Wanneer begonnen jullie te minderen met uitgaan?

15-08-2018 14:11 108 berichten
Hoihoi!

Ik vroeg me iets af..
Op mijn 17e begon ik met uitgaan, maar toen ging ik af en toe uit. Zo'n 1 keer per 2 maanden of 6 weken. Ik mocht toen niet zovaak uit. Vanaf mijn 18e werd ik een feestbeest en ging ik echt wel bijna iedere weekend. Het liefst 3 keer in de week. Dit deed ik toen ook af en toe. Maar toen had ik ook vaak gezeur met mijn ouders. Ze wilden het liefst niet dat ik elk weekend ging. Op mijn 19e werd ik wat rustiger, maar ik ging toen ook wel bijna elk weekend uit.

Op mijn 20e was ik er nog steeds niet op uit gekeken. Ik moet wel zeggen dat ik op deze leeftijd wel op het punt kwam. Dat het allemaal vrij normaal was geworden en vooral in de wintermaanden echt zelden een leuke avond had. Maar dit kwam misschien ook omdat ik vaak met meiden uitging die persee altijd bij een kroeg wilde hangen en nooit ergens anders wilde kijken. Dit vond ik vaak jammer. Maar ik vertikte het ook om thuis te zitten. Want mijn leven was al niet zo spannend doordeweeks.

Ik moet wel zeggen dat toen ik 18 was ik ook veel meer mannelijke aandacht kreeg en het toen naar mijn gevoel ook wel net iets spannender was. Maar ik denk dat je na je 20e er wel iets minder met scoren bezig bent dan als je onder de 20 bent. Dat heb je ook wel weer gezien.

Nu 21 jaar geworden en ik moet zeggen dat ik me nog steeds niet kan voorstellen dat ik het uitgaansleven gedag zeg. Ik ga ook weer het studentenleven in. Ik heb nog steeds de behoefte om te feesten etc.

Hoe zat het bij jullie wanneer zeiden jullie het uitgaansleven gedag of werd het een stuk minder?

--Bij de poll kan je 3 opties selecteren. Ik denk dat veel wel langer uitgaan dan 2 jaar.

Op welke leeftijd ging je veel uit

Totaal aantal stemmen: 168

14-16 (3%)
16-18 (15%)
18-20 (21%)
20-22 (20%)
22-24 (13%)
24-26 (8%)
26-30 (8%)
30+ (11%)
Alle reacties Link kopieren
Chickeletta schreef:
15-08-2018 22:47
Toen kind nr 1 kwam was ik 24 en toen was ik feestbeest-af. Daarna nog wel een enkele keer naar de kroeg gegaan maar de kater was te verschrikkelijk.
Paar maanden geleden ook weer eens op stap geweest (ik ben nu 30) en weer die vreselijke kater. En heus niet van veel drinken hoor, ik zuip niet. Maar ik kan er gewoon echt niet meer tegen, lig daarna de hele dag in bed.
Ik heb dat ook wel, ja. Niet de hele dag in bed, maar ik voel me zelfs als ik niet gedronken heb zo enorm brak. Ik kan niet uitslapen, dus als ik bijvoorbeeld om 3 uur in bed lig, ben ik om 7 uur alweer wakker. En daar kan ik echt niet tegen.
Alle reacties Link kopieren
Disco’s/clubs heb ik trouwens nooit leuk gevonden, maar dat lag echt aan de muziek en de bijbehorende mensen die daarvan hielden. Ik hield van alto-muziek en we hadden een grote kroeg met verschillende ruimtes en dansvloeren waar ik het helemaal geweldig vond. Meestal was ik wel op de dansvloer te vinden, alleen zitten in een café hoefde voor mij niet.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
16-08-2018 08:27
Ik heb dat ook wel, ja. Niet de hele dag in bed, maar ik voel me zelfs als ik niet gedronken heb zo enorm brak. Ik kan niet uitslapen, dus als ik bijvoorbeeld om 3 uur in bed lig, ben ik om 7 uur alweer wakker. En daar kan ik echt niet tegen.
Zo laat maak ik het echt amper mee, dat is een enorme uitzondering.
Onze feestjes beginnen dan ook altijd rond 1600 met eten en alles erbij. Dan wordt het echt geen 3 uur, dat trek ik ook niet meer.
Al een account? Log dan hier in.
Ik ben juist totaal geen ochtendmens, ik ga het liefst pas om 23u de deur uit en dan lekker de volgende dag tot 14u in bed! Ik heb geen kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik rond mijn 17e begon met uitgaan. Meestal in Haarlem of ook wel eens Amsterdam, en dan naar verschillende kroegen met een hele groep. Ook veel festivals in de zomer of (blues)clubs in de winter.
Dit duurde een jaar of vijf ofzo, daarna werd het vooral bij vrienden thuis.
Toen een hele tijd nauwelijks, en nu weer regelmatig met vriendinnen/vrienden iets doen en dan thuis gezellig doorgaan, of feestjes thuis. (niet echt uitgaan dus, maar voor mij wel "er uit")
Discotheken heb ik nooit wat mee gehad, maar eigenlijk niemand in mijn vriendenkring. (30+ en 40+)
Alle reacties Link kopieren
15-22 jr: discotheek/kroeg
20-33 jr: meerdaagse festivals
22-40+ jr: poppodia (bands)

Frequentie afhankelijk van of en in welke relatie ik zit. Met vlagen wekelijks uit, soms maanden niet.

Ik merk wel dat ik sinds een paar jaar (geboorte kind?) de interesse begin te verliezen.
[Hier had uw advertentie kunnen staan]
Alle reacties Link kopieren
Begonnen rond 13 jaar, lekker met (veel) oudere broers en zussen mee naar de "dancing" en naar tentfeesten. Vanaf 16 jaar zo'n 2x per maand naar de discotheek na t werk en af en toe de kroeg in (doordeweeks, want in het weekend moest ik werken om dat allemaal te betalen).
Met 19 op kamers en veel studentenkroegen en -feestjes, af en toe festivals, ook zeker af en toe naar een discotheek.
Toen ik fulltime ging werken na studie nog n paar jaar minimaal eens per week op stap na t werk.
Sinds samenwonen in een dorp en een serieuzere baan een eind rijden van huis: ongeveer 3x per jaar op stap.
Ik bedoel dan echt dansen in een discotheek, een flinke kroegentocht of naar een festival.
Wil graag meer gaan maar ben een avondmens en kom tot leven rond 21 uur, de vrienden waarmee ik altijd het liefst ging zijn dat merendeels niet (meer) en/of hebben inmiddels kinderen.
Mijn vriend heeft stappen nooit zo boeiend gevonden en dat speelt ook inmiddels wel mee, voorheen hield dit me uiteraard niet tegen maar nu ben ik ook wel eens liever met hem samen dan met vriendinnen de hort op.
We zitten in de "bruiloft-fase" nu en maken daar soms wel echt een goed feestje van.
De laatste keer dat ik echt uit ben gegaan was ik 20 denk ik. Ik ben meer een bioscoop, uit eten, terrasjes type.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven