wat vinden jullie?

05-10-2012 21:50 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
wat vinden jullie van een vrouw die en man ten huwelijk vraagt,

kan dat? of hoort de man dat toch te doen..

en waar hebben jullie een verlovingsring gehaald?
Kan prima. Wij hebben samen besloten te gaan trouwen en dat vind ik zelf heel fijn. Het past bij ons en onze relatie. Maar ik zou hem ook gevraagd hebben als dat goed gevoeld had. Als je een ring wilt kun je afhankelijk van zijn en jouw smaak en julie budget alle kanten op: van de V
Het ligt eraan of hij trouwen belangrijk vindt of slechts iets op papier. Als hij weet dat jij er belang aan hecht en jullie willen samen verder vind ik wel dat het van zijn kant moet komen. Als het te lang duurt zou ik hem dumpen. Wanneer je lang gelukkig bent samen is trouwen toch vanzelfspreken of ben ik zo ouderwets? Ik zou hem niet vragen, maar als je gevoel wat anders zegt moet je dat zeker doen!
quote:mamavando schreef op 05 oktober 2012 @ 21:56:

ik heb het gevoel dat hij wacht tot we meteen officieel bij de gemeente kunnen verloven..

Wat bedoel je hiermee? In ondertrouw gaan misschien? Daarvoor hoef je ook niet op één adres ingeschreven te staan hoor.

En in ondertrouw gaan en verloven zijn verschillende dingen.
quote:Chartreuse schreef op 05 oktober 2012 @ 22:37:

[...]

Wat bedoel je hiermee? In ondertrouw gaan misschien? Daarvoor hoef je ook niet op één adres ingeschreven te staan hoor.

En in ondertrouw gaan en verloven zijn verschillende dingen.ja officieel verloven ,, en nee maar wel ergens ingeschreven staan en dat staat hij niet, wonen samen maar woningbouw doe moeilijk over inschrijven
Maar dan kun je geloof ik ook niet in ondertrouw.
quote:Ruza schreef op 05 oktober 2012 @ 22:45:

Maar dan kun je geloof ik ook niet in ondertrouw.klopt, maar kunnen wel voor ons zelf al verloofd zijn,
Oude vriendin van mj heeft het ook gedaan bij haar vriend.

Het is misschien niet standaard, maar dat maakt het ook juist leuk aan de andere kant.

Gewoon doen als je dat wilt, niks mis mee.
quote:mamavando schreef op 05 oktober 2012 @ 22:44:

[...]

ja officieel verloven ,, en nee maar wel ergens ingeschreven staan en dat staat hij niet, wonen samen maar woningbouw doe moeilijk over inschrijvenMaar een verloving meldt je toch niet aan bij de gemeente? Dan begrijp ik niet wat je bedoelt met officieel verloven.
quote:Chartreuse schreef op 05 oktober 2012 @ 22:59:

[...]

Maar een verloving meldt je toch niet aan bij de gemeente? Dan begrijp ik niet wat je bedoelt met officieel verloven.

Ondertrouw wordt ook wel gezien als officieel verloven. Maar dat kan TO ook niet met haar vriend.

TO: hij wil met je trouwen, jullie hebben al een gezamelijk leven + gezin en trouwen zit er nu gewoon niet in (hoe lang speelt dit in hemelsnaam al? Hoe doe je dingen als je nergens ingeschreven staat of heeft hij wel een briefadres bij de gemeente? beetje vaag allemaal hoor) wat zoek je nog meer? Dat jullie jezelf verloofd kunnen noemen?

Kom op. jullie zijn een gezin samen.
quote:Chartreuse schreef op 05 oktober 2012 @ 22:59:

[...]

Maar een verloving meldt je toch niet aan bij de gemeente? Dan begrijp ik niet wat je bedoelt met officieel verloven.officieel in de zin van ondertrouw, wij willen geen groot feest of iets, gewoon gemeentehuis om te tekenen en dan uit eten met onze familie en beste vrienden, maar de dag dat je in ondertrouw bent gegaan word bij veel mensen als verlovingsdag gezien
quote:Ruza schreef op 05 oktober 2012 @ 23:02:

[...]

Ondertrouw wordt ook wel gezien als officieel verloven. Maar dat kan TO ook niet met haar vriend.

TO: hij wil met je trouwen, jullie hebben al een gezamelijk leven + gezin en trouwen zit er nu gewoon niet in (hoe lang speelt dit in hemelsnaam al? Hoe doe je dingen als je nergens ingeschreven staat of heeft hij wel een briefadres bij de gemeente? beetje vaag allemaal hoor) wat zoek je nog meer? Dat jullie jezelf verloofd kunnen noemen?

Kom op. jullie zijn een gezin samen.

hij stond bij vrienden ingeschreven, maar door een ruzie hebben zij hem toen uitgeschreven. en omdat hij hier woont en de gemeente da weet mag hij niet weer daar ingeschreven worden, en naja volgende maand gaan ze bij woningbouw een onder zoek beginnen of ze hem wel of niet toegaan laten om hier in te schrijven anders kan het in juni pas, ivm de woning verkregen op urgentie voor moeder en kind, omdat we niet officieel samenwoonden wouden ze geen urgentie geven voor het hele gezin, en naja na omstandigheden mocht hij er wel bij in wonen, maar zich niet inschrijven, ja heel vreemd ik weet het. maar ze doen hier graag moeilijk..

en ja we zijn een gezin, en ik weet dat hij het wil, maar op 1 of andere manier is het voor mijn gevoel heel belangrijk om te verloven, ik weet niet wat het is ik wil het heel graag, gewoon officieel een gezin zijn, ik weet dat we het zijn, dat hij onze dochter erkent heeft, we samen wonen, van elkaar houden.. maar ik weet niet ik vind het belangrijk deze volgende stap
quote:mamavando schreef op 05 oktober 2012 @ 23:13:

[...]

officieel in de zin van ondertrouw, wij willen geen groot feest of iets, gewoon gemeentehuis om te tekenen en dan uit eten met onze familie en beste vrienden, maar de dag dat je in ondertrouw bent gegaan word bij veel mensen als verlovingsdag gezien

Ah dan begreep ik je verkeerd.

Wij hebben iedere reden voor 'n feestje die we konden vinden, aangegrepen Feestje dat we gingen samenwonen, feestje voor de verloving, feestje voor de ondertrouw en toen natuurlijk de trouwdag zelf nog.

Ik weet niet beter dan dat ondertrouw 'n administratieve formaliteit is, in onze omgeving zijn wij de enigen die daar 'n feestje om hadden. Verloven wordt ook nog maar weinig gedaan, en ik hoor nu voor het eerst dat mensen ondertrouw als officieel verloven zien.
Ik vind het onzin dat alleen mannen ten huwelijk mogen vragen. Waarom mogen vrouwen dat niet?

En een verlovingsring mag, is leuk. Maar het hoeft niet. Ik heb een mooie trouwring.
een beetje raar. Om de een of andere reden heeft hij dus nooit over trouwen gesproken, ook niet in de zin van: als we gaan trouwen waar gaan we dan wonen of gaan we dit jaar trouwen of volgend jaar en geven we een feest of houden we het klein.
it's a big club and you ain't in it
quote:rionyriony schreef op 05 oktober 2012 @ 23:37:

een beetje raar. Om de een of andere reden heeft hij dus nooit over trouwen gesproken, ook niet in de zin van: als we gaan trouwen waar gaan we dan wonen of gaan we dit jaar trouwen of volgend jaar en geven we een feest of houden we het klein.

we woonde al vanaf dag 1 samen, door omstandigheden,

waren binnen 8 maanden zwanger, en we hebben het heel vaak over trouwen, en ook hoe we het willen, gewoon simpel tekenen en gezellig met onze beste vrienden en familie uit eten, het gaat er om dat onze liefde dan gewoon vast staat en we officieel een gezin zijn, we 100% voor elkaar gekozen hebben en dat gewoon vast leggen.. en hij wil heel graag trouwen alleen we kunnen nu niet trouwen..
als je dat van elkaar weet dan hoef je hem toch niet meer te vragen want dan gaat het alleen nog maar over het tijdstip?
quote:rionyriony schreef op 05 oktober 2012 @ 23:54:

als je dat van elkaar weet dan hoef je hem toch niet meer te vragen want dan gaat het alleen nog maar over het tijdstip?verloven is ook iets moois om je liefde te uiten, en het officieel maken voelt voor mij erg belangrijk, daarnaast zouden we als het kon dan ook gewoon meteen in ondertrouw gaan als verloving zeg maar, dus soort van officiële verloving, alleen dat kan dus niet maar ik wil wel graag nu al die eerste volgende stap zetten in onze relatie..
als het huwelijk voor jou zo belangrijk is dan zou ik het toch helemaal aan hem overlaten om een tijdstip te bepalen; ik denk dat je moet vermijden dat hij zich gepusht zou kunnen voelen. je kan natuurlijk wel laten doorschemeren dat je het heel fijn zou vinden als jullie volgend jaar getrouwd zijn. Als hij daar dan niet op in gaat zou ik het verder zo laten.
quote:rionyriony schreef op 06 oktober 2012 @ 00:17:

als het huwelijk voor jou zo belangrijk is dan zou ik het toch helemaal aan hem overlaten om een tijdstip te bepalen; ik denk dat je moet vermijden dat hij zich gepusht zou kunnen voelen. je kan natuurlijk wel laten doorschemeren dat je het heel fijn zou vinden als jullie volgend jaar getrouwd zijn. Als hij daar dan niet op in gaat zou ik het verder zo laten.hij voelt zich niet gepusht da is het probleem niet, beide willen we het heel erg graag alleen het kan nu niet.. willen heeft hier nu niks mee te maken, hij mag zich niet inschrijven en zonder inschrijf adress kan je niet in ondertrouw dus niet trouwen
Als jullie beiden weten van elkaar dat jullie willen trouwen, wat is daar zo anders aan dan je verloven? Het kán nu nog niet, dat hele trouwen dus waarom zou je je haasten? Het is maar een papiertje?
quote:rozenstruikje schreef op 05 oktober 2012 @ 21:52:

Bij een vrouw heb ik vaak een gevoel dat ze een man in de huwelijksval wil lokken. Dat hoeft natuurlijk niet te kloppen.

Wat is dat voor een val?
Daar is die man toch zelf bij? Als een man niet wil, wordt er niet getrouwd. Dat is tenminste mijn ervaring.

En op een gegeven moment accepteer je dat het er niet inzit en wordt het minder belangrijk.

En wat als de man graag wil trouwen, en de vrouw niet persé hoeft? Kan een persoon echt een ander in zo'n verbinding pushen?
quote:sunflower001 schreef op 05 oktober 2012 @ 22:34:

Als het te lang duurt zou ik hem dumpen. Wanneer je lang gelukkig bent samen is trouwen toch vanzelfspreken of ben ik zo ouderwets? Ik zou hem niet vragen, maar als je gevoel wat anders zegt moet je dat zeker doen!

Dumpen? Serieus? Omdat je niet ten huwelijk gevraagd wordt?

Als ik dat hoor over dat werken en thuisblijven klinkt hij inderdaad wel een beetje van de ouderwetse opvattingen. En je wil natuurlijk geen nee horen.

Misschien kan je vanavond naar aanleiding van de trouwaflevering van mijn vieze vette vervelende verloofde zeggen; goh ik hoorde dat laatst dat een kennis haar man had gevraagd, iedereen reageerde daar weer anders op, wat vind jij nou daar van.

Wanneer hij het niets vindt, dat jij hem vraagt, zou je het natuurlijk wel wat vaker over touwen kunnen hebben en daarbij een beetje op zijn trotse mannengevoel in kunnen spelen, waardoor hij jou natuurlijk binnen iet la te lange tijd zal gaan vragen
hebben het er al heel vaak over gehad..

en nu heb ik hem toch maar gevraagd ook omdat ik een idee in men hoofd had wat ik wel heel leuk vond..

en ach ja hij zij JA.. :D heel blij en hij ook trouwens ..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven