vrolijke vrijgezel, maar soms .. eenzaam
maandag 8 september 2008 om 15:34
Anderhalf jaar geleden ongeveer, ging mijn relatie na 6 jaar uit. Niets geen gekkigheid, het ging gewoon niet meer. We zijn nog gewoon vrienden.
Sindsdien heb ik geen relatie's gehad, behalve iets met iemand die al jaren een vriendin bleek te hebben, maar dat mag geen relatie heten!
Mijn leven gaat zijn gangetje.. Niet te veel, maar wel leuke vrienden, genoeg te doen..
Totdat ik wakker word, zoals een paar dagen geleden, van een droom waarin ik intiem ben met iemand.. Geen sex, maar knuffelen met iemand die helemaal voor mij gaat.
Ik voel me daarna zo eenzaam, maar waar kan je dat gevoel kwijt?
Mijn vrienden en collega's doen alsof ik zo een man van de straat kan plukken.. maar zo is het toch niet..
Wat doen jullie met dit gevoel?
Sindsdien heb ik geen relatie's gehad, behalve iets met iemand die al jaren een vriendin bleek te hebben, maar dat mag geen relatie heten!
Mijn leven gaat zijn gangetje.. Niet te veel, maar wel leuke vrienden, genoeg te doen..
Totdat ik wakker word, zoals een paar dagen geleden, van een droom waarin ik intiem ben met iemand.. Geen sex, maar knuffelen met iemand die helemaal voor mij gaat.
Ik voel me daarna zo eenzaam, maar waar kan je dat gevoel kwijt?
Mijn vrienden en collega's doen alsof ik zo een man van de straat kan plukken.. maar zo is het toch niet..
Wat doen jullie met dit gevoel?
maandag 8 september 2008 om 20:49
Eenzaam voel ik me nooit. Maar een gemis is het soms wel. Heel soms wat Wuiles en Boarder ook zeggen, iedereen kent het op zijn tijd wel.
Ik heb het heel soms wel eens op zondag, dat was typisch zo'n dag om lekker met zijn twee door te brengen, in bed, op het strand of waar dan ook. Lekker samen genieten.
In mijn eentje vermaak ik me opperbest hoor. En ik geniet nog teveel van mijn vrijgezellige status om nu direct er iets aan te veranderen. Anders had ik er denk ik al iets aan gedaan. Al zie ik mijzelf niet eeuwig vrijgezellig zijn.
Ik heb het heel soms wel eens op zondag, dat was typisch zo'n dag om lekker met zijn twee door te brengen, in bed, op het strand of waar dan ook. Lekker samen genieten.
In mijn eentje vermaak ik me opperbest hoor. En ik geniet nog teveel van mijn vrijgezellige status om nu direct er iets aan te veranderen. Anders had ik er denk ik al iets aan gedaan. Al zie ik mijzelf niet eeuwig vrijgezellig zijn.
maandag 8 september 2008 om 20:51
maandag 8 september 2008 om 21:02
Hey, erg herkenbaar!! Heb een beetje dezelfde ervaring achter de rug als jou met lange relatie enzo. Voel me de meeste tijd supergelukkig en lekker in mijn vel, maar op sommige dagen kan ik er wel eens gruwelijk van balen dat er niemand is die op het moment echt voor mij gaat en die mij op de eerste plaats heeft staan. Af en toe wel dates, maar telkens het is het toch niet degene die ik zoek (of vinden zij mij degene die ze niet zoeken). Mijn tijd komt wel hoor (want tja in de toekomst hoop ik toch echt wel iemand te ontmoeten), maar soms is het gewoon even moeilijk. Gelukkig zijn er dan vriendinnen bij wie ik even kan uithuilen en voel ik me daarna weer opgelucht en sta ik weer vol vertrouwen in de toekomst.
maandag 8 september 2008 om 21:02
nee dat is ook zo,je weet ook niet wie je nog tegen gaat komen,ik denk ook niet dat ik altijd vrijgezel zal blijven,soort voorgevoel zeg maar. maar de klok voor eigen kinderen begint toch wel te tikken hoor...en inderdaad ALS ik kinderen "neem" (erg verkeerd woord,ik weet t) wil ik dat wel van mezelf,of inderdaad die man moet al kinderen hebben,dat zou ik ook echt niet erg vinden,maar dan is t toch wel leuk als ze nog n beetje klein zijn en je hun ziet opgroeien zeg maar.
maa ik heb t zo ook hardstikke naar mn zin hoor en net als jullie totaal niet de behoefte om op zoek te gaan op n datingsite ofzo.
ik zeg altijd:komt t dan is t leuk,maar komt t niet,ook best..
maa ik heb t zo ook hardstikke naar mn zin hoor en net als jullie totaal niet de behoefte om op zoek te gaan op n datingsite ofzo.
ik zeg altijd:komt t dan is t leuk,maar komt t niet,ook best..
.
maandag 8 september 2008 om 21:13
Dat is ook de juiste instelling denk ik Malty. Ik zeg altijd gekscherend: ik kom hem tegen in het bejaardenhuis. Waarmee ik meer bedoel te zeggen: dat ik niet perse, nu direct, met alle geweld weer een relatie zou willen. Maar meer de instelling, hij komt vanzelf wel weer..en dat is een fijn idee/ gevoel.
donderdag 11 september 2008 om 09:28
Het gevoel is inderdaad minder geworden (natuurlijk)..
Maar het bejaardenhuis is erg ver weg wat mij betreft. Ik vind het heel fijn dat mensen zo'n mindset hebben, maar voor mij is het anders.
Ik zou het fijn vinden om iemand te ontmoeten en niet omdat ik anders niet/minder gelukkig ben, maar sommige mooie dingen, zoals mooie vakantie momenten, uitzichten, films, wil ik graag met iemand delen die meer voor mij betekent dan een vriend...
Maar het bejaardenhuis is erg ver weg wat mij betreft. Ik vind het heel fijn dat mensen zo'n mindset hebben, maar voor mij is het anders.
Ik zou het fijn vinden om iemand te ontmoeten en niet omdat ik anders niet/minder gelukkig ben, maar sommige mooie dingen, zoals mooie vakantie momenten, uitzichten, films, wil ik graag met iemand delen die meer voor mij betekent dan een vriend...
donderdag 11 september 2008 om 09:58
Het bejaardenhuis moet je ook niet letterlijk opvatten Outsidethebox. Het is meer dat je niet perse moet en zal ontmoeten. Want als je met die instelling zoekt dan werkt het zeker niet. Het stoot namelijk mensen af. Als je er relaxed in bent, open staat voor ontmoetingen maar niet perse een relatie zoekt straal je dat ook niet zo uit, waardoor ontmoetingen gemoedelijker gaan. Wil niet zeggen dat je niemand kan ontmoeten met wie je een klik hebt en verder wilt. Maar gewoon wat minder druk legt op het hele single gebeuren. (als je die druk al ervaart hoor, want persoonlijk ervaar ik die niet)
donderdag 11 september 2008 om 11:05
Ik herken je gevoel, OsTB... Ben nu pas een half jaar single, maar mis het hebben van een maatje echt wel.
Niet omdat ik niet alleen kan zijn, of dat ik me eenzaam voel... heb het best naar mijn zin, en het heeft ook wel wat, ff lekker die vrijheid na een lange relatie enzo. De ene dag ervaar ik dat als geweldig, dat mijn toekomst nog lekker open staat, vol verrassingen, nieuwe dingen, kan doen wat en met wie ik wil... maar dat gevoel slaat net zo makkelijk weer om naar het tegenovergestelde.
Dan wil ik zo graag iemand, inderdaad voor vakanties, uitzichten, etc. Die dingen delen met iemand die meer is dan een vriend. Dan baal ik dat ik totaal niet weet hoe het allemaal gaat lopen. Inderdaad ook de vraag of ik ooit nog iemand tegen komen en vooral: waar en wanneer dan?!
Voel soms een soort onrust, dat ik gewoon nú wil weten wanneer ik 'hem' tegenkom. Voor mijn part over 5 jaar, maar dan weet ik dat tenminste...
Niet omdat ik niet alleen kan zijn, of dat ik me eenzaam voel... heb het best naar mijn zin, en het heeft ook wel wat, ff lekker die vrijheid na een lange relatie enzo. De ene dag ervaar ik dat als geweldig, dat mijn toekomst nog lekker open staat, vol verrassingen, nieuwe dingen, kan doen wat en met wie ik wil... maar dat gevoel slaat net zo makkelijk weer om naar het tegenovergestelde.
Dan wil ik zo graag iemand, inderdaad voor vakanties, uitzichten, etc. Die dingen delen met iemand die meer is dan een vriend. Dan baal ik dat ik totaal niet weet hoe het allemaal gaat lopen. Inderdaad ook de vraag of ik ooit nog iemand tegen komen en vooral: waar en wanneer dan?!
Voel soms een soort onrust, dat ik gewoon nú wil weten wanneer ik 'hem' tegenkom. Voor mijn part over 5 jaar, maar dan weet ik dat tenminste...