om nu eerst jouw belangrijkste (probleem) punten op te schrijven en jouw aandeel en evt oplossingen hiervoor. Dan heb je het wat meer op een rijtje en kun je er tijdens het gesprek op teruggrijpen indien nodig.

Op deze manier kun je kijken of er van beide kanten nog bereidwilligheid en potentie inzit. En anders kunnen jullie samen besluiten er een punt achter te zetten. Zulke dingen blijven lastig, maar als je er achter staat en het op de juiste manier doet zal het ook opluchting geven. Omdat je weer verder kunt met je eigen leven zonder deze irritaties en strubbelingen en gewoon weer je eigen ik vinden/zijn.

Sterkte ermee iig.

O ps. zorg dat er een mogelijkheid is dit gesprek meteen te doen als je hem ziet, anders blijft het zo in de lucht hangen als een donderwolk..
quote:plukvandepetteflat schreef op 05 februari 2009 @ 22:08:

Het is ook niet eenvoudig natuurlijk. Vind het wel netjes van je dat je het er met hem face to face over wilt hebben. Miss een idee om nu eerst jouw belangrijkste (probleem) punten op te schrijven en jouw aandeel en evt oplossingen hiervoor. Dan heb je het wat meer op een rijtje en kun je er tijdens het gesprek op teruggrijpen indien nodig.

Op deze manier kun je kijken of er van beide kanten nog bereidwilligheid en potentie inzit. En anders kunnen jullie samen besluiten er een punt achter te zetten. Zulke dingen blijven lastig, maar als je er achter staat en het op de juiste manier doet zal het ook opluchting geven. Omdat je weer verder kunt met je eigen leven zonder deze irritaties en strubbelingen en gewoon weer je eigen ik vinden/zijn.

Sterkte ermee iig.

O ps. zorg dat er een mogelijkheid is dit gesprek meteen te doen als je hem ziet, anders blijft het zo in de lucht hangen als een donderwolk..dank je wel voor deze reactie. het is inderdaad een goed idee om alles heel goed op een rij te hebben voor het gesprek. dit zal niet eerder worden dan zondag, hij is nog steeds niet bereikbaar. misschien is het wel beter een mail te sturen om hem voor te bereiden dat ik met hem wil praten? het komt anders ook zo rauw op zijn dak.
Kijk, ik wil je niet de put in praten, maar er zijn mensen die moeite hebben met relaties afkappen. Voor niemand is dat natuurlijk leuk. Maar sommigen gaan dan lullig doen in de hoop dat jij het uitmaakt. Zodat ze het zelf niet hoeven doen en niet die akelige knoop hoeven door te hakken.

Misschien heeft de relatie idd z'n beste tijd gehad... heel verdrietig. Maar zorg dat je zelf ook weet wat je wil en het niet alleen van hem af laat hangen. Wie weet gaan jullie uit elkaar, maar blijken jullie daarna toch niet zonder elkaar te kunnen?

Sterkte!
P.s. Ik kan me trouwens ook voorstellen dat hij niet bereikbaar is omdat hij de bui wel voelt hangen na zijn mail met de uitnodiging naar z'n vrienden. Maar misschien denk ik nu wel heel negatief hoor...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven