Wat nu?

02-07-2010 23:05 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Tijdje terug heb ik man leren kennen via datingsite. Onze eerste date hebben we achter de rug en was gezellig, beiden zo uitgesproken. Nu zou hij afgelopen donderdag o.w.v. werkafspraak misschien bij mij in de buurt zijn (wist hij donderdagmiddag pas) en dan wou hij wel even afspreken. Hij heeft mij 's middags laten weten dat die werkafspraak niet doorging die dag, zei dat het voor een andere keer zou zijn en vroeg of ik zaterdag iets te doen heb. Heb gezegd dat ik dan nog niets gepland had.

Tot hier toe allemaal leuk... maar hij heeft daarna niet meer gereageerd.

Wil enerzijds hem niet achternalopen of kan ik toch vragen of het morgen doorgaat?

Of om het met een cliché te zeggen: is dit een gevalletje 'not so into you'?
[quote]Broedkippetje schreef op 03 juli 2010 @ 09:15:

Als hij zegt dat hij niet kan, weet ze gelijk waar ze aan toe is.

Ik krijg uit jouw posts de indruk dat jij vind dat de man altijd het initiatief moet tonen, en dat als de vrouw dat doet ze zich gelijk afhankelijk opstelt of hem verkeerde signalen geeft (dat ze een deurmat of een hondje is).

Dat vind ik nogal een ouderwets denkbeeld, en juist niet het prototype onafhankelijkheid.

TO en die man zijn gelijkwaardige volwassenen; het initiatief ligt niet per se bij de man en een initiatief van TO is niet afhankelijker dan die van de man.[/quote]

Dus dat!
quote:Elizey schreef op 03 juli 2010 @ 09:17:

broedkippertje hoe lang heb je al een relatie ben ik benieuwd, jij hoeft natuurlijk geen antwoord te geven als je niet wil hoor.En jij? Die vraag heb ik al eerder eens aan je gesteld maar die heb je toen niet beantwoord.
Het is een beetje moeilijk in te schatten, aangezien je hem nog niet echt kent.

Ik vind dat je best zelf kunt bellen. Zelf zou ik dat niet doen, maar dat zegt meer over mij.
Cum non tum age
het is niet echt een vraag waar ik een antwoord op wil, voor mij hoeft jij helemaal niks op te schrijven en het is meer een stof tot nadenken.

wat vind je van je eigen relatie? neemt jouw man genoeg initiatief in het huis houden, in bed, hoe ziet het met jullie romantiek?

2 kinderen hebben is natuurlijk niet niks (heb er ook 2), maar heb je nog net zo veel passie in de relatie als je zou willen hebben (rekening houden met kinderen natuurlijk)?

is hij nog romantisch genoeg voor jouw? doet hij nog steeds romantische dingen met jouw uit eigen initiatie in de frequentie dat jij zou willen (rekening houdend met kinderen) ?
quote:wuiles schreef op 03 juli 2010 @ 09:22: Elizey schreef op 03 juli 2010 @ 09:17:

broedkippertje hoe lang heb je al een relatie ben ik benieuwd, jij hoeft natuurlijk geen antwoord te geven als je niet wil hoor.

[...]

En jij? Die vraag heb ik al eerder eens aan je gesteld maar die heb je toen niet beantwoord.Weet ik, maar net zoals ik heeft de andere ook recht om de vraag niet te beantwoorden.
Elizey, ik snap jouw punt trouwens (dat je niet achter iemand moet aanlopen), maar ik vind dat je een beetje doorslaat.
Cum non tum age
Hm, wat een vreemde discussie is hieruit ontstaan, zeg. Ik zag het ook nooit als een probleem om zelf iemand te bellen als ik zin had om diegene te zien (heb inmiddels 4 jaar een relatie, mocht dat van belang zijn). Maar wat mij betreft is het al fout gegaan toen hij vroeg of TO zaterdag iets te doen had, en zij reageerde met het antwoord dat ze nog niets gepland heeft. Daarop volgt toch normaalgesproken het 'hoe, wanneer en waar' en door te zeggen "ik heb nog niets gepland..." vind ik dat je ook een afwachtende houding aanneemt. Waarom niet gewoon zeggen "ik heb nog niets gepland, wat spreken we af?". Hoe komen we er toch bij dat mannen niet ook op een dergelijk signaal zitten te wachten? Misschien dacht hij wel: nou fijn, ze heeft nog niks gepland, maar ze zegt ook niet dat ze iets met mij wil plannen.

Maar goed, dat is verder geen antwoord op de vraag. Ik zou hem bellen en vragen of er vanavond nog iets te gebeuren staat omdat je anders iets met vriendinnen gaat doen. Wat is daar in hemelsnaam mis mee?
quote:Elizey schreef op 03 juli 2010 @ 09:27:

het is niet echt een vraag waar ik een antwoord op wil, voor mij hoeft jij helemaal niks op te schrijven en het is meer een stof tot nadenken.

wat vind je van je eigen relatie?

ik ben erg tevreden over mijn relatie

neemt jouw man genoeg initiatief in het huis houden,

mijn man doet zowat het hele huishouden

in bed, hoe ziet het met jullie romantiek?

dat zit wel snor

2 kinderen hebben is natuurlijk niet niks (heb er ook 2), maar heb je nog net zo veel passie in de relatie als je zou willen hebben (rekening houden met kinderen natuurlijk)?

De passie, liefde en aandacht voor elkaar is er zeker. De tijd wat minder. We zouden er allebei wat meer moeite voor kunnen doen om initiatief te nemen samen leuke dingen te doen. Allebei dus.

is hij nog romantisch genoeg voor jouw? doet hij nog steeds romantische dingen met jouw uit eigen initiatie in de frequentie dat jij zou willen (rekening houdend met kinderen) ?

Hij is wat minder romantisch dan ik in de zin van verrassingen en zo, maar toont zijn genegenheid meer op andere manieren (zoals overdag vast voor me te koken als hij 's avonds moet werken). Zoals gezegd: ik ben tevreden.Ik begrijp niet zo heel goed wat bovenstaande allemaal te maken heeft met of TO deze man nu wel of niet moet bellen.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
quote:nukje schreef op 03 juli 2010 @ 09:31:

Hm, wat een vreemde discussie is hieruit ontstaan, zeg. Ik zag het ook nooit als een probleem om zelf iemand te bellen als ik zin had om diegene te zien (heb inmiddels 4 jaar een relatie, mocht dat van belang zijn). Maar wat mij betreft is het al fout gegaan toen hij vroeg of TO zaterdag iets te doen had, en zij reageerde met het antwoord dat ze nog niets gepland heeft. Daarop volgt toch normaalgesproken het 'hoe, wanneer en waar' en door te zeggen "ik heb nog niets gepland..." vind ik dat je ook een afwachtende houding aanneemt. Waarom niet gewoon zeggen "ik heb nog niets gepland, wat spreken we af?". Hoe komen we er toch bij dat mannen niet ook op een dergelijk signaal zitten te wachten? Misschien dacht hij wel: nou fijn, ze heeft nog niks gepland, maar ze zegt ook niet dat ze iets met mij wil plannen.

Maar goed, dat is verder geen antwoord op de vraag. Ik zou hem bellen en vragen of er vanavond nog iets te gebeuren staat omdat je anders iets met vriendinnen gaat doen. Wat is daar in hemelsnaam mis mee?Eens!
Maar wacht even, als jij de afspraak belangrijk genoeg vindt om aan te denken, waarom hij dan niet? Als hij echt wil, dan zorgt hij er heus wel voor dat de afspraak staat!

En natuurlijk heb ik dit ook weleens aan de hand gehad. Door vallen leer je. En als ik er nu over nadenk en hier teruglees om hem te gaan bellen van: euh..gaat onze afspraak nog door? Nee. Nooit meer. Je blijft op deze manier een deurmat. Want bij de volgende afspraak gaat het net zo. Of krijg je situaties dat hij je vlak voor een afspraak gaat afbellen met een lulsmoes.

Niet doen hoor, andere leuke dingen gaan doen. En mocht hij dan toevallig nog bellen om wel af te spreken, dan vind je dat leuk, maar woensdag is hij de eerste. En dan zul je zien, als hij echt geïnteresseerd is, wil hij wel. Hoor je niks meer, dan weet je ook genoeg.
Wat ik me even afvraag.. Is het voor de man in kwestie duidelijk dat ze vandaag iets wilde afspreken?? Of heb je alleen gezegd dat je geen plannen hebt, maar is het niet echt tot een afspraak gekomen?

En is het voor hem onduidelijk of je nu wel of niet iets wilt afspreken en wacht hij het af (miscommunicatie).

Of is het gewoon een man en denkt ie: ik bel zaterdag nog wel een om concreet af te spreken..

Ben benieuwd hoor!

Hij zal wel niet al zo vroeg contact opnemen op zaterdagmorgen denk ik...

(niet dat het voor mij vroeg is, dat even terzijde )
Kan hij niet precies hetzelfde andersom denken, Butterfly?
Volgens mij heeft Elizey een bepaalde theorie, die zegt dat als je je in het begin afhankelijk opstelt (lees: mannen opbelt, wat ik zelf juist zie als het tegenovergestelde, namelijk daadkrachtig), dat je dan een blauwdruk legt voor je toekomstige relatie.

Deze blauwdruk betekent vervolgens: je bent een hondje of deurmat, de romantiek verdwijnt al spoedig en de man in kwestie laat zijn vrouw sloven in huis terwijl hij met zijn voeten op tafel zijn pilsje drinkt. (even gechargeerd...)

Dit denk ik slechts uit de postings te halen, hoor. Elizey klopt het ongeveer wat ik hier schrijf? En zo ja, waar heb je deze theorie vandaan of heb je dit zelf bedacht/ondervonden?

Hoe dan ook vind ik het wel een leuke discussie zo.
Het is allemaal heel kort omschreven en misschien een beetje zwart wit, maar...

Wat mij is opgevallen is dat verschil tussen initiatief nemen en blij op een initiatief reageren grote consequenties op passie in een lang termijn relatie heeft.

Als zij te veel initiatief neemt, verdwijnt de passie met de tijd bijna helemaal.

Als zij heel blij reageert op zijn initiatief - passie voor een groot deel blijft.

Het is in ieder geval mij observatie en misschien hebben jullie totaal andere ervaringen.
Maar... in een relatie moet je toch vooral jezelf kunnen zijn?

Ik heb hier werkelijk nog nooit bij stilgestaan. Desalniettemin, aan passie gelukkig geen gebrek.

Het is - zoals je zelf al zegt - denk ik nogal zwart-wit gesteld.
quote:Broedkippetje schreef op 03 juli 2010 @ 09:37:

Kan hij niet precies hetzelfde andersom denken, Butterfly?

Lijkt me dat als een man je écht leuk vindt en jij zegt nog niets te hebben gepland op zaterdag, dat hij dan zegt: mooi, zullen we dan wat afspreken?

Nee, meestal duidt dit op dat de man in kwestie nog niet weet met welke van de 3 dames hij zin heeft om te daten. Of misschien wel helemaal geen zin en gewoon liever met zijn vrienden op stap gaat.
quote:Elizey schreef op 03 juli 2010 @ 09:43:

Het is allemaal heel kort omschreven en misschien een beetje zwart wit, maar...

Wat mij is opgevallen is dat verschil tussen initiatief nemen en blij op een initiatief reageren grote consequenties op passie in een lang termijn relatie heeft.

Als zij te veel initiatief neemt, verdwijnt de passie met de tijd bijna helemaal.

Als zij heel blij reageert op zijn initiatief - passie voor een groot deel blijft.

Het is in ieder geval mij observatie en misschien hebben jullie totaal andere ervaringen.Ik heb inderdaad totaal andere ervaringen en observaties.
In mijn omgeving zie ik de passie op langer termijn verdwijnen als de man niet in het begin op een wit glanzend paard de deerne redt uit een penibele situatie. Het is slechts een observatie, want ik zie zelden mannen op witte paarden jonge deernes redden, maar wel vaak passie verdwijnen binnen relaties op de lange termijn.

Butterfly, het kan toch ook gewoon zijn dat de man verlegen is? En als TO belt, dan weet ze meteen wat voor'n vlees ze in de kuip heeft.
quote:butterfly69 schreef op 03 juli 2010 @ 09:46:

[...]

Lijkt me dat als een man je écht leuk vindt en jij zegt nog niets te hebben gepland op zaterdag, dat hij dan zegt: mooi, zullen we dan wat afspreken?

En misschien denkt hij wel weer: 'als die vrouw mij écht leuk vind en ik vraag of ze iets doet op zaterdag, dan had ze wel gezegd: 'ik zou wel wat met jou willen doen, wat spreken we af?' ipv 'ik heb nog niets gepland'.

quote:Nee, meestal duidt dit op dat de man in kwestie nog niet weet met welke van de 3 dames hij zin heeft om te daten. Of misschien wel helemaal geen zin en gewoon liever met zijn vrienden op stap gaat.

Goh, wat een wijsheid.

Kan natuurlijk.

En als ze hem belt, dan weet ze dat meteen.

Lijkt mij de simpelste en duidelijkste oplossing.
quote:Elizey schreef op 03 juli 2010 @ 09:29:

[...]

Weet ik, maar net zoals ik heeft de andere ook recht om de vraag niet te beantwoorden.Je hebt het volste recht om mijn vraag niet te beantwoorden. Bij mij blijft wel het beeld hangen van de beste stuurman die aan wal staat en een nogal mistig beeld heeft van wat zich nou echt afspeelt op die "woeste" zee.
quote:pooky schreef op 03 juli 2010 @ 09:54:

In mijn omgeving zie ik de passie op langer termijn verdwijnen als de man niet in het begin op een wit glanzend paard de deerne redt uit een penibele situatie. Het is slechts een observatie, want ik zie zelden mannen op witte paarden jonge deernes redden, maar wel vaak passie verdwijnen binnen relaties op de lange termijn.

Butterfly, het kan toch ook gewoon zijn dat de man verlegen is? En als TO belt, dan weet ze meteen wat voor'n vlees ze in de kuip heeft.

Dat is ook mij observatie inderdaad dat passie met de tijd verdwijnt.

En dat zodra zij minder initiatief neemt en hem op een wit paard laat zitten (hij zelf mobiele telefoon oppakt) en haar uit een penibele situatie laat hallen (hem initiatief laten nemen in veel dingen) zelfs na 15-20 jaar huwelijk passie terug komt.
Volgens mij interpreteer je Pooky's post een beetje verkeerd...
Maar hij heeft toch al initiatief genomen?

Hij heeft zijn mobiele telefoon al gepakt, hij heeft al geprobeerd langs te komen, maar ging niet door EN hij heeft aangegeven zaterdag te kunnen. Ik begin steeds meer de frustratie van de man te begrijpen......

En als een vrouw dan NOG niet het initiatief pakt, dan is er straks niet eens sprake van 1 nacht passie, laat staan 20 jaar.
quote:Broedkippetje schreef op 03 juli 2010 @ 10:05:

Volgens mij interpreteer je Pooky's post een beetje verkeerd... Nogal
Dat is ook mij observatie inderdaad dat passie met de tijd verdwijnt.

Klopt ja. Volgens mij gebeurt dat ongeveer iedereen, altijd, na een aantal jaren. Ongeacht wie de initiatiefnemer of romanticus is, wie wie vaker belt, wie vaker schoonmaakt of witte paarden berijdt. Het is namelijk simpelweg een logisch gevolg van langdurig samenleven.

Ik zou overigens ook niet kunnen verzinnen uit welke penibele situatie mijn man mij zou kunnen halen, met z'n witte paard... Zou eerder op mijn lachspieren werken dan op mijn hormonen.

Kan me er dus niet zoveel bij voorstellen, als twee volwassen mensen in een serieuze relatie. Het is tenslotte geen sprookje of toneelstuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven