Wat zal ik doen, dilemma

21-06-2008 12:15 25 berichten
Hallo!

Sinds een maand of 3 heb ik een hele leuke nieuwe vriend waar ik heel erg gek op ben. Een aantal weken geleden zag ik perongeluk dat hij op een sexsite had gekeken (ik kwam in zijn kantoor en zat aan de PC en toen zag ik het staan). Nou maakt mij dat helemaal niks uit, ik vind het verder prima als hij dat leuk vindt. Zelf was ik wel nieuwsgierig wat voor een site het was en ben thuis ook even gaan kijken. Nou blijkt dus dat hij daar een profiel heeft aangemaakt (een jaar geleden) waarin staat dat hij opzoek is naar leuke dames om vanalles en nog wat mee te doen en zijn "burgelijke staat" staat op "vrijgezel". Toch voel ik me hier niet lekker over ookal heb ik geen aanwijzingen dat hij vreemdgaat ofzo (en nee ik ben niet dom en weet dat je daar niks van hoef te merken). Nou is mijn vraag eigenlijk, zal ik hem een berichtje sturen op die site? Wel op een quasi grappige manier ofzo dat hij zijn profiel maar eens moet aanpassen ofzo. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen, of zal ik het gewoon zeggen (maar dat durf ik eigenlijk helemaal niet) of zo laten (maar dan voel ik me er niet lekker bij)??? Dilemma's all over....

Misschien weten jullie een goede oplossing? Nogmaals is het niet mijn bedoeling om er boos over te worden maar ik wil wel dat hij weet dat ik het weet...

Alvast bedankt voor het meedenken!
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt alsof je je niet direct grote zorgen maakt, of vergis ik me?

Ik vind het in ieder geval al wat dat je zegt hem zelf een berichtje te willen sturen, en niet alsof je iemand anders bent.

Stuur hem een leuk voorstel, zou ik zeggen. Bij jou mag hij er tenminste op ingaan!
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Nou, ik zou hem niet een berichtje sturen via die site. Je vindt het niet fijn dat hij die site bezoekt en jij gaat hem dat vertellen door zelf ook die site te bezoeken?!?!

Het zo laten is ook geen optie zeg je zelf, omdat je je er niet lekker bij voelt. Zou ook niet helemaal eerlijk zijn, vind ik. Er zit je iets dwars en naar mijn idee is de basis van een relatie dat je dat soort dingen met elkaar kan bespreken. Dat zou ik dus ook doen. Ik zou hem vertellen wat je voelt en er rustig over praten. Ja, erg moeilijk, maar je zou toch ook willen dat hij met moeilijke dingen naar jou toe komt?

Succes!
Hé poezewoes,

Ik maak me inderdaad geen grote zorgen, ik ken hem uiteraard nog niet zo lang maar alles in mij zegt dat hij helemaal voor mij gaat. Misschien ben ik naïef, dat kan ook natuurlijk.

Een leuk voorstel sturen lijkt me ook een goed idee! Alleen be ik een beetje bang dat hij er van schrikt dat ik ook op die site zit en dat hij dan denkt dat ik hem in de gaten houd ofzo....dat wil ik dan ook weer niet.
Hey Fullhouse,

Ik heb er absoluut geen problemen mee dat hij die site bezoekt hoor, meer dat hij zijn profiel niet heeft aangepast en er nog steeds "vrijgezel" staat en dat hij opzoek is naar andere dames. Ik vind het verder helemaal prima dat hij op zo'n site surft.

Toch maar over beginnen zeg jij, je hebt wel gelijk alleen ik weet niet hoe! Moet ik zeggen dat ik perongeluk heb gezien dat hij die site bezoekt, nieuwschierig was en zo erachter kwam dat hij daar een profiel heeft ofzo? Pfff, normaal weet ik wel wat te doen maar dit is een lastige voor mij....
maar als hij sinds een paar maanden een relatie met jou heeft, waarom logt hij nog steeds in op die sexsite?
quote:Pinkwin schreef op 21 juni 2008 @ 12:32:

Hey Fullhouse,

Toch maar over beginnen zeg jij, je hebt wel gelijk alleen ik weet niet hoe! Moet ik zeggen dat ik perongeluk heb gezien dat hij die site bezoekt, nieuwschierig was en zo erachter kwam dat hij daar een profiel heeft ofzo? Pfff, normaal weet ik wel wat te doen maar dit is een lastige voor mij....ik zou er idd gewoon over beginnen.. vertel gewoon dat je het toevallig tegen kwam, dat het je niet uit maakt maar dat je wel erg benieuwd bent naar het waarom.. heeft hij dates gehad? waren ze leuk? Gewoon, interesse een open gesprek.. en dan kun je altijd nog zeggen dat hij vergeten is zijn profiel te veranderen.. (het kan natuurlijk ook zijn dat hij zijn profiel nog niet heeft aangepast omdat hij eerst zeker van jullie relatie wil zijn en nog even wat lijntjes open wil houden..)
Als je zekerheid wil hebben of je vriendje wel zo helemaal voor jou alleen gaat zou ik een nepprofieltje aan maken, kan je gelijk zien wat ie daar uitspookt...
@ Feeks: ik vind dat hij zelf moet weten of hij een sexsite bezoekt of niet, ik heb daar echt geen problemen mee...

@ Shyte: ik denk dat ik dat maar ga doen wat jij schrijft, is misschien wel de beste oplossing! Gewoon open en eerlijk er over praten zonder verwijten.

@ Saffietje: ik heb ook al een profiel aangemaakt en kan echt niks erg vinden, geen rare berichtjes ofzo. Ook verder geen aanwijzingen dat hij eventueel vreemd zou gaan.

Je kan op zie site zien wie jouw profiel bekijkt, daar kwam ik later pas achter. Zelf heb ik echt váák op zijn profiel gekeken, ik zag dat hij ook 1 keer op de mijne had gekeken, dacht vast wie kijkt er zoveel, hahaha.
he medepinguin

Ik zou het gewoon eerlijk aan hem vragen. Je komt over alsof jullie een normale leuke relatie hebben waar niet op iedere moment een gigantische ruzie zou kunnen ontstaan. Waarom zou je dan allemaal listige plannetjes gaan bedenken als je het ook gewoon kan vragen.
Kijk, jij hebt er geen probleem mee, wat okay is, geef je gelijk.....

maar ik denk dat ik wel zou gaan spelen met hem, hem uitdagen,

maar ook hints zou laten vallen waardoor hij doorheeft dat jij het bent..

Als hij dit sportief opneemt, naardat hij erachter is dat jij het bent, weet jij ook dat hij echt ok is. Beter nu na 3 maanden zoiets uitprobeeren dan na 3 jaar erachter komen dat hij vals speelt.
quote:Pinkwin schreef op 21 juni 2008 @ 13:00:

ik heb ook al een profiel aangemaakt.

Je kan op zie site zien wie jouw profiel bekijkt, daar kwam ik later pas achter. Zelf heb ik echt váák op zijn profiel gekeken, ik zag dat hij ook 1 keer op de mijne had gekeken, dacht vast wie kijkt er zoveel, hahaha.

Hij weet dan toch al dat je erop staat en hem hebt gezien of sta je er met een fake-foto?

Ja het zou mijn ding niet zijn als ik een relatie heb maar hoe ik het lees vinden jullie het beide prima dus ja, dan is er toch geen probleem?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
@ Mylenevalerie (mooie namen trouwens): ik heb er geen foto opgezet, leek me geen goed idee eigenlijk maar misschien weet hij wel dat ik het ben door mijn screenname (is naam van mijn kat).

@ Libby28: ik heb hem zojuist een berichtje gestuurd met: Vrijgezel? ". Misschien dat het kwartje nou valt...

@ Pinguin83: je hebt helemaal gelijk maar soms is iets daadwerkelijk doen best wel moeilijk. Als iemand anders deze vraag aan mij had gesteld had ik er net zo over gedacht!
Hihihi, laat jij effe weten wat zijn reactie is? Lijkt mij eigenlijk leuk, dit spel..........
Ja, is goed Libby28! Ik wacht ook met spanning af....

Net was hij even online maar nu niet meer jammer genoeg!
Ik zie net dat het berichtje nog niet gelezen is. Echt, op die site kan je niks "stiekem" doen ofzo want je kunt alles zien wat iemand doet en bekijkt, hahaha.
Voor diegene die de ontknoping willen weten:

Ik stuur een berichtje: "Vrijgezel?"

Hij: "Jij? MSN?"

Ik: "Ik niet, ik heb wel een vriendje die denkt dat hij vrijgezel is"

Hij: "Da's apart, en jij zit lekker hier?"

Ik: "Da's zeker apart. Ik wil wel met je msnnen hoor, alleen jij niet met mij"

Hij: ..........@hotmail.com

Toen msnde ik "Sukkel"

Hij: "Want?"

Ik: "Je stuurde me net je emailadres maar dat had ik al"

Hij: "Oh"

Toen wat heen en weer gemsnt, ik msn zelf ook weleens met andere mannen en hij met andere vrouwen en dat vinden we allebei prima. Hij beloofde zijn profiel te deleten en zei dat hij er vroeger wel vaak opzat maar nu niet meer (klopt ook, heb ik gecheckt). Alles uitgesproken en hij komt zo naar huis...

Ik ben blij dat ik het zo gedaan heb en dat ik nu weet dat ik me geen zorgen hoef te maken.

Iedereen bedankt voor het meedenken en de tips!!!

x Pinkwin
En wat was er gebeurd als jij had gezegd dat je vrijgezel was geweest?
Ja inderdaad. Ik vind dat ie hier wel heel makkelijk onderuit komt. Als het dan toch via listige plannetjes moet dan had ik het wat verder doorgespeelt.
Ik snap er niks van.

Hij beantwoord een vraag (vrijgezel?) met een wedervraag (jij? MSN?) met andere woorden; 'dat zou best eens kunnen, laten we op MSN verder praten' en dat stelt jou gerust?

Goh....ik zou pas echt blij zijn geweest als hij had geantwoord dat hij inmiddels voorzien was.

Niet dat hij niet met andere vrouwen mag praten, moet hij zelf weten maar hij liet het al dan niet vrijgezel zijn mooi in het midden. Hij zei niet nee in ieder geval.
inderdaad, en hij zat er nu niet vaak meer op? apart dat hij dan wel een paar keer per dag kijkt. En als het nu een sexsite was, ok, maar dit is een site waar je een profiel op moet hebben en daar had hij in staan dat hij op zoek is naar leuke vrouwen. En hij gaat ook nog eens in op je mailtje. maar ja, als jij vind dat t allemaal goed is, is het goed.
Is toch egaal hoe zij het nu gespeeld hebben, feit is dat hij weet dat zij wist, dat hij.......lalalala, de rest kunnen zij nu toch IRL uitzoeken.....

is toch ook niet zo dat zij al een jarenlange relatie met elkaar hebben. Zijn gedrag heeft dan mss geen schoonheidsprijs verdient, weet ie heus zelf ook wel........ maar ze kunnen er nu tenminste over praten,

en met veel mazzel over een paar jaar nog over lachen.........

Dus Pinkwin, thanks voor de ontknoping en veel plezier nog met elkaar........
Ja hoor, tuurlijk. Hij heeft de boel knap weten te redden maar mooi dat hij inging op een nieuwe zogenaamde dame via die site. Meteen op MSN, huppekee, net zo makkelijk. Lachen!
quote:eleonora schreef op 21 juni 2008 @ 21:38:

Ja hoor, tuurlijk. Hij heeft de boel knap weten te redden maar mooi dat hij inging op een nieuwe zogenaamde dame via die site. Meteen op MSN, huppekee, net zo makkelijk. Lachen!Tja, klopt wel wat jij schrift,...... (as usual.....) maar TO heeft er vrede mee, zij moet toch ermee omgaan, en heeft nu heus wel door wat voor iemand het is.......dus.... laat ze toch.....
Waarheid als een koe Libby.... (f)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven