Zal ik hier iets mee doen?

19-05-2019 23:22 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik schrijf bijna nooit zelf een topic. Lees wel heel mee en heb nu toch behoefte en wat advies.
De relatie tussen mij en mijn schoonfamilie is nooit ideaal geweest. Integendeel. Jarenlang ‘slik’ ik hun, schoonmoeder, schoonvader en schoonzus, gedrag maar vanwege echtgenoot. Alleen nu weet ik het echt niet meer. Wat ik in hun ogen ooit verkeerd heb gedaan weet ik niet. En nu is wat mij betreft de spreekwoordelijk druppel hier. De situatie:

Echtgenoot komt uit het buitenland. Nu is een aantal weken terug zijn oma van vaderszijde overleden. Hij is daar heen gegaan voor de uitvaart. Tot zo ver helemaal prima. Man is inmiddels weer terug in Nederland en ondertussen krijg ik een aantal vervelende vragen van familieleden. Het schijnt nu dus zo te zijn dan schoonzus de zoveelste leugen heeft bedacht: Ik zou namelijk aan het vertellen zijn dat mijn man daar in het buitenland een affaire heeft gehad met de vrouw van een van zijn neven.... Echt, wat moet ik hier nu weer mee??? Man heeft natuurlijk weer geen lef om er iets over te zeggen. Ik ben er echt klaar mee. De zoveelste leugen. Denigrerend gedrag naar mij toe en mijn man die alleen maar kan reageren met “ zo zijn ze”. of “ ze hebben gewoon aandacht nodig” Wat zouden jullie doen?
Als het een leugen is, dan ene oor in en andere oor uit! Ik snap niet wat hieraan zo moeilijk is?
Alle reacties Link kopieren
Mijn man een flinke schop onder de hol geven! Opspreken of anders lekker terug naar paps en mams :hamer: ...

Sterkte TO!
Joe.
Laat je niet zo op de kast jagen.
Alle reacties Link kopieren
loisnvt schreef:
19-05-2019 23:25
Als het een leugen is, dan ene oor in en andere oor uit! Ik snap niet wat hieraan zo moeilijk is?
Nou lijkt me vreselijk hoor als je van vreemdgaan beschuldigd wordt.. Whats next?
Joe.
Alle reacties Link kopieren
loisnvt schreef:
19-05-2019 23:25
Als het een leugen is, dan ene oor in en andere oor uit! Ik snap niet wat hieraan zo moeilijk is?
Nou ja.. Dat ik het dus eigenlijk niet zo fijn vind dat er zo geroddeld wordt over mij. Nu kan ik daar natuurlijk niet veel aan doen. Als mensen willen praten doen ze dat. Het is denk ik meer dat ik moe word van hun gedrag. En dat man er niets over wil zeggen. Hij verwacht wel weer van mij dat ik er gewoon naartoe ga en doe alsof er niks aan de hand is. Maar ja ze hebben mij al flink duidelijk gemaakt dat ze mij niet moeten...
anoniem_122637 wijzigde dit bericht op 19-05-2019 23:45
0.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bloemenmeisje97 schreef:
19-05-2019 23:27
Mijn man een flinke schop onder de hol geven! Opspreken of anders lekker terug naar paps en mams :hamer: ...

Sterkte TO!
Nou dit dus!!! Ben ik nou gek, of is het inderdaad niet helemaal normaal om zulke dingen maar te accepteren?
Alle reacties Link kopieren
Heb jij dit gezegd? Nee
Gelooft hij dat jij dit zegt? Nee.
Is hij vreemd gegaan?

Als de laatste idd ook een ‘nee’ is dan kletsen ze maar.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
sunshinechica schreef:
19-05-2019 23:30
Hij verwacht wel weer van mij dat ik er gewoon naartoe ga en doe alsof er niks aan de hand is. Maar ja ze hebben mij al flink duidelijk gemaakt dat ze mij niet moeten...
Nou dat blijft en is toch altijd nog jouw beslissing, hij kan wel meer willen. Zorg er gewoon voor dat je af en toe contact hebt maar minimaliseer het tot het hoogst nodig.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Wat moet je met zo'n man die het niet voor je opneemt. Hebben jullie kinderen? Ik zou niet meer naar schoonfamilie gaan.
Alle reacties Link kopieren
sunshinechica schreef:
19-05-2019 23:32
Nou dit dus!!! Ben ik nou gek, of is het inderdaad niet helemaal normaal om zulke dingen maar te accepteren?
Nee je bent niet gek, gewoon lastige schoonfam. Ken het.. Als de grens tussen dingen slikken en echt gekwetst worden bereikt is, is manlief aan de beurt.
Joe.
Alle reacties Link kopieren
sunshinechica schreef:
19-05-2019 23:32
Nou dit dus!!! Ben ik nou gek, of is het inderdaad niet helemaal normaal om zulke dingen maar te accepteren?
Nee, je bent niet gek maar je bent van plan heel veel tijd en energie te gaan steken in iets wat toch wel zo is en blijft.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Bloemenmeisje97 schreef:
19-05-2019 23:35
Nee je bent niet gek, gewoon lastige schoonfam. Ken het.. Als de grens tussen dingen slikken en echt gekwetst worden bereikt is, is manlief aan de beurt.
En dan? Die gaat het wel veranderen? Dat kan toch helemaal niet? Dit type mens gaat echt niet veranderen zeker niet als het een vaststaande wijze van met elkaar omgaan is. Dat weet die man waarschijnlijk ook.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Abundance-of-Freedom schreef:
19-05-2019 23:35
Wat moet je met zo'n man die het niet voor je opneemt. Hebben jullie kinderen? Ik zou niet meer naar schoonfamilie gaan.
Ik zou het niet op de spits drijven, juist inzake kinderen, man en zijn familie. Dus de hoognodige contacten hebben om zaken acceptabel te houden en voor de rest zoeken ze het maar uit.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
19-05-2019 23:33
Heb jij dit gezegd? Nee
Gelooft hij dat jij dit zegt? Nee.
Is hij vreemd gegaan?

Als de laatste idd ook een ‘nee’ is dan kletsen ze maar.
Ik heb dit inderdaad nooit gezegd en ook nooit gedacht. Het was zelfs zo dat zijn moeder en zus zeiden dat hij niet naar de uitvaart moest gaan. Omdat zij zelf niet zoveel om die kant van de familie geven. Man wilde heel graag naar de crematie, dus heb ik hem over de streep getrokken om te gaan en zijn gevoel te volgen. Daar aangekomen bleek dat zijn familie zeer blij was met zijn komst en dat ook erg waardeerde. Na de uitvaart had hij nog een paar dagen over en heeft hij dus wat tijd kunnen doorbrengen met zijn familie. Nu steekt het mij dus omdat ik juist degene ben nu hem heeft gestimuleerd en het fijn vind dat hij zijn familie leert kennen, maar dat nu juist wordt gedacht dat ik degene ben die negatief is.... En inderdaad dan kletsen ze maar. Maar toch... dat ik zo negatief wordt afgeschilderd, mensen dit geloven én dat man er nooit iets aan doet zit mij dwars. Ik wil er zo graag boven staan, maar vind het zo jammer dat het zo allemaal moet gaan
Alle reacties Link kopieren
sunshinechica schreef:
19-05-2019 23:42
Maar toch... dat ik zo negatief wordt afgeschilderd, mensen dit geloven én dat man er nooit iets aan doet zit mij dwars. Ik wil er zo graag boven staan, maar vind het zo jammer dat het zo allemaal moet gaan
Eens het is echt vervelend en jammer dat dit zo gaat voor jou. Onnodig en bewust onaardig maar dat zegt toch alles over hen?

Die mensen weten heus wel dat deze familie zomaar akelig kletst over zomaar mensen inclusief zij zelf. Over het algemeen hebben dit soort mensen deze houding naar iedereen en dus ook naar de mensen waarvan jij nu denkt dat ze schoonzus op haar woord geloven. Dat man er niets aan doet zegt misschien dat hij weet dat het niet gaat helpen en zaken misschien alleen maar nóg erger zal gaan maken? Geen idee vraag het aan hem. Overigens: jouw man weet toch dat jij degene die bent die hem heeft gestimuleerd om wel naar zijn rouwende familie te gaan? Het gaat hier toch om jullie en jullie gezin? Of woon je bij zijn familie in? Of ernaast? Dan zou ik voorstellen om een flinks eindje bij ze vandaan te gaan wonen.
enn wijzigde dit bericht op 19-05-2019 23:51
14.65% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ook van je af laten glijden.
Je man erop aanspreken heeft denk ik geen zin - ik vermoed dat het niet past in zijn cultuur om hier al te hard tegen in te gaan.

Hoe hoorde je eigenlijk over deze roddel?
Hoe minder contact je hebt (alleen beleefdheidscontact aanhouden), hoe minder je hoort...
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Enn schreef:
19-05-2019 23:47
Eens het is echt vervelend en jammer dat dit zo gaat voor jou. Onnodig en bewust onaardig maar dat zegt toch alles over hen?

Die mensen weten heus wel dat deze familie zomaar akelig kletst over zomaar mensen inclusief zij zelf. Over het algemeen hebben dit soort mensen deze houding naar iedereen en dus ook naar de mensen waarvan jij nu denkt dat ze schoonzus op haar woord geloven. Dat man er niets aan doet zegt misschien dat hij weet dat het niet gaat helpen en zaken misschien alleen maar nóg erger zal gaan maken? Geen idee vraag het aan hem. Overigens: jouw man weet toch dat jij degene die bent die hem heeft gestimuleerd om wel naar zijn rouwende familie te gaan? Het gaat hier toch om jullie en jullie gezin? Of woon je bij zijn familie in? Of ernaast? Dan zou ik voorstellen om een flinks eindje bij ze vandaan te gaan wonen.

Dit dus!
Alle reacties Link kopieren
Ik zit er dus inderdaad over te denken om daar gewoon nooit meer heen te gaan. Maar dan reageert man met “ dan hoef ik ook niet meer naar jouw familie”. Mijn familie heeft jou altijd met respect behandeld denk ik dan, dragen jou juist op handen... Maar prima dan. Ik heb een heel lastige schoonfamilie waarbij het altijd om hunzelf draait en anderen er niet toe doen. Ik kan het toch nooit goed doen. Dus waarom nog daarheen gaan en mezelf druk maken? Voor man en kind dan inderdaad , alleen ik houd dit echt niet meer vol
Alle reacties Link kopieren
Huh? Er wordt een leugen over jou verspreid en je spreekt ze daar niet op aan? Je ontkracht het niet en je spreekt geen hartig woordje met schoonzus?
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
19-05-2019 23:47
Eens het is echt vervelend en jammer dat dit zo gaat voor jou. Onnodig en bewust onaardig maar dat zegt toch alles over hen?

Die mensen weten heus wel dat deze familie zomaar akelig kletst over zomaar mensen inclusief zij zelf. Over het algemeen hebben dit soort mensen deze houding naar iedereen en dus ook naar de mensen waarvan jij nu denkt dat ze schoonzus op haar woord geloven. Dat man er niets aan doet zegt misschien dat hij weet dat het niet gaat helpen en zaken misschien alleen maar nóg erger zal gaan maken? Geen idee vraag het aan hem. Overigens: jouw man weet toch dat jij degene die bent die hem heeft gestimuleerd om wel naar zijn rouwende familie te gaan? Het gaat hier toch om jullie en jullie gezin? Of woon je bij zijn familie in? Of ernaast? Dan zou ik voorstellen om een flinks eindje bij ze vandaan te gaan wonen.
Dank je, Enn. En ik woon gelukkig niet bij ze in. Wonen wel allemaal dicht bij elkaar in de buurt. Man weet inderdaad dat ik hem heb gestimuleerd. Dat zegt hij ook. Ik moet het inderdaad loslaten 😊
Alle reacties Link kopieren
sunshinechica schreef:
19-05-2019 23:53
Ik zit er dus inderdaad over te denken om daar gewoon nooit meer heen te gaan. Maar dan reageert man met “ dan hoef ik ook niet meer naar jouw familie”. Mijn familie heeft jou altijd met respect behandeld denk ik dan, dragen jou juist op handen... Maar prima dan. Ik heb een heel lastige schoonfamilie waarbij het altijd om hunzelf draait en anderen er niet toe doen. Ik kan het toch nooit goed doen. Dus waarom nog daarheen gaan en mezelf druk maken? Voor man en kind dan inderdaad , alleen ik houd dit echt niet meer vol
Rare man heb jij. Waarom zou hij niet meer naar jouw familie gaan? Hij kan zich dus niet in jou verplaatsen?
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
19-05-2019 23:54
Huh? Er wordt een leugen over jou verspreid en je spreekt ze daar niet op aan?
Wat is het nut als het omgedraaid wordt in: zie je nou wel zij moet ons niet, zij is degene die, zij zegt *vul leugen in*
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik heb een schoonmoeder die dreigelijke Facebookberichten naar mij stuurt waar ik geen touw aan vast kan knopen. Ze heeft narcistische trekken. Vriend heeft haar losgelaten en ik ook al erg snel. Verschil was dat ze heel denigrerend over mijn vriend sprak. En toen ze merkte dat ik daarboven stond, kwam het op mij neer. Hele nare berichten en dreigementen. Ik heb haar op alles geblokkeerd.
Ze heeft ons helemaal zwart gepraat bij de familie. Maar sommigen kijken daar ook doorheen.
Ik vind het laf van je echtgenoot dat je erheen moet gaan en alles moet gaan slikken. Ik zou hen loslaten en het contact verbreken.
Alle reacties Link kopieren
sunshinechica schreef:
19-05-2019 23:57
Dank je, Enn. En ik woon gelukkig niet bij ze in. Wonen wel allemaal dicht bij elkaar in de buurt. Man weet inderdaad dat ik hem heb gestimuleerd. Dat zegt hij ook. Ik moet het inderdaad loslaten 😊
Ja, laat je niet meeslepen in hun gedrag dat wellicht verbonden is metbeen bepaalde omgangscultuur waarin je zelf niet bent opgegroeid?
enn wijzigde dit bericht op 19-05-2019 23:59
0.95% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven