Wel of niet terecht boos?

11-06-2009 20:08 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
:-)!
ik zou niks zeggen,laat hij maar die stap nemen om het je te vragen,dan weet je gelijk of hij genoeg intresse heeft,

succes
Nee, mijn ervaring is gewoon dat mannen zo zijn. Mannen zijn gewoon niet attent en denken dus ook niet na over het feit dat je wel of niet een spannend gesprek hebt gehad.
Heel bekend verhaal. Mijn vent zegt, als ik in z'n geval boos word, "Maar als je het me zo graag wilt vertellen dan vertel je het me toch gewoon, dan hoef je toch niet te wachten tot ik ernaar vraag..." Grrr. Maar verder is hij wel lief :-)
Ben ik niet met je eens flint. Ik ken een hoop attente mannen die er wel naar vragen.

Maar veranderen doe je'm niet :(
He bah, weer zo generaliserend over mannen.

Zeg gewoo "he, ik heb iets tofs, doe 's enthousiast!" of "nou, lekker attent jij he, vind je het wel interessant of zal ik de buurman voortaan smsen met leuk nieuws?". Beetje met 'n knipoog. Teveel zeuren erom werkt niet, been there en kwam niet goed.
Ik heb een attente vent, maar ik herken het wel een beetje. Mannen hebben vaak duidelijkheid nodig. Heb je tegen hem gezegd dat je het spannden vindt? Heb je er daarnaast nog uitgebreid over gesproken. Als ik iets tussen neus en lippen drop bij mijn vent en hem verder niet duidelijk maak hoe belangrijk het voor mij is, dan vraagt die er ook niet na. Blijf praten met elkaar, ook dat je teleurgesteld bent en dan krijg je waarschijnlijk te horen waarom hij niet heeft gebeld oid.

Wat ga je studeren als ik vragen mag?
:-)
Niet terecht. Als je het er gisteren nog met hem over had dan zal ie misschien de volgende keer dat jullie elkaar zien er naar vragen. Heeft ie je gisteren wel succes/plezier gewenst? In dat geval is ie wellicht voor zijn doen al attent genoeg geweest. Attentheid om overal maar op te reageren en naar te informeren is geen vanzelfsprekendheid.
Eenvoudig: als je iets wilt, moet je het zeggen. Hij kan niet ruiken wat jij denkt. Blijkbaar denkt hij anders. Gewoon vertellen wat je voor spannende dag had, en dan lekker zoenen i.p.v. boos worden!
Zeer zeker terecht, ik zou ook flink pissig zijn als dat mij gebeurd.
Je zegt dat je wilt dat een keer geinteresseerd genoeg is om uit zichzelf een en ander te onthouden en je er dus naar te vragen.

Klinkt alsof je iemand opdracht geeft om spontaan te doen..

Je kunt niet van iemand eisen om interesse te tonen uit zichzelf. Wel kun je aangeven dat jij het heel leuk zou vinden als hij je na een gesprek even belt of smst. Veranderen kun je je vriend niet, je kunt hem vragen rekening te houden met je wensen lijkt me.
Misschien moet je het zo aanpakken?Met n knipoog hoor;-):

Als ie je gisteravond nog succes heeft gewenst, zeg je als je hem spreekt, dat je het erg fijn vond dat hij je gisteren hiervoor succes heeft gewenst, Hopelijk(niet te veel op hopen uhum) weet ie dus de volgende keer (je moet wél veel geduld hebben hoor) dat je dat fijn vind(en voelt ie het niet als een verpichting)

Als ie dat gisteravond niet heeft gedaan, dan vertel je gewoon hoe het ging, als ie dan iets positiefs zegt hierover zeg dàn dat je het fijn vindt dat hij dat zegt! zo van: "ooh dank je schat! vind ik fijn dat je dat zegt!"

Zo zal hij de volgende keer(hopelijk(niet te veel hopen uhum)) véél eerder doorhebben dat ie jou hiermee een plezier meedoet. en zo heeft ie het gevoel dat ie het uit zichzelf heeft gedaan(maar jij weet wel beter , totdat ie het uiteindelijk, ooit, wél dus uit zichzelf zal gaan doen! )

Geen ruzie om maken, dat werkt echt averechts! hij ziet dan alleen maar een zeurende vriendin....helaas

Sommige/meeste mannen moet je een beetje(of veel) africhten attent te zijn helaas!
Goh, dit zou mijn verhaal kunnen zijn. Zondag mn voet zwaar gekneusd. Naar de huisartsenpost geweest, paar rollen verband erom, en ik mag de hele week niet meer lopen.

Maandagmorgen vertrekt vriend naar werk, en vraagt nog wel hoe het gaat. Rest van de dag niks gehoord, en dat terwijl ik me maar heel moeilijk kon redden hier in huis. Vond mezelf erg zielig!! Pas 's avonds toen vriend weer thuis kwam vroeg hij hoe het ging. Toen was ik ook wel n beetje pissig! Maar hij legt het uit als: ik weet toch wel dat het niet goed met je gaat, dan hoef ik daar toch niet voor te bellen? En hij wist heus wel dat ik me wel zou redden. (heb mn voet al vaker gekneusd)

T zal wel mannen eigen zijn dus!!
Het is terecht dat jij je een zeikerd voelt.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Eens met HPL

Wat wil je nou? Wil je een andere man die wel geinteresseerd is of wil je je ongeinteresseert overkomende vriend? Niet zo zeuren zeg, dan vraagt ie straks helemaal niets.

En verder ook eens met degene die zei; Gewoon enthousiast vertellen wat je hebt meegemaakt, de volgende keer dat je hem ziet, en daarna lekker zoenen.
Ja je bent een zeikerd. Hij is je vriend, niet je moeder. Zij heeft jou als centrum van het universum en leeft met iedere scheet mee. Hij is gewoon je vriend en wil je vast de nodige aandacht geven, maar dan kun je daar best even om vragen.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Altijd maar verwachten dat die ander precies zo reageert als jij doet en zoals jij het wilt. Nou, mooi staaltje liefde: als jij niet doet zoals ik dan hou jij niet zoveel van mij en.....

Lang geleden heb ik dit ingezien en afgeleerd. Ook vind ik het een nogal arrogante houding. Zo van: op mijn manier is het goed en jouw manier klopt niet.

Ieder mens is zoals ie is. Laat dat zo, spreek je erover uit en klaar. Ga nooit jouw verwachtingen over hoe iemand zou moeten zijn de toon laten voeren. Of je zou kunnen denken dat jij je maar aan zijn verwachtingen aan kunt passen.
joh het is een man, wat verwacht je daar nou van?
quote:wohman schreef op 11 juni 2009 @ 21:40:

Maandagmorgen vertrekt vriend naar werk, en vraagt nog wel hoe het gaat. Rest van de dag niks gehoord, en dat terwijl ik me maar heel moeilijk kon redden hier in huis. Vond mezelf erg zielig!! Pas 's avonds toen vriend weer thuis kwam vroeg hij hoe het ging. Toen was ik ook wel n beetje pissig! Maar hij legt het uit als: ik weet toch wel dat het niet goed met je gaat, dan hoef ik daar toch niet voor te bellen? En hij wist heus wel dat ik me wel zou redden. (heb mn voet al vaker gekneusd)

Dan vind ik jou bij deze ook 'n zeikerd! Hij vraagt notabene zowel 's ochtends als 's avonds hoe het gaat. Zou het zelf ook compleet onzin vinden als iemand dan overdag nog 'n keer gaat bellen voor 'n vraag naar 't bekende antwoord. Je bent niet bepaald in levensgevaar met 'n gekneusde voet tenslotte.

quote:T zal wel mannen eigen zijn dus!!'t Is mensen eigen die niet als huilie in elkaar zitten.
Ik zou het niet leuk vinden en ik vind je dus geen zeikerd.

Als iets belangrijk voor je is, is het fijn als partner met je meeleeft.
DTEEZ!
Denk dat t niet zo zeer te maken heeft met attent zijn als wel met betrokkenheid.

Hij kan hierin niet veranderen (ja, hij kan gaan doen alsof uiteraard, maar dat moet je ook niet willen), dus het is aan jou om je af te vragen of dit onderdeel iets is waar je mee kunt leven. En dan nog; Je kunt niet verwachten dat hij dat altijd zal uiten op de manier zoals jij dat wilt...

Persoonlijk vind ik het wel erg belangrijk dat mijn vriend betrokken is bij wat ik doe! In tegenstelling tot een boel mensen hierboven blijkbaar...
Nieuwsgierig meisje, daar zeg je het al. Belangrijk dat hij betrokken IS, niet dat hij alsof betrokken DOET toch!

En als het er niet in zit, dan zit het er niet in. Daar moet je niet om zeiken, daar moet je conclusies uittrekken. Is het voldoende, dan gewoon lekker doorgaan. Is de betrokkenheid te klein/weinig, dan moet je daar op reageren. Maar erover zeuren heeft nog nooit iemand geholpen.

Daarbij, de vraag is of ze terecht boos is of niet. Dat vind ik van niet. Hoe kun je nu terecht boos zijn om hoe een ander in elkaar steekt? Dan accepteer je een gedeelte van een ander niet, en als je dan toch doorgaat met die ander en daar boos op blijft/wordt, heb je niemand om boos op te zijn dan jezelf. Lijkt mij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven