Zij is net uit een relatie. Wat kan ik doen?

10-02-2020 20:31 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik begin dit verhaal eerst door het volgende te vertellen. Ik ben een jongeman van 23. Het meisje waar ik het over heb is 19.

In dit meisje - ik noem haar voortaan L - had ik al langere tijd interesse, maar ik nam nooit de stap omdat ik bestuurslid ben van een studievereniging en zij actief betrokken is als lid van deze vereniging. Ik wilde nooit het idee geven dat een bestuurslid iets met de leden probeert.

Dit meisje appte me uit het niets ongeveer een maand geleden. Zij stelde me erg vaak vragen, toonde interesse in mij en het gesprek ging de hele tijd maar door. Op een gegeven moment had ik door dat ze interesse had. Met dit in mijn gedachten stuurde ik haar een week geleden een bericht of het haar leuk zou lijken om iets gezelligs te doen.

ZIj reageerde hierop door te zeggen dat het haar wel 'super gezellig' zou lijken om een keertje wat te doen, maar dat zij wel vroeg wat mijn bedoeling is. Zij doet momenteel niet aan date-afspraken, omdat ze recent uit een relatie komt van 4 jaar. Maar als dat niet mijn bedoeling is, dat ze graag iets met mij wilt doen. Ik heb vervolgens haar duidelijk gemaakt dat ik een date bedoelde. Toen zij ze dat het oprecht meende om mij in het echt beter te leren kennen maar dat ze er niet klaar voor is en dat het haar spijt.

Twee dagen na haar appjes hervatte zij het gesprek weer en nu zijn we weer aan het appen. Zij toont nog steeds interesse en vraagt dingen over mij. Wat moet ik doen?
Alle reacties Link kopieren
Niks. Ze is duidelijk geweest toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon blijven appen en dan zie je het wel. Misschien dat ze over een tijdje wel klaar is om te daten.

Overigens snap ik de relevantie er niet zo van dat je bestuurslid bent bij een studievereniging, dat is toch gewoon een vrijwilligersbaantje dat je naast je studie doet, toch niet een functie waarbij er daadwerkelijk een machtsverschil is? Je bent gewoon student en zij ook.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Lekker blijven appen en wie weet, misschien is ze nu niet op zoek, maar als zij jou appt heeft ze toch een vorm van interesse in je. In ieder geval niks overhaasten vanuit jouw kant, wie weet ziet ze snel in dat ze je misschien toch wel leuk vindt 😊
Alle reacties Link kopieren
Zoek een meisje wat geen dubbele signalen uitzendt. Ze wil dat jij haar wil, maar als je haar wil, haakt zij af.
(En kijk je tekst even na)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het best assertief van haar dus vermoedelijk weet ze wat ze wil dus weinig kans voor jou.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Als je geen interesse hebt in vriendschap dan zou je kunnen zeggen dat je intenties anders zijn en je geen behoefte hebt aan vriendschappelijk contact.
Zij heeft haar breuk nog niet verwerkt, laat staan dat ze klaar is voor een volgende relatie.

Aan jou de keus of je wil wachten . Pusch haar niet , het werkt averechts.
Alle reacties Link kopieren
Wat is het verschil tussen iets gezelligs doen en een date?
Alle reacties Link kopieren
salinarosseno schreef:
11-02-2020 03:06
Wat is het verschil tussen iets gezelligs doen en een date?
Neuken.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
11-02-2020 05:58
Neuken.
:O

Ja, tegenwoordig zal het allemaal wel anders zijn dan vroeger.
Alle reacties Link kopieren
Sterrenwacht007 schreef:
11-02-2020 02:35
Zij heeft haar breuk nog niet verwerkt, laat staan dat ze klaar is voor een volgende relatie.

Aan jou de keus of je wil wachten . Pusch haar niet , het werkt averechts.
Moet ik haar laten weten dat ik wil wachten?
Alle reacties Link kopieren
Student1997 schreef:
11-02-2020 09:26
Moet ik haar laten weten dat ik wil wachten?
Nee. Dat is niet opwindend, een jongen die alles doet wat je wil.
Alle reacties Link kopieren
Student1997 schreef:
11-02-2020 09:26
Moet ik haar laten weten dat ik wil wachten?
Wachten op wat??
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
11-02-2020 09:35
Wachten op wat??
Totdat ze er wel klaar voor is
Alle reacties Link kopieren
Zou het gewoon luchtig houden zonder er druk op te leggen. Vraag regelmatig hoe het met haar is, wat ze doet of gaat doen, vertel waar je zelf mee bezig bent, dat soort dingen. Koetjes en kalfjeswerk. Afentoe een keer iets leuks doen met z'n tweeën. Als ze echt wil dan komt ze vanzelf wel.
Meestal betekent “ Ik ben nog niet toe aan een relatie”: “ Ik vind jou niet leuk genoeg/ ben niet verliefd, maar ik vind je wel aardig dus ik wil je niet kwetsen of valse hoop geven”.

Als ze wel toe is aan en relatie, is de kans heel klein dat dat met jou zal zijn. Ik zou dus accepteren dat je gefriendzoned bent, en het contact op een laag potje zetten zodat je open kunt staan voor iemand die wel met jou een relatie wil.
Alle reacties Link kopieren
forumfossiel schreef:
11-02-2020 09:45
Meestal betekent “ Ik ben nog niet toe aan een relatie”: “ Ik vind jou niet leuk genoeg/ ben niet verliefd, maar ik vind je wel aardig dus ik wil je niet kwetsen of valse hoop geven”.

Als ze wel toe is aan en relatie, is de kans heel klein dat dat met jou zal zijn. Ik zou dus accepteren dat je gefriendzoned bent, en het contact op een laag potje zetten zodat je open kunt staan voor iemand die wel met jou een relatie wil.
Dat is jammer om te horen
Alle reacties Link kopieren
Student1997 schreef:
11-02-2020 09:37
Totdat ze er wel klaar voor is
Weeg je al bijna een ons??
Alle reacties Link kopieren
Student1997 schreef:
11-02-2020 09:54
Dat is jammer om te horen
Het is natuurlijk ook geen wet van meden en perzen dat het zo werkt. Het kan ook gewoon zijn dat zij echt niet meteen alweer wil daten na uit een relatie te zijn gekomen. Wacht het gewoon af, reageer als ze je appt maar dring verder niet aan en dan zie je het wel.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
11-02-2020 10:02
Het is natuurlijk ook geen wet van meden en perzen dat het zo werkt. Het kan ook gewoon zijn dat zij echt niet meteen alweer wil daten na uit een relatie te zijn gekomen. Wacht het gewoon af, reageer als ze je appt maar dring verder niet aan en dan zie je het wel.
Ja dat is een goede, dank!
Alle reacties Link kopieren
Rustig aan doen. En zelf ook de markt verkennen *dan merkt zij snel genoeg of ze dat liever niet heeft of dat het haar niets doet. Misschien kom je wel iemand anders tegen, dat kan ook nog
Alle reacties Link kopieren
Mark40 schreef:
11-02-2020 11:05
Rustig aan doen. En zelf ook de markt verkennen *dan merkt zij snel genoeg of ze dat liever niet heeft of dat het haar niets doet. Misschien kom je wel iemand anders tegen, dat kan ook nog
Ja inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
10-02-2020 23:41
Ik vind het best assertief van haar dus vermoedelijk weet ze wat ze wil dus weinig kans voor jou.
yep dit.
Alle reacties Link kopieren
En ik weet niet hoeveel macht een bestuurslid bij jullie vereniging heeft, maar ik zou denken dat een relatie met een lid van de vereniging toch geen risico op machtsmisbruik geeft?
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven