Wanneer is het op en over en uit?

20-04-2008 20:06 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel je hebt iedere maand wel ruzie waar ook geweld aan te pas komt. Iedere keer beloofd hij dat dat hij je met geen vinger meer aan zou raken, en jij wilt dat geloven, dat hij je niet meer uit zal schelden etc. maar het gebeurd toch.

Wanneer is voor jou de maat vol?
Kan hier hier heel kort in zijn: KAPPEN met die relatie!!!

Trap niet (meer) in die mooie beloftes.....

Sterkte!
quote:Shera schreef op 20 april 2008 @ 20:22:

Ik ben het helemaal eens met jullie. Ben leuk, sterk, kan wel beter krijgen, dat zou ik nooit toelaten, 1 x maar nooit weer etc. Dacht ook dat zoiets mij nooit zou gebeuren maar ondertussen zit ik al 1,5 jaar in deze situatie.

Maar waarom dan, Shera? Waarom ben je nog steeds zo gek op hem? Waarom geloof je hem nog steeds als hij belooft dat hij je nooit meer zal uitschelden? Nooit meer zo'n pijn zal doen?

Je geeft zelf aan dat je altijd hebt gedacht dat je nooit in zo'n situatie zou belanden. Wat maakt hem dan zo bijzonder dat je het van hem wel slikt? Er zal hier geen forummer zijn die niet zal zeggen dat je bij hem weg moet. Nu. Maar wat weerhoudt jou ervan om ook daadwerkelijk te gaan?
heeft t er ook mee te maken dat hij meer sex wil dan jou?

gaat dat echt wel met toestemming van jou??
quote:Shera schreef op 20 april 2008 @ 20:06:

Stel je hebt iedere maand wel ruzie waar ook geweld aan te pas komt. Iedere keer beloofd hij dat dat hij je met geen vinger meer aan zou raken, en jij wilt dat geloven, dat hij je niet meer uit zal schelden etc. maar het gebeurd toch.

Wanneer is voor jou de maat vol?

Wanneer jij meent dat zijn acties aangeven dat hij geen respect meer voor je heeft. Daar lag bij mij een grens. Duurde alleen even voordat ik begreep dat het mijn grens was, maar da's een andere discussie. En ja, ook schelden, rotopmerkingen, kleineren enzo valt onder 'huiselijk geweld'. Was ook nogal een enerverende schok voor me toen ik dat hardop durfde uit te spreken....

Jaren later, gescheiden en wel, had ik een collega, 1.50 hoog, tenger, maar enorm krachtig. Zo klein als ze was, niemand blies haar omver, zo kwam ze op mij over. Bleek dat zij ook ernstig was mishandeld door haar exman. Vaste klant bij de HA, eerste hulp en blijf-van-mijn-lijf-huis geweest. En zij zei: je laat het toe. Daar moest ik wel over nadenken, maar het klopt wel. Je laat het toe, hoe raar het ook mag klinken. Omdat die maat nog lang niet vol was.....
heb ooit van een maatsch werkster gehoord dat een vrouw die mishandeld wordt blijft om de 'veiligheid'

Omdat ze niet weten hoe het zal zijn om er alleen voor te staan. Ze nemen dus de klappen ed voor lief, omdat ze anders niemand hebben.

Als buitenstaander is het vrij makkelijk roepen dat je je koffers pakt...

|Mijn moeder is ook mishandeld en zelfs tegen haar zin sex, maar bleef, ook uit angst, omdat hij had gedreigd haar wat te doen als ze hem verliet. Pas toen ze erachter kwam dat hij niet zo'n lieve vader was als ze dacht, is ze gevlucht,

Ik denk dat je jezelf gauw wefcijfert in zo'n situatie, omdat zo'n man ook een andere (goede) kant lijkt te hebben.

Maar ook ik roep mee dat ik het bij een 2e keer niet zou pikken! .....
quote:Muis66 schreef op 20 april 2008 @ 21:07:

[...]

Omdat die maat nog lang niet vol was.....

Een met jou hoor Muis met een toevoeging als je het goed vindt; ik denk dat de maat wél vol is maar dat je de maat niet meer weet na verloop van tijd.

Je standaard verandert als er geen respect voor je is binnen een relatie. Zonder respect van je partner is het heel moeilijk om je zelfrespect te behouden.
quote:casey schreef op 20 april 2008 @ 21:13:

heb ooit van een maatsch werkster gehoord dat een vrouw die mishandeld wordt blijft om de 'veiligheid'

Omdat ze niet weten hoe het zal zijn om er alleen voor te staan. .Heb ik ook wel eens gehoord. Het onbekende tegemoet gaan van opstappen ed. is gewoon eng, en dat is het. Komt zoveel op je af, niet alleen die ene stap zetten, nee, dat andere been moet ook mee en je moet doorlopen. Dat is niet makkelijk. Hoe raar het ook klinkt, in je huidige wereld, al is die nog zo slecht, weet je wel wat je hebt. Dat is in zekere zin 'vertrouwd'.
@ eleonora. Klopt. Ik merkte zelf dat mijn (nu ex)man geen respect meer voor mij had. En er waren al momenten gekomen dat ik aan mezelf ging twijfelen. Ik zeg wel eens, als ik langer was gebleven,was ik echt tot niets verschrompeld, murw geslagen en had ik helemaal geen eigen mening, terwijl ik die al - vrij naar esta - luidkeels verkondigde nog voordat Madonna dat deed. Ik gaf de eerste aanzet, meneer muis ging vol in de scheiding mee, maar wilde terug. En had ik daarvoor al diverse keren het alleen maar gehad over scheiden, nu ging ik er zelf vol voor en werd er inderdaad gescheiden.

Eng? Doodeng! Peperdure studie, 700 netto in de maand en een kind met leer- en gedragsproblemen. Okee, het kan altijd erger, maar niet echt een solide basis - althans in materiele zin. En toch, ik had voor mezelf het idee dat ik wel zo'n tragisch dieptepunt in alles en nog wat had bereikt, dat ik besloot dat ik toch niet dieper meer kon zinken in wat voor opzicht dan ook, en dat er dus nog maar 1 weg was: UP!

Want ze konden mij kennelijk alles afpakken, behalve mijn kind en mijn eigenwaarde, zelfrespect, wilskracht en doorzettingsvermogen.
quote:Shera schreef op 20 april 2008 @ 20:19:

Ik ben een muts, dank je voor deze verhelderende woorden.Sorry, bedoelde het niet zo lullig als het misschien overkwam.. ;)
Ik ben bang!!!!!!!!!!!!
Ik ben nu bij mij mijn broertje maar ik ben zo bang!!!!
Waar kan je heen? Wat kan je doen? Je dacht dat je veilig was.....
Waar ben je bang voor?

Je bent toch bij familie? Dat zou toch een veilige haven moeten zijn?

Kop op meissie, je bent op de goede weg, kies voor jezelf, voor jouw leven, voor je eigen keuzes,

Laat je niet leiden door je angst, en ga niet terug, je hebt de eerste stap al gezet, en ga met babystapjes vooruit, dat kun je, echt.....
Lieve Shera, ik begrijp dat je bang bent. Ooit heb ik dit meegemaakt, ik ben uiteindelijk gevlucht en heb er geen seconde spijt van gehad. Maar ik weet dat de stap om zover te komen heel erg moeilijk is, maar het kan wel! Inmiddels ben ik gelukkig met een lieve man, dit kan jij ook!

Om meer inzicht te krijgen kan je een boek van Caroliene Roodvoets lezen,de titel is Het monsterverbond. Het gaat over de aantrekkingskracht van foute mannen.

Ik wens je veel sterkte en kracht.

weet hij waar je zit, Shera?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Kun je bij je broertje blijven, tijdelijk? Ga morgen naar de huisarts, vraag of je er tussen kan, leg uit dat het om huiselijk geweld gaat en je niet weet wat je moet doen. Ze kunnen dan gelijk actie ondernemen. Vraag of je broer of een ander familielied, vriendin, meegaat. Doen! Je bent zo sterk geweest door deze stap te zetten. Hou mijn motto (onderaan elke post) even voor ogen. Vandaag is hij voor jou!
Als ik nu niet naar huis kom dan gaat ie alles van 5 hoog naaar beneden gooien
Ja ik weet dat jullie gelijk hebben maar ik voel me zo zwak......
Hij weet waar ik ben en ik bang dat hij mijn familie iets aan zou doen
lekker laten gooien, dan komt vanzelf de politie wel kijken. Is het zowieso geen optie om de politie in te schakelen?
Hij weet waar ik ben en heeft al aangegeven dat het allemaal mijn schuld is
Shera, luister naar me: DIT IS NIET JOUW SCHULD!!!!

hij is degene die fout zit, slaan, schelden, dreigen, dwingen tot sex zijn allemaal dingen die niet binnen een gezonde relatie horen! Hou vol meissie, je bent sterk genoeg geweest om weg te gaan, probeer ook sterk genoeg te zijn om weg te blijven.
quote:Shera schreef op 20 april 2008 @ 23:42:

Hij weet waar ik ben en heeft al aangegeven dat het allemaal mijn schuld isTuurlijk, en jij gelooft dat?
Dank jullie wel! Ik slapen nu...
quote:MysticAngel schreef op 20 april 2008 @ 23:51:

[...]

Tuurlijk, en jij gelooft dat?ik ben bang MysticAngel dat TO dat idd gelooft

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven