wat moet ik doen?

02-07-2009 12:41 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen

Ik zit een beetje met een aantal vragen en zo. Ik heb sinds 4 maanden een relatie met een jongen. Ik vind hem erg leuk en zo.

Maar nu hebben we recentelijk een msn gesprek gevoerd. We kunnen elkaar alleen in het weekend zien omdat hij moet werken door de week en werkt veel over en we niet bij elkaar in de buurt wonen zo'n 50 minuten van elkaar vandaag,

Maar we hebben dus een msn gesprek gevoerd en zo, waar we het over een aantal dingen hebben gehad. Hij is een tijdje terug op vakantie geweest en hij zei in het gesprek dat hij nadat hij geland was een sms van mij had verwacht, maar niet gekregen. Ik had op die betreffende dag erg druk (geen excuus) maar dat hiij wel een sms van zijn ex had gekregen. We hebben het een tijdje over zijn ex gehad en hij bekend dat hij nog wel een zwak voor haar heeft, maar hij beweert wel dat het alleen maar een goede vriendin is en niet meer dan dat. Hij zegt ook dat hij dingen in mij mist die zijn ex wel heeft, zoals dat zij socialer is makkelijker praat, spontaner is en ook meer doorzettingsvermogen heeft. Ook mist hij de wel spanning. Hij vind dat moeilijk te omschrijven, ik ben natuurlijk anders, iedereen is natuurlijk anders zegt hij. Maar er zijn ook punten die ik wel heb en zij niet heeft. Ik ben een stuk rustiger en ik ben verstandiger of beter of hoe dat wilt zeggen op financieel gebied. Hij vindt het moeilijk uit te leggen maar hij is niet onzeker, hij zegt dat hij het nooit zmdat ui zal maken of zo. Daar ben ik toch wel te leuk voor.

Hij heeft ook erg veel met zijn ex meegemaakt omdat zij toen ook niet goed in haar vel zat 3 jaar geleden en haar heeft zien opbloeien en zo. En hij heeft haar een tijd niet gezien maar op de msn of als hij een sms van haar krijgt, krijgt hij het soms toch warm van binnen. Nu is de relatie gewoon vriendschappelijk en natuurlijk gooi een vriendschap van 3 jaar ook niet zomaar mag. Dat snap ik ook, Hij kan het er ook gewoon eerlik over hebben met mij. Hij hoeft ook die vriendschap niet weg te gooien. Hij zegt dat hij er zelf wel mee zit met die gevoelens, en ik wil er niet een te groot issue van maken enzo. Ik heb ook wel af en toe contact met een jongen van mijn HBO-studie en dat is ook gewoon vriendschappelijk.

Ook hebben we het laatst over kinderen gehad. Ik had het laatst met een vriendin over kinderen, Zij heeft geen relatie en wil graag wel kinderen. Ik zei dat ik het niet wist waarop zij beweerde dat ik dan wel kinderen zou willen. Ik heb hem dat ook verteld dat ik graag kinderen zou willen hebben. Nu zegt hij dat hij momenteel liever zijn ex een kind zou willen dan met mij, omdat hij vind t dat zijn ex er beter mij zou kunnen omgaan met kinderen dan ik op het moment zou kunnen

Ik zit eerlijk gezegd niet zo heel goed in mijn vel momenteel en zo. Ik heb nogal wat dingen die ik moet verwerken uit het verleden. Bovendien zit ik ook momenteel zonder werk en hij is mij de hele tijd aan het pushen dat ik moet solliciteren en zo, Ik heb wel een HBO-studie afgemaakt en ik heb ook nog 2 jaar rechten gedaan in en de betreffende plaats ook op kamers gaan wonen. De universiteit was niet zo’n succes, was erg moeilijk voor me, Ik ben toen rechten gaan doen omdat ik na mijn HBO-studie niet wist wat ik wilde. Hierdoor heb ik mezelf een beetje in de nesten gewerkt ome en studielening aan te gaan bij IB-groep die me ook wel een beetje is aangepraat op de HBO. Toen heb ik bij twee gemeentes gewerkt in de administratie en toen ben ik aan de slag gegaan bij een gemeente een te zware functie en ook nog van verhuisd, vanwge de reisafstand tussen mijn woon en werkplaats. Dus ik heb veel meegemaakt. In die functie bn ik toen uitgevallen in augustus vorig jaar. Sindsdien zit ik ziek thuis en ik heb hem in januari via internet leren

Ik ben emotioneel ook dan niet echt super stabiel en zo. Ik ben vaak snel van streek en zo. Mijn vriend zit me dan ook een beetje onder druk met solliciteren, maar dat is lastig zeker nu in deze tijd. Hij vind het belangrijk dat ik een baan heb en wil ook niets liever. Hij had nog beloofd een weekendje met je weg te gaan en ik was ideeën op aan het doen op Internet en vroeg er nog naar, maar hij ging er niet op in en hij vindt het solliciteren nu veel belangrijker. Bovendien heb ik een hele tijd gedacht dat die baan bij de gemeente het voor me was en toen ik dat eenmaal had bereikt viel het zwaar tegen. En daarom weet ik het nu ook niet allemaal zo goed meer.

Ik kom zelf uit een klein dorpje en zo. Dus ik vind het best lastig om in een grote stad te wonen. Af en toe denk ik wel dat ik beter weer thuis kan gaan wonen, maar dat is ook niet te oplossing. Ik ben tenslotte bijna 26 en dus moet ik zelfstandig zijn.

Het komt denk ik ook dat ik op mijn 15e mijn vader heb verloren en toen ben ik op de school van destijds blijven zitten en ik moest toen naar een andere school ivm het nieuwe onderwijssysteem. Die school was echt vreselijk. Daar zaten echt vervelende mensen

Hij denkt soms wel dat hij alleen goed is om mensen stabieler te maken. Ik heb hem gezegd dat hij zich zelf niet te kort moet doen.

Hij merkt wel dat ik meer verliefd ben op hem dan hij op mij is. Aan het einde van het msn gesprek zei dat ik me niet te veel zorgen moest maken en niet piekeren, dat zijn ex is alleen een hele goede vriendin is. En dat hij het ook nooit zomaar zou uitmaken met mij omdat ik te leuk ben.

Ik heb hem ook wel verteld dat ik denk dat hij de ware is voor mij. Dat ik wil dat het voor eeuwig is tussen ons. Hij remde mij af door te zeggen dat ik niet te hard moest roepen en dat gevoelens kunnen veranderen.

En omdat hij op vakantie is geweest met een vriend van hem omdat hij dat al had afgesproken voordat hij mij kende heb ik tijd gehad om na te denken en zo. Het viel me op dat hij de voor zijn vakantie niet mee wilde zoenen en dan voornamelijk niet meer wilde tongzoenen. Hij vind dat niet zo lekker terwijl het eerst wel deed met mij, maar deed hij voor mij omdat ik dat wel lekker vond. Maar dat vind hij niet het belangrijkste, als de relatie en de seks maar goed is. Na deze opmerking ging hij ineens afsluiten, hij kapte het gesprek min of meer af denk ik. Hij had wel lang achter de PC gezeten omdat hij een reisverslag aan het maken was van zijn vakantie,

Help, want ik moet hier allemaal van denken wat hij gezegd heeft. Ik weet het niet zo goed meer. Voor de duidelijkheid, hij is mijn eerste relatie dus ik weet het allemaal niet zo goed. Ik vind het best moeilijk allemaal. Ik vind hem nog steeds echt heel erg leuk en ik ben ook ontzettend graag bij hem. Ik doe alles voor hem .

Heeft iemand nog adviezen voor mij of zo?
quote:Sofietje7021 schreef op 02 juli 2009 @ 12:41:

Maar we hebben dus een msn gesprek gevoerd en zo, waar we het over een aantal dingen hebben gehad. Hij is een tijdje terug op vakantie geweest en hij zei in het gesprek dat hij nadat hij geland was een sms van mij had verwacht, maar niet gekregen. Ik had op die betreffende dag erg druk (geen excuus) maar dat hiij wel een sms van zijn ex had gekregen. We hebben het een tijdje over zijn ex gehad en hij bekend dat hij nog wel een zwak voor haar heeft, maar hij beweert wel dat het alleen maar een goede vriendin is en niet meer dan dat. Hij zegt ook dat hij dingen in mij mist die zijn ex wel heeft, zoals dat zij socialer is makkelijker praat, spontaner is en ook meer doorzettingsvermogen heeft. Ook mist hij de wel spanning. Hij vind dat moeilijk te omschrijven, ik ben natuurlijk anders, iedereen is natuurlijk anders zegt hij. Maar er zijn ook punten die ik wel heb en zij niet heeft. Ik ben een stuk rustiger en ik ben verstandiger of beter of hoe dat wilt zeggen op financieel gebied. Hij vindt het moeilijk uit te leggen maar hij is niet onzeker, hij zegt dat hij het nooit zmdat ui zal maken of zo. Daar ben ik toch wel te leuk voor.

Hij heeft ook erg veel met zijn ex meegemaakt omdat zij toen ook niet goed in haar vel zat 3 jaar geleden en haar heeft zien opbloeien en zo. En hij heeft haar een tijd niet gezien maar op de msn of als hij een sms van haar krijgt, krijgt hij het soms toch warm van binnen.

Ook hebben we het laatst over kinderen gehad. Ik had het laatst met een vriendin over kinderen, Zij heeft geen relatie en wil graag wel kinderen. Ik zei dat ik het niet wist waarop zij beweerde dat ik dan wel kinderen zou willen. Ik heb hem dat ook verteld dat ik graag kinderen zou willen hebben. Nu zegt hij dat hij momenteel liever zijn ex een kind zou willen dan met mij, omdat hij vind t dat zijn ex er beter mij zou kunnen omgaan met kinderen dan ik op het moment zou kunnen

En omdat hij op vakantie is geweest met een vriend van hem omdat hij dat al had afgesproken voordat hij mij kende heb ik tijd gehad om na te denken en zo. Het viel me op dat hij de voor zijn vakantie niet mee wilde zoenen en dan voornamelijk niet meer wilde tongzoenen. Hij vind dat niet zo lekker terwijl het eerst wel deed met mij, maar deed hij voor mij omdat ik dat wel lekker vond. Maar dat vind hij niet het belangrijkste, als de relatie en de seks maar goed is. Ik vind hem nog steeds echt heel erg leuk en ik ben ook ontzettend graag bij hem. Ik doe alles voor hem .

Heeft iemand nog adviezen voor mij of zo?

Lieve Sofietje,

Jij bent véél te afhankelijk van deze man. Hij zegt dingen over zijn exvriendin die ik van mijn vriend nóóit, maar dan ook nóóit zou accepteren. Dat ze vrienden zijn; prima, maar als hij zegt dat hij liever met haar kinderen wil dan met mij... bah.

Door die opmerkingen word jij weer wat onzekerder en klamp jij je weer wat meer vast aan deze vent. En zeg jij na vier maanden al dingen als 'ik doe alles voor hem'. Niet doen. Deze man is niet leuk voor je en hij is zéker niet over zijn exvriendin heen. Wegwezen bij dit figuur.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Hi Sofietje, eens met Liselore en Evyblissy. Ik vind ook dat je vriend onder het mom van eerlijkheid toch wel kwetsende dingen tegen jou, over jou zegt.

Waar baseert hij bijvoorbeeld zijn conclusie dat z'n ex nu een beter moeder is dan jij op? Waarom vindt hij het nodig dit tegen je te zeggen?

Daarnaast vind ik het goed dat je lid van de harmonie bent. Soms is het type activiteit ook afhankelijk van het type mens dat je treft. Ook qua leeftijd. Vandaar dat een oproepje, bijvoorbeeld via het digitale prikbord van Viva misschien een idee is. Hierin kun je aangeven welke activiteiten je leuk vindt, wat jouw interesses zijn, waar je wel/niet van houdt. Dan sorteer je aan de hand van reacties zelf de mensen uit die je aanspreken. Je hebt dan zelf nog enigszins controle over met wie je wel/niet gaat mailen of afspreekt.

Fantastisch dat je een uitnodiging hebt voor een sollicitatiegesprek. Die heb je maar weer mooi in je zak zitten. Geloof in jezelf en je eigen kunnen meid! Daar begint het mee. Heel veel succes 20 juli!
"'Ik snap alleen je zin niet: En wie zegt dat je hem kwijt zou raken als ik alleen maar bevriend met hem zou zijn? Bedoel je soms dat we ook gewoon als vrienden met elkaar om zouden kunnen gaan in plaats van een relatie? ''

In antwoord op je vraag;

dat bedoel ik inderdaad, wil je dan een vriend die je vergelijkt, ook al is het de eerste keer, met zijn ex? Ik denk dat vrienden idd een reele optie zou zijn...omdat je zegt dat je hem niet kwijt wil...

ik ben het echt volledig eens met wat zamirah zegt...
anoniem_59528 wijzigde dit bericht op 06-07-2009 21:07
Reden: toevoeging en wijziging
% gewijzigd
@ alice33: Hij bassert het feit dat zijn ex beter om kan gaan met kinderen op het feit dat zij wel eens deed oppassen opde buurkinderen of zoiets. En dat waren er vier en hij was daar een keer bij en hij vond dat ze daar erg goed mee om ging.

Hij zegt dat zij er wel klaar voor zou zijn, maar hij wil nu ook nog geen kinderen omdat hij er niet klaar voor is. Nodig om die kwetsende dingen te zeggen? Het is niet zo zeer nodig, maar ik kan hem niet alles verwijten, ik heb er ook wel een aandeel in gehad om er naar te vragen naar zijn exen en zo.

Hij heeft gezegd dat hij het slecht is dat vergelijken en dat hij er ookniets meer over gaat zeggen omdat hij me daar mee kwetst. Ik heb gezegd da tik denk dat hij nog niet alles verwerkt heeft,. Hij heeft binnenkort een afspraak met haar om bij te kletsen over alles en om dat uit te vinden. Hij zegt dat hij helemaal voor me gaat en dat hij van me houdt en dat ik niet bang hoef te zijn dat er iets zal gaan gebeuren. Tsja misschien zijn ze gewoon alleen goede vrienden.

@Evybliss: Nou ik doe alles voor hem is misschien ook wel even overdreven uitgedrukt moet ik zeggen. Ik wilde daar meer mee zeggen dat ik heel graag bij hem bent en zo. Ik vind het fijn om bij hem te zijn en zo.

Tsja ik stel me inderdaad misschien een beetje te afhankelijk op een misschien ben ik niet hard genoeg of zo. Ik moet misschien wel iets meer voor mezelf opkomen inderdaad. Dat heb ik ook gedaan en er iets van gezegd.

Er spelen ook nog wel andere omstandigheden mee en zo. Hij is nog min of meer aan het leren een soort van stage of zoiets wat hij naast zijn werk en de laatste tijd hebben we erg drukke weekenden zo wat ook wel vermoeiend is en zo. En dat is ook erg druk en zo. Hij heeft ook nog best veel hobbies en ik ook dus het is best een stressvolle tijd. Dat zal ook wel meespelen. Ik wil hiermee echt zijn gedrag of zo niet goed praten maar dit plaatst dit verhaal wel weer in een betere context. Hij is bang om een burn-out te krijgen en terecht hoor, dat heb ik ook gehad vorig jaar met mijn te zware werk wat ik deed en toen ook nog bij twee muziekverenigingen die op concours gingen en ook nog bij mijn moeder op bezoek en met een aantal vriendinnen afspreken die ik nog heb.

@Whopper: ik wil zeker niet dat hij me steeds met haar vergelijkt. Daar heb ik nu ook wel wat van gezegd en hij beaamd dat het inderdaad verkeerd is. En dat hij het niet meer zal doen want hij wil me verder niet kwetsen
Nog een keer

quote:

Sofietje7021 schreef op 06 juli 2009 @ 19:13:

En ik weet dat ik het verdien dat ik op nummer 1 gezet te worden, maar naar mijn gevoel doet hij dat nu ook wel. Het heeft toch ook geen zin om deze relatie voort te zetten als ik hem niet vertrouw, Hij is altijd eerlijk naar mij toe geweest en ik moet hem toch geloven als hij zegt dat hij niets meer met haar wil, ook niet als zij wel in hem geinteresseerd zou zijn nu. Ik heb ook dat sms je gelezen en daar stond niets bijzonders in over zoiets.

Of ben ik nu helemaal naief of zo?

Jij hebt hem verkeerd begrepen over kinderen en zijn ex, zijn ex zou alleen een betere moeder zijn dan jij nu...

Is dit voor jou wel acceptabel?Er zijn legio mensen die waarschijnelijk nu een betere moeder zijn dan ik, maar als mijn vriend dat tegen mij zou zeggen in vergelijking met zijn ex, plus het gedrag wat je vriend toch al vertoont zou hij gauw mijn ex zijn.

Daarnaast, onder het mom ik ben eerlijk zegt hij allemaal kwetsende dingen, vind je dat eerlijk?Je moet niet eerlijk zijn, je moet eerlijk doen.

Of er nou wel of niet gekke dingen in een sms zouden staan, deze jongen haalt jou niet op, maar naar beneden....
quote:liselore schreef op 07 juli 2009 @ 16:43:

Nog een keer

quote:

Sofietje7021 schreef op 06 juli 2009 @ 19:13:

En ik weet dat ik het verdien dat ik op nummer 1 gezet te worden, maar naar mijn gevoel doet hij dat nu ook wel. Het heeft toch ook geen zin om deze relatie voort te zetten als ik hem niet vertrouw, Hij is altijd eerlijk naar mij toe geweest en ik moet hem toch geloven als hij zegt dat hij niets meer met haar wil, ook niet als zij wel in hem geinteresseerd zou zijn nu. Ik heb ook dat sms je gelezen en daar stond niets bijzonders in over zoiets.

Of ben ik nu helemaal naief of zo?

Jij hebt hem verkeerd begrepen over kinderen en zijn ex, zijn ex zou alleen een betere moeder zijn dan jij nu...

Is dit voor jou wel acceptabel?Er zijn legio mensen die waarschijnelijk nu een betere moeder zijn dan ik, maar als mijn vriend dat tegen mij zou zeggen in vergelijking met zijn ex, plus het gedrag wat je vriend toch al vertoont zou hij gauw mijn ex zijn.

Daarnaast, onder het mom ik ben eerlijk zegt hij allemaal kwetsende dingen, vind je dat eerlijk?Je moet niet eerlijk zijn, je moet eerlijk doen.

Of er nou wel of niet gekke dingen in een sms zouden staan, deze jongen haalt jou niet op, maar naar beneden....Helemaal mee eens. Sofietje wat vind jij hiervan?
ailce33: nee ik vind dit zeker niet acceptabel en ook niet eerlijk en zo. Dat heb ik ook gezegd dat ik het niet leuk vond en dat hij me er mee gelwetst heeft. Aan de ene kant heeft hij wel gelijk wat betreft moeder zijn, ik ben er nu ook nog helemaal niet klaar voor of zo en hij ook niet hoor. ?Ik ben gewoon stom geweest en ik had er niet over moeten beginnen over kinderen.

En msn is inderdaad niet hde handigste plek om over zulke dingen te praten en ik weet dat ik het inderdaaad niet echt handig heb aangepakt allemaal.
quote:Sofietje7021 schreef op 08 juli 2009 @ 12:48:

ailce33: nee ik vind dit zeker niet acceptabel en ook niet eerlijk en zo. Dat heb ik ook gezegd dat ik het niet leuk vond en dat hij me er mee gelwetst heeft. Aan de ene kant heeft hij wel gelijk wat betreft moeder zijn, ik ben er nu ook nog helemaal niet klaar voor of zo en hij ook niet hoor. ?Ik ben gewoon stom geweest en ik had er niet over moeten beginnen over kinderen.

En msn is inderdaad niet hde handigste plek om over zulke dingen te praten en ik weet dat ik het inderdaaad niet echt handig heb aangepakt allemaal.

Waarom vind jij dat je stom bent geweest en waarom vind jij dat je hier niet over had moeten beginnen? In een (goede) relatie moet je toch over alles met elkaar kunnen praten, vind je niet?

Waarom vind je dat hij gelijk heeft en waarom leg je de ''schuld'' bijna automatisch bij jezelf neer?
quote:alice33 schreef op 08 juli 2009 @ 13:08:

[...]

Waarom vind jij dat je stom bent geweest en waarom vind jij dat je hier niet over had moeten beginnen? In een (goede) relatie moet je toch over alles met elkaar kunnen praten, vind je niet?

Waarom vind je dat hij gelijk heeft en waarom leg je de ''schuld'' bijna automatisch bij jezelf neer?

Nou ja stom. Ik heb het denk ik alleen verkeerd getimed. We hebben het er wel eens voer gehad voordat hij op vakantie was. En ineens na de vakantie begin ik daar over. Het is ook goed om het daar over te hebben en dat hoort ook in een relatie. Tuurlijk moet je in een goede reletatie over alles kunnen praten. Ik had het misschien iets anders aan moeten kleden. Want nu kwam het ook wel min of meer uit te lucht vallen. Ik heb het op een verkeeder manier gebracht. Dat bedoel ik te zeggen met stom. Ik had dat op een andere manier moeten brengen. Het kwam voor hem dan ook een beetje uit de lcuht vallen, Hij was net terug van vakantie en ik begin eigenlijk van niets over kinderen

Ik heb ook al geleerd dat ik niet over dit soort dingen per mail, sms of via de msn moet bespreken. Daar komen inderdaad wel misverstanden van.
naast dat je misschien bij jezelf te raden kunt gaan of jou timing wel de juiste was, vergoeilijkt het nog niet dat hij zijn ex er bij haalt.... en onder het mom van eerlijkheid kwetsende dingen zegt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven