Waarom raakt me dit nou toch nog?

05-11-2008 19:06 42 berichten
Ik zit mezelf net even lekker te kwellen..

Kijk op de hyves van mn ex, en zie daar foto's van zijn vakantie, de vakantie die hij met mij nooit wilde maken, vond ie zonde van zn geld en tijd.

Ben ontzettend gelukkig met mijn vriend, vier met hem heel leuke vakanties Dus daar kan het niet aan liggen, dat is het niet.

Mijn ex is niet voor niks mijn ex, wil hem niet terug, zou dat niet eens meer kunnen, maar toch, als ik zulke dingen zie, dan doet me dat wat.

Tijdens onze relatie deed ik altijd wat hij wilde, cijferde mezelf volkomen weg, en dus deden we altijd wat hij wilde, zo ook met de vakanties. We gingen altijd met een boot weg, van zijn baas, kostte weinig tot niks, en hij kon zijn hobby uitvoeren, varen. Ik vond er weinig aan, maar goed, ging wel mee. Zo ook met alle andere zaken, ik deed alles om te pleasen..

En nu zie ik dus dat ie wel leuke dingen kan doen, alleen deed ie dat nooit met mij. Was ik dan niet goed of leuk genoeg?

Vraag me af waarom dit me nog zoveel doet, waarom me dit nog zo raakt, er moet gewoon iets zijn waarom ie dat met mij niet wilde..
Alle reacties Link kopieren
Oh...zó herkenbaar! Ik begrijp het ook niet...

Wat me overigens ook nog raakt is mijn ex zien met zijn nieuwe vriendin (waarvan hij altijd zei dat ze zo vreselijk was). En dat terwijl ik zelf enorm gelukkig ben met mijn vriend...
Misschien is hij wel gewoon veranderd? Mensen doen dat soms.
Veranderen ok. Maar ik vind het wel een hele grote verandering als je ineens dingen wilt doen die normaal niet eens bespreekbaar waren.
Je schrijft zelf al dat jij jezelf wegcijferde. Zijn nieuwe liefde doet dit waarschijnlijk niet en wat blijkt: hij vindt andere vakanties ook leuk. Ligt niet aan jou en hem maar meer in de manier waarop jullie met elkaar omgingen.

Ik vind dit dus ook geen grote verandering.
Je moet je niet wegcijferen in je relatie.

Het ene jaar met de boot weg, het volgende jaar mag je vriend dan ook met jou naar die vakantie waar jij zo graag naartoe wilde.

Ik hoop dat je er wat van geleerd hebt, en dat je nu wel lekker op vakantie gaat, waar ook jij naartoe wilt.

En dat je ex nu wel naar die landen gaat, waar jij toen graag heen wilde, zal je hem daarin wel geprikkeld hebben, alleen nooit doorgezet.

Ga niet met je ex bezig, hij is het je toch niet waard?!
ik hoor dit vaker...

andere mensen maken juist weer andere dingen in elkaar los. bij sommige stellen worden juist door de combi slechte kanten in elkaar versterkt, en in combinatie met anderen worden juist goede kanten versterkt...

ik ben ook niet in elke relatie hetzelfde...
de ex waarmee k 5 jaar samenwas, kocht na de breuk ineens allemaal kleding die ik leuk vond en waarvan hij altijd zei "dat vind ik niks!!!"

verandering doet mensen soms goed en doet mensen soms hun leven en kijk op dingen veranderen...Lullig voor ons, goed voor hen.
Mijn ex hetzelfde. Hij heeft veel dingen gedaan die hij niet wilde in ons huwelijk uit financiele overwegingen. Ik snapte dat ook niet. Nu weet ik dat het een klap was toen ik vertrok met de kinderen en hij iets moest om verder te gaan. Ineens wordt je dan bewust dat je beter had kunnen genieten en dingen ondernemen dan in de sleur blijven hangen en niks ondernemen omdat je te moe bent of omdat iets te duur is. Ik begrijp het wel en het stak in het begin ook wel een beetje. Nu ben ik blij voor em.
quote:maroon5 schreef op 05 november 2008 @ 19:06:

Kijk op de hyves van mn ex, en zie daar foto's van zijn vakantie, de vakantie die hij met mij nooit wilde maken, vond ie zonde van zn geld en tijd.

We gingen altijd met een boot weg, van zijn baas, kostte weinig tot niks, en hij kon zijn hobby uitvoeren, varen. Ik vond er weinig aan, maar goed, ging wel mee.

En nu zie ik dus dat ie wel leuke dingen kan doen, alleen deed ie dat nooit met mij. Was ik dan niet goed of leuk genoeg?Als je dergelijke verbanden gaat leggen word je natuurlijk steeds somberder. Het lijkt me redelijk te veronderstellen dat hij toendertijd níet een saai leven leidde omdat hij jou niet leuk genoeg vond. Hij leidde een saai leven omdat hij saai wás. Klaarblijkelijk heeft hij na beëindiging van jullie relatie ontdekt wat jij allang wist: het leven heeft meer te bieden dan vakanties op de boot van de baas. Leuk voor hem toch? Er is geen reden om met terugwerkende kracht te gaan twijfelen aan de oprechtheid van zijn gevoelens voor jou.
Ik snap wat je bedoelt,het frustreert je( denk ik) omdat JIJ graag die gene zou willen zijn waar hij nou die dingen mee doet!Toen dan,nu niet meer...
kijk altijd wat je hebt en niet wat je niet hebt...
Heel herkenbaar. Mijn ex deed met zijn nieuwe vriendin ook ineens allerlei dingen die hij mij nooit wilde doen. Hij ging ineens zwemmen, samen op reis, veel met haar uit enz. enz. Allemaal zaken waar hij daarvoor een hekel aan had. Begreep ook niet zo goed waarom hij ineens dolenthousiast was over dingen waar hij vroeger geen goed woord voor over had. Was er eerlijk gezegd ook best verontwaardigd over.

Nu kan ik er niet meer mee zitten, ben alleen maar blij dat ik geen relatie meer met hem heb.

Probeer hem achter je te laten en niet meer op zijn Hyves kijken.
mijn ex en ik wilden nooit kinderen en je raadt het al: hij(46) heeft nu een kindje van 3 maanden....

ik wil sinds mijn nieuwe man dolgraag kinderen, maar dat gaat niet vanzelf....

nu kan ik net zo gaan denken: het is niet eerlijk, waarom wil hij nu ineens wel enz.enz.

heeft dat zin? nee.

mensen veranderen, ik ben veranderd, hij ook, denk ik.
en, ja ik voelde wel een steek door me gaan toen ik het hoorde, maar dan moet je wel heel goed beseffen dat het nogal kinderachtig is om iemand zijn leven te misgunnen.....
quote:danivo schreef op 05 november 2008 @ 21:04:

en, ja ik voelde wel een steek door me gaan toen ik het hoorde, maar dan moet je wel heel goed beseffen dat het nogal kinderachtig is om iemand zijn leven te misgunnen.....

Eeeh, ik misgun hem niks hoor, of begrijp ik je nu verkeerd?

Ik gun het hem, we hadden samen geen leuke relatie en nu hebben we die allebei wel, dus das alleen maar fijn. Baal er gewoon soms een beetje van dat hij nu pas inziet dat er meer is dan bijv alleen maar werken, had het fijn gevonden als dat besef was gekomen toen wij nog samen waren..
quote:maroon5 schreef op 05 november 2008 @ 21:07:

[...]

Eeeh, ik misgun hem niks hoor, of begrijp ik je nu verkeerd?

Ik gun het hem, we hadden samen geen leuke relatie en nu hebben we die allebei wel, dus das alleen maar fijn. Baal er gewoon soms een beetje van dat hij nu pas inziet dat er meer is dan bijv alleen maar werken, had het fijn gevonden als dat besef was gekomen toen wij nog samen waren..

ik zeg het wat overdreven denk ik, maar dit is wat ik bedoel.

niet dat je hem zijn leven misgunt, alleen kun je het beter gewoon loslaten en accepteren dat mensen veranderen.

oh, en stop met zijn hyves te kijken....
He, Maroontje, lullig he? Weet je, ik herken het ook wel. Als ik voor mijn werk (ik mag normaliter later beginnen omdat ik Muizelin naar school moet brengen) eens zeldzaam echt op tijd moet zjn en ik mijn ex vraag om Muisjelief naar school te brengen, is het een en al geblaas en gezucht. Want meneer wil graag vroeg beginnen om de files te vermijden. Totdat ik er achter kwam dat hij vaak 'zo moe' is dat hij alsnog later begint. Ik erger me dan ook dood.

Helaas heeft Danivo wel gelijk. Laat het los. Moeilijkste wat er is, want ik heb dan ook een vloekmoment, maar het feit dat hij met twee maten meet, zegt meer over hem dan over mij. Probeer anders te bedenken dat je er niet aan moet denken om met hem op dat oord te zitten en kjk of je niet daar heen kan met je vriend!
De wisselwerking die je ex en jij op elkaar hadden is anders dan die zijn huidige vriendin en hij op elkaar hebben. Het wil niet zeggen dat hij ineens zo erg veranderd is maar misschien (ik zeg misschien) vond hij het bijvoorbeeld (en dat bedoel ik dus ook puur als voorbeeld) met jou niet zo erg gezellig op vakantie of wilden jullie niet dezelfde dingen doen en had hij er daarom met jou minder zin in dan nu met zijn huidige partner.

Mijn ex was een feestbeest en het liefst in latex en leer en met gaten en rubber e.d. en dan de hele nacht door tot diep in de volgende morgen, met drugs etc. Niks voor mij. Ik wilde na een uur naar huis, boek, bank, kop thee, en goede gesprekken over cultuur en theater voeren of tekenen of schrijven. Hierover hebben we vele ruzies gehad. Mijn ex en ik pasten niet bij elkaar (op z'n zachtst gezegd) en dat werd bij bijvoorbeeld het doen van 'leuke dingen' het meest pijnlijk duidelijk. Zijn leuke dingen waren niet die van mij en andersom. Iets doen wat we allebei leuk vonden was dan ook vrij zeldzaam.

De huidige partner van mijn ex past (schijnt) wat dat betreft helemaal fantastisch bij hem en ik heb een man die perfect bij mij past. Een win/win situatie.

Ik vind het masochistisch van je dat je naar zijn vakantiefoto's gaat zitten kijken. Ik begrijp aan een kant wel dat je nieuwsgierig bent maar lieve meid, wat schiet je hier nu mee op? Jij en je ex zijn vast met goede redenen uit elkaar gegaan en hebben allebei een partner gevonden die beter bij je past. Je bent er op vooruit gegaan en hij ook, dat is de bedoeling van een nieuwe relatie na er een verbroken te hebben, dat je het béter treft dan de vorige keer. Ik geloof vast dat dat je gelukt is.

Count your blessings hon!

(f)
daarom heb ik nou zo'n hekel aan Hyves... je hebt opeens 'contact' en 'ziet' opeens dingen die je anders helemaal niet zou zien en/of te weten zou komen...
Mijn ex had altijd een hekel aan hyves, en toen het uit was had ie ineens hyves

Ow ja en binnenkort ook een kind... die hij met mij niet wilde.

Ach, als hij er gelukkig van word... intussen boeit het mij niet meer.
Waarom check je dan zijn hyves als je nu zo gelukkig bent?
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Maroon, ik herken het wel een beetje.

Uitgaan, vakanties, leuke dingen ondernemen met de kinderen, het zat er bij ons vroeger niet bij.

Ik ben er nog nóóit geweest, maar ik hoorde een van mijn kinderen laatst zeggen: Nee, niet wéér naar de Efteling....kun je nagaan....

Wat ik dan voel is dat ik de ervaring mis om mijn kinderen mee te maken bij de eerste keer in een vliegtuig, dan toch die Efteling toen ze voor het eerst gingen.

Vroeger was alles hem teveel: vakantie? Geen denken aan.

Dagje uit? Langer dan een uur rijden mocht het niet zijn.

Terwijl in een tijdsbestek van een jaar heel Europa doorkruist is en alle pretparken aan bod zijn gekomen.

Vroeger interesseerde het hem allemaal niet, en nu pakt hij mij de ervaringen af die ik met mijn kinderen had willen delen.

Ik ben me er wel van bewust dat die uitjes voor mij toch niet de beoogde gezelligheid en saamhorigheid hadden gebracht,

want dat was er in de gewone dagelijkse omgang ook niet.

Daarom ben ik nu blij dat mijn kinderen het in elk geval wel meemaken, ook al is het op deze manier.

Ik weet ook niet of ik niet zou kijken als de foto's op hyves stonden. Het blijft moeilijk.

Probeer het maar niet. Concentreer je op je huidige relatie, dan verdwijnt je ex wel naar de achtergrond.
quote:Amber83 schreef op 05 november 2008 @ 22:22:

Mijn ex had altijd een hekel aan hyves, en toen het uit was had ie ineens hyves .Zelfde hier. Het was nog geen 2 dagen uit of hij had er al een foto op staan en hij had zijn info ge-update van naar 'alleen' wonend.
Checken jullie echt de hyves van je ex? Waarom dan? Dat snap ik nu echt niet.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 06 november 2008 @ 05:47:

Checken jullie echt de hyves van je ex? Waarom dan? Dat snap ik nu echt niet.Zelfkastijding , zout in je eigen wonden strooien.....
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven