Ze wilt geen contact meer

26-04-2018 17:09 167 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu 23 jaar en heb nog nooit een vriendin gehad, vandaar dat ik Tinder eens geprobeerd had en hier heb ik een leuk meisje ontmoet.

Ze was alleen erg druk bezig met een cursus en was nog niet toe aan een date maar we hadden wel leuk contact. We deelden veel zoals foto’s etc en vertelde elkaar van alles.

Op een gegeven moment begon ze een beetje ziekjes te worden en ze zat niet lekker in haar vel, waarop ik dacht haar te gaan verassen... en daar ging het mis.

Daarbij zeg ik nog even dat ik een maand heel goed whatsapp contact met haar gehad heb.

Ze had eigenlijk zoveel informatie gegeven dat ik zo kon zien waar ze woonde, dus dacht ik, ik maak een brief met of ze uit eten wilt gaan en doe die bij haar in de brievenbus, dus zo gezegd zo gedaan. (Ik speel zelf Pokémon Go, dat spelletje op de telefoon, dus kon rustig Pokémon spelen en daar rondlopen zoekend naar het juiste adres)

Toen kreeg ik later een appje met of ik dit serieus meende en dat ze het wel een beetje eng vond dat ik wist waar ze woonde (opzich ook begrijpelijk nadat ik er over nadacht).
Ik voelde me zo rot tegenover haar op dat moment dat ik naar de bloemist gereden was, snel bloemen gehaald had en direct naar haar toe gegaan was om mijn excuses aan te bieden en dat ik gewoon het beste voor ons wil en dat we het gewoon rustig aan moeten doen.

Ik heb haar toen dus wel heel even gesproken maar ze wilde verder geen gesprek voeren en zei ik app je zo wel, waarop dus een appje kwam met dat ik te ver gegaan was en dat ik nooit meer contact met haar moet zoeken en dat ze anders de politie ging bellen en ga zo maar door. De bloemen wilde ze ook niet aannemen.

Nu snap ik zelf natuurlijk wel dat dit geen handige zet van mij geweest is want via zo’n dating app ken je de mensen niet goed genoeg om te weten wat hun ervaringen zijn van eerdere relaties.

Later heb ik nog een paar keer contact gezocht en als laatste een kaart via Greetz verstuurd met daarin of ze mijn excuses wilt accepteren en dat het nooit mijn bedoeling geweest was om haar te kwetsen.

Daarop zei ze weer dat al mijn appjes en de kaart naar de politie gingen en als ik nog een keer contact met haar opneem dat ze dan een agent aan de deur laat komen.

Dat dreigen met de politie snap niet helemaal maar dat komt denk ik omdat ze dus nare ervaringen gehad moet hebben met eerdere relaties, maar dat is altijd lastig te bepalen als je iemand niet goed kent. Maar wat is nu verstandig om te doen? Of zeggen jullie van stop maar en op zoek een ander?

Omdat dit dus het eerste meisje is waar ik wat voor voel kan ik het gewoon niet loslaten en vind het zo extreem lastig... Ik ben echt heel zorgzaam en wilde ik er voor haar zijn en dat heeft dus tot nu toe alleen maar tegen me gewerkt. Ik kan volgens mij nu op dit moment niets meer goed doen in haar ogen. Ze is gewoon zo lief, aardig en leuk... Ik weet er even geen raad meer mee en het contact met haar zorgde ervoor dat ik positief werd aangezien ik nu werk heb wat me absoluut niet bevalt en begin volgens mij echt depressief te worden. (ook omdat ik meer nare dingen meegemaakt heb de laatste tijd, dus contact met haar was echt mijn reden om vrolijk te blijven)

Nu ben ik heel chagrijnig, heb stemmingswisselingen en ik ben gewoon helemaal gebroken. Ik woon nog thuis en daar wordt het nu dus ook niet bepaald gezelliger...

Enig advies van jullie kant?

Edit:
Alle tips die jullie mij kunnen geven helpen alleen maar, ik zal het niet negatief opvatten.
Ik heb voor nu in ieder geval het contact ook met haar verbroken.
anoniem_368540 wijzigde dit bericht op 26-04-2018 22:01
4.90% gewijzigd
Paarsebloem schreef:
26-04-2018 19:57
Je snapt het nog steeds niet, he?

"Women are afraid to meet a serial killer. Men are afraid to meet someone fat."

Dus als jij zomaar 'gezellig' laat blijken dat je haar adres hebt opgezocht, dan wordt dat logischerwijze als eng beschouwd.
Verder ben je niet zorgzaam, want het was je een rotzorg dat zij het niet wilde. Jij wilde een relatie met haar, en toen zij aangaf geen contact meer met je te willen, ging je vrolijk door. Het enige wat je heeft doen stoppen is dat je nu ziet dat ze door dat gedrag echt geen relatie met je wilt. Als je echt zo zorgzaam was, zou haar wens daartoe al voldoende reden voor je moeten zijn geweest om daarmee te stoppen.
Het idee achter dat ik bij haar een briefje in de brievenbus gedaan had was helmaal niet slecht bedoeld. Ik wilde haar verrassen omdat het contact tussen ons gewoon goed was. We hebben al die tijd gewoon normaal met elkaar gepraat en als zij appte, appte ik terug en andersom ook. Maar ik heb ook al geen contact met haar. Ik heb dit topic gestart om advies te vragen en nu weet ik wat ik de volgende keer dus absoluut niet moet doen. Ik zat echt niet alleen maar aan mezelf te denken want zo ben ik helemaal niet. Ik zet mezelf eerder achteraan dan dat ik aan mezelf denk, misschien is dat ook iets wat ik moet veranderen... Als ik namelijk niet zoveel voor haar had willen doen was ik ook niet langs geweest.
safrat schreef:
26-04-2018 20:04
Gekwetst? Echt?
En hoe zit het met die appjes?
Nou die appjes heb ik alleen mijn excuses proberen aan te bieden, ik heb verder niet gevraagd van wil je alsjeblieft met me verder gaan ofzo.
Ik heb alleen aangegeven dat ik er erg spijt van heb en of mijn excuses wilt accepteren. Wel had ik gevraagd om gewoon normaal contact te blijven houden. Maar liefdesgericht heb ik even links laten liggen want daar zou ze sowieso helemaal niet aan toe zijn geweest.
Bblientje schreef:
26-04-2018 20:05
Wat ik dan niet snap je voelt je schuldig en rot maar hoe komt het dan dat je tot 3x aan toe acties uitvoert waarvan je weet dat zij het niet leuk vind?
Waar gaat het mis?
Dat geeft namelijk al aan dat het kwartje niet is gevallen en jij waarschijnlijk nog voor een 4e keer bij haar op de stoep had gestaan ware het niet dat je een topic had geopend met alle afkeurende reacties vandien.
Voordat ik het topic startte had ik het contact al met haar verbroken, ik had beter kunnen vermelden of contact nog verstandig was ipv hoe.
Ik snap heel goed wat ik gedaan heb en heb daar ook heel veel spijt van. Om haar liefdesgericht proberen terug te halen was ik al niet meer mee bezig want in die stemming was ze absoluut niet meer. Ik wil eerst normaal contact opbouwen om zo weer vertrouwen in elkaar te krijgen. Verder niets... En het contact tussen ons was gewoon goed. Ik wilde haar gewoon verassen dat is alles. Alleen nadat ik die eerste keer langs geweest was wilde ze niet meer. Daarna heb ik haar ook voor een lange tijd met rust gelaten. 1 Keer daarna een appje gestuurd en daarna nog nog een tijd een kaartje met nogmaals mijn excuses.
anoniem_368540 wijzigde dit bericht op 26-04-2018 20:22
Reden: edit
14.99% gewijzigd
Superbenn schreef:
26-04-2018 20:11
Het idee achter dat ik bij haar een briefje in de brievenbus gedaan had was helmaal niet slecht bedoeld. Ik wilde haar verrassen omdat het contact tussen ons gewoon goed was. We hebben al die tijd gewoon normaal met elkaar gepraat en als zij appte, appte ik terug en andersom ook. Maar ik heb ook al geen contact met haar. Ik heb dit topic gestart om advies te vragen en nu weet ik wat ik de volgende keer dus absoluut niet moet doen. Ik zat echt niet alleen maar aan mezelf te denken want zo ben ik helemaal niet. Ik zet mezelf eerder achteraan dan dat ik aan mezelf denk, misschien is dat ook iets wat ik moet veranderen... Als ik namelijk niet zoveel voor haar had willen doen was ik ook niet langs geweest.
Jij wilde het niet voor haar doen, maar voor jezelf. Jij wilde laten zien dat je de jongen voor haar was om een relatie mee te hebben. Het app contact ging je te langzaam, dus bedacht je dit.

Dat je die brief bent gaan brengen vind ik persoonlijk al raar. Als man zou je toch moeten weten dat vrouwen altijd voorzichtig moeten zijn als ze net beginnen met iemand leren kennen, omdat er te veel rare vogels langslopen. Ik denk overigens ook dat best wat mannen het raar zouden vinden als een vrouw hen op die manier opzocht.

Maar dat je daarna op haar app reageert door weer bij haar huis te verschijnen, dan nog een paar keer te appen en nog zo'n kaart te sturen, geeft aan dat je haar behoeftes totaal niet in het oog hield. Zelfs bij het openen van dit topic vroeg je je nog af of je weer contact met haar kon leggen. Haar nee, nee, nee, NEE, IK BEL DE POLITIE waren niet duidelijk genoeg voor jou. Waarom niet? Omdat jij niet lekker in je vel zit en jij een relatie met haar wou.

Dus nu baal je, want als je het anders had aangepakt, had je nu misschien een date met haar gehad. Volgende keer dus niet meer zulke acties uithalen. Je kan ook via de app vragen om een afspraakje. Krijg je dan een nee of nog niet, dan kan je zelf beslissen of je ermee door wilt gaan of met een ander wilt gaan appen, ipv je op te dringen.
Superbenn schreef:
26-04-2018 20:17
Voordat ik het topic startte had ik het contact al met haar verbroken, ik had beter kunnen vermelden of contact nog verstandig was ipv hoe.
Ik snap heel goed wat ik gedaan heb en heb daar ook heel veel spijt van. Om haar liefdesgericht proberen terug te halen was ik al niet meer mee bezig want in die stemming was ze absoluut niet meer. Ik wil eerst normaal contact opbouwen om zo weer vertrouwen in elkaar te krijgen. Verder niets... En het contact tussen ons was gewoon goed. Ik wilde haar gewoon verassen dat is alles. Alleen nadat ik die eerste keer langs geweest was wilde ze niet meer. Daarna heb ik haar ook voor een lange tijd met rust gelaten. 1 Keer daarna een appje gestuurd en daarna nog nog een tijd een kaartje met nogmaals mijn excuses.
Je kan het nog wel 5x opschijven maar dat maakt het niet minder egocentrisch en sociaal bizar qua gedrag.
Superbenn schreef:
Dit gaat dus om jou en niet om haar. Want als je naar haar geluisterd had, had je haar met rust gelaten. Om je eigen gemoedsrust ben je over haar grenzen gegaan, ook al wil ze helemaal niets meer met je te maken hebben. Ik hoop dan ook oprecht dat ze de politie belt wanneer je nog 1 keer contact zoekt. Mensen zoals jij zijn eng.
Superbenn schreef:
Ik snap heel goed wat ik gedaan heb en heb daar ook heel veel spijt van. Om haar liefdesgericht proberen terug te halen was ik al niet meer mee bezig want in die stemming was ze absoluut niet meer. Ik wil eerst normaal contact opbouwen om zo weer vertrouwen in elkaar te krijgen. Verder niets...
Je beseft het niet want je zit haar nogsteeds op de hielen terwijl zij duidelijk heeft aangegeven geen contact meer te willen.
Dat van die vriendschap is gewoon weer de zoveelste poging om je zin erdoor te drukken dat weet je diep van binnen ook.
Stop hiermee
Je bent een stalker in de dop en dit gaat van kwaad tot erger zo.
Ze heeft ook nietmeer op jouw appjes gereageerd neem ik aan?
En nogsteeds niet bereid het bijltje erbij neer te gooien.
What are you doing??!!
Superbenn schreef:
26-04-2018 20:13
Nou die appjes heb ik alleen mijn excuses proberen aan te bieden, ik heb verder niet gevraagd van wil je alsjeblieft met me verder gaan ofzo.
Ik heb alleen aangegeven dat ik er erg spijt van heb en of mijn excuses wilt accepteren. Wel had ik gevraagd om gewoon normaal contact te blijven houden. Maar liefdesgericht heb ik even links laten liggen want daar zou ze sowieso helemaal niet aan toe zijn geweest.
Je bent niet erg consequent. Het maakt echt heel veel uit of je een laatste appje stuurt of meerdere.

Ik denk niet dat je haar hebt gekwetst. Je bent zelf gekwetst. Dat is heel wat anders. Haar heb je ‘alleen’ lastig gevallen. Niet per opzet, maar dat doet er weinig toe.
Bblientje schreef:
26-04-2018 20:27
Je beseft het niet want je zit haar nogsteeds op de hielen terwijl zij duidelijk heeft aangegeven geen contact meer te willen.
Dat van die vriendschap is gewoon weer de zoveelste poging om je zin erdoor te drukken dat weet je diep van binnen ook.
Stop hiermee
Je bent een stalker in de dop en dit gaat van kwaad tot erger zo.
Ze heeft ook nietmeer op jouw appjes gereageerd neem ik aan?
En nogsteeds niet bereid het bijltje erbij neer te gooien.
What are you doing??!!
Ik app haar niet meer en het laatste appje heeft zij gestuurd. Ik heb me erbij neer gelegd dat ze geen contact meer wilt en daar hou ik me ook aan. Dat heb ik beloofd. En dan appje heeft zij me gestuurd nadat ze dat kaartje gehad had. Dus het is goed afgesloten zo en ja ik weet dat ik fout zat maar dat was al duidelijk. Ik probeer dus geen contact met haar meer te krijgen en ik stalk haar ook helemaal niet. Als ik haar zou stalken zou ik nog vaker berichten naar haar toe sturen of heen gaan en zo ben ik niet.
Superbenn schreef:
Hmm. Eerder schreef je dat je 1) al pokemonend een kaartje in haar brievenbus had gedaan, 2) direct daarna een bloemetje kwam brengen 3) nogmaals gebruik hebt gemaakt van haar adres door een Greetz-kaartje te sturen.
Daarnaast heb je meerdere appjes gestuurd.

Het heeft geen zin om je acties te down playen en jezelf tegen te spreken.
Want dat 'lange tijd' zal ook wel hebben meegevallen... of niet?
anoniem_296755 wijzigde dit bericht op 26-04-2018 20:34
2.68% gewijzigd
safrat schreef:
26-04-2018 20:27
Je bent niet erg consequent. Het maakt echt heel veel uit of je een laatste appje stuurt of meerdere.

Ik denk niet dat je haar hebt gekwetst. Je bent zelf gekwetst. Dat is heel wat anders. Haar heb je ‘alleen’ lastig gevallen. Niet per opzet, maar dat doet er weinig toe.
Dat zou nog wel eens kunnen inderdaad... daar heb ik nog niet zo bij stil gestaan.
Het enige dat nu wel zo is, is dat ik geen contact meer met haar zoek. Dat heb ik haar beloofd dus dan doe ik dat ook.

Ook probeer ik niet steeds contact met haar te krijgen want ze is nu duidelijk geweest. En dat ik dat kaartje stuurde was alleen omdat ik me zo slecht voelde tegenover haar. Daarin stond ook absoluut niets met "wil je alsjeblieft bij me terugkomen" ofzo, ze had er zelfs niet eens op hoeven te reageren met wat daar in stond
Lucifermiauww schreef:
26-04-2018 19:00
Dat zeg ik, je bent thuis niet opgevoed qua sociale interactie? Of heb je een aandoening/beperking?

Het gaat namelijk niet over jou en wat jij wel of niet prettig vind. Maar of de ander dat prettig vind en of je dat begrijpt als iemand aangeeft van niet.
En de signalen die ze duidelijk afgeeft kan respecteren.

Dat kan je overduidelijk niet.
Dit.

Dit. Dit. Dit.

Het gaat niet om hoe het voor jóú is Benn, het gaat om haar beleving van jouw gedrag. En je laat geen spoortje inlevingsvermogen zien in hoe het mogelijk voor haar is. Je maakt inbreuk op haar privacy, dat bedoel je niet verkeerd maar je ziet niet hoe het voor haar is.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
EvyBlissy schreef:
26-04-2018 20:35
Dit.

Dit. Dit. Dit.

Het gaat niet om hoe het voor jóú is Benn, het gaat om haar beleving van jouw gedrag. En je laat geen spoortje inlevingsvermogen zien in hoe het mogelijk voor haar is. Je maakt inbreuk op haar privacy, dat bedoel je niet verkeerd maar je ziet niet hoe het voor haar is.
Ze heeft het aangegeven dat ze het niet leuk vond dat ik zo bij haar voor de deur stond. Dat weet ik en dat was ook fout van me. Ik geef daarom ook toe dat ik fout zat want dit had ik gewoon niet moeten doen. Ik heb haar daarop ook een tijd met rust gelaten hoor voordat ik het laatste kaartje pas stuurde met mijn excuses daarin.
Superbenn schreef:
26-04-2018 20:30
Ik app haar niet meer en het laatste appje heeft zij gestuurd. Ik heb me erbij neer gelegd dat ze geen contact meer wilt en daar hou ik me ook aan. Dat heb ik beloofd. En dan appje heeft zij me gestuurd nadat ze dat kaartje gehad had. Dus het is goed afgesloten zo en ja ik weet dat ik fout zat maar dat was al duidelijk. Ik probeer dus geen contact met haar meer te krijgen en ik stalk haar ook helemaal niet. Als ik haar zou stalken zou ik nog vaker berichten naar haar toe sturen of heen gaan en zo ben ik niet.
In je vorige bericht zeg je nog dat je het contact weer rustig wil opbouwen tot een vriendschap?
Je intenties waren echt lief, maar denk dat je het niet wel achter je moet laten. Ze heeft jou duidelijk aangegeven dat ze naar de politie stapt.

Ik denk echt dat je een goede knul bent, zoek een meisje die dit waardeert.
Superbenn schreef:
26-04-2018 20:34
Dat zou nog wel eens kunnen inderdaad... daar heb ik nog niet zo bij stil gestaan.
Het enige dat nu wel zo is, is dat ik geen contact meer met haar zoek. Dat heb ik haar beloofd dus dan doe ik dat ook.

Ook probeer ik niet steeds contact met haar te krijgen want ze is nu duidelijk geweest. En dat ik dat kaartje stuurde was alleen omdat ik me zo slecht voelde tegenover haar. Daarin stond ook absoluut niets met "wil je alsjeblieft bij me terugkomen" ofzo, ze had er zelfs niet eens op hoeven te reageren met wat daar in stond
Dat was ze al de eerste keer dat je ongevraagd langskwam.
Sjaantje37 schreef:
26-04-2018 20:40
Je intenties waren echt lief, maar denk dat je het niet wel achter je moet laten. Ze heeft jou duidelijk aangegeven dat ze naar de politie stapt.

Eh nee.
Sjaantje37 schreef:

Een meisje die het waardeert dat een jongen haar blijft lastigvallen ondanks dat ze aangeeft dit niet te willen heeft hulp nodig.
Net als to zelf.
KyloRen schreef:
Dat was ze al de eerste keer dat je ongevraagd langskwam.
Klopt, maar ondanks dat wilde ik nog wel mijn excuses aanbieden. Daar was die kaart voor. Maar verder heb ik haar met rust gelaten en dat zal ik ook blijven doen. Het is niet om goed te praten wat ik gedaan heb hoor, maar gewoon dat ik snap dat ik fout zat.
Courage-- schreef:
26-04-2018 20:34
Hmm. Eerder schreef je dat je 1) al pokemonend een kaartje in haar brievenbus had gedaan, 2) direct daarna een bloemetje kwam brengen 3) nogmaals gebruik hebt gemaakt van haar adres door een Greetz-kaartje te sturen.
Daarnaast heb je meerdere appjes gestuurd.

Het heeft geen zin om je acties te down playen en jezelf tegen te spreken.
Want dat 'lange tijd' zal ook wel hebben meegevallen... of niet?
Ik probeer niets goed te praten he wat ik gedaan heb. Die langere tijd was een maand, we hebben een maand contact gehad en ik heb haar een maand daarna nog een kaartje gestuurd. Ik bedoelde het niet verkeerd maar zo kwam het wel over. Dat snap ik nu ook en ik accepteer haar reactie daarop.
Superbenn schreef:
26-04-2018 20:47
Ik probeer niets goed te praten he wat ik gedaan heb. Die langere tijd was een maand, we hebben een maand contact gehad en ik heb haar een maand daarna nog een kaartje gestuurd. Ik bedoelde het niet verkeerd maar zo kwam het wel over. Dat snap ik nu ook en ik accepteer haar reactie daarop.
En daar reageerde ze niet op, op dat kaartje (waarbij je wéér haar adres hebt gebruikt :facepalm: ).
Of was het toen opnieuw dreigen met politie?
Bblientje schreef:
26-04-2018 20:43
Een meisje die het waardeert dat een jongen haar blijft lastigvallen ondanks dat ze aangeeft dit niet te willen heeft hulp nodig.
Net als to zelf.
Het was het eerste meisje dat ik leuk vond dus heb gewoon dingen gedaan die niet goed waren. Klaar. Ik probeer het ook absoluut niet goed te praten en zal dit ook echt niet nog een keer op deze manier doen. Ik ben verder echt geen stalker ofzo want dan zat ik nu nog achter haar aan.
Courage-- schreef:
26-04-2018 20:49
En daar reageerde ze niet op, op dat kaartje (waarbij je wéér haar adres hebt gebruikt :facepalm: ).
Of was het toen opnieuw dreigen met politie?
Toen heeft ze inderdaad voor de laatste keer gedreigd met de politie. Hierna heb ik ook nog maar een appje van haar gehad en daarop heb ik ook geantwoord en dat was mijn laatste bericht naar haar toe. Daarin maakte ik ook duidelijk dat ik nooit meer contact met haar ga zoeken.
Bblientje schreef:
26-04-2018 20:43
Net als to zelf.
Welnee, als het meisje zijn eerste actie leuk had gevonden was er niets aan de hand geweest. Van lastig vallen is dan geen sprake.
Superbenn schreef:
26-04-2018 20:44
Klopt, maar ondanks dat wilde ik nog wel mijn excuses aanbieden. Daar was die kaart voor. Maar verder heb ik haar met rust gelaten en dat zal ik ook blijven doen. Het is niet om goed te praten wat ik gedaan heb hoor, maar gewoon dat ik snap dat ik fout zat.
Waarom wil je eigenlijk nog een vriendschap met haar?
Ik vind dat wel bijzonder na alles wat er is voorgevallen tussen jullie.
Je gaf in de OP ookal aan dat zij zowat het enige lichtpuntje is in je leven en je nu altijd chagerijnig bent sinds het contact is afgenomen.
Probeer op een andere manier je zin voor het leven weer terug te krijgen.
Dit gaat em niet meer worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven