Vriendschap?
donderdag 17 januari 2019 om 11:00
Ok. Ik heb het forum doorgelezen. En ook dit topic begint zoals velen. Ik zit met een probleem en ben benieuwd hoe anderen hier tegenaan kijken.
Verleden jaar heb ik een vrouw ontmoet op een plek waar ik met enige regelmaat kom. Zij werkt daar en ik ook. Niet op dezelfde plek trouwens. Het begon met wat onschuldig oogcontact, dat gedurende het jaar steeds langer en langer werd. Maandenlang heb ik gedacht dat ik me dit aan het inbeelden was. Maar na een aantal maanden maakte ze wat gevatte opmerkingen wanneer ik voorbij liep. En zodoende ontstonden wat eerste gesprekken. Bleek dat we ook veel met elkaar deelden. Ze wilde afspreken. En daarna nog een keer afspreken. De gesprekken waren leuk en gezellig, maar er was altijd afstand. Allebei hebben we een relatie en daar hebben we ook nooit geheimzinnig over gedaan. Bij de laatste afspraak van een week geleden omhelsde ze me aan het einde en gaf aan dat we elkaar weer een keer moesten zien.
Vriendschappen tussen mannen en vrouwen kunnen soms best ingewikkeld zijn. Ik vind het contact zeer prettig, ik wil het niet kwijt. Soms heb ik alleen het gevoel dat er vanuit haar kant ook wat meer speelt. Maar ook kan het zijn dat mijn ego of fantasie een spel met me spelen. Ik ben benieuwd naar andere ervaringen, hoe jullie hier tegenaan kijken en hoe jullie hiermee om zouden gaan? Alvast bedankt.
Verleden jaar heb ik een vrouw ontmoet op een plek waar ik met enige regelmaat kom. Zij werkt daar en ik ook. Niet op dezelfde plek trouwens. Het begon met wat onschuldig oogcontact, dat gedurende het jaar steeds langer en langer werd. Maandenlang heb ik gedacht dat ik me dit aan het inbeelden was. Maar na een aantal maanden maakte ze wat gevatte opmerkingen wanneer ik voorbij liep. En zodoende ontstonden wat eerste gesprekken. Bleek dat we ook veel met elkaar deelden. Ze wilde afspreken. En daarna nog een keer afspreken. De gesprekken waren leuk en gezellig, maar er was altijd afstand. Allebei hebben we een relatie en daar hebben we ook nooit geheimzinnig over gedaan. Bij de laatste afspraak van een week geleden omhelsde ze me aan het einde en gaf aan dat we elkaar weer een keer moesten zien.
Vriendschappen tussen mannen en vrouwen kunnen soms best ingewikkeld zijn. Ik vind het contact zeer prettig, ik wil het niet kwijt. Soms heb ik alleen het gevoel dat er vanuit haar kant ook wat meer speelt. Maar ook kan het zijn dat mijn ego of fantasie een spel met me spelen. Ik ben benieuwd naar andere ervaringen, hoe jullie hier tegenaan kijken en hoe jullie hiermee om zouden gaan? Alvast bedankt.
donderdag 17 januari 2019 om 18:16
Wat een vreemde generalisatie weer.MrEarnshaw schreef: ↑17-01-2019 11:42Mijn partner heeft ooit zo'n vriendschap mee naar huis genomen en ik kon wel goed met de beste jongen opschieten. Volgens mij vond hij haar leuk, maar andersom was er denk ik geen interesse. Het zou misschien wel een goed idee zijn om haar een keer mee te nemen inderdaad. Alleen kunnen vrouwen behoorlijk botsen. Dat houdt me wel een beetje tegen.
donderdag 17 januari 2019 om 19:15
+1stellar schreef: ↑17-01-2019 11:22Bij dit soort vriendschappen is t denk ik wel verstandig om je af te vragen hoe je het zelf zou vinden als jouw partner zo’n vriendschap zou hebben.
Zou je het prima vinden of toch stiekem niet? Weet jouw vrouw van die vriendschap, van de afspraakjes en zou je die vriendin voorstellen aan je vrouw?
Bij t merendeel nee als antwoord zou je je moeten afvragen of jouw motieven wel zo zuiver zijn.
donderdag 17 januari 2019 om 19:25
Ok. Dank voor alle reacties. Ik ga er even over nadenken. Ook waar ik zelf sta. De reden dat ik dit topic opende was dat ik er ineens bij stilstond bij het maken van een nieuwe afspraak.
Wat betreft dat oogcontact. Ik kijk denk ik te weinig sitcoms en romantische films, maar is dat per definitie flirten?
Wat betreft dat oogcontact. Ik kijk denk ik te weinig sitcoms en romantische films, maar is dat per definitie flirten?
donderdag 17 januari 2019 om 19:28
Ik wil geen einde aan mijn huidige relatie. Bovendien hebben we elkaar van begin af aan duidelijk verteld dat we bezet zijn.Castor1975 schreef: ↑17-01-2019 19:18Allebei een relatie; maak daar dan eerst een eind aan (zo zou het acceptabeler zijn, ik snap best dat dat over het algemeen niet zó werkt, niet netjes maar begrijpelijk)
donderdag 17 januari 2019 om 19:37
Wat boeit dat jou als jij niet geintresseerd bent?MrEarnshaw schreef: ↑17-01-2019 19:25Ok. Dank voor alle reacties. Ik ga er even over nadenken. Ook waar ik zelf sta. De reden dat ik dit topic opende was dat ik er ineens bij stilstond bij het maken van een nieuwe afspraak.
donderdag 17 januari 2019 om 19:45
Dat is waar. Het spreek voor zich dat ik niet alles heb verteld, maar dan alsnog is het waar. Ik zoek er gewoon teveel achter denk ik.
donderdag 17 januari 2019 om 21:55
Als ik het begin van je op lees dan lijkt het meer een inleiding naar, zo zijn we gaan daten ofzo.
Was in mijn optiek een heel ander verhaal geweest als je schreef over een collega met wie je een goede vriendschappelijke klik hebt en er goed mee kunt vinden.
Misschien even eerlijk in de spiegel kijken hoe je hier echt in staat en wat je precies van de situatie tussen jullie en haar vindt.
Was in mijn optiek een heel ander verhaal geweest als je schreef over een collega met wie je een goede vriendschappelijke klik hebt en er goed mee kunt vinden.
Misschien even eerlijk in de spiegel kijken hoe je hier echt in staat en wat je precies van de situatie tussen jullie en haar vindt.
donderdag 17 januari 2019 om 21:58
Je wil het graag.MrEarnshaw schreef: ↑17-01-2019 19:45Dat is waar. Het spreek voor zich dat ik niet alles heb verteld, maar dan alsnog is het waar. Ik zoek er gewoon teveel achter denk ik.