Ziekelijke jaloezie

23-08-2007 21:42 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er moet me echt even iets van het hart, veel van jullie zouden zeggen dat ik ermee moet kappen, maar helaas is dat makkelijker gezegd dan gedaan.

Mijn vriendje lijdt aan ziekelijke jaloezie. Zelf heeft dit grotendeels met zijn eigen onzekerheid te maken, alleen wil hij dat zelf niet geloven. Ik heb wel wat mannelijke kenissen maar door mijn gezinsleventje (met mijn vriend en mijn kindje van 2.5 jaar) zie ik eigenlijk alleen nog maar mijn goede vriendinnen. Vind dat verder niet erg, maar toch blijft mijn vriend stug volhouden dat ik 1000 en 1 mannen om mij heen heb.

MSN vind hij verschrikkelijk. Ik heb nog nooit een sexueel getint MSN gesprek gehad maar hij denkt dat als hij er jiet is dat ik het maar al te gek vind die anoniemiteit enzovoorts van internet. Nu heb ik hem echt proberen duidelijk te maken dat in mijn MSN lijst alleen maar mensen staan die ik goed ken, maar hij wil er maar niet aan, want mijn lijst is zo groot...iedereen weet die op msn zit dat je lang niet met alle personen praat...

Hij zoekt overal wat achter...laatst vroeg een bouwvakker die aan mijn huis bezig was of ik nog plannne had voor het weekend, ik vertelde dat ik naar mijn vriend ging, vond dit een vreemde vraag van die man, maarja hij was gewoon grof gebekt. Toen ik dit vertelde aan mijn vriend zei hij gelijk dat ik vast iets had uitgelokt, want hij zou zelf nooit zoiets aan een vrouw vragen.....maar ik had echt niets uitgelokt, snapte er niets van!

Laatst was er iets op tv over webcams. Ik heb zelf een blauwe maandag een webcam gehad en nooit gebruikt. Dat ding ligt nog bij mijn ouders in huis. Op tv ging het erom dat je beelden van een webcam kon opnemen, ik zei tegen mijn vriend: kan dat?dat wist ik niet..'' Waarop hij gelijk heel aanvallend zei: ik ben niet gek Fem, tuurlijk weet je dat wel! Schrik je soms? heb je ook met je blote billen voor zo'n ding gestaan??Nou??? (dat vroeg hij heel serieus) Mijn mond viel open van verbazing want nee, ik ben echt een 0 met pc's en nee tuurlijk heb ik niet achter zo'n ding gestaan!

Kortom al die beschuldigingen doen mij best veel pijn, heb het ook echt bij mezelf gezocht maar ook mensen in mijn omgevind=g zeiden dat zijn gedrag niet normaal was. Hij mag wel met zn maten naar New York, maar ik mag niet met een goede vriendin op vakantie, want ik ben een meisje, en daar komen jongens op af. Hij zou me wel laten gaan, maar dan vrees ik dat het afgelopen is met onze relatie. Hij trekt het gewoon niet..................

Weet iemand een oplossing? Heeft iemand van jullie misschien een partner die daar ook last van had en misschien naar een soort therapie is gegaan? Heeft dat geholpen? Dit zijn nog maar een paar voorbeelden, maar als er iemand aan mijn deur staat, en ik doe niet open omdat we nog op zondag in bed liggen gaat hij al malen: Fem, wie zou dat zijn geweest, wie moet er nu aan de deur staan?? Achteraf is het altijd een vriendin die gewoon even vroege vogel was en wat wilde drinken ofzo.....

heeft iemand zijn partner aan therapie gekregen? en heeft dit geholpen? Tuurlijk moet hij dat wel willen, dat is nog een hele klus..........zucht

Ik wil niet opgeven want buiten deze jaloezie is de relatie wel hartstikke fijn...iemand tips??
Ik ken het niet echt, maar zeker als je vriend het niet bij zichzelf zal zoeken zal praten niet echt helpen.

Wat ik zelf doe -dat moet je wel willen- is leren omgaan met zijn jaloezie. Zowiezo kan je sommige onderwerpen vermijden, dat je bijvoorbeeld sjans hebt gehad. Wat je daarnaast mss kan proberen is hem beetje manipuleren (klinkt ernstiger dan dat ik bedoel). Als je weet dat hij zich gevleid voelt als je zegt: jij bent een stuk lekkerder dan hem zeg..

Langzaam aan zal het dan mss wel bij hem gaan slijten. Leren omgaan met zijn zwakte kost alleen wel veel energie maar volgens mij wil je dat best.

Sanp je het een beethe ?
Hoi Femme,

Klopt het dat je in het verleden eerder een topic hebt geopend over dat paranoide gedrag van je vriend? Daar staat me namelijk iets van bij, ik heb destijds veel gereageerd omdat mijn ex zo is. Geloof dat hij er toen zo'n issue van maakte dat je een piercing had genomen. (zit ie er nog in?).

Wat therapie betreft, destijds met mijn ex was dat onmogelijk zowat. Hij was zo overtuigd van zijn eigen perceptie, was geen speld tussen te krijgen. Krijg dit vermoeden (weer) bij jouw verhaal. Vraag jezelf eens af of je oud wilt worden met een man die zo'n verstoorde perceptie heeft. Zoja, dan zul je wel wat van je sociale vrijheid in moeten leveren, wil je de lieve vrede bewaren.

Zo'n toekomst wilde ik niet, dus heb ik het na 7 jaar uitgemaakt.
Anoniem87 schreef op 23 augustus 2007 @ 22:06:

Ik ken het niet echt, maar zeker als je vriend het niet bij zichzelf zal zoeken zal praten niet echt helpen.

Wat ik zelf doe -dat moet je wel willen- is leren omgaan met zijn jaloezie. Zowiezo kan je sommige onderwerpen vermijden, dat je bijvoorbeeld sjans hebt gehad. Wat je daarnaast mss kan proberen is hem beetje manipuleren (klinkt ernstiger dan dat ik bedoel). Als je weet dat hij zich gevleid voelt als je zegt: jij bent een stuk lekkerder dan hem zeg..

Langzaam aan zal het dan mss wel bij hem gaan slijten. Leren omgaan met zijn zwakte kost alleen wel veel energie maar volgens mij wil je dat best.

Sanp je het een beethe ?

En of ík het snap!!!!

Je moet je dus aanpassen aan zijn paranoide gedrag om de lieve vrede te bewaren. Je kunt dan wel niet helemaal jezelf zijn, maar ach, meneer is tevreden. Dit heb ik dus jaren gedaan (nog steeds spijt van) en de relatie was verder ook wel goed (oh, wat was ie lief), maar de rekening kreeg ik uiteindelijk wel....bijna een sociaal isolement. Ik zag mn vriendinnen amper en ben jaren niet op stap geweest.

Het is goed bedoeld, maar ik ben het hier verschrikkelijk mee oneens!!

Het is maar waar je voor kiest, mijn mening is dat een relatie niet deugt als jij niet volledig jezelf kan zijn en hij jou niet vertrouwt. (zegt ie ook: 'ja maar ik vertrouw jou wel, maar andere mannen niet...blablabla en dat ie twijfelt aan jouw beoordelingsvermogen in de omgang met andere mannen. Zei m'n ex geregeld.)

Mijn advies (voor zolang je van plan bent bij hem te blijven), probeer zo goed als je kan je vriendschappen te onderhouden, dat lukte mij op een gegeven moment niet meer, waardoor ik in een sociaal gat terecht kwam toen ik het uitmaakte. Gelukkig is dat weer hersteld.
Ik zeg ook duidelijk dat ze dit wel zelf moet willen. Ze geeft aan dat ze niet bij hem weg wil, dan heb je weinig andere opties.

Of er mee om leren gaan of inderdaad in een isolement laten komen.

Daarnaast geef ik ook aan dat het dan mss wel langzaam bij hem zal gaan slijten juist omdat je hem zijn zin geeft en hem het gevoel geeft dat je hem snapt.

Het is maar een tip, het is aan haar wat ze ermee doet..
Er is een oplossing.

Je HELEMAAL NIETS aantrekken van die jaloezie.

Nergens rekening mee houden en je eigen plan trekken.

Voor je het weet ben je sociaal geisoleerd omdat hij je ieder contact verbied.
houvanjezelf schreef op 23 augustus 2007 @ 22:19:

Er is een oplossing.

Je HELEMAAL NIETS aantrekken van die jaloezie.

Nergens rekening mee houden en je eigen plan trekken.

Voor je het weet ben je sociaal geisoleerd omdat hij je ieder contact verbied.
Heb ik dus op het laatst gedaan, de ruzies waren niet aan te slepen...liep lekker uit de hand dus. Heb het toen ook vrij snel uitgemaakt.
Ja klopt! IK heb de piercing nog wel ja, (ddor mijn lip) ook al zag hij dat als iets sexueels getint aandachtsgeil dingetje...nu vind ie het gewoon oke het valt hem niet eens op zegt hij...

Haha als ik zeg: o jij bent veel lekkerder dan hij, gaat hij gelijk in aanval: o dus je vind hem lekker??? Lijkt me geen goed plan dus. Nou ik vertel niet dat ik sjans heb gehad maar toen die bouwvakker dat zeiwas het meer uit interesse...teminste, zo zag ik het. Hij niet.

Ik weet het niet, hou erg veel van hem, mijn zoontje ook, dus bij hem weggaan wil ik nog niet, al weet ik dat ik mezelf veel harder moet opstellen en moet ophouden mezelf constant te verantwoorden.

Vind het gewoon erg moeilijk, soms lijkt het ook alsof ie het zeg maar afentoe gewoon zoekt. Zoeken naar iets om ruzie te maken....of om jaloers van te worden.

Hij loopt na zo'n woede aanval ook altijd weg en het liefste wil hij er jiet over praten, en ik heb het idee ook al zou ik geen msn meer hebben dat ie dat toch altijd erbij zal halen. Vriendinnen vind hij geen probleem en ik heb sociale contacten genoeg alleen mannen, mannen daar kan ie niet tegen en ook niet als het een kennis is.

Zelf heeft hij alleen maar vrienden, belt nooit een meid naar hem van vroeger, school of werk. Nooit. We hebben elkaar zelf leren kennen door hobby en later uitgebreider op msn, hij had toen een vriendin, maar sprak wel met mij af, hij was wel trouw, dat wel ondanks dat ik hem leuk vond, hij heeft het netjes uitgemaakt maar 3 weken later was hij met mij.

Zijn anedre ex vriendin, heeft hem in de steek gelaten voor iemand van internet, dus misschien is dat een klap geweest? Zelf zegt hij nog nooit zo verliefd/gek te zijn geweest van een meisje zoals ik...miss is hij daarom bang. Ik weet het niet.

Ik ga wel met hem praten of we miss beiden dan op een soort van therapie kunnen, dan heeft hij miss niet het gevoel alleen te moeten. Dat ik ga om bv hem te steunen. Ik weet het niet meer ben ten einde raad, en hij is zo'n mooi persoon zonder dat jaloerse gedrag...doodzonde. weet emand miss wat meer over zo'n therapie en of dat helpt?

(mocht hij dat willen)
wat je ook doet:het zal altijd verkeerd zijn ben ik bang.

MSN van de pc halen: o je hebt alles gewist zeker,

piercing uit je lip: o je hebt iemand ontmoet die dat niet lekker vindt als hij je zoent

wie een hond wil slaan vindt licht een stok, is al een oude uitdrukking, maar nog altijd gangbaar

en waarom zou hij in therapie gaan: hij is niet verkeerd, maar die jongens die naar jou kijken wel, en jij ook omdat je naar je laat kijken

geen idee wat je eraan kunt doen, maar ik denk eigenlijk niks, ben bang dat hem goed door elkaar schudden dat alles weer n beetje op zn plek zit niet helpt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Tsja, je moet het willen, therapie. Als hij niet vindt dat hij een probleem heeft, kom je nergens.

Kom op meid. Wil je nu echt zo leven? Wil je echt zo'n man die je op alles wil controleren en beheersen?

Ben je nu echt gelukkiger met zo'n tiran, dan je zou kunnen zijn alleen?

Je hebt een kind. Zorg eerst eens dat je leven samen met je kind goed is, dan kan een man een goede toevoeging zijn. Denk je dat je zoontje blij wordt van een dociele mamma? Is dat een goed voorbeeld voor je kind?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Ik denk dat je wel degelijk rekening moet gaan houden met zijn gevoelens van jaloezie. Blijkbaar heeft hij geen vertrouwen in man-vrouwrelaties die platonisch maar wel diepgaan kunnen zijn. Dat valt ook niet mee met alles wat je om je heen ziet aan platte, ordinaire relaties om je heen, vreemdgaan alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Het kan zijn dat daardoor zijn angst is opgewekt, en dat hij het niet eens zozeer JOU ziet doen, maar wel dat hij zijn angst op jou projecteert. Dat kun je hem vertellen (als je dit volgt tenminste) zodat hij dat ook beseft. En houd even je mannelijke vrienden op afstand, jij moet tenslotte ook keuzes maken. En als je het uitlegt waarom je deze stap doet, begrijpen ze het wel en komen ze vanzelf bij je terug als het met JOUW partner beter gaat, als het vertrouwen er weer is....
Oplossingen :

a, http://www.whrnet.org/pictures/burka-large.jpg

( geen make-up meer dragen of iets korts/ straks/ leuks , je haar in een vettig staartje en 10 kilo aankomen zijn ook goed , alsmede hard wegrennen als een man je aanspreekt

b. (aan)doen wat je wilt , zeiken doet ie toch wel ... hij leert er maar mee dealen .... of jij vangt gewoon de klappen op als die gaan vallen .

c. een hééééél goed gesprek waarin je aangeeft dat HIJ een probleem heeft, namelijk zijn jalouzie en dat hij een nog groter probleem heeft als hij er niets aan doet .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef op 24 augustus 2007 @ 00:41:

Oplossingen :

c. een hééééél goed gesprek waarin je aangeeft dat HIJ een probleem heeft, namelijk zijn jalouzie en dat hij een nog groter probleem heeft als hij er niets aan doet .
Ik licht deze er even uit want je zou hem bijna over het hoofd zien....
Astrid schreef op 24 augustus 2007 @ 00:37:

Ik denk dat je wel degelijk rekening moet gaan houden met zijn gevoelens van jaloezie. Blijkbaar heeft hij geen vertrouwen in man-vrouwrelaties die platonisch maar wel diepgaan kunnen zijn. Dat valt ook niet mee met alles wat je om je heen ziet aan platte, ordinaire relaties om je heen, vreemdgaan alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Het kan zijn dat daardoor zijn angst is opgewekt, en dat hij het niet eens zozeer JOU ziet doen, maar wel dat hij zijn angst op jou projecteert. Dat kun je hem vertellen (als je dit volgt tenminste) zodat hij dat ook beseft. En houd even je mannelijke vrienden op afstand, jij moet tenslotte ook keuzes maken. En als je het uitlegt waarom je deze stap doet, begrijpen ze het wel en komen ze vanzelf bij je terug als het met JOUW partner beter gaat, als het vertrouwen er weer is....
Sorry, maar dit vind ik echt bullshit. Zij moet zich in alle bochten wringen omdat hij een probleem heeft met vertrouwen? Zij verdient vertrouwen, en als hij haar dat niet kan geven heeft hij een probleem wat hij op moet lossen. Zij hoeft niet zijn probleem op te lossen.
[quote]Femme2 schreef op 23 augustus 2007 @ 21:42:

Er moet me echt even iets van het hart, veel van jullie zouden zeggen dat ik ermee moet kappen, maar helaas is dat makkelijker gezegd dan gedaan. Het zeggen is zo gebeurd, zijn koffers inpakken duurt ietsjes langer, klopt.

Mijn vriendje lijdt aan ziekelijke jaloezie.Bij iets wat ziekelijk is moet je hulp inroepen , liefst door een soort van dokter ; die hebben daar verstand van namelijk Zelf heeft dit grotendeels met zijn eigen onzekerheid te maken, alleen wil hij dat zelf niet geloven. Waar denkt hij dan dat het aan ligt; aan jou ? Vindt hij zelf dat hij jalours is .............zo ja .......vindt hij het zelf ziekelijk? Of.... ligt het niet aan hem en doe jij alles verkeerd ? Ik heb wel wat mannelijke kenissen maar door mijn gezinsleventje (met mijn vriend en mijn kindje van 2.5 jaar) zie ik eigenlijk alleen nog maar mijn goede vriendinnen. Vind dat verder niet erg, maar toch blijft mijn vriend stug volhouden dat ik 1000 en 1 mannen om mij heen heb. Hij ziet mensen die er niet zijn ; dat zijn wánen .

MSN vind hij verschrikkelijk. Ik heb nog nooit een sexueel getint MSN gesprek gehad maar hij denkt dat als hij er jiet is dat ik het maar al te gek vind die anoniemiteit enzovoorts van internet. Hij dicht je eigenschappen en hobbys en gedachten toe die je niet hebt, bedoel je ? Hij kent je maar slecht , dus......hoelang "kent " hij jou ? Nu heb ik hem echt proberen duidelijk te maken dat in mijn MSN lijst alleen maar mensen staan die ik goed ken, maar hij wil er maar niet aan, want mijn lijst is zo groot...iedereen weet die op msn zit dat je lang niet met alle personen praat...

Hij zoekt overal wat achter..Vermoeiend, vervelend. .laatst vroeg een bouwvakker die aan mijn huis bezig was of ik nog plannne had voor het weekend, ik vertelde dat ik naar mijn vriend ging, vond dit een vreemde vraag van die man, maarja hij was gewoon grof gebekt. Toen ik dit vertelde aan mijn vriend zei hij gelijk dat ik vast iets had uitgelokt, want hij zou zelf nooit zoiets aan een vrouw vragen....Hij zou wel iets aan een vrouw vragen die het had uitgelokt, DUS ??? En hij doorziet alle mannen.... en hij doorziet JOU ook al ; die man is net Jomanda ; fenomenaal . .maar ik had echt niets uitgelokt, Hé ; wij zijn je vent niet , je hoeft je tegen ons niet t verdedigen ; je trof gewoon een jolige bouwvakker...punt. snapte er niets van!

Laatst was er iets op tv over webcams. Ik heb zelf een blauwe maandag een webcam gehad en nooit gebruikt. Dat ding ligt nog bij mijn ouders in huis. Op tv ging het erom dat je beelden van een webcam kon opnemen, ik zei tegen mijn vriend: kan dat?dat wist ik niet..'' Waarop hij gelijk heel aanvallend zei: ik ben niet gek Nou.......... beetje achterdochtig dan Fem, tuurlijk weet je dat wel! Schrik je soms? heb je ook met je blote billen voor zo'n ding gestaan??Nou??? (dat vroeg hij heel serieus) Mijn mond viel open van verbazing want nee, ik ben echt een 0 met pc's en nee tuurlijk heb ik niet achter zo'n ding gestaan!

Je mond viel open ? Je hebt niet tegen hem gezegd ; hé , achterdochtig stuk vreten, als jij beter denkt te weten rot je nu toch héééél snel op ? Je hebt ook niet gezegd; ik vind het heel erg dat je me van alles beschuldigt ... je moet hier iets aan gaan doen want hier gaan jij en ik aan onderdoor, als je niet een afspraak maakt om hier wat aan te doen binnen nu en twee weken dan is het over en uit , je maakt me niet alleen boos maar het doet ook verschriklijk zeer dat je me niet vertrouwt en dat ik het idee heb dat ik altijd alles verkeerd doe ?

Kortom al die beschuldigingen doen mij best veel pijn, heb het ook echt bij mezelf gezocht Waarom ? maar ook mensen in mijn omgevind=g zeiden dat zijn gedrag niet normaal was. Hij mag wel met zn maten naar New York, maar ik mag niet met een goede vriendin op vakantie, want ik ben een meisje, en daar komen jongens op af. Hij zou me wel laten gaan, maar dan vrees ik dat het afgelopen is met onze relatie. Hij trekt het gewoon niet..................Trek jij het nog ???

quote]
Poezewoes schreef op 24 augustus 2007 @ 00:49:

[...]

Sorry, maar dit vind ik echt bullshit. Zij moet zich in alle bochten wringen omdat hij een probleem heeft met vertrouwen? Zij verdient vertrouwen, en als hij haar dat niet kan geven heeft hij een probleem wat hij op moet lossen. Zij hoeft niet zijn probleem op te lossen.
Als je van iemand houdt, ga je toch helpen bij het oplossen van zijn problemen? Soms moet je jezelf en je ideeën daar even voor opzij zetten, hij verdient haar hulp misschien net zo goed. Ze hoeft zich niet in bochten te wringen, ze kan er beter gewoon zijn voor hem, en een ingang vinden om hierover te praten. De indoctrinaties van de maatschappij hebben op iedereen invloed, iedereen heeft te kampen met bepaalde angsten die ingegeven worden door de manier waarop we met elkaar omgaan....angsten om elkaar kwijt te raken, angsten om je te binden, en het hoeft allemaal niet!!! Als ze echt, oprecht van hem houdt, kan ze hem tot een hele steun zijn bij het oplossen van zijn problemen, het oplossen zelf, moet hij inderdaad doen, daarin kan ze hem alleen maar terzijde staan, verder niets.....en ervoor zorgen dat de randvoorwaarden zó zijn (dan moet je je ego loslaten) dat er ruimte komt om de jaloezie aan te pakken!
Hoi Femme ook ik heb ervaring met zo'n jaloerse man en het werd alleen maar erger ondanks dat ook ik met alles rekening hield, tot inderdaad ik geen kontakt meer had met vrienden en altijd op moest passen wat ik zei, niet meer met mijn zoon over zijn vader mocht praten, verantwoording af moest leggen als ik zelfs maar 5 minuten van huis geweest was en dat alles onder het mom van dat ook hij niemand vertrouwde en mij voor 99 % vertrouwde. Dus astrid ook als je alles doet om het zo'n man naar zijn zin te maken word, en dit zeg ik uit eigen ervaring, het toch alleen maar erger inplaats van minder.

Dankzij zijn jaloezie die met de dag erger werd is mijn huwelijk na 9 maanden op de klippen gelopen en ik moet zeggen dat ik nu eindelijk weer mezelf kan zijn en kan praten met wie ik wil.

Weet je Femme denk er nog maar eens goed over na of dit het leven is wat jij wilt want minder word het echt niet met iemand die jaloers is, die blijft gewoon altijd ergens iets achter zoeken, en therapie is aan die mensen niet besteed omdat ze zelf niet inzien dat ze jaloers zijn. (ook mijn ex zei juist dat ik jaloers was).

Groetjes en sterkte marjorette
jezus, en ik denken dat ík jaloers was... maar dit slaat alles.

Wat ik zou doen: Spiegelen.

Oftewel, jij niet met een vriendin op vakantie, hij niet naar New York met zijn vrienden. Hem laten zien hoe beklemmend het is. Misschien dat hij dan inziet hoe achterlijk zijn gedrag is.. Maar ik betwijfel het..

Succes!
Eens met blijfbewoonbianca en Poezewoes. Ik kreeg het te heet onder mijn (figuurlijke) burka, en het was (en is nog steeds) een verademing dat ik die af heb gedaan.

Degenen die adviseren om je aan te passen aan zijn gedrag, hebben volgens mij geen ervaring met dergelijk gedrag van een (ex)partner. Hoe goed bedoeld ook.

Het pleit voor je dat je er aan wilt werken, maar wil hij dat ook? Het begin om er aan te werken is ook erkennen dat zijn gedrag nergens op slaat. Van zijn kant dan. Doet hij dat ook???

Wellicht dat ie dat zal doen als je er punt achter zou zetten om de boel te redden.

Niet flauw bedoeld, maar mocht je nog jaren bij deze man blijven, dan kun je nog wel tig topics gaan openen in de toekomst met situaties die te belachelijk voor woorden zijn waarin je de visie van anderen vraagt. Je kunt dan dezelfde reacties verwachten.

Sterkte!
" Er moet me even iets van het hart maar ik wil niet horen dat ik eigenlijk bij deze meneer weg moet omdat ik diep binnen in me weet dat dit niet goed zit en ook niet goed komt"

Is dat niet wat je zegt? Wat komen wij hier nog doen met zijn allen dan?

Nee ik wil je niet verbaal afbranden daarom reageer ik niet zo.

Maar ik heb een hele persoonlijke ervaring op dit vlak.

Dit eindigt in GEWELD. STAP ER NU UIT.
Dames die voorstellen om je vooral maar aan te passen ;

dit is niet - ik herhaal ; niet ! - een meneer die het vervelend vindt als zijn vriendin slow danst met een mooie jongen ,of flirt met de skileraar na zes schnapps teveel op , of met een exvriend naar de sauna gaat ,.............. dit is een meneer die zich druk maakt om scharrels die er niet zijn , om mannen die eventueel, misschien , zou kunnen , zijn vriendin leuk zouden kunnen vinden , dit is een man die ervan uit gaat dat zijn vriendin hem op alle (on)mogelijke manieren gaat bedriegen .
Tja, ik ben de zoveelste met een reactie van ongeveer dezelfde strekking, maar voel me toch genoopt te reageren.

Ik heb ook eens zo'n "vriend" gehad. Het werd van kwaad tot erger. Als ik bij een vriendin was ging hij me mobiel bellen en controleren, of ik niet ergens anders was.

Als ik de telefoon niet opnam ( ik zat bijvoorbeeld op de WC...!!! Mind you...) belde hij gelijk 6 x achter elkaar, omdat hij het niet uit kon staan dat ik niet meteen opnam...en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Toen ik het na 11 maanden uitmaakte, heeft deze meneer ( die inderdaad ook heel lief kon doen, als hij voelde dat het daar weer tijd voor was) mij nog 4 maanden gestalkt.

Het is trouwens een bekend gegeven dat dit soort kerels zelf meestal niet te vertrouwen zijn. En dat projecteren ze op jou.

Zoals de waard is....vertrouwt hij zijn gasten.
Dankjewel voor jullie reacties. Allemaal heel verschillend. Ik weet het gewoon echt niet meer en daarom vraag ik om jullie meningen, tuurlijk weet ik diep van binnen dat het op deze manier niet lang gaat werken.

Het doet me erg veel pijn, maar hoe harder de reacties van sommige, hoe meer ik weet dat die reacties gewoon de waarheid zijn. Toch zegt er iets in me, dat ik hem moet helpen om zijn jaloezie te overwinnen, ik kan het allicht proberen. Hij heeft vandaag wel gezegd dat hij jaloers is, maar zegt dat dit niet door onzekerheid komt. Ik denk juist van wel...Daarom denk ik ook wel dat het te verhelpen is. (Of ik ben heel eigenwijs)

Dat van burka's en rokjes of kledingstijl dat is niet het probleem, ik kan drgane wat ik wil, en met mijn vriendinnen afspreken is ook echt geen probleem. Het is dat hij gewoon vreest voor het internet......Dat is niet zo gek, als je ziet wat er om je heen gebeurd met het bedonderen en bedriegen van relaties. Maar ik kan 100 keer zeggen dat ik niet zo ben en dat ie mij moet vertrouwen het gekke is dat hij dan zegt dat ie mij wel vertrouwd........dus ik snap echt niet waar hij dan bang voor is? Ik weet volgens hem dondersgoed dat die zogenaamde mannen wat van me moeten en als ik uitleg dat ik me van geen kwaad bewust ben roept hij nog harder dat hij niet gek is...conclusie: dan vertrouwd hij me dus niet. Maar als ik dat zeg zegt hij dus dat het wel zo is...

vanochtend zei hij dat ik er niets aan kon doen, en dat ik nou eenmaal spontaan ben. Maar of hij daar mee kan leven weet hij niet...(ik zie hier al een zinnetje van Blijfgewoonbianca achterstaan: JIJ WEL DAN?) maargoed, hij doet nu erg stug en heb zelfs het gevoel dat hij het niet meer ziet zitten, hij wil een meisje meisje en niet een meid zoals ik die lees vroeger! veel mennenvrienden had.....met name kan hij zich dus ook erg druk maken om wat ik vroeger al wel niet heb uitgespookt, terwijl dat voor zijn tijd was!!!.......heel vaag.

Het is idd heel vervelend en vermoeiend zoals iemand hier beschreef. Maar als dit uit zijn onzekerheid is, helpt het dan niet om wat tegen die onzekerheid te doen? Ipv gelijk te kappen met deze relatie?

Is er iemand die er wel goed van genezen is? Of iemand die zelf jaloers was en uiteindelijk ziet dat dit totaal overbodig was?? Die daardoor hun partne zijn verloren???
Femme2 schreef op 24 augustus 2007 @ 14:53:

Toch zegt er iets in me, dat ik hem moet helpen om zijn jaloezie te overwinnen, JAMMER DAT IETS IN HEM NIET ZEGT DAT HIJ ZIJN JALoezie moet overwinnen.......hij heeft een probleem, jij maakt het jouw probleem en gaat het voor hem oplossen. ik kan het allicht proberen. Hij heeft vandaag wel gezegd dat hij jaloers is, maar zegt dat dit niet door onzekerheid komt.Nee, natuurlijk komt het niet door zijn onzekerheid; het komt door JOU ; jij zit op msn , jij hebt toch gecamd, jij spreekt toch de bouwvakkers aan , jij wil toch op vakantie met de meiden om je uit te laten wonen ? HOE KAN DAT ZIJN SCHULD NOU ZIJN ? k denk juist van wel...Daarom denk ik ook wel dat het te verhelpen is. (Of ik ben heel eigenwijs)Of naïef , of al teveel geïndoctrineerd

Dat van burka's en rokjes of kledingstijl dat is niet het probleem, ik kan drgane wat ik wil, en met mijn vriendinnen afspreken is ook echt geen probleem. Het is dat hij gewoon vreest voor het internet......Dat is niet zo gek, als je ziet wat er om je heen gebeurd met het bedonderen en bedriegen van relaties. Maar ik kan 100 keer zeggen dat ik niet zo ben en dat ie mij moet vertrouwen het gekke is dat hij dan zegt dat ie mij wel vertrouwd........dus ik snap echt niet waar hij dan bang voor is? Ik weet volgens hem dondersgoed dat die zogenaamde mannen wat van me moeten en als ik uitleg dat ik me van geen kwaad bewust ben roept hij nog harder dat hij niet gek is...conclusie: dan vertrouwd hij me dus niet. Maar als ik dat zeg zegt hij dus dat het wel zo is...

vanochtend zei hij dat ik er niets aan kon doen, en dat ik nou eenmaal spontaan ben. Maar of hij daar mee kan leven weet hij niet...(ik zie hier al een zinnetje van Blijfgewoonbianca achterstaan: JIJ WEL DAN?)Ik zeg niks, haha maargoed, hij doet nu erg stug en heb zelfs het gevoel dat hij het niet meer ziet zitten, hij wil een meisje meisje en niet een meid zoals ik die lees vroeger! veel mennenvrienden had.....met name kan hij zich dus ook erg druk maken om wat ik vroeger al wel niet heb uitgespookt, terwijl dat voor zijn tijd was!!!.......heel vaag.

Het is idd heel vervelend en vermoeiend zoals iemand hier beschreef. Maar als dit uit zijn onzekerheid is, helpt het dan niet om wat tegen die onzekerheid te doen? Ipv gelijk te kappen met deze relatie? Een beetje geven en nemen is nooit verkeerd.....maar dan wel van twee kanten....wat doet of laat hij ? Hij kán natuurlijk ook eens tot tien tellen , of niks zeggen , of zeggen dat hij bang is jou kwijt te raken ipv te zeggen dat jij dingen uitlokt.

Is er iemand die er wel goed van genezen is? Of iemand die zelf jaloers was en uiteindelijk ziet dat dit totaal overbodig was?? Die daardoor hun partne zijn verloren???
Wel lachen ; hij ziet het niet meer zitten , hij wil een meisje-meisje en JIJ gaat bedenken wat je veranderen kan....You go girl , echte girlpowerrrrrrr is dat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven