Vrijgezellenfeest: vragenspellen?

12-02-2024 13:15 14 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Dag allen,

Ik twijfel even over welke pijler, maar ik plaats m’n vraag toch maar hier.

Een vriendin krijgt binnenkort haar vrijgezellenfeest. Ze houdt niet van gekkigheid en wil gewoon een samenzijn. We hebben een lunch en een workshop gepland.

We zijn met een gemêleerd gezelschap: ik ken één andere dame en de mannen die erbij zijn, ken ik niet. In totaal zijn we met ons zevenen. Wie weet klikt het onderling heel goed, maar ik denk dat het toch handig is als we “iets achter de hand hebben”.

Ik zat erover na te denken om iets van een quiz of spel voor bij de lunch te hebben. Is iemand bekend met een leuk, laagdrempelig (kaart)spel of een quiz? Je hebt bijvoorbeeld de lijn van “Openhartig”, maar ik weet niet in hoeverre je elkaar daar echt voor moet kennen. Of iets met een combinatie van vragen en opdrachten?

Kom maar door met suggesties! Dank!:)
Alle reacties Link kopieren Quote
Maak dan zelf een quiz over je vriendin.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als ze er niet van houdt, zou ik ook niks gaan verzinnen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als ze niet van gekkigheid houdt zou ik niets doen met opdrachten.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Maar een paar leuke vragen om het gesprek te beginnen kan toch wel?
Zeker als meerdere elkaar niet kennen.

Hoe heb je de bruid leren kennen?
Wat is het gekste wat jullie ooit samen hebben gedaan/meegemaakt?

Zoiets?

Of is dat ook al gekkigheid?
Alle reacties Link kopieren Quote
Felidaez schreef:
12-02-2024 13:29
Maar een paar leuke vragen om het gesprek te beginnen kan toch wel?
Zeker als meerdere elkaar niet kennen.

Hoe heb je de bruid leren kennen?
Wat is het gekste wat jullie ooit samen hebben gedaan/meegemaakt?

Zoiets?

Of is dat ook al gekkigheid?
Nee maar dat is toch gewoon een normaal gesprek?

TO, ben jij aangewezen om dit te organiseren?
Alle reacties Link kopieren Quote
Een bingokaart?
Van tevoren iedereen vragen naar bijvoorbeeld lievelingseten, grootste wens, gekste ervaring etc en dan ter plekke moet iedereen proberen zsm bingo te hebben door elkaar te vragen wat er van toepassing is.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren Quote
Star⁴ schreef:
12-02-2024 13:36
Nee maar dat is toch gewoon een normaal gesprek?

TO, ben jij aangewezen om dit te organiseren?
Fair point, het was meer om achter de hand te houden dan ofzo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vraag iedere aanwezige een klein cadeautje mee te nemen dat gekoppeld is aan een leuke herinnering aan de bruid. De bruid kan dan raden van wie het cadeautje komt en diegene deelt de herinnering aan de bruid. Niet echt een spel, maar wel een leuke manier om herinneringen op te halen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Beetje afhankelijk van hoe oud je bent, (en ik geloof mezelf haast niet dat ik dit nu aanraad, maar het werkt toch echt wel) kun je aan het spel Meidengeheimen denken.

Als je zelf dat soort vragen bedenkt, ben je brutaal. Maar als ze op zo'n voorgedrukt kaartje staan, gaan de meesten ze wel beantwoorden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn vriendinnen hadden voor mij een versie van 30 Seconds met zelfgemaakte kaartjes met allemaal dingen erop die met mij (of partner/bruiloft) te maken hadden. Sommige dingen heel simpel, lievelingskleur, lievelingseten, naam van de persoon waar ik mee ging trouwen, maar ook bijvoorbeeld in welke stad de bruiloft zou zijn. Ik vond het ontzettend leuk! En je speelt het samen maar je hoeft als speler alleen de bruid goed te kennen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wilde ook geen gekkigheid, maar, naast een hele toffe activiteit, hebben we ook nog een soort "Wie ben ik?" gedaan :) Hadden we allemaal een sticky note met een persoon op ons hoofd, haha. En ik geloof dat er nog een soort memory met foto's van mij en m'n vriendinnen was gemaakt :) Heel leuk allemaal in ieder geval!
Alle reacties Link kopieren Quote
Het wordt een eigen quiz om het ijs te breken. ;-) Dank voor de input!
Alle reacties Link kopieren Quote
Molly schreef:
12-02-2024 13:47
Vraag iedere aanwezige een klein cadeautje mee te nemen dat gekoppeld is aan een leuke herinnering aan de bruid. De bruid kan dan raden van wie het cadeautje komt en diegene deelt de herinnering aan de bruid. Niet echt een spel, maar wel een leuke manier om herinneringen op te halen.
Ja leuk idee!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven