Wat is er tegenwoordig met mannen? [Troltopic]

14-08-2025 22:37 276 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,

Ik zit nogal met iets en ik hoop dat ik hier kan praten met vrouwen die dit herkennen en/of weten hoe dit kan.

Ik sta al een aantal jaren op en af op een aantal datingapps waaronder Tinder. Ik heb in die tijd een aantal dates gehad. En veel gesprekken die niet tot een date kwamen. Nu is net weer een zelfde ervaring gebeurd en ik ben teleurgesteld, ik snap het gewoon niet. Ik vraag mij echt af, wat is er tegenwoordig met die mannen?

Ik heb genoeg matches en ik krijg vaak te horen je bent een knappe vrouw. Nou leuk maar zo word ik totaal niet behandeld. Ik heb in de afgelopen jaren alleen maar voorbeelden waarin ze me lullig behandelen.

Mijn laatste ervaring: een man waar ik een date mee had. Het was gezellig en hij vroeg me meteen na de date voor een volgende date en voor nog iets anders later die week (omdat er iets georganiseerd werd). In die dagen ertussen hadden we af en toe app contact, niet veel maar goed we waren allebei met andere dingen bezig.

Toen kwamen de dagen dat de date zou zijn en bleef het stil. Toen ik ernaar vroeg kwam er een vage smoes waarom hij geen contact meer had opgenomen en hij zou de rest van de week druk zijn. Die andere date zou ook niet doorgaan. Nou lijkt me duidelijk. Ik vind het zo raar. Hoe kan iemand zo aardig doen en dates afspreken en dan ineens dit. Dan denk ik prima als je mij niks vind, zeg het dan gewoon.

Een date met iemand gehad en hij wou graag nog een date, toen hadden we app contact. Middenin het gesprek is hij ineens verdwenen en blokkeert hij mij. Het was een doodnormaal gesprek over wanneer we zouden afspreken. En ook gewoon niet meer reageren.

Een man waar ik een date mee had en die vertelde dat hij ook met iemand anders datete. Ik vroeg hem ook waarom hij met mij date en met haar en of hij dat zou blijven doen. Na die ene date was hij blijkbaar al klaar met mij en werd ik ook aan de kant gezet.

Andere date reageerde nooit meer na één date. Compleet van de aardbodem verdwenen.

Ook tijdens gesprekken, nog voor ze me gezien hebben, gaat het soms raar. Dat je wordt genegeerd of eruit wordt gegooid. Ja oké, dat zal deels bij het onpersoonlijke en vluchtige van datingapps horen maar het komt soms wel uit de lucht vallen als je in een leuk contact zat met iemand.

Zo kan ik nog heel lang doorgaan maar de rode draad is dat mannen mij uit het niets bot behandelen en/of compleet negeren. Ik merk dat mijn vertrouwen compleet weg is. Het is een wonder dat ik het nog zo lang heb volgehouden op die apps door deze ervaringen. Ik ben nu ook op het punt dat ik er maar af ga want het levert mij alleen maar een rotgevoel op als het iedere keer zo gaat.

Ik heb nog niet 1x gehad dat een contact op een leuke manier eindigde. Het eindigt altijd op een lullige manier van de man zijn kant. Ik merk dat het absoluut niet meehelpt aan mijn zelfvertrouwen. Na iedere ervaring lijkt er wat van mezelf af te brokkelen en trek ik het me persoonlijk aan. Ik ga mezelf erg in twijfel trekken, ben ik niet aantrekkelijk, ben ik niet leuk, praat ik raar, wat denken ze over mij dat ze zo doen. Ze lijken 0 respect voor mij te hebben. En dan lees ik verhalen hoe mannen achter een vrouw aanzitten/jagen, nou dat heb ik werkelijk nooit meegemaakt (vroeger in mijn tienerjaren ja).

Ik weet dus niet meer wat ik hier nog mee moet. Het lijkt wel of het niet meer voor mij is weggelegd om iemand te ontmoeten die mij de moeite waard vind en zijn best voor mij wil doen. Of is dit de tendens tegenwoordig? Ik ben echt benieuwd of andere vrouwen deze ervaringen ook hebben met mannen op datingapps.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-08-2025 22:01
Reden: To heeft een perma en kan dus niet meer reageren.
0.00% gewijzigd
SummerSadness schreef:
15-08-2025 15:18
Totaal niet, die tijd heb ik allang achter de rug. Het is geen serieus levenswerk voor mij haha. De man van de laatste date heb ik niet eens geappt daarna alleen als hij iets stuurde of vroeg.
Goh, misschien dacht hij dat je geen interesse had?
SummerSadness schreef:
15-08-2025 15:37
Dat komt omdat ik oorspronkelijk niet hier vandaan kom waar ik nu woon. Dus vrienden van vroeger zijn er niet. Ik heb hier nooit echt iets van de grond gekregen.

Ja ik denk ook dat ik me mss meer moet richten op mezelf en niet meer op die apps. Het is alleen omdat ik verder geen volwassenen heb dat ik het daar een beetje zoek.
Je zorgt best voor beide. Een sociaal netwerk is belangrijk, daten kan daarnaast.
Anders ga je straks alles aan je nieuwe lief ophangen.
SummerSadness schreef:
15-08-2025 15:06
Daarom heb ik ook bijna nooit dates. Ik kijk heel goed naar hoe iemand overkomt en is daarom komt het ook nogal als een shock als ze ook zo blijken te zijn na een date.

De laatste date leek een serieuze en aardige man met oprechte intenties. Hij vroeg me zelfs aan het eeindevaluatie de date voor 2 afspraken de volgende week. En ineens pats boem heeft hij geen tijd meer. Ik zou weleens de eerlijke reden erachter willen weten. Nou ja kennelijk als ik het hier moet geloven is hij een betere optie tegengekomen.
Precies dit. Het is geen wedstrijd of verkiezing. Je denkt echt te veel na 'kijk heel goed hoe iemand overkomt' en 'intenties' tot 'evaluatie'?! Have gewoon fun en als je zin hebt spreek je weer af, anders niet. Laat de afvinklijstjes thuis (ook die in je hoofd).
Lila-Linda schreef:
15-08-2025 15:42
Goh, misschien dacht hij dat je geen interesse had?
Nee want als hij een foto stuurde van een weekendje weg reageerde ik daar op. En ik reageerde ook enthousiast op zijn voorstel van de dates.
HS26 schreef:
15-08-2025 15:46
Precies dit. Het is geen wedstrijd of verkiezing. Je denkt echt te veel na 'kijk heel goed hoe iemand overkomt' en 'intenties' tot 'evaluatie'?! Have gewoon fun en als je zin hebt spreek je weer af, anders niet. Laat de afvinklijstjes thuis (ook die in je hoofd).
Evaluatie is een typefout zoals je mss ook wel kan zien, maar ik zal het aanpassen voordat er daar ook weer over wordt doorgegaan.

Ja intenties is niets mis mee. Ik date niet met iemand waarvan de intenties alleen plezier of casual dates zijn. Dat betekent in mannentaal sex.

Ik heb geen afvinklijstje maar die mannen. En ik wil na een date afspreken maar zij ghosten mij. Dat is nu net het probleem.
SummerSadness schreef:
15-08-2025 15:49
Nee want als hij een foto stuurde van een weekendje weg reageerde ik daar op. En ik reageerde ook enthousiast op zijn voorstel van de dates.
Maar je nam geen initiatief
Dat is geen-intersse tonen
SummerSadness schreef:
15-08-2025 13:35
Na 1 date zijn ze er klaar mee terwijl ze al afgesproken hebben voor vgende dates. Ik snap dat wispelturige niet.

Het klinkt niet zo aardig om te zeggen, maar dan is het toch vrij helder dat ze de date niet leuk genoeg vonden, of althans dat het niet opleverde wat ze verwachtten? Als ze casual seks willen en dat krijgen ze niet, dan laten ze het erbij. Of als je profiel anders overkwam dan in het echt, en dat ze dan denken "neuh, toch maar niet deze".

En natuurlijk plannen ze al vervolgdates in als dat handig lijkt qua strategie. Ze willen niet op voorhand al zeggen "nee ik wil alleen eenmalig neuken". Dat snappen zij ook wel dat dat niet werkt. Dus dan is het makkelijker om de indruk te wekken serieus te zijn, en dan je te laten vallen. Ik zou niet zo snel op dat soort oppervlakkige signalen afgaan, net zoals de standaardtekst dat ze je knap vinden.

En je schreef in een ander bericht dat je tijdens een (eerste?) date al vroeg waarom die man ook met een andere vrouw een date had. Dat vind ik veel te voorbarig en claimerig overkomen. Je zegt zelf al dat je niet date om gelijk te trouwen, dat het ook gewoon een leuke date kan zijn, dus waarom meteen iemand ter verantwoording roepen? Dat wekt de indruk dat je je veel harder wil binden dan dat je doet voorkomen.
Na zevenhonderd jaren
Caba80 schreef:
15-08-2025 15:03
Nee ze geven je een compliment. Een compliment dat ze aan heel veel vrouwen geven want je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn... je moet niet alles serieus nemen wat mensen roepen op een dating app. Ik heb zelfs wel eens gehoord dat ik er zo knap uit zag terwijl ik nog helemaal geen foto op mijn profiel had
En wat suggereer je hiermee? Ik weet dat dat het niet is want mannen en vrouwen in het echt zeggen het ook tegen me. Ik wil ermee zeggen dat het geen uiterlijk gerelateerd ding is, maar iets anders.
Attraverso schreef:
15-08-2025 15:41
Voor jou gelukkig niet. Voor anderen wel. Na tig keer ghosten, mislukte dates, aan het lijntje gehouden worden,...
Maar dat ligt dan toch niet enkel aan anderen, je kunt ook zelf besluiten dat online-daten het niet is voor jou. Daarvoor hoeft niemand mij eerst tig keer te ghosten, tig dates te moeten hebben en/of aan het lijntje te houden. Beetje zelfinzicht kan geen kwaad natuurlijk.
Live Life to the fullest
Ginevra schreef:
15-08-2025 15:54
Het klinkt niet zo aardig om te zeggen, maar dan is het toch vrij helder dat ze de date niet leuk genoeg vonden, of althans dat het niet opleverde wat ze verwachtten? Als ze casual seks willen en dat krijgen ze niet, dan laten ze het erbij. Of als je profiel anders overkwam dan in het echt, en dat ze dan denken "neuh, toch maar niet deze".

En natuurlijk plannen ze al vervolgdates in als dat handig lijkt qua strategie. Ze willen niet op voorhand al zeggen "nee ik wil alleen eenmalig neuken". Dat snappen zij ook wel dat dat niet werkt. Dus dan is het makkelijker om de indruk te wekken serieus te zijn, en dan je te laten vallen. Ik zou niet zo snel op dat soort oppervlakkige signalen afgaan, net zoals de standaardtekst dat ze je knap vinden.

En je schreef in een ander bericht dat je tijdens een (eerste?) date al vroeg waarom die man ook met een andere vrouw een date had. Dat vind ik veel te voorbarig en claimerig overkomen. Je zegt zelf al dat je niet date om gelijk te trouwen, dat het ook gewoon een leuke date kan zijn, dus waarom meteen iemand ter verantwoording roepen? Dat wekt de indruk dat je je veel harder wil binden dan dat je doet voorkomen.
Hij vroeg letterlijk aan het einde van de date of ik dan en dan kon en dan zouden we daarheen gaan en een paar dagen daarna daarheen. Dat hoeft hij niet te doen, niemand dwingt hem. Het was hem die avond niet om sex te doen want hij moest terug naar zijn oudere kinderen thuis. En dat doe ik sws niet.

Daarom die signalen waren er echt niet want die ken ik als geen ander. Ik spreek nooit met mannen af die zeggen kom je hierheen wat drinken. Of die beginnen over filmpje kijken, kaarsjes aan, onder een dekentje. Euh nee bedankt, dat ga ik niet doen op eerste date.

Ik heb zelfs iemand gehad die weken appte en toen een date wou. Hij stelde voor dat ik bij hem zou komen en zou blijven slapen. Toen ik zei nee dat doe ik niet was hij boos. Terwijl de gesprekken daarvoor normaal verliepen.

Die andere man datete meerdere vrouwen tegelijk. Ja daar vraag ik naar en dat mag. Ik laat me niet gebruiken en heb geen zin in spelletjes.
Lila-Linda schreef:
15-08-2025 15:53
Maar je nam geen initiatief
Dat is geen-intersse tonen
Heb hem ook een keer gestuurd uit mezelf hoe is het daar? Dusdat was het ook niet. Ik heb niets misdaan.
SummerSadness schreef:
15-08-2025 15:11
Nee dat is het hier niet want ik sta er met 0 verwachtingen in en steek er ok geen energie meer in. Bij die laatste date had ik ook zoiets van aardige man maar ik weet niet, we zien wel. We hebben daarna ook weinig contact gehad. Tot hij ineens dus de hele week niet meer kon en er 2 dates stonden gepland (zijn idee).

Dat is dus nu het verraderlijke. Iemand kan op de chat nog zo aardig en normaal overkomen en zelfs tijdens een date en dan ineens pats boem wordt je geghost en dat was het. Daar heb ik geen zin meer in maar je kan jezelf er onmogelijk voor beschermen als iemand gewoon normaal doet.
Nou ja, met niks krijg je ook niks natuurlijk.

Maar als er zo’n enorm patroon zit in de manier waarop mannen je afwimpelen denk ik wel dat je anders moet gaan selecteren.

Ik weet dat deze website hier op weinig positieve reacties kan rekenen. Maar ik vond het in de basis wel interessant.
Het heeft mij wel geholpen in elk geval om wat anders te selecteren dan wat ik altijd deed.

https://mannengeheim.nl/category/een-le ... de-vinden/
GeweldigWeer schreef:
15-08-2025 16:01
Maar dat ligt dan toch niet enkel aan anderen, je kunt ook zelf besluiten dat online-daten het niet is voor jou. Daarvoor hoeft niemand mij eerst tig keer te ghosten, tig dates te moeten hebben en/of aan het lijntje te houden. Beetje zelfinzicht kan geen kwaad natuurlijk.
Dat is makkelijk gezegd. Niet iedereen woont in een stad, houdt van uitgaan of naar festivals gaan, kan iemand leren kennen op't werk... En begrijp me niet verkeerd. Ik kom zeker en vast buiten, ik heb een sociaal leven.
Het is ook zo dat mannen vrouwen minder makkelijk aanspreken. Je moet hier maar eens lezen hoeveel vrouwen vinden dat het grensoverschrijdend is wanneer mannen hen een complimentje geven...
Aan de andere kant heb ik helemaal niet dezelfde ervaring als TO. En toch is het af en toe nodig om een pauze in te lassen en weer rust en zelfvertrouwen te vinden.
GeweldigWeer schreef:
15-08-2025 16:01
Dat is nogal kort door de bocht. Je geeft iets eerst een kans en wil kijken of er mensen zijn die anders doen.
Trien31 schreef:
15-08-2025 16:06
Nou ja, met niks krijg je ook niks natuurlijk.

Maar als er zo’n enorm patroon zit in de manier waarop mannen je afwimpelen denk ik wel dat je anders moet gaan selecteren.
Eens. Ik had het daarnet over 'te veel op uiterlijk selecteren' en toen kreeg ik de reactie dat ze niet voor de knapste mannen gaat want dat zijn allemaal fake profielen.
Larie natuurlijk.
Er zijn knappe mannen te vinden op apps, die krijgen quasi alle likes en ga a daarom zo vluchtig met hun matchen om. Dat zijn vaak niet de mannen die je moet willen daten. Niet altijd, wel vaak.
SummerSadness schreef:
15-08-2025 16:04

Die andere man datete meerdere vrouwen tegelijk. Ja daar vraag ik naar en dat mag. Ik laat me niet gebruiken en heb geen zin in spelletjes.
Maar even later schreef je dat een man best nogmaals met jou kon daten, omdat hij niet meteen hoefde te trouwen met die andere date. Dat is toch tegenstrijdig aan hetgeen je eerder schreef.

Ik vind het vrij normaal dat iemand meerdere dates heeft (met meerdere personen) in een kennismakingsfase.
Live Life to the fullest
SummerSadness schreef:
15-08-2025 16:07
Dat is nogal kort door de bocht. Je geeft iets eerst een kans en wil kijken of er mensen zijn die anders doen.
Tuurlijk geeft je iets eerst een kans, maar je laat je toch niet tig keer ghosten/aan een lijntje houden voordat je beseft dat (tijdelijk?)stoppen met online-daten misschien beter is en je zelfvertrouwen 0?
Live Life to the fullest
Attraverso schreef:
15-08-2025 16:11
Eens. Ik had het daarnet over 'te veel op uiterlijk selecteren' en toen kreeg ik de reactie dat ze niet voor de knapste mannen gaat want dat zijn allemaal fake profielen.
Larie natuurlijk.
Er zijn knappe mannen te vinden op apps, die krijgen quasi alle likes en ga a daarom zo vluchtig met hun matchen om. Dat zijn vaak niet de mannen die je moet willen daten. Niet altijd, wel vaak.
Idd, de top kan in een gigantische vijver vissen en deze mannen hebben ook geen tinder “nodig” , maar het is wel handig om op een makkelijke manier een sexpartner te vinden voor een avondje. Misschien vis je in de verkeerde vijver TO.

Daarbij is ghosten niet alleen voorbehouden aan mannen. Een vriend van mij zit ook op Tinder, en hij heeft dat met vrouwen.
Als je 'abnormaal vaak geghost wordt' en het daten valt keer op keer tegen dan zit er een patroon in. De factor die steeds dezelfde is ben jij. Het kan dus zijn dat jouw zelfbeeld heel anders is dan je gedrag en houding bij anderen binnenkomt.
Als je minder wil moeten, moet je minder willen.
Dit is zoooo herkenbaar. Alleen date ik alle mannen die na X dates toch niet klaar zijn voor een relatie (terwijl je nog in de datefase zit, ik weet nog niet of ik met jou een relatie wil), of ze komen iemand anders tegen (kan), of ze willen toch voor hun carrière gaan (maar ziet paar weken op sociale media dat ze een relatie hebben, zeg dat dan gewoon) of idk..... zit ook op meerdere apps want woon ook in een woonplaats waar ik buiten mijn werk (nog) geen mensen ken. Het loopt altijd hetzelfde af. Na man nummer 18 met 'smoes' X ben ik gestopt met tellen ;)
Internet is sowieso een enorme vijver met een enorme variatie aan mannen, vrouwen en wat daar tussenin zit. En dat maakt mensen (mannen) veeleisend en nonchalant. Ik zit alweer een tijdje op Paiq. Een datingsite zonder profielen ofzo. Alleen foto's en een soort van lijstje dat je kunt invullen waardoor ze dan weer kijken of je matcht met de ander. Wat mij opvalt is dat de 50+ ers gewoon eerlijk zeggen wat ze willen of zoeken en ik vind dat heel prettig.

Nu weet ik van dochters van vriendinnen dat de mannen van hun leeftijd 20-40 daar niet zo duidelijk in zijn. Zij maken ook aan de lopende band mee wat TO meemaakt.

Toen ik destijds internetdate zag ik als een spel. Wat al eerder gezegd is trouwens hier. Maar dat is wel de beste strategie. Heeft een man ineens geen tijd meer of heb je alleen maar het vermoeden dat hij smoesjes verzint of liegt..........EXIT!!! Je hoeft het hem niet eens te zeggen. Gewoon voor jezelf de streep trekken. Uiteindelijk blijkt er toch een bij te zijn die wel van goede wil is en die blijft dan vanzelf hangen. Ik kan het weten want ik heb 10 jaar een relatie gehad met een man die ik via internet had ontmoet.
SummerSadness schreef:
15-08-2025 15:52
Evaluatie is een typefout zoals je mss ook wel kan zien, maar ik zal het aanpassen voordat er daar ook weer over wordt doorgegaan.

Ja intenties is niets mis mee. Ik date niet met iemand waarvan de intenties alleen plezier of casual dates zijn. Dat betekent in mannentaal sex.

Ik heb geen afvinklijstje maar die mannen. En ik wil na een date afspreken maar zij ghosten mij. Dat is nu net het probleem.
Ik val niet over typefoutjes of wat dan ook. Maar echt... je maakt het veel te groot en denkt veel te veel na. Vrouwen ghosten net zo goed. Ga leuk op date zonder verwachtingen, of stop met internetdaten. Kan ook heel verfrissend zijn.
Rooss4.0 schreef:
15-08-2025 13:21
Dat is niet inherent aan mannen maar aan datingapps. Een jonge kennis van mij date ook mbv allerlei apps en vertelt me precies dezelfde verhalen, geghost worden, om geld vragen, niks meer laten horen, hysterie, gedoe en drama. Maar dan van vrouwen.

Yep, dit wilde ik dus ook maar even aangeven. Het zijn niet alleen mannen.

In de afgelopen 3 jaar heb ik gedate met vrouwen (overigens zat ik in een semi-open huwelijk) en ik heb het echt opgegeven.
Wat een gedoe, gezeur en drama. Héél vaak geghost (online hoor, niet na fysieke dates).
De vrouwen met wie ik wel een paar leuke dates had haakten om diverse redenen af, en dat was voor mij soms prima en soms snapte ik het ook gewoon niet. Gelukkig was geen van hen onbeschoft, maar als het over datingapps gaat dan zijn vrouwen -in mijn ervaring- ook van het plots niet meer reageren, zelfs na lange gesprekken en een hele goede klik.
GeweldigWeer schreef:
15-08-2025 16:18
Tuurlijk geeft je iets eerst een kans, maar je laat je toch niet tig keer ghosten/aan een lijntje houden voordat je beseft dat (tijdelijk?)stoppen met online-daten misschien beter is en je zelfvertrouwen 0?
Kennelijk dus wel omdat ik bleef geloven dat niet iedereen hetzelfde is. En hoopte dat er ook normale tussen zou zitten.
GeweldigWeer schreef:
15-08-2025 16:15
Maar even later schreef je dat een man best nogmaals met jou kon daten, omdat hij niet meteen hoefde te trouwen met die andere date. Dat is toch tegenstrijdig aan hetgeen je eerder schreef.

Ik vind het vrij normaal dat iemand meerdere dates heeft (met meerdere personen) in een kennismakingsfase.
Nee dat zijn 2 compleet verschilende situaties met elkaar vergelijken. De ene man datete al langere tijd met 1 vrouw. En die ging nog met mij daten en ik vroeg me dus terecht af waarom als je al geruime tijd leuke dates hebt met een persoon.

De andere persoon heeft mij afgezegd vanwege de afstand. Iemand hier noemde dat zal wel omdat hij iets leukers heeft gezien. Nou die kan hij sws niet gedate hebben want daar was de tijd te kort voor dus mocht dat aan de orde zijn geweest dan wist hij ook nog niets van diegene.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven