wat moet ik hier nou mee?
woensdag 5 januari 2011 om 11:05
Dag dames en incidentele heer,
Ik heb er een tijdje over getwijfeld of ik mijn verhaal zou delen of dat ik het niet zou doen, nou het lijkt er op dat ik het wel doen zal.
nu is het al 5 keer dat ik dit scherm heb volgetikt en het weer leeg heb gemaakt sjeez ik krijg er maar geen logisch geheel van.
Laat ik het dan nu maar heel kort en bondig doen.
Ben ik nou gek of niet?
Mijn man wil vrijheid en ik ben bereid om hem die een soort van te geven tijdelijk een half jaar ofzo, door middel van de volgende oplossing: Ik ga over een half jaar als de zomervakantie begint naar mijn moeder (met onze zoon 4 ) en hij blijft nog een half jaar hier wonen om alle losse eindjes aan elkaar te knopen en om het huis te verkopen (het is de bedoeling dat we in de buurt van mijn moeder gaan wonen)
Er is nog veel meer aan de hand maar ik krijg het niet in een logisch verhaal dus hoop ik dat dit zich naarmate dit topic zich uitbreid alles wat duidelijk wordt
zo nou here goes
Ik heb er een tijdje over getwijfeld of ik mijn verhaal zou delen of dat ik het niet zou doen, nou het lijkt er op dat ik het wel doen zal.
nu is het al 5 keer dat ik dit scherm heb volgetikt en het weer leeg heb gemaakt sjeez ik krijg er maar geen logisch geheel van.
Laat ik het dan nu maar heel kort en bondig doen.
Ben ik nou gek of niet?
Mijn man wil vrijheid en ik ben bereid om hem die een soort van te geven tijdelijk een half jaar ofzo, door middel van de volgende oplossing: Ik ga over een half jaar als de zomervakantie begint naar mijn moeder (met onze zoon 4 ) en hij blijft nog een half jaar hier wonen om alle losse eindjes aan elkaar te knopen en om het huis te verkopen (het is de bedoeling dat we in de buurt van mijn moeder gaan wonen)
Er is nog veel meer aan de hand maar ik krijg het niet in een logisch verhaal dus hoop ik dat dit zich naarmate dit topic zich uitbreid alles wat duidelijk wordt
zo nou here goes
woensdag 5 januari 2011 om 11:17
En is dit in Nederland? Verwachten jullie het huis binnen een half jaar verkocht te hebben?
En eerlijk gezegd denk ik zoals ik uit je OP begrijp, dat dit het begin van het einde van je huwelijk is. Een half jaar apart wonen? Dan vervreemd je toch helemaal van elkaar? Helemaal als hij lekker de vrijgezel uit kan gaan hangen.
En eerlijk gezegd denk ik zoals ik uit je OP begrijp, dat dit het begin van het einde van je huwelijk is. Een half jaar apart wonen? Dan vervreemd je toch helemaal van elkaar? Helemaal als hij lekker de vrijgezel uit kan gaan hangen.
Nope
woensdag 5 januari 2011 om 11:21
Ja ik heb er dus niks van gebakken zie ik wel alles wat in mijn hoofd zit krijg ik niet echt duidelijk in woorden uitgedrukt.
@startshine om te leren wat het is om op zichzelf te zijn (en ik mag voor hem hopen niet met een andere vrouw want dan is het over)
@dukkie hij wil vrijheid om het bovenstaande
@turkooiss ja duidelijk te kort, het probleem is dat ik niet weet of ik blij ben met deze oplossing en of ik gezien het feit dat we een kind hebben en getrouwd zijn er mischien anders over zou moeten denken
@kampen86 scheiden is niet de intentie (maar het is wel een angst van mij)
@ lalalaa_anne zie bovenstaande
@startshine om te leren wat het is om op zichzelf te zijn (en ik mag voor hem hopen niet met een andere vrouw want dan is het over)
@dukkie hij wil vrijheid om het bovenstaande
@turkooiss ja duidelijk te kort, het probleem is dat ik niet weet of ik blij ben met deze oplossing en of ik gezien het feit dat we een kind hebben en getrouwd zijn er mischien anders over zou moeten denken
@kampen86 scheiden is niet de intentie (maar het is wel een angst van mij)
@ lalalaa_anne zie bovenstaande
woensdag 5 januari 2011 om 11:22
quote:Machutookunbietjemeerzijn schreef op 05 januari 2011 @ 11:17:
En is dit in Nederland? Verwachten jullie het huis binnen een half jaar verkocht te hebben?
En eerlijk gezegd denk ik zoals ik uit je OP begrijp, dat dit het begin van het einde van je huwelijk is. Een half jaar apart wonen? Dan vervreemd je toch helemaal van elkaar? Helemaal als hij lekker de vrijgezel uit kan gaan hangen.helemaal mee eens
En eerlijk gezegd denk ik zoals ik uit je OP begrijp, dat dit het begin van het einde van je huwelijk is. Een half jaar apart wonen? Dan vervreemd je toch helemaal van elkaar? Helemaal als hij lekker de vrijgezel uit kan gaan hangen.helemaal mee eens
woensdag 5 januari 2011 om 11:23
Willen jullie elkaar nog vaak zien in dat half jaar? Wat zijn de afspraken? Hebben jullie nog sex nu? Nog sex zometeen? Daten jullie wel of niet met anderen? Wil hij de zorg niet voor de kinderen? Gaat hij daar wel dingen mee doen nog zometeen? Is hij overspannen? Midlifecrisis? Wat heeft deze afspraak als voordeel voor jullie relatie? Weet hij niet meer wat hij wil in jullie relatie? Heeft hij nog nooit op zichzelf gewoond? Hebben jullie vaak ruzie? Zijn jullie uitgekeken op elkaar? Geldproblemen? Afstand werk een probleem met verhuizen? Is het puinhoop in huis met klussen en zie jij dat niet meer zitten? Gaat hij het opknappen dus nu om makkelijker te verkopen? Waarom moet hij thuis blijven voor de verkoop? Moet het huis bewaakt blijven met iemand er in? Is hij verliefd op een ander? Is hij vreemdgegaan? Wil hij seks met anderen?
woensdag 5 januari 2011 om 11:26
Ik kan hier ook niet echt een duidelijk verhaal van maken want er zijn zoveel dingen de er bij komen kijken.
Maar mijn man weet dus niet zeker of hij met mij verder wil mist iets een soort van verliefdheid ofzo, het gaat ook niet helemaal lekker de laatste tijd stress vanwege geld ik heb een hekel aan dit huis en wil weg (niet perse nu maar ik wil wel weten waar ik naar uit kan kijken)
Mijn moeder woont een goed uur verderop, en ja hij wil zijn kind blijven zien (dat moest er goddorie nog eens bij komen)
Maar mijn man weet dus niet zeker of hij met mij verder wil mist iets een soort van verliefdheid ofzo, het gaat ook niet helemaal lekker de laatste tijd stress vanwege geld ik heb een hekel aan dit huis en wil weg (niet perse nu maar ik wil wel weten waar ik naar uit kan kijken)
Mijn moeder woont een goed uur verderop, en ja hij wil zijn kind blijven zien (dat moest er goddorie nog eens bij komen)
woensdag 5 januari 2011 om 11:26
Ik mag aannemen dat als je samenwoont, een huis hebt, een kind en een baan vermoedelijk dat je ondertussen wel weet hoe je je in het leven moet redden... daarvoor op jezelf willen vind ik altijd duiden op een innerlijk conflict wat dieper ligt dan alleen zelf je eigen ding willen doen, het houdt in dat je dat eigenlijk liever niet meer met de ander doet namelijk en waar is daar de uitkomst van? Uit elkaar gaan...
Wat wil jij? Vind jij het nog wel leuk in de relatie dat je dat wel een oplossing vindt? Het lijkt me dat je meer in een relatie zou moeten willen dan niets meer samen doen...
Wat wil jij? Vind jij het nog wel leuk in de relatie dat je dat wel een oplossing vindt? Het lijkt me dat je meer in een relatie zou moeten willen dan niets meer samen doen...
woensdag 5 januari 2011 om 11:29
Lijkt me 't begin van 't einde. Als hij van de vrijheid geproefd heeft, wil ie vast niet meer terug in 'n gezinskeurslijf wat 'm nu blijkbaar is gaan tegenstaan.
Tenzij jouw man er zo eentje is die het wel makkelijk vindt om 'n vrouw thuis te hebben zitten die het huishouden doet en kookt. Maar in dat geval wil jij 'm misschien zelf niet meer terug als je weer 'n half jaar je eigen leven hebt opgebouwd.
Tenzij jouw man er zo eentje is die het wel makkelijk vindt om 'n vrouw thuis te hebben zitten die het huishouden doet en kookt. Maar in dat geval wil jij 'm misschien zelf niet meer terug als je weer 'n half jaar je eigen leven hebt opgebouwd.
woensdag 5 januari 2011 om 11:31
Ok, je man weet niet zo goed wat hij wil maar hij kiest duidelijk wel voor afstand. Dus dat wil hij wel. Je niet lekker in je vel voelen door stress over geld zorgt dat je emotioneel geslotener raakt en als je denkt dat het om verliefdheid draait of spanning heb je een minder diepe band met houden van gekregen met je partner of je gevoel afgesloten.
Denk je dat deze oplossing gaat werken? Of geeft het gewoon wat tijd om het voor jou en hem duidelijker te krijgen?
Jij wil in ieder geval daar uit het huis weg, dan voel je je daar ook niet meer thuis. En thuis is waar het hart ligt. Dat ligt blijkbaar ook niet meer voldoende bij hem?
Wat zijn je angsten om toch te gaan scheiden? Wat houdt je tegen?
Denk je dat deze oplossing gaat werken? Of geeft het gewoon wat tijd om het voor jou en hem duidelijker te krijgen?
Jij wil in ieder geval daar uit het huis weg, dan voel je je daar ook niet meer thuis. En thuis is waar het hart ligt. Dat ligt blijkbaar ook niet meer voldoende bij hem?
Wat zijn je angsten om toch te gaan scheiden? Wat houdt je tegen?
woensdag 5 januari 2011 om 11:34
quote:Paekzwart schreef op 05 januari 2011 @ 11:23:
Willen jullie elkaar nog vaak zien in dat half jaar? dat is wel de bedoeling Wat zijn de afspraken? Hebben jullie nog sex nu?ja Nog sex zometeen?ja Daten jullie wel of niet met anderen? nee Wil hij de zorg niet voor de kinderen? jawel dat wil hij wel Gaat hij daar wel dingen mee doen nog zometeen?ja Is hij overspannen? daar lijkt het wel op Midlifecrisis? hij zegt van niet (is 29) Wat heeft deze afspraak als voordeel voor jullie relatie? god mag het weten Weet hij niet meer wat hij wil in jullie relatie?nee Heeft hij nog nooit op zichzelf gewoond?nee Hebben jullie vaak ruzie?zelden Zijn jullie uitgekeken op elkaar?ik niet hij weet het niet Geldproblemen?ja Afstand werk een probleem met verhuizen?ja er moet werk gezocht worden in andere regio Is het puinhoop in huis met klussen en zie jij dat niet meer zitten?nee maar er moet wel heel veel gebeuren Gaat hij het opknappen dus nu om makkelijker te verkopen? Waarom moet hij thuis blijven voor de verkoop? Moet het huis bewaakt blijven met iemand er in?nee Is hij verliefd op een ander?nee Is hij vreemdgegaan?niet dat ik weet maar ik denk van niet Wil hij seks met anderen?nee
Willen jullie elkaar nog vaak zien in dat half jaar? dat is wel de bedoeling Wat zijn de afspraken? Hebben jullie nog sex nu?ja Nog sex zometeen?ja Daten jullie wel of niet met anderen? nee Wil hij de zorg niet voor de kinderen? jawel dat wil hij wel Gaat hij daar wel dingen mee doen nog zometeen?ja Is hij overspannen? daar lijkt het wel op Midlifecrisis? hij zegt van niet (is 29) Wat heeft deze afspraak als voordeel voor jullie relatie? god mag het weten Weet hij niet meer wat hij wil in jullie relatie?nee Heeft hij nog nooit op zichzelf gewoond?nee Hebben jullie vaak ruzie?zelden Zijn jullie uitgekeken op elkaar?ik niet hij weet het niet Geldproblemen?ja Afstand werk een probleem met verhuizen?ja er moet werk gezocht worden in andere regio Is het puinhoop in huis met klussen en zie jij dat niet meer zitten?nee maar er moet wel heel veel gebeuren Gaat hij het opknappen dus nu om makkelijker te verkopen? Waarom moet hij thuis blijven voor de verkoop? Moet het huis bewaakt blijven met iemand er in?nee Is hij verliefd op een ander?nee Is hij vreemdgegaan?niet dat ik weet maar ik denk van niet Wil hij seks met anderen?nee
woensdag 5 januari 2011 om 11:41
Ok, belangrijkste lijkt mij dat jij geen voordeel ziet voor de relatie hiervan nog. Het lijkt mij ook niet in het voordeel van jullie relatie eigenlijk. Een relatie een half jaar op hold zetten is eigenlijk gewoon simpelweg nog geen definitieve keuze maken om uit elkaar te gaan maar wel er naar toe te werken? Zo lijkt het op mij overkomen. Een soort van gewennings periode voor uit elkaar gaan en nog even aankijken maar wel met heel veel afstand...
woensdag 5 januari 2011 om 11:41
het is mij wel ongeveer duidelijk wat hij wil. Maar wat wil jij?
En luistert hij ook naar jou?
Vrijheid, ook al is het maar een half jaar, bestaat niet meer als je eenmaal een kind hebt. Het leven wordt niet meer als voor die tijd. Als hij daar moeite mee heeft, moet hij hulp zoeken.
Ik vind het vooral een erg onvolwassen en weinig doordacht statement van hem. En ik hoop voor jou, dat je niet afhankelijk van hem bent
En luistert hij ook naar jou?
Vrijheid, ook al is het maar een half jaar, bestaat niet meer als je eenmaal een kind hebt. Het leven wordt niet meer als voor die tijd. Als hij daar moeite mee heeft, moet hij hulp zoeken.
Ik vind het vooral een erg onvolwassen en weinig doordacht statement van hem. En ik hoop voor jou, dat je niet afhankelijk van hem bent
woensdag 5 januari 2011 om 11:45
Als jij dat ook zo wil en gewoon kijkt hoe het dan gaat, is het iets wat jullie beslissen. Lijkt me dan wel verstandig om ook te denken hoe het verder moet mochten jullie wel uit elkaar gaan. Dus beide kanten bekijken. Als jullie samen verder willen moet er wel meer gebeuren dan tijdelijk een half jaar van elkaar wonen... maar dan moet je in de tussentijd... ieder voor zich en later samen, daarover wel een idee krijgen wat er mist in jullie relatie of hoe jullie de relatie op een andere manier vorm gaan geven.