Wat moet je met een man die..

11-05-2008 22:03 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
,
Kennelijk communiceren jullie allebei nogal indirect en dat is niet handig in een relatie. Tips? Accepteer het of verander het, meer smaken zijn er niet.
@ HoiPippieLangkous. Het was zeker niet mijn bedoeling gelijk te projecteren. Als dat zo is overgekomen vind ik dat heel vervelend. Misschien ben ik er scherper op, want ja, het is heel vervelend en dat is - niet naar jou kritisch bedoeld - zachtjes uitgedrukt. Narcisten zuigen je leeg, vreten energie en kunnen je helemaal breken. Ergens op het topic van narcisme zei iemand van: je bent net een citroen, ze knijpen je leeg, en als je leeg bent knijpen ze nog een keer om te kijken of er echt niets uitkomt en als dat zo is, ga je in de kliko. Dat vond ik heel treffend. Nogmaals, ik kan die diagnose niet stellen, zal hem niet stellen, maar vind de reactie van de vriend zo typerend, zeker als het gaat om dat gebelgde verongelijkte...
quote:calvijn1 schreef op 11 mei 2008 @ 23:15:

Mijn woordkeus 'gevallen' was inderdaad niet juist.

Ik bedoelde 'situaties' 'mensen in je omgeving die het hebben'

Mijn excuus voor dit misverstand.

Achter de rest van mijn posting blijf ik wel staan. Vind dat je erg snel met een diagnose aankomt.

Daarnaast hoeven wij TO niet te helpen, dat moet ze zelf doen.

Eens met HoiPippiLangkous dusDank je wel , Calvijn, dat vind ik heel lief!
@Wuiles, zeker als het via sms gaat dan is dat een minder goede vorm van communicatie over dit soort precaire onderwerpen.
Muis, ik weet een klein beetje wat narcisme ihoudt en je bent niet klaar als je eenr elatie met zo iemand hebt.

Die vergelijking met die citroen is inderdaad heel treffend.

Ik snap best dat je met die 'bril op' naar mensen (mannen?) kijkt, dat kan niet anders. En als je en een pa én een partner hebt gehad die 'zo' zijn, dan ben je waarschijnlijk xtra alert. Dat is goed, kijk alleen uit dat het niet doorslaat.

En ik vond het nu eerlijk gezegd wel doorslaan, door meteen met het N-woord te komen.

Anyway, ik kan je alleen maar toewensen dat je die relatie kunt verwerken en dat je in de toekomst een echt goede relatie krijgt, zo eentje zoals ze horen te zijn. En daar zal vast ok een portie ellende bijkomen hoor, maar dat is dan te handelen. Dat wens ik je toe :-)
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Een afspraak maken om elkaar 's avonds te zien is helemaal geen precair onderwerp, althans hoeft dat niet te zijn. Wanneer je allebei duidelijk communiceert wat je wensen zijn moet het twee volwassenen toch lukken om tot een afspraak te komen. Achteraf verongelijkt gaan zitten doen (je had ook wel hier mogen komen) of cynisch (sorry dat ik tekort kom) heeft nog nooit iemand geholpen.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 11 mei 2008 @ 23:23:

Muis, ik weet een klein beetje wat narcisme ihoudt en je bent niet klaar als je eenr elatie met zo iemand hebt.

Die vergelijking met die citroen is inderdaad heel treffend.

Ik snap best dat je met die 'bril op' naar mensen (mannen?) kijkt, dat kan niet anders. En als je en een pa én een partner hebt gehad die 'zo' zijn, dan ben je waarschijnlijk xtra alert. Dat is goed, kijk alleen uit dat het niet doorslaat.

En ik vond het nu eerlijk gezegd wel doorslaan, door meteen met het N-woord te komen.

Anyway, ik kan je alleen maar toewensen dat je die relatie kunt verwerken en dat je in de toekomst een echt goede relatie krijgt, zo eentje zoals ze horen te zijn. En daar zal vast ok een portie ellende bijkomen hoor, maar dat is dan te handelen. Dat wens ik je toe :-)

Misschien had ik het niet zo sterk moeten formuleren, maar meer aangeven dat het mij daaraan doet denken maar niet - onbedoeld - diagnosticerend over te komen.
Oeps, met precair bedoelde ik de communicatie tussen beiden. Het lijkt wel alsof die veel via sms verloopt en dan over precaire zaken als communicatie praten werkt niet via sms. het kan harder overkomen, ondanks smileys en je tekst is vaak wat korter van stof, tenzij je lappen tikt, natuurlijk, maar TO en haar vriend moeten duidelijk eens praten over wat ze van de vriedschap, de invulling daarvan en elkaar verwachten....wat je nu ziet is dat ze elkaar prikkelen en eigenlijk alleen maar pijn doen.
Dit klinkt eerlijk gezegd als de typische manier van een man om er een eind aan te breien!
Verhuizen staat in de top 5 van stressfactoren. Naast het overlijden van een naaste of echtscheiding. Dat kan verklaren waarom hij nu anders is dan normaal. Stress release lukt soms makkelijker met vrienden en een biertje dan met je partner. Het hoeft dus niets te betekenen, in elk geval niets ernstigs. En goede communicatie is inderdaad heel belangrijk.
~Ja klopt, is scheiden, verhuizen, overlijden, en een nieuwe baan. Geloof dat de vijfde (in willekeurige volgorde op de ranglijst) de geboorte van een kind is.

Moore, ben je er nog?
m
quote:Moore schreef op 12 mei 2008 @ 12:26:

@ muis66, ja het klopt, communicatie via sms is ook niet altijd slim, komt meestal heel anders over dan je het zou bedoelen.. meestal komt het veel harder over.. raad je me aan om vervolgens maar meteen te bellen als er iets is? elkaar stem horen werkt misschien beter..Ben je nu niet bang om te storen? Het leek me namelijk in je openingspost dat je het gevoel had dat je je opdrong, terwijl dat niet zo is, maar dat je dus wel dat gevoel had. Zijn reactie was in ieder geval wel zo. (het verongelijkte). Per telefoon en elkaar horen is natuurlijk altijd beter, omdat je onmiddelijk kunt reageren als het dreigt te ontsporen. Edoch, ik zou er eerder voor kiezen om als hij verhuisd is, langs te waaien met een bak chinees of ander eten en een fles wijn en erover te praten. Niet in beschuldigende vorm, maar dat je je ontzettend buitengesloten voelt, zoals hij niet naar jou wil, maar wel naar je vrienden en je ook buitensluit in de verhuizing. En dat je je oprecht afvraagt wat hij wil. Hoe ziet hij de relatie? En hoe zie jij die en zit daar een match tussen? Kijk, ik juich het toe als een vent (en ook een vrouw) gewoon zijn/haar vrienden blijft zien. Maar het moet niet zo zijn dat hij zegt 'geen tijd want [reden]' en dan vervolgens doodleuk wel bij zijn vrienden op de bank zit.....hij moet eerlijk zijn en dat is hij op dit moment niet. De vraag is, is dat de stress van verhuizen, of zit het hem in jullie relatie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven