Wat is er tegenwoordig met mannen? [Troltopic]

14-08-2025 22:37 281 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,

Ik zit nogal met iets en ik hoop dat ik hier kan praten met vrouwen die dit herkennen en/of weten hoe dit kan.

Ik sta al een aantal jaren op en af op een aantal datingapps waaronder Tinder. Ik heb in die tijd een aantal dates gehad. En veel gesprekken die niet tot een date kwamen. Nu is net weer een zelfde ervaring gebeurd en ik ben teleurgesteld, ik snap het gewoon niet. Ik vraag mij echt af, wat is er tegenwoordig met die mannen?

Ik heb genoeg matches en ik krijg vaak te horen je bent een knappe vrouw. Nou leuk maar zo word ik totaal niet behandeld. Ik heb in de afgelopen jaren alleen maar voorbeelden waarin ze me lullig behandelen.

Mijn laatste ervaring: een man waar ik een date mee had. Het was gezellig en hij vroeg me meteen na de date voor een volgende date en voor nog iets anders later die week (omdat er iets georganiseerd werd). In die dagen ertussen hadden we af en toe app contact, niet veel maar goed we waren allebei met andere dingen bezig.

Toen kwamen de dagen dat de date zou zijn en bleef het stil. Toen ik ernaar vroeg kwam er een vage smoes waarom hij geen contact meer had opgenomen en hij zou de rest van de week druk zijn. Die andere date zou ook niet doorgaan. Nou lijkt me duidelijk. Ik vind het zo raar. Hoe kan iemand zo aardig doen en dates afspreken en dan ineens dit. Dan denk ik prima als je mij niks vind, zeg het dan gewoon.

Een date met iemand gehad en hij wou graag nog een date, toen hadden we app contact. Middenin het gesprek is hij ineens verdwenen en blokkeert hij mij. Het was een doodnormaal gesprek over wanneer we zouden afspreken. En ook gewoon niet meer reageren.

Een man waar ik een date mee had en die vertelde dat hij ook met iemand anders datete. Ik vroeg hem ook waarom hij met mij date en met haar en of hij dat zou blijven doen. Na die ene date was hij blijkbaar al klaar met mij en werd ik ook aan de kant gezet.

Andere date reageerde nooit meer na één date. Compleet van de aardbodem verdwenen.

Ook tijdens gesprekken, nog voor ze me gezien hebben, gaat het soms raar. Dat je wordt genegeerd of eruit wordt gegooid. Ja oké, dat zal deels bij het onpersoonlijke en vluchtige van datingapps horen maar het komt soms wel uit de lucht vallen als je in een leuk contact zat met iemand.

Zo kan ik nog heel lang doorgaan maar de rode draad is dat mannen mij uit het niets bot behandelen en/of compleet negeren. Ik merk dat mijn vertrouwen compleet weg is. Het is een wonder dat ik het nog zo lang heb volgehouden op die apps door deze ervaringen. Ik ben nu ook op het punt dat ik er maar af ga want het levert mij alleen maar een rotgevoel op als het iedere keer zo gaat.

Ik heb nog niet 1x gehad dat een contact op een leuke manier eindigde. Het eindigt altijd op een lullige manier van de man zijn kant. Ik merk dat het absoluut niet meehelpt aan mijn zelfvertrouwen. Na iedere ervaring lijkt er wat van mezelf af te brokkelen en trek ik het me persoonlijk aan. Ik ga mezelf erg in twijfel trekken, ben ik niet aantrekkelijk, ben ik niet leuk, praat ik raar, wat denken ze over mij dat ze zo doen. Ze lijken 0 respect voor mij te hebben. En dan lees ik verhalen hoe mannen achter een vrouw aanzitten/jagen, nou dat heb ik werkelijk nooit meegemaakt (vroeger in mijn tienerjaren ja).

Ik weet dus niet meer wat ik hier nog mee moet. Het lijkt wel of het niet meer voor mij is weggelegd om iemand te ontmoeten die mij de moeite waard vind en zijn best voor mij wil doen. Of is dit de tendens tegenwoordig? Ik ben echt benieuwd of andere vrouwen deze ervaringen ook hebben met mannen op datingapps.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-08-2025 22:01
Reden: To heeft een perma en kan dus niet meer reageren.
0.00% gewijzigd
SurferRosa schreef:
17-08-2025 13:20
Maar je hebt er toch niets aan als die mannen wel jouw vragen beantwoorden? Jij bent jij, als die knakker jou te dik, te blond of whatever vindt, dan kun je daar toch verder niets mee? Je gaat je er alleen ellendiger door voelen. Als iemand in het gesprek ineens verdwijnt, dan moet je die persoon ook niet willen, good riddance. En als iemand zegt toch niet verder te willen gaan, dan is dat zo, daar verander je met al die vragen weinig aan, de ander is al uitgecheckt, heeft dat keurig medegedeeld en dan is het klaar.

Ik moet zeggen dat ik soms ook wel ben beschuldigd van ghosten. Dan heb ik duidelijk gemaakt er geen vervolg aan te willen geven en wens ik iemand succes bij het daten en dan begint het ‘geclaim’; ja maar waarom dan? Kunnen we niet toch nog 1 keertje? Wat moet ik veranderen? Etc. Etc. En als je na een paar keer beleefd bij je standpunt blijvend er klaar mee bent en niet meer reageert dan word je beschuldigd van ghosten. Schiet mij maar lek.
Ik heb er meer aan als iemand mij eerlijk zegt waarom ze niet met mij verder willen dan dat ze me soms middenin een leuk gesprek ineens negeren en blokkeren. Of enthousiast doen over (volgende) dates en dan ineens zogenaamd geen tijd meer hebben en verdwijnen. Daar kan ik niets mee.

Bij mij delen ze het dus niet keurig mede, ze zijn weg zonder enige mededeling. Dat laatste is hier niet het geval want uit het niets zijn ze weg en en daar kan ik het dan mee doen.
Oh, en als mensen zeggen dat jij de rode draad bent wil dat niet zeggen dat jij fout zit. Of bent, of te blond of lelijk.
Het kan (naast de klik die er soms gewoon eenmaal niet is) ook aan je keuzes van mannen liggen of hoe je je opstelt. Dat wil niet zeggen dat er iets mis is met je.

Zoals iemand hierboven al zegt, we weten niet hoe je verder bent in het contact.

Ik heb wel een vermoeden over hoe je misschien kunt overkomen, als je zulke heren daarna bijvoorbeeld vraagt of je misschien lelijk bent.
SurferRosa schreef:
17-08-2025 13:22
Serieus? Ik denk dat hier een gedeelte van je probleem zit. Je wilt je te graag binden en aanpassen aan degene waarmee je date. Dan word je krampachtig en ben je niet meer authentiek en dat merken mensen.
Nee dat is echt niet het geval. Ik wil me niet te graag binden en aanpassen. Ik zou het gewoon eens leuk vinden als een man mij ook leuk vind en eens een keer niet genegeerd worden. Ik ben nooit krampachtig in de gesprekken of op date juist los en spontaan. Ze zeggen ook altijd hoe gezellig ze het vonden.
Happening schreef:
17-08-2025 13:36
Zo'n liefde verdient elke man en elke vrouw. Ik was dat ook niet gewend hoor, heb een hele lange relatie achter de rug van meer dan 30 jaar en ben 50 plus. Ik ken het online daten niet, maar liep onverwacht tegen een man aan in het 'wild' en nu zie ik het verschil. Deze man is super attent, zoekt contact zonder opdringerig te zijn, neemt initiatief en het is duidelijk dat ik (met zijn kinderen) prioriteit ben in zijn leven. Hij doet echt van alles voor me, ongevraagd. Ik had deze man nooit van een foto gekozen en ook onze hobbies verschillen totaal. Hij is geen goede apper, was erg omslachtig voordat hij een move maakte. Gewoon echt niet goed in daten. Maar ik voelde me vanaf het begin heel erg veilig bij hem, vond hem interessant en wilde lichamelijk dicht bij hem zijn. Je voelt het wel als het zo is en als je dan gewoon jezelf kan zijn, zonder dat je teveel moet nadenken wat je wel of niet zegt, appt en doet, dan zit het goed. Kijk naar wat een man doet en niet naar wat hij zegt of appt. Maar daarvoor moet je wel echt verder kijken dan 1 date. Dan weet je echt nog niks. Ik zou dus sowieso altijd voor een tweede date gaan, tenzij er rode vlaggen zijn natuurlijk.
Ik kom dus niet tot een tweede date want dan zijn ze al weg. Na de eerste date word ik aan de kant gezet als het al niet voor de date is.
SummerSadness schreef:
17-08-2025 15:21
Nee dat is echt niet het geval. Ik wil me niet te graag binden en aanpassen. Ik zou het gewoon eens leuk vinden als een man mij ook leuk vind en eens een keer niet genegeerd worden. Ik ben nooit krampachtig in de gesprekken of op date juist los en spontaan. Ze zeggen ook altijd hoe gezellig ze het vonden.
Wij dragen allemaal mogelijke redenen aan, puur op basis wat van je schrijft. Dat is maar een heel klein gedeelte van wir jij bent natuurlijk dus we zitten er misschien grandioos naast.
Maar je bent zo hard alle suggesties aan het weerleggen dat ik me afvraag wat je eigenlijk wilt...
Heb je liever dat het aan je uiterlijk zou liggen, of iets anders dat je eventueel makkelijk kunt veranderen?
SummerSadness schreef:
17-08-2025 15:19
Ik heb er meer aan als iemand mij eerlijk zegt waarom ze niet met mij verder willen dan dat ze me soms middenin een leuk gesprek ineens negeren en blokkeren. Of enthousiast doen over (volgende) dates en dan ineens zogenaamd geen tijd meer hebben en verdwijnen. Daar kan ik niets mee.

Bij mij delen ze het dus niet keurig mede, ze zijn weg zonder enige mededeling. Dat laatste is hier niet het geval want uit het niets zijn ze weg en en daar kan ik het dan mee doen.
Maar hoe kun je er wel iets mee als die ander wel iets zegt in de trant van ‘ik vind je te dik’ ‘ik heb liever een platinablonde’, ten eerste lijkt me dat best pijnlijk en ten tweede zegt dat toch juist extra dat die ander een hork is die je niet niet wíllen daten? Wees blij dat je ervan af bent. Ook als ze je ghosten, ook dat zijn horken dus je bent de dans ontsprongen.

En na een paar berichtjes heen en weer of na een date valt er vaak ook niet zo veel te zeggen. Diegene ‘voelt’ het dan niet, daar zit vaak niet per se een grote reden achter.
Where is my mind?
meisje85 schreef:
17-08-2025 14:36
Ik denk dat dit zeker meespeelt. Het is heel makkelijk om verschillende lijntjes uit te zetten, met meerdere mensen contact te hebben en dan te kijken hoe het zich ontwikkelt. Volgens die lijn kan je ook makkelijk een date met iemand plannen en die weer afzeggen op het moment dat er in de tussentijd iets leukers langs komt. En gewoon verder geen tekst en uitleg geven, is online natuurlijk sowieso de makkelijkste manier.
Ja misschien is dat het. De man waar ik de date mee had was enthousiast om weer af te spreken en plande meteen weer met mij. In die paar dagen ertussen is hij kennelijk wat beters tegengekomen en had hij geen tijd meer voor mij. Ja dat zou kunnen.
SummerSadness schreef:
Maar waarom zou je dan in godsnaam overwegen je haar te veranderen als iemand die je net een blauwe maandag kent zegt dat hij niet verder wil daten omdat je niet blond genoeg (of te blond of whatever) bent?
Where is my mind?
SummerSadness schreef:
17-08-2025 15:15
Ja. Ik ben een heel eerlijk persoon en dat zeg ik dan als dat het geval is.
Dat vind ik meer in de catagorie lomp en bot vallen dan ‘eerlijk’.
Where is my mind?
Beschuitmetjam schreef:
17-08-2025 14:50
Ik heb nauwelijks reacties gelezen. Maar wat ik denk; je weet inmiddels toch dat het zo bij Tinder gaat? Je hoeft er maar wat over op te zoeken om te weten dat ca. 90% een hork is.

Waarom blijf je jezelf blootstellen aan dit soort figuren? Dat is schadelijk voor je zelf.
Dat je überhaupt de energie hebt om zo veel te doen met Tinder. Heb je geen andere leuke bezigheden? Sport, iets creatiefs.

En ja, dan kom je inderdaad minder mannen tegen, maar zoals het nu gaat is het ook niet fijn toch? Het lijkt wel zelfkwelling.
Nou ik wist niet dat dit de standaard is tegenwoordig op datingapps. Ik dacht dat mannen meestal wat meer moeite doen voor vrouwen. Mss doen ze dat ook maar dat is dus niet mijn ervaring. Ik wist serieus niet dat 90% horken zijn op die apps, ik dacht de meeste wel gewone mannen.

Waarom ik me blijf blootstellen aan 'dit soort figuren'? Omdat er dus op het eerste gezicht niets mis met ze is. De mannen waar ik contact mee had leken dus gewoon, normale, aardige, mannen/vaders, geen rode vlaggen, niets raars. Anders ga ik er al geen tijd insteken.
SurferRosa schreef:
17-08-2025 15:24
Maar hoe kun je er wel iets mee als die ander wel iets zegt in de trant van ‘ik vind je te dik’ ‘ik heb liever een platinablonde’, ten eerste lijkt me dat best pijnlijk en ten tweede zegt dat toch juist extra dat die ander een hork is die je niet niet wíllen daten? Wees blij dat je ervan af bent. Ook als ze je ghosten, ook dat zijn horken dus je bent de dans ontsprongen.

En na een paar berichtjes heen en weer of na een date valt er vaak ook niet zo veel te zeggen. Diegene ‘voelt’ het dan niet, daar zit vaak niet per se een grote reden achter.
Lijkt me ook niet zo waarschijnlijk nadat je diegene hebt geliket of geswipet of hoe dat ook heet.
turquasi schreef:
17-08-2025 14:54
Wij zien je foto's en profieltekst niet, we weten niet wat je zoal typt. Het enige dat we hier zien is dat je redelijk volhardend bent dat je zo niet needy bent en normale types selecteert. Ik snap dat je dat denkt, maar er is dus een kansje dat je helemaal niet normale types selecteert of aantrekt. Misschien heb je daar gewoon geen goede radar voor. Misschien is er iets aan jou dat onbewust normale types wat afschrikt. We weten het niet. Maar als je stug doorgaat met hetzelfde doen dan moet je niet verbaasd zijn als je steeds weer hetzelfde overkomt.
Zoals al eerder vermeld zijn het dus hele normale mannen, vaak zelf met kinderen en geen rare types waar je het van zou kunnen verwachten. Dat is dus het lastige, je kan niet aan de buitenkant of aan de hand van het contact merken dat ze zo gaan doen. Daarom was ik zo verbaasd over de laatste 2. Normaler dan dit zou je ze haast niet kunnen selecteren.
evelien2010 schreef:
17-08-2025 15:14
Omdat die mannen niet volwassen zijn en klaar voor een serieuze relatie. Op een site zijn er continu talloze keuzes. En stel jij mist een leukere optie? Je moet proberen de goede kandidaten eruit te halen. Vraag aan je vriendinnen eens om advies. Of aan mannelijke vrienden als je die hebt.

En ga is naar dating evenementen waar je gewoon iemand kunt ontmoeten! Het swipe festival is best bekend. Maar je hebt ook single feesten in iedere regio. Dansavonden, speeddate of andere single meets single evenementen. Of plekken waar veel mannen komen (een bier festival, bepaalde concerten of evenementen van je werk). Vakanties voor singles zijn er ook. Ga helpen bij het organiseren van een evenement in jouw stad. Dan kom je met nieuwe mensen in aanraking.
Ja misschien waren dit mannen die niet klaar waren voor een relatie, maar deze lieten dat niet doorschemeren. Heb ook wel mannen gehad die dit wel meteen zeiden en dan stopte ik er geen moeite in. Ik heb geen vriendinnen of vrienden. Ik heb wel een kennis en haar ervaring is ook niet goed met datingapps. Ze zei al dat ze er van af zou gaan.

Ja die datingevenementen is wel een goede voor de toekomst als ik me er mss weer wat anders over voel. Ik merk na die laatste 2 mannen dat ik er even genoeg van heb.
SummerSadness schreef:
17-08-2025 15:15
Ja. Ik ben een heel eerlijk persoon en dat zeg ik dan als dat het geval is.
Misschien willen ze dat voor zijn.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Denk jij, zeg ik maar weer eens.
Lorem Ipsum
Vivalafete25 schreef:
17-08-2025 15:14
Je maakt echt een denkfout hier. Je kent deze mannen niet, op wat mooie woorden na in het begin. Zoals die gozer die jou graag wilde ontmoeten maar je ineens blokkeerde. Natuurlijk was hij in begin lief en complimenteus. Hij wilde nog iets van je. Of iemand écht sociale vaardigheden heeft komt mijns inziens juist naar boven als diegene niets meer van je wil. Als diegene dat niet eerlijk zegt maar ineens gaat blokkeren, vind ik diegene niet sociaal vaardig.
Ik denk dat een deel van de winst te behalen valt om niet meteen een plaatje in te kleuren in het begin van het contact. Een paar leuke online gesprekken zeggen niks. Beloftes over willen ontmoeten ook niet. Ze menen het vast op dat moment maar zo vluchtig als dergelijk contact begint, zo snel kan het ook weer over zijn.
Nee ik ken deze mannen niet maar je kan toch maar alleen afgaan op wat ze in de gesprekken zeggen, meer heb je niet. Die gozer die mij blokkeerde deed dat letterlijk in hetzelfde gesprek. Hij had dat gezegd en een paar zinnen later was hij weg. Dus hij wou iets van me en een minuut later niet meer?

Ik hecht daar ook geen waarde aan. Maar ik vind het wel heel gek dat iemand dat zegt en een minuut later vertrokken is. Ik hecht er wel waarde aan, zoals laatst die man die tijdens de date een volgende date met mij plant. En dan ineens geen tijd meer heeft en niets meer wil. Dat dat dus zelfs ook al niets betekent vind ik wel apart ja. Ik ben dan zo van maak dan geen afspraak.
SummerSadness schreef:
Jouw ego zit je in de weg, je vindt de afwijzing zo rot. Dat het je niet meer uitmaakt, Wie de andere.man is, als hij maar een 2e date wil
Dat je geen vriendinnen hebt is ook wel een dingetje, je bent toch zo gezellig?
Lorem Ipsum
sorry hoor, maar als jij je haarkleur wil veranderen, omdat een paar van die gasten blond leuker vinden, ben je in mijn ogen behoorlijk needy.

En ik vind de posting van iemand die het over haar twee vriendinnen heeft (sorry, ben de naam even kwijt) ook een goeie. Hoe goed is jouw radar voor de juiste man?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Vivalafete25 schreef:
17-08-2025 15:19
Oh, en als mensen zeggen dat jij de rode draad bent wil dat niet zeggen dat jij fout zit. Of bent, of te blond of lelijk.
Het kan (naast de klik die er soms gewoon eenmaal niet is) ook aan je keuzes van mannen liggen of hoe je je opstelt. Dat wil niet zeggen dat er iets mis is met je.

Zoals iemand hierboven al zegt, we weten niet hoe je verder bent in het contact.

Ik heb wel een vermoeden over hoe je misschien kunt overkomen, als je zulke heren daarna bijvoorbeeld vraagt of je misschien lelijk bent.
Nou ik probeer te ontdekken of er ergens een fout bij mij zit. Of ik iets doe of zeg wat mannen in het algemeen niet aanstaat. Maar die heb ik niet kunnen ontdekken en niemand heeft me ook nog iets gezegd dus ik weet het gewoon niet. Misschien waren het stuk voor stuk gewoon onbeschofte mannen, dat denk ik sowieso want anders behandel je iemand niet zo zonder iets te zeggen.

Als iemand zonder iets te zeggen verdwijnt en mij blokkeert heb ik weleens gestuurd waar ligt het aan, ben ik te dit of dat. Ja dat vind ik niet erg, ik dacht mss is er eindelijk eens eentje die wel een concrete reden heeft. Maar nooit is er iets uitgekomen. Tja mss wel een goed teken dan, dat niemand commentaar op me heeft wat er mankeert haha.
SurferRosa schreef:
17-08-2025 15:24

Ik ben zelf de platinablonde haha. Ik vind eerlijkheid belangrijk. Ik heb liever dat iemand zou zeggen ik vind je dit of dat dan helemaal niets en mij negeren. Dat vind ik het botste dat je kan doen.

Als hij het niet zou voelen had hij dat ook gewoon kunnen zeggen. Dan hoef je het niet af te doen met ik heb de hele week geen tijd (terwijl hij 2 dates met mij had afgesproken).
SummerSadness schreef:
17-08-2025 15:40
Nou ik probeer te ontdekken of er ergens een fout bij mij zit. Of ik iets doe of zeg wat mannen in het algemeen niet aanstaat. Maar die heb ik niet kunnen ontdekken en niemand heeft me ook nog iets gezegd dus ik weet het gewoon niet. Misschien waren het stuk voor stuk gewoon onbeschofte mannen, dat denk ik sowieso want anders behandel je iemand niet zo zonder iets te zeggen.

Als iemand zonder iets te zeggen verdwijnt en mij blokkeert heb ik weleens gestuurd waar ligt het aan, ben ik te dit of dat. Ja dat vind ik niet erg, ik dacht mss is er eindelijk eens eentje die wel een concrete reden heeft. Maar nooit is er iets uitgekomen. Tja mss wel een goed teken dan, dat niemand commentaar op me heeft wat er mankeert haha.
Hoe en waarom zou je iemand berichten die jou heeft geblokkeerd? Dat komt wel écht needy en een beetje creepy over eerlijk gezegd.
Where is my mind?
SurferRosa schreef:
17-08-2025 15:26
Maar waarom zou je dan in godsnaam overwegen je haar te veranderen als iemand die je net een blauwe maandag kent zegt dat hij niet verder wil daten omdat je niet blond genoeg (of te blond of whatever) bent?
Als 10 mannen hadden aangegeven we vinden je te blond en dat vinden we niet mooi, dan had ik kunnen denken ja mss is het te opvallend en is dat niet wat mannen leuk vinden. Dat kan natuurlijk en zou ik bereid zijn het een tintje neutraler te doen, wat ik nu heb gedaan (zonder dat iemand het zei).
Heel herkenbaar TO. Nu 13 jaar samen met mijn partner, die ik ben tegengekomen op Lexa. Maar daarvoor jaaaaren af en aan gedated via websites en ook veel meegemaakt. Ook wat jij beschrijft. Mannen zijn jagers en zijn denk ik niet altijd even serieus met online daten. Ik heb ook regelmatig aan mezelf getwijfeld, maar weet nu dat dat echt onnodig was.

Ik kan je alleen maar zeggen: het ligt niet aan jou en probeer het je niet aan te trekken. Doordat ik niet heb opgegeven ben ik uiteindelijk wel de leukste partner tegengekomen die ik me kon wensen. Dus geef niet op!
lilly1980 wijzigde dit bericht op 17-08-2025 15:46
8.16% gewijzigd
SummerSadness schreef:
17-08-2025 15:43
Ik ben zelf de platinablonde haha. Ik vind eerlijkheid belangrijk. Ik heb liever dat iemand zou zeggen ik vind je dit of dat dan helemaal niets en mij negeren. Dat vind ik het botste dat je kan doen.

Als hij het niet zou voelen had hij dat ook gewoon kunnen zeggen. Dan hoef je het niet af te doen met ik heb de hele week geen tijd (terwijl hij 2 dates met mij had afgesproken).
Maar dan zegt nr 1: ik vond je te dik
Nr 2, vond je te lang
Nr 3 vond je te saai
Nr 4 te luid
Etc

Je bent niet universeel leuk genoeg voor alle mannen om een relatie met je te willen. Seks is een ander verhaal

Maar jij wil toch ook geen relatie met iedere vent? Elke buurman?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven