Ze is zo veranderd

16-08-2008 09:03 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een hele goede vriendin van mij is sinds ze een andere baan heeft nogal veranderd. We hadden altijd leuke diepe gesprekken, maar het lijkt wel of ze steeds oppervlakkiger wordt. Nu gaan de gesprekken eigenlijk voornamelijk over haar werk en welke BN'ers ze ontmoet. Ineens wil ze ook continu shoppen, iets waar ze vroeger niet zoveel om gaf. Verder spreekt ze steeds minder af, ik denk omdat ik minder in haar wereldje pas. Ik dacht dat het was omdat alles nog nieuw en spannend voor haar was, maar inmiddels zijn we een jaar verder en verandert ze steeds meer. Ik ben blij dat ze het zo naar haar zin heeft in haar nieuwe job, maar ik mis wel hoe ze vroeger was. Mijn vraag is nu, moet ik het maar laten begaan en afwachten of niet?
Ik zou een gesprek met haar aan gaan over hoe jij dit ervaart. Misschien heeft ze zelf niet door dat ze zo veranderd is tegen over jou.
Misschien is 't een fase, misschien voelt ze zich in haar nieuwe wereldje pas echt als 'n vis in 't water. Eventueel je bevindingen met haar delen en verder maar gewoon afwachten. Soms slaan mensen opeens 'n andere levensweg in en verwateren vriendschappen.
Wat je ook doet: bespreek dit vooral niet met haar. Een open gesprek zou immers tot duidelijkheid en betere afspraken kunnen leiden en dat zou jammer zijn.
Mensen komen in je leven, en daarna gaan ze. Sommige blijven. Maar wat ze ook doen, je leert er altijd van, en dat is (vind ik) het belangrijkste. En wat er dan ook gebeurt, wees ze gewoon dankbaar.
quote:wuiles schreef op 16 augustus 2008 @ 11:19:

Wat je ook doet: bespreek dit vooral niet met haar. Een open gesprek zou immers tot duidelijkheid en betere afspraken kunnen leiden en dat zou jammer zijn.Jeetje Wuiles wat ben jij toch altijd cynisch zeg!
Hehe ik vind het wel grappig hoe Wuiles dat zegt. Volledig mee eens
grinnik
quote:wuiles schreef op 16 augustus 2008 @ 11:19:

Wat je ook doet: bespreek dit vooral niet met haar. Een open gesprek zou immers tot duidelijkheid en betere afspraken kunnen leiden en dat zou jammer zijn.
Aankaarten!

Ik heb ook een periode gehad dat ik enorm enthousiast was over een nieuwe functie en ik maar door bleef ratelen over hoe leuk en fantastisch het allemaal wel niet was (terwijl ik stiekem, diep in mijn hart, dacht dat ik het niet zou kunnen... Mezelf een beetje overschreeuwen, zeg maar).

Gelukkig is mijn beste vriendin iemand die me op een gegeven moment wel confronteert als ik te ver doordraaf. Dat heeft ze ook gedaan en pas toen zag ik het... Achteraf schaamde ik me wel een beetje, maar het heeft me weer met beide benen op de grond gezet.

Gelukkig maar, want ik ben een veel leuker mens als ik gewoon normaal doe

Misschien heeft ze het zelf (ook) niet zo erg in de gaten... Praat erover en wacht af wat de reactie is.

Succes!
Ik sluit me aan bij de rest. Zorg er wel voor dat je vanuit jezelf (dus in ik-vorm) praat. Anders kan het overkomen als verwijt en dan is de kans groot dat ze in de verdediging schiet. Beschrijf wat je opvalt/mist, vertel hoe je je daarover voelt en wat je zou willen, vraag hoe zij het ervaart... Het zou moeten werken zo.

Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven