Vriendschap.....

12-07-2017 21:18 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
In hoeverre vind jij dat je in vriendschappen moet investeren ?
Ik wil 1 voorbeeld geven heb nog altijd contact met een buurvrouw waar ik ruim 10 jaar geleden bij in de straat woonden.
We komen niet iedere week bij elkaar maar regelmatig. Ook is er wel app of telefonisch contact.
Nu heeft ze het wel druk al zeker 6 weken en dat wat nog komen gaat ivm verbouwing van haar zoon zijn huis.
En ze past ook nog op haar kleinkinderen.
Nu ik er zo eens over nagedacht heb dacht ik wanneer bel zij mij? Wanneer app zij mij?
En na dat ik inmiddels 3 of 4 keer gevraagd heb voor samen een koffie te drinken en zij geen tijd heeft vraag ik me af wil ik hier nog in investeren
Ik zou niet aan een dood paard gaan trekken.
10 jaar vriendschap aan de kant zetten voor 6 weken minder contact mét een goede reden die jij gewoon weet?

Jup zou ik doen. Ik zou jou, als ik je vriendin was, liever kwijt zijn dan rijk.
iverna88 schreef:
12-07-2017 21:24
10 jaar vriendschap aan de kant zetten voor 6 weken minder contact mét een goede reden die jij gewoon weet?

Jup zou ik doen. Ik zou jou, als ik je vriendin was, liever kwijt zijn dan rijk.
Zoals je kan lezen ben ik altijd diegene die belt of appt......dus echt aardig is het niet wat je zegt
Ik vind de situatie waarin je nu verwachtingen aan haar stelt niet dé situatie waarin ze kan voldoen aan die verwachtingen.
Laat haar even en bespreek het als ze wat meer tijd heeff
IntoTheWoods schreef:
12-07-2017 21:49
Ik vind de situatie waarin je nu verwachtingen aan haar stelt niet dé situatie waarin ze kan voldoen aan die verwachtingen.
Laat haar even en bespreek het als ze wat meer tijd heeff
Nee eigenlijk vraag ik me af zal ik ook gewoon stoppen met bellen appen ed.......waarom moet ik dat altijd doen
Nou dan doe je dat toch gewoon? Wat houdt je tegen? Je hebt je keuze al gemaakt geloof ik
Waarom stoorde dat je de afgelopen 10 jaar niet en nu ineens wel?
Ik had niet de conclusie getrokken dat dat altijd al zo was.
Ja herkenbaar. Het is jammer en ik denk niet dat je je aanstelt. Je mist haar, je mist contact. Het is weer haar leven & zij heeft daarin ook haar prioriteiten. Laat het en kijk hoe de vriendschap zich ontwikkelt. En of het nog bij jou past.

Enige wat ik je kan zeggen wat mij super veel heeft geholpen.
Open staan voor nieuwe mensen of een ander activiteit.... (En deze persoon beetje loslaten)
Ilovefairytales schreef:
12-07-2017 23:02
Ja herkenbaar. Het is jammer en ik denk niet dat je je aanstelt. Je mist haar, je mist contact. Het is weer haar leven & zij heeft daarin ook haar prioriteiten. Laat het en kijk hoe de vriendschap zich ontwikkelt. En of het nog bij jou past.

Enige wat ik je kan zeggen wat mij super veel heeft geholpen.
Open staan voor nieuwe mensen of een ander activiteit.... (En deze persoon beetje loslaten)
dank voor je begripvolle antwoord
Je kunt vriendschap niet afdwingen dus laat het los. Wie weet komt er iets/iemand anders voor in de plaats.
Je kunt ook accepteren dat zij het heel druk heeft en andere prioriteiten. In hoeverre heb je je hulp aangeboden?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik heb ook z'on vriendin, zij belt mij bijna nooit, als ik een paar dagen niks doe appt ze " ik hoor niks meer van je" . Afspreken met haar is bijna onmogelijk , kan nooit, is altijd wat. Dus ik laat haar lekker gaan, haar andere vriendin maakt ze wel tijd voor.
Ik heb twee of drie vrienden waarvan ik weet dat het grootste deel van de tijd het initiatief bij mij ligt. En net als ik dan denk 'is het nu, na 20 jaar dan toch tijd om de handdoek in de ring te gooien?' komt er een initiatief van hun kant, waardoor voor mijn gevoel de weegschaal weer recht staat.

Dat is wel per vriendschapsrelatie verschillend.
Ik ben een tijdje bevriend geweest met iemand die turft wie het initiatief neemt. En als het jou 'beurt' is verdomd ze het om te appen.

Deze dame houdt het gemiddeld 1-2 jaar vol in een vriendschap en is nog altijd vrijgezel. Tis maar net wat je belangrijk vindt.
in vriendschappen heb je vaak een ongelijkheid. De een is meer een regelaar, de ander meer afwachtend.
Mijn man (mannen zijn wellicht echt anders) kan met sommige vrienden een jaar geen contact hebben en dan toch samen een weekend weg gaan.

Ik doe niet aan ´beurten´, houd echt niet bij of NU moet appen of mijn vriendin. Wie iets te melden heeft, die appt.

de enige keer dat ik bewust een vriendschap verbroken had, was omdat ik na de zoveelste keer zo moe thuis kwam. Vriendin praat hele avond over zichzelf.
Trok alle energie weg
2 opties: vraag haar niet meer maar wacht of zij contact opneemt, zo niet: helaas
of stel je verwachtingen van deze vriendschap bij en neem het zoals het gaat.

Dat laatste heb ik met een vriendin, we zien elkaar erg weinig maar het is me toch te waardevol om afscheid van te nemen. Ik heb er inmiddels vrede mee dat de vriendschap veranderd is maar heb het erg gezellig met haar die enkel keren dat we afspreken.
guppekop schreef:
13-07-2017 12:19
2 opties: vraag haar niet meer maar wacht of zij contact opneemt, zo niet: helaas
of stel je verwachtingen van deze vriendschap bij en neem het zoals het gaat.

Dat laatste heb ik met een vriendin, we zien elkaar erg weinig maar het is me toch te waardevol om afscheid van te nemen. Ik heb er inmiddels vrede mee dat de vriendschap veranderd is maar heb het erg gezellig met haar die enkel keren dat we afspreken.
Dit is ook vaak "vrede mee" hebben.
En dit gaat sommige mensen vlug af en sommige gaan boos worden of verdrietig. Ik denk dat dit menselijk is hoor TO.
Alleen vrede mee hebben van binnen is echt zo fijn ook voor jezelf!
Ik spreek niet zo vaak af met vriendinnen. Er zitten soms maanden tussen afspraken in. Soms 2 weken. Het ligt eraan hoe druk we het hebben. Tussendoor chatten we wel.
Bij mij is onlangs een vriendschap stuk gelopen. Omdat ik deze vriendin (ook collega) ineens voor mij ging bepalen met wie ik om mocht gaan. Omdat zij door iemand gepest is mocht ik geen contact met die persoon hebben. Ook niet als het alleen lotgenotencontact (over heel iets anders) is via Facebook en ik buiten hun situatie sta. Ze stuurde me boze mails. En dan ging ze nog collega's en een voorvrouw erin betrekken om te laten zien hoe fout ik was. Ik heb dit Maandag aangekaart bij mijn baas en liet de mails lezen. Ze heeft een waarschuwing gekregen voor het mailen en tot nu toe houdt ze zich eraan.
Ze was ook al heel boos omdat ik de laatste keer naar een ander zwembad ging zonder haar. Zij wilde daar niet heen. Ik wilde perse wel, omdat dat dat het zwembad uit mijn jeugd is daar was een jubileum. Dus ik ging alleen. Maar dat mocht ook niet blijkbaar. Want nu zat ze alleen thuis met 30 graden en ontnam ik haar de kans om iets samen te doen. Ja daaaaag.... met zulke mensen ben ik heel snel klaar. Hoewel, ik kwam er pas na 2 jaar achter dat ze zo is.
hondenmens schreef:
13-07-2017 18:58
Ik spreek niet zo vaak af met vriendinnen. Er zitten soms maanden tussen afspraken in. Soms 2 weken. Het ligt eraan hoe druk we het hebben. Tussendoor chatten we wel.
Bij mij is onlangs een vriendschap stuk gelopen. Omdat ik deze vriendin (ook collega) ineens voor mij ging bepalen met wie ik om mocht gaan. Omdat zij door iemand gepest is mocht ik geen contact met die persoon hebben. Ook niet als het alleen lotgenotencontact (over heel iets anders) is via Facebook en ik buiten hun situatie sta. Ze stuurde me boze mails. En dan ging ze nog collega's en een voorvrouw erin betrekken om te laten zien hoe fout ik was. Ik heb dit Maandag aangekaart bij mijn baas en liet de mails lezen. Ze heeft een waarschuwing gekregen voor het mailen en tot nu toe houdt ze zich eraan.
Ze was ook al heel boos omdat ik de laatste keer naar een ander zwembad ging zonder haar. Zij wilde daar niet heen. Ik wilde perse wel, omdat dat dat het zwembad uit mijn jeugd is daar was een jubileum. Dus ik ging alleen. Maar dat mocht ook niet blijkbaar. Want nu zat ze alleen thuis met 30 graden en ontnam ik haar de kans om iets samen te doen. Ja daaaaag.... met zulke mensen ben ik heel snel klaar. Hoewel, ik kwam er pas na 2 jaar achter dat ze zo is.
:rofl:
Ongelooflijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven