Wat moet ik met hem?

13-02-2019 22:21 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Twee weken geleden had ik een date met een leuke man. De date was heel gezellig, de gesprekken waren goed en hij toonde heel veel interesse in mij.
Na de date hebben we nog gezoend en toen ik thuis kwam kreeg ik direct een appje, sindsdien hebben we bijna dagelijks contact.

De Whatsapp gesprekken zijn vaak wel wat saai vind ik, hij vraagt hoe mijn dag was.. ik vraag naar die van hem en verder is er weinig diepgang. Hier heb ik niet zoveel problemen mee omdat dit voor de date ook al zo was (we hadden al 8 maanden contact). Én in real life toont hij juist wel extreem veel interesse.

De laatste tijd negeert hij mij af en toe en dan vooral als ik een vraag stel of iets over mijzelf vertel. Ik vertelde bijvoorbeeld dat fotografie een hobby is en stuurde hem een foto, en vervolgens heb ik 24 uur niks meer van hem gehoord.. daarna appte hij mij spontaan weer.

Afgelopen zondag had hij een belangrijke meeting en ik vroeg hem hoe het ging, ruim twee dagen later appte hij opeens 'Hoi, alles goed?' en hij negeerde dus totaal mijn vraag.

Mijn issue is dus dat hij mij negeert.. ik denk dat hij geen interesse meer heeft.. en dan appt hij mij opeens toch weer heel spontaan alsof er niks aan de hand is, wat moet ik hier nou van denken? En hoe kan ik hier het beste op reageren?

Ik wil niet echt een confrontatie met hem aangaan en hem zeggen dat ik het rot vind of lullig omdat ik vind dat hij niks aan mij verplicht is (we hebben immers maar 1 date gehad).

liefs,
Pleun
julius schreef:
13-02-2019 23:21
Mwoah, ligt aan de situatie. Voordat er seks is geweest zijn de meeste mannen appkanonnen. Daarna? Mwoah not so much.
Maar er is alleen gezoend.. ik ben bang dat er door 8 maanden appen een totaal vertekend beeld is ontstaan en de belangstelling is afgenomen of hij even moet verwerken dat het beeld in zijn hoofd totaal niet klopt met de realiteit.

Wil niet zeggen dat hij je niet leuk vindt TO, maar de kans is er wel natuurlijk. Platte tekst is heel anders dan een gesprek; wie weet dacht hij dat je grapjes maakte als je bloedserieus was of zo. Kan gebeuren, dat merk ik hier ook weleens: dan denk ik dat iedereen wel snapt dat ik een grapje maak maar krijg toch een boze opmerking als: waar slaat dát nou weer op, doe normaal. Tsja, ben ik vergeten een lachende smiley of GRAPJE erachter te zetten. Dat is mijn bezwaar met veel appen of mailen om iemand te leren kennen.

Met mensen die je allang kent kan het wel, die weten hoe je in elkaar zit of vragen gewoon: méén je dat nou als je iets zegt en ze twijfelen.
SadButTrue999 schreef:
13-02-2019 23:21
Ik ben ontroerd... nog iemand die bellen niet heel erg gek vindt!! :high5:
Sterker nog, ik bel best veel! Vind het veel gezelliger dan hele gesprekken over de app :biggrin:
Je hebt blauwtjes lopen, en blauwe vinkjes lopen.
Heb je ook al blauwe vinkjes gelopen?

Dan komt je bericht maar niet aan (omdat hij je geblokt heeft) en plotseling reageert hij dan weer (maar niet op je bericht waar je geen blauwe vinkjes bij kreeg) omdat hij je geblokkeert had en je bericht niet heeft gelezen.

Hoe dan ook gebeurt dat blokkeren nooit zomaar of zonder een voor jou onbekende aanwezige partner.

Of werkt het niet zo simpel?
Pick your battles and bloom
PhoebeBananahammock schreef:
13-02-2019 23:29
Sterker nog, ik bel best veel! Vind het veel gezelliger dan hele gesprekken over de app :biggrin:
Ik ook! Kan letterlijk úren bellen met vrienden die ver weg wonen, 2, 3 uur is niet ongewoon. Vinden we ook niet zo gek, als je bij elkaar langsgaat van 20 tot 23 uur zit je ook 3 uur te kletsen.. En soms nog veel langer.
Grootste probleem is dat de provider na 2 uur de verbinding verbreekt, we elkaar terugbellen en dan in gesprek krijgen :proud:
Dan stuur ik soms een appje: ik bel wel terug of andersom. Ook ga ik gewoon koffie zetten, wat te drinken pakken of zeg momentje, ik ga je niet meenemen naar de wc, zo terug. (dat is wel een nono voor mij :mrgreen: )
appeltje78 schreef:
13-02-2019 23:25
Omdat hij niet meer op oude vragen in gaat; heeft hij je chats wellicht verwijderd? En omdat het niet echt vlot met dat daten, heeft hij niet gewoon een relatie?
Hij heeft 100% zeker geen relatie, dat weet ik omdat ik iemand kent die hem ook kent haha..

En dat hij chats verwijderd heb ik ook aan gedacht inderdaad, maar waarom zou hij zoiets doen?
@Sad inderdaad! Grappige is dat ik zelfs lang bel met mensen die verder nooit bellen. Maar voor mij is het inderdaad net zoals wanneer je bij elkaar langsgaat, maar dan gemakkelijker.
Dat de verbinding verbroken wordt, negeren we vaak, bellen we elkaar gewoon weer terug inderdaad :hihi:
Misschien is hij er tijdens het daten achtergekomen dat je het niet voor hem bent. Als hij onder de indruk was geweest van je, dan had hij je echt niet meer met rust gelaten. Als jij denkt dat hij geen interesse meer heeft in jou, dan zal dat wel de waarheid zijn. Anders had je wel wat anders gedacht en gevoeld.
Pleuntje6215 schreef:
13-02-2019 23:42

En dat hij chats verwijderd heb ik ook aan gedacht inderdaad, maar waarom zou hij zoiets doen?
vraag hem nou eerst maar of hij met je af wil spreken.
wij slapen nooit.
PhoebeBananahammock schreef:
13-02-2019 23:44
@Sad inderdaad! Grappige is dat ik zelfs lang bel met mensen die verder nooit bellen. Maar voor mij is het inderdaad net zoals wanneer je bij elkaar langsgaat, maar dan gemakkelijker.
Dat de verbinding verbroken wordt, negeren we vaak, bellen we elkaar gewoon weer terug inderdaad :hihi:
Nou ja.. same here, ook met mensen die verder zelden bellen, kijk ook weleens 'samen' met een vriendin naar een tv-programma of docu. Zitten we commentaar te leveren en 'o shhhtt.. ff opletten' te roepen, echt of we bij elkaar op bezoek zijn. Niks mis mee! :cheers: :jump:

TO, sorry ik kaap je topic maar over bellen gesproken: bel je hem weleens? Of hij jou? Als hij nooit opneemt zou het kunnen dat hij zich helemaal suf zit te daten en niet meer weet wie hij wel of niet antwoord gegeven heeft met dat appen.
Foto's mss bekijkt en meteen verwijderd. Zelf ga ik ook de filmpjes die sommige mensen sturen écht niet bekijken.. duren soms 2, 3 minuten: geen zin in en vaak nog flauw ook. Nou ja, ik vind er dan niks aan of niet leuk genoeg om zolang op een mini-schermpje te gaan zitten turen.
Hebben jullie allebei nog niet gezegd: was gezellig, wanneer spreken we weer wat af? Dat zou ik doen áls ik een appje zou sturen.
Als daar geen reactie op komt weet je genoeg: dan vond hij het niet voor herhaling vatbaar maar durft dat niet te zeggen. Of wil je niet kwetsen, zoiets!?
Sommige mensen zijn nou eenmaal niet zo goed in appen/chatten/social media. Til er niet zo zwaar aan. Jullie date was leuk zei je, stel dan snel voor weer een date te hebben. Ik vind het nogal wat 8 maanden appen voor er überhaupt een date kwam. En blijkbaar was dat dus omdat jij aan het revalideren was en heeft hij gewacht. Als je iemand al afschrijft omdat hij niet leuk genoeg appt, bereid je dan maar voor op een leven alleen.
Nou het zal wel aan mij liggen maar als iemand wel vaker niet op een apje reageert, ben ik het wel zat en geef t op. Ik ga diegene dan ook niet meer mee op date vragen.
Het is graag of traag.
En als hij dan niet zo'n apper zou zijn dan zou hij nog wel reageren op TO als hij haar leuk vindt.
appeltje78 schreef:
13-02-2019 23:25
Omdat hij niet meer op oude vragen in gaat; heeft hij je chats wellicht verwijderd? En omdat het niet echt vlot met dat daten, heeft hij niet gewoon een relatie?
Dat dacht ik ook gelijk!

Gewoon eens vragen waarom hij niet reageerd? Dat is toch geen confronteren?
Dat een gezamelijke kennis zijn liefdesleven tot op de minuut kent lijkt mij sterk. Als hij een date heeft en jou even blokkeerd omdat ze bij hem op de bank zit en hij dan nochalant kan doen met zijn telefoon lijkt me helemaal geen vreemde verklaring voor zijn app gedrag.

Al ben je geen apper, kan je nog wel een reactie sturen op een foto... als je iemand leuk vind dan.
Battlebloem schreef:
13-02-2019 23:32
Je hebt blauwtjes lopen, en blauwe vinkjes lopen.
Heb je ook al blauwe vinkjes gelopen?

Dan komt je bericht maar niet aan (omdat hij je geblokt heeft) en plotseling reageert hij dan weer (maar niet op je bericht waar je geen blauwe vinkjes bij kreeg) omdat hij je geblokkeert had en je bericht niet heeft gelezen.

Hoe dan ook gebeurt dat blokkeren nooit zomaar of zonder een voor jou onbekende aanwezige partner.

Of werkt het niet zo simpel?

Ik heb blauwe vinkjes uitstaan, dus dat is onzin. Als iemand met mij appt krijg je nooit blauwe vinkjes.
Hij reageert niet op bepaalde dingen die je appt. Stel je dan een vraag of is het meer "ter info"?

Echt, niet iedereen is een apper. Ik hoor zelf ook bij die groep en dat heb ik mijn huidige date al direct verteld.

Als je hem in real life niet leuk vindt, als je appen een heel belangrijk onderdeel van een relatie vindt of een als hij een volgende date steeds afhoudt, dan zou ik hem laten gaan.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
1 date in 8 maanden?
Wonen jullie zo ver uit elkaar ?

Ok. Je bent geopereerd, maar toch
Je legt te veel nadruk op het appen.

Niet iedereen vindt het appen belangrijk.

Jouw maatstaf hoeft de zijne niet te zijn.

Bel hem eens op en spreek een tweede date af.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Gewoon niks.
Je moet niks met hem.
Vraag jezelf af wat je wil met hem.
Misschien een gekke gedachte, maar je zou ook eens kunnen bellen? En verder, ga gewoon daten i.p.v. steeds dat appen.
We used to be friends...
Whatsapp is een infantiel medium voor tieners.

Spreek in het echt af en zuig niet zo om aandacht.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Misschien vond hij je foto niet mooi en wist hij niet hoe te reageren :hihi:
Frankly my dear, I don"t give a damn
Door al jullie reacties zie ik nu in dat ik veeeeeeeeeeel te veel de nadruk leg op zijn app gedrag.

Hij appte mij met "Hoe gaat het?", ik heb een dag later gereageerd met "prima en met jou?"

En toen vertelde hij dat de afgelopen dagen heel erg druk en chaotisch waren ennnn hij vroeg mij of ik zin had in een tweede date! (die hebben we volgende week gepland).

Ik voel me opgelucht en maak me nu veel minder zorgen over zijn app gedrag, ik kijk zelf ook wat minder op mijn telefoon nu omdat ik het niet meer nodig vind.. ik wacht wel tot de tweede date en kijk dan wel of het leuk is!

Heel erg bedankt voor jullie tips dus!
Leuk!
Houd je ons op de hoogte?
Frankly my dear, I don"t give a damn
calvijn1 schreef:
14-02-2019 23:03
Leuk!
Houd je ons op de hoogte?
Vast wel als die na de date 24 uur niet reageert ...

Whatsapp heeft echt invloed op de mensheid en ons gedrag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven