wordt GEK van mezelf! (hebben jullie dit ook weleens?)

02-11-2009 15:02 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds geruime tijd heb ik een fijne relatie. We hebben het heel fijn samen en zou er ook niet aan moeten denken mijn leven te delen met een ander.

Toch heb ik soms van die momenten dat toch die twijfel erin schiet. Enige tijd geleden hebben we een moeilijke periode gehad. (vriend had persoonlijke problemen) Door zijn problemen is hij soms wat prikkelbaar, iets wat hij voorheen nooit had. Voorheen konden we alles tegen elkaar zeggen, nu moet ik vaak op mn woorden letten. Als ik dit aangeef dan stel ik me aan, of is het niet zo.

Ik weet dat hij ontzettend lief is en dat deze voorvalletjes voornamelijk momentopnames zijn. Ik denk dat het ook nog een beetje de naweeen zijn van zijn problemen. Om even kort te zijn: ik kon voorheen compleet mezelf zijn en nu zijn er vaker momenten dat dit niet kan. Ik snap dat een relatie zich ontwikkeld en dat sommige dingen nu eenmaal niet altijd hetzelfde blijven, toch klamp ik me teveel vast aan 'vroeger'.

Herkennen mensen dit? Ik wil mn vriend echt niet kwijt en ik vrees dat ik te hoge verwachtingen heb en wil hier graag wat aan doen.....
Waarin kan je jezelf niet zijn dan? Voor een goede relatie lijkt me toch wel een eerste vereiste dat je juist helemaal jezelf kunt zijn en jezelf juist niet in allerlei bochten hoeft te wringen.
je schrijft dat je minder jezelf kan zijn in de relatie dan vroeger en dat je begrijpt dat een relatie zich ontwikkeld. Dit klinkt dan toch meer als een ontwikkeling in negatieve zin? Dat lijkt me niet goed, misschien toch eens een ( serieus) gesprek over aangaan met je partner?
Hi hi,

Wat zijn hoge verwachtingen? Jezelf kunnen zijn is een redelijk iets hoor, in een relatie. Als iemand tijdelijk prikkelbaar is dan sluipt het gevaar er in dat de ander op zijn tenen gaat lopen. De weg terug kan dan moeilijk zijn.

Wees jezelf, hij heeft het daarmee te doen. Waar je wel op kunt letten is hoe je met hem communiceert. Praat normaal met em en niet op zeurende wijze als je begrijpt wat ik bedoel.
Herkenbaar, soms heb ik ook welleens momenten dat ik op mijn "tenen" loop, en niet geheel mezelf kan zijn. Nu komt het bij mij vaak voort uit onzekerheid naar mijn relatie toe. Dat vast klampen aan vroeger, daar herken ik mezelf ook welleens in. Maar relaties veranderen en jij ook. Dus eigenlijk is er geen vroeger meer, maar nu. Je vriend kan veranderd zijn door zijn persoonlijke problemen en of jij op je tenen wil blijven lopen is aan jou de vraag?
het zijn echt momentopnames. Alleen reageerd hij heftiger dan voorheen. Ik kan best weleens 'zeuren', maar ik let er juist op dat ik niet zeikerig overkom.....

Ik probeer er dan met hem over te praten, wat weinig effect heeft. Als ik emotioneel wordt dan zie ik hem schrikken en heeft ie wel door dat ie 'verkeerd bezig' is.

Ik hoef op zich niet continu op mn tenen te lopen, integendeel. Maar ik zoek ergens een manier hier mee om te gaan, aangezien ik bang ben dat dit de nieuwe situatie is, zeg maar.... Verder is onze relatie namelijk hartstikke top en hou ik ontzettend veel van hem.
Goed dat je het van jezelf ziet op tijd en aan de bel trekt.

Vrouwen hebben de neiging eindeloos te willen praten. Je kunt een man beter een oneliner geven waar hij wat mee kan. "He joh, doe es even normaal"

Verder is het belangrijk om normaal te kunnen blijven praten over van alles en nog wat. Vaak zie je dat man en vrouw een totaal andere belevingswereld gaan krijgen en alleen nog reageren op zeur en irritatie niveau.
@domnaiefmutsje: klopt helemaal... soms kan ik ook lekker doorzagen over iets, maar dat komt dan omdat ik het gevoel heb dat ik niet tot hem doordring. Hij reageerd dan gerirriteerd en ik weer terug. Vind het erg lastig dit bij mezelf aan te passen, vooral omdat ik hier voorheen nooit bij na hoefde te denken en hij ook wat 'makkelijker'was....
Het grappige is dat door het doorzagen je helemaal niet meer door gaat dringen omdat hij zich dan al voor je heeft afgesloten. Even loslaten en op later moment weer op een normale toon aankaarten doet wonderen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven