Wat wil hij nou?..

16-02-2020 21:02 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

4 maanden geleden verbrak mijn ex-vriend onze relatie. Hij had niet het idee dat wij 'the one' voor elkaar waren, mede doordat wij allebei andere wensen voor de toekomst hadden en het ons niet leek te lukken om die bij elkaar te brengen. Dit leverde vaak discussies en ruzies op, ondanks dat deze discussies en ruzies wel altijd gingen over het samen oud willen worden. Midden in een gesprek over de volgende stap in onze relatie heeft hij toen geroepen 'weetje, anders moeten we hier maar mee stoppen!'. Hij heeft mij toen thuis gebracht en dat was dat. In de eerste twee weken hierna heb ik toen geprobeerd om soms nog eens te vragen hoe het met hem ging, maar hij wilde afstand en rust en gaf aan dat het anders niet goed met hem ging. Hierop volgde twee maanden van geen contact. Na twee maanden zagen wij elkaar bij een feestje, omdat we een vriendengroep delen. Dit was voor ons allebei heel moeilijk en ik had niet verwacht dat het nog zoveel met me zou doen. Ik ben altijd eerlijk geweest over dat het verbreken van de relatie echt niet mijn keuze was en ik dit niet wilde, maar ik probeerde zijn keuze wel te respecteren en door te gaan met mijn leven.

Hij appte mij na dit feeste wat dingen, waarop ik vroeg wat hij hiermee wilde bereiken? Vervolgens benoemde hij dat hij twijfelde of hij spijt had, maar uiteindelijk besloot hij achter zijn keuze te blijven staan en gaf aan dat het beter was als wij niet samen waren. Dit brak mijn hart, maar besloten om mijn schouders er weer onder te zetten en door te gaan. Ondertussen wat gedate en van het leven geproefd, maar eindstand mis ik hem nog extreem na 4 maanden en is er totaal geen ruimte voor andere dingen.

3 weken geleden zag ik hem weer met een feestje en 1.5 week geleden appte hij me weer. Er waren wat dingen veranderd in mijn leven wat hij te horen had gekregen en hij vroeg uit interesse hoe het ging. Opnieuw volgde lange berichten over hoe hij probeert door te gaan met zijn leven, dat hij op papier had gezet hoe wij beide onze toekomsten zien en hoe onze toekomst er samen uit zou zien, dat dat botst, maar dat hij me maar niet los lijkt te kunnen laten en nog steeds de wens/het idee heeft dat hij oud wordt met mij.

Zoals jullie kunnen gokken ben ik een grote emotionele bende en weet ik niet meer wat ik moet. Ik had mezelf er heilig van overtuigd dat ik over hem heen aan het komen was, dat het beter is zo, maar na 4 hele maanden moet ik toch concluderen dat ik geen steek verder kom en zijn gevoel eigenlijk deel. Het werkte niet, maar ik kan me niet voorstellen dat ik oud word met een ander.

Heeft iemand in een vergelijkbare situatie gezeten en tips voor mij wat ik nu kan doen? Het gesprek aangaan? Hem negeren, toch proberen door te gaan met het leven? Liefde is een bende en mijn hoofd kan wel wat orde gebruiken. Bedankt alvast allemaal <3
Alle reacties Link kopieren
Hij vindt het heerlijk, dat je naar hem smacht
Zijn ego groeit, zijn plasser ook

Leen je er niet meer voor, blokkeer hem
Alle reacties Link kopieren
je kunt beter niet meer naar zijn gezeur luisteren.
wij slapen nooit.
Wat is concreet het verschil in toekomstwensen?

Als dat niet overkomelijk is zou ik eens ophouden met naar die feestjes gaan waar hij heen gaat.
Ik ben ook benieuwd om welk verschil in wensen voor de toekomst het gaat.
Als het gaat over iets fundamenteels als wel/geen kinderen, dan zou ik definitief afstand nemen. Blokkeren en ook een tijdje feestjes waar je hem kan tegenkomen mijden.
Alle reacties Link kopieren
Als hij niet serieus voor je wil gaan, brengt hij je alleen maar in de war met zijn uitspraken. Dat is best gemeen want jij krijgt weer hoop daardoor.
Dus het beste is nu te vragen of hij met je verder wil in een echte relatie en zo niet, het contact te verbreken en hem vragen je niet meer te appen. Je bent geen pingpong bal en het slijt uiteindelijk echt wel.
4 maanden is nog niks, je kan je nu geen leven zonder hem voorstellen maar als je echt het contact verbreekt denk je steeds minder aan hem en kom je uiteindelijk iemand anders tegen waar je misschien nog wel gelukkiger mee wordt.
Alle reacties Link kopieren
Ons verschil in toekomstplannen is dat hij nu in een klein dorp woont, ik in de stad. Dit zit 'maar' 30 minuten met de auto van elkaar vandaan. Ik heb altijd in een klein dorp gewoond en was hier erg ongelukkig, hij wil het liefst zo goedkoop mogelijk wonen en dus daar blijven. We woonden nog niet samen, maar hadden het hier wel over en bespraken deze struggle dus ook op de lange termijn. Hier kwam altijd frictie over.

Ik ben niet van plan om die feestjes te skippen, want het zijn net zo zeer mijn vrienden. En ik ga mijn vrienden niet aan de kant zetten omdat hij er heen gaat.
Hij gebruikt je.

Hij wil eigenlijk niet 100% voor je gaan, maar vind het wel heel erg leuk om je in de war te maken en je een beetje hoop te geven.

Vergeet hem en ga verder.

Iemand die zo manipuleert is niet iemand waar je de rest van je leven bij wil blijven.
Jullie hebben niet samengewoond dus dat "samen oud worden" is sowieso relatief.
Het werkte niet, laat hem gaan. Ga niet op zijn mooie praatjes in en vergeet hem.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf eens in een situatie gezeten waarbij het niet mijn keus was dat wij uit elkaar gingen. Na een aantal maanden begon ik er net een beetje overheen te komen, zocht hij ineens contact met mij.
Hij twijfelde heel erg of hij wel de goede keuze had gemaakt en gaf aan mij enorm te missen. Na een aantal jaar wat afgesproken te hebben zijn we uiteindelijk toch weer samen gekomen.

Ik kan je alleen maar aanraden om niet dezelfde fout te maken. Dit keer gingen we na 2 maanden alweer uit elkaar en dan begin je weer van voor af aan.

Jullie zijn nu niet voor niks uit elkaar. Je geeft zelf al aan dat het niet werkte, dus dat zal nu niet anders zijn.

Blokkeer hem en probeer hem zoveel mogelijk te vermijden. Je komt er vanzelf wel overheen en dan zie je waarschijnlijk ook in dat deze relatie nooit een geslaagde toekomst zou hebben.
Felidaes schreef:
16-02-2020 21:22
Hij gebruikt je.

Hij wil eigenlijk niet 100% voor je gaan, maar vind het wel heel erg leuk om je in de war te maken en je een beetje hoop te geven.

Vergeet hem en ga verder.

Iemand die zo manipuleert is niet iemand waar je de rest van je leven bij wil blijven.
hij kan ook gewoon spijt hebben en dan zouden hij en to nog lang en gelukkig kunnen leven, altesaam
lilalinda schreef:
16-02-2020 21:05
Hij vindt het heerlijk, dat je naar hem smacht
Zijn ego groeit, zijn plasser ook

Leen je er niet meer voor, blokkeer hem
Dit ja!
Alle reacties Link kopieren
Dat je er na vier maanden nog zo'n last van hebt komt omdat je nog geen definitieve keuze hebt gemaakt. Besluit voor jezelf of je er toch nog voor wil gaan of niet. Wat jij dus wil, los van wat hij wil. Wil je toch door? Zeg het hem en als hij dat niet wil is het ook duidelijk. Dan moet je verder. Wil je niet met hem door? Zeg het hem. Het is dan klaar. En zorg dat dan in je hoofd ook echt klaar is. Knopen doorhakken, anders blijf je er in hangen.

Sterkte met de gevoelens. Het is lastig en pijnlijk.
Jeetje dertig minuten rijden, tis me nogal een tragedie van Shakespeariaanse proporties. Gewoon lekker naar die enorm belangrijke feestjes blijven gaan en als hij huilie huilie gaat doen dan ga je met je dinnetjes dansen op Destiny's Child.
S-Meds schreef:
16-02-2020 21:29
hij kan ook gewoon spijt hebben en dan zouden hij en to nog lang en gelukkig kunnen leven, altesaam
Ja maar dan moet hij ook gewoon een paar ballen kweken en ervoor gaan. En zij net zo goed, niet dat laffe ja maar nee maar moeilijk.
S-Meds schreef:
16-02-2020 21:29
hij kan ook gewoon spijt hebben en dan zouden hij en to nog lang en gelukkig kunnen leven, altesaam
Zou kunnen, maar dan is het handiger wat duidelijker te zijn. Het zijn exen, dus dat getrut van indirectheid is niet nodig toch?
Murrmurr schreef:
16-02-2020 21:34
Ja maar dan moet hij ook gewoon een paar ballen kweken en ervoor gaan. En zij net zo goed, niet dat laffe ja maar nee maar moeilijk.
Dit dus.
Alle reacties Link kopieren
Aardvarkentje schreef:
16-02-2020 21:30
Dat je er na vier maanden nog zo'n last van hebt komt omdat je nog geen definitieve keuze hebt gemaakt. Besluit voor jezelf of je er toch nog voor wil gaan of niet. Wat jij dus wil, los van wat hij wil. Wil je toch door? Zeg het hem en als hij dat niet wil is het ook duidelijk. Dan moet je verder. Wil je niet met hem door? Zeg het hem. Het is dan klaar. En zorg dat dan in je hoofd ook echt klaar is. Knopen doorhakken, anders blijf je er in hangen.

Sterkte met de gevoelens. Het is lastig en pijnlijk.
Dit vind ik mooi gezegd. Neem actie op jouw eigen keuze. Hij heeft je die niet uit handen genomen, ook jij kunt kiezen of je hem wel of niet wilt.
Je hoort niets van hem, totdat je hem toevallig tegenkomt. Zodra hij je gezien heeft gaat hij je berichten sturen, zodat jij zijn ego kunt vleien.
Wat een naar persoon maakt dat hem.

Niet meer op ingaan. Hij wil niets behalve wat aandacht.
Alle reacties Link kopieren
Hoe moeilijk ook, ik denk dat je echt moet proberen hem los te laten. Hij twijfelt zoveel nu, maar bedenk wel dat hij het met een reden heeft uitgemaakt. Wat als jullie het alsnog weer proberen, samen iets bedenken voor de samenwonen issues, en hij na 5 jaar weer gaat twijfelen? Dan ben je nog veel verder van huis. Hij beseft nu dat hij jullie leuke momenten mist, wat logisch is, maar ik denk dat als jullie het weer proberen, hetzelfde probleem zich weer voor zal gaan doen.
Ik snap dat het nog gevoelig ligt, en dat mag ook best. Gun jezelf de tijd om er beetje bij beetje bovenop te komen, of dat nou 4 maanden of 2 jaar is, alleen geef niet toe aan zijn avances.
S-Meds schreef:
16-02-2020 21:29
hij kan ook gewoon spijt hebben en dan zouden hij en to nog lang en gelukkig kunnen leven, altesaam
Dit inderdaad, kan net zo goed want wij kunnen niet in het hoofd van die gast kijken en aan speculeren heeft TO niks.
Bovendien maar dat is mijn mening, ik vind het zo flauwekul om veel met de toekomst bezig te zijn. Tuurlijk kun je plannen maken maar helemaal uitstippelen is i.m.o een beetje zonde want alles kan zomaar veranderen en je weet niet hoe dingen lopen. Het gaat er toch om dat je het nu leuk hebt met elkaar, en later, dat zie je dan wel weer.
Verder TO, houd op met je af te vragen wat hij wil, dat moet hij uitzoeken. Concentreer jij je nou maar op wat jij wil.
Het belangrijkste is: wat wil jij?
anoniem_395774 wijzigde dit bericht op 16-02-2020 22:27
2.94% gewijzigd
lilalinda schreef:
16-02-2020 21:05
Hij vindt het heerlijk, dat je naar hem smacht
Zijn ego groeit, zijn plasser ook

Leen je er niet meer voor, blokkeer hem
Dit.


En samen oud worden? Je had verkering. Meer niet.
Phoebemeaculpa schreef:
16-02-2020 22:25
Dit inderdaad, kan net zo goed want wij kunnen niet in het hoofd van die gast kijken en aan speculeren heeft TO niks.
Bovendien maar dat is mijn mening, ik vind het zo flauwekul om veel met de toekomst bezig te zijn. Tuurlijk kun je plannen maken maar helemaal uitstippelen is i.m.o een beetje zonde want alles kan zomaar veranderen en je weet niet hoe dingen lopen. Het gaat er toch om dat je het nu leuk hebt met elkaar, en later, dat zie je dan wel weer.
Verder TO, houd op met je af te vragen wat hij wil, dat moet hij uitzoeken. Concentreer jij je nou maar op wat jij wil.
Zij wil hem anders zou ze niet zo'n topic openen. Vandaar dat ze overal iets in ziet.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
16-02-2020 22:28
Dit.


En samen oud worden? Je had verkering. Meer niet.
Als je alleen op deze toon tegen me kan praten mag je ook direct afhaken. Ik had een relatie, tuurlijk werk je dan samen naar samen oud worden, ik ben geen 18 meer. Volgens mij heb ik niks gedaan waardoor je zo geïrriteerd/afkeurend hoeft te reageren?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven