Zit ze achter mijn man aan?

20-06-2018 17:30 116 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai hai,

Al 10 jaar heb ik een relatie met mijn vriend en samen hebben we een zoontje van 4. We hebben een fijne relatie maar de afgelopen 2 jaar veel meegemaakt in onze naaste omgeving. Om deze gebeurtenissen te verwerken doen we dit op onze eigen manier. Mijn vriend is niet echt een prater en ik juist wel. Mijn vriend is veel aan het werk en heeft goed contact met een collega, deze collega woont een paar straten verderop. Sinds 3 maanden heeft deze collega een vriendin, en is regelmatig bij hem over de vloer. Mijn vriend ziet haar dus ook regelmatig. Geen probleem verder.

Deze vriendin ken ik van mijn studie tijd, ze nam het nooit zo nauw met de mannen. Ging van de ene na de andere man. Nu is ze gescheiden omdat ze haar man heeft bedrogen met een ander. Alleen nu heb ik het idee dat mijn vriend interessant word voor haar. Ze zoekt mijn vriend veel op als we bijv op een verjaardag zijn of op een feestje. Ook vertelde ze dat ze mijn vriend een bericht had gestuurd over het werk. Dat vond ik erg vreemd, en heb mijn vriend erna gevraagd. Die wist van niks zei die.

Tot ik vorige week stond de bellen met de telefoon van mijn vriend, mijn vriend was nog aan het kletsen met iemand en ik stond te wachten op hem. Ik ben in zijn berichten gaan kijken, en zag idd dat de vriendin van zijn collega mijn vriend berichten had verstuurd. Of mijn vriend langs kwam om wat te drinken, wat hij op het werk deed.

Mijn vriend reageerde er niet echt op, dus ik was opgelucht. Een paar dagen later vertelde ik mijn vriend dat ik haar berichten had gezien, het voelde ook niet goed om er niks over te zeggen. Alleen mijn vriend ontkende het volledig. Er was geen bericht contact geweest. Hij liet zijn telefoon zien en idd, haar naam stond ee niet tussen.

Ik heb het zeker wel gezien, en voel me hier niet prettig bij. Dit heb ik ook aangegeven bij mijn vriend. Ondertussen ziet mijn vriend haar nog regelmatig bij zijn collega. En ik voel me steeds meer onzeker worden. Als ik haar tegen kom, begint ze ook altijd over mijn vriend te praten. Vorige week op een feestje waar ik met een vriendin was, vroeg ze ook gelijk of mijn vriend ook mee was.

Moet ik op mijn hoede zijn? Of maak ik me druk om niks.
Alle reacties Link kopieren
Kijk maar eens temptation island, de meeste mannen gaan voor de bijl.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ja, de ene week werk ik en de andere week zit ik in Temptation Island, omringd door vrouwen die geen ander doel hebben dan hun 15 minutes of fame te verwerven door een bezette man te pijpen voor de camera.

Ik doe het al jaren zo. Het is zwaar, maar iemand moet het doen.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
Dat mijn vriend erover liegt maakt mij het meest onzeker.

Maar ook over het feit dat ik weet hoe deze vrouw is. Al menig relatie kapot gemaakt, en van dichtbij gezien dat als ze haar zinnen op een man heeft gezet, ze deze mannen ook altijd krijgt. Al is het maar voor 1 avondje. En niet dat ze nou moeders mooiste is ofzo, maar ze heeft iets over zich wat mannen blijkbaar aantrekt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het gewoon plaatsvervangend beangstigend hoeveel macht jij die vrouw toekent, tegelijkertijd met hoe jij over mannen denkt.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
Bloempje-82 schreef:
20-06-2018 22:36
Dat mijn vriend erover liegt maakt mij het meest onzeker.

Maar ook over het feit dat ik weet hoe deze vrouw is. Al menig relatie kapot gemaakt, en van dichtbij gezien dat als ze haar zinnen op een man heeft gezet, ze deze mannen ook altijd krijgt. Al is het maar voor 1 avondje. En niet dat ze nou moeders mooiste is ofzo, maar ze heeft iets over zich wat mannen blijkbaar aantrekt.
Dat is precies het type vrouw die ik bedoel. Slangen zijn het.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ik zal wel in een ander milieu verkeren.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Madeliefjees schreef:
20-06-2018 22:40
Dat is precies het type vrouw die ik bedoel. Slangen zijn het.
Je eigen vent is een keer vreemdgegaan dat je zo gefrustreerd bent? Die mannen laten zelf hun broek zakken. Niemand die ze dwingt.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees dit zo een beetje door, en het eerste dat ik kan bedenken is de veel gebruikte strategie die veel mannen gebruiken (en die vrouwen nooit zullen vatten) om iets weg te zwijgen, ontkennen en er nooit meer over willen praten. Als je er niet over praat bestaat het niet.
Alles dat ik van Bloempje lees, is dat haar vriend het hele verhaal negeert.
Niet eens ontkent, maar claimt dat het er niet eens is.
Voor mij een teken dat er waarschijnlijk nog niets aan de hand is.
Wat fijn dat alles steeds goed komt
Alle reacties Link kopieren
nouveauvague schreef:
20-06-2018 22:43
Je eigen vent is een keer vreemdgegaan dat je zo gefrustreerd bent? Die mannen laten zelf hun broek zakken. Niemand die ze dwingt.
Niet dat ik weet. Maar ik had vroeger zo'n "vriendin". Met de nadruk op Had. Dus ik weet precies hoe ze te werk gaan.
ik geef mn bek ook maar een douw
Madeliefjees schreef:
20-06-2018 22:56
Niet dat ik weet. Maar ik had vroeger zo'n "vriendin". Met de nadruk op Had. Dus ik weet precies hoe ze te werk gaan.
En de mannen zijn weerloos? Achter iemand aan gaan terwijl je weet dat diegene een relatie heeft is niet netjes, maar waarom is alleen de vrouw schuldig aan vreemdgaan?
Bloempje-82 schreef:
20-06-2018 17:47
Dat heb ik hem ook verteld, maar hij blijft volhouden dat er geen bericht contact is geweest. Mijn vriend heeft ook gezien dat ik er erg mee zit. Dit ook aan hem verteld. Maar hij word dan wat pissig en zegt dat er niks aan de hand is.

Later hebben we het er nog een keer rustig over gehad en hij blijft zeggen dat er niks aan de hand is.
Het is nogal een gevalletje van een mug een olifant maken. Misschien moet je hem gewoon permanent gaan controleren, dan wordt je angst werkelijkheid; hij praat nog met meer vrouwen en kust ze ook wel eens een paar keer op de wang.

Wat een drama.
Alle reacties Link kopieren
Is dit de eerste keer dat hij liegt in 10 jaar?
Ja, ze zit achter hem aan
Maar ik denk niet dat jij je zorgen hoeft te maken. Dat zag je aan hoe hij reageerde op haar berichten.
Dat hij erover liegt en ontkent is niet handig maar dat komt denk ik omdat hij hier helemaal geen discussie over wil. Voor hem is er niets gebeurd en hij wil gewoon verder zonder drama om niets.
Voor hem trouwens ook erg ongemakkelijk wat zij doet.
Als zij nog eens tegen jou begint over je vriend zou ik er wel luchtig een opmerking over maken. Als ze naar hem vraagt antwoorden 'Oh? Wil je hem nog eens uitnodigen om bij jou iets te komen drinken?'
Zodat ze weet dat je op de hoogte bent van haar berichten.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk wel dat ze geïnteresseerd is in je man, maar uiteindelijk is het nog altijd hoe hij reageert. Hij heeft kort op haar gereageerd, dus dat is een goed teken, maar het feit dat hij de berichten wist (ik zou niet weten waarom je dat zou doen als er niks aan de hand is. Tenminste, ik wis nooit berichten, hoe oninteressant ook) en er ook overliegt, is wel bijzonder.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
20-06-2018 17:53
Misschien liegt hij zonder dat er iets aan de hand is. Hij weet dat TO ook nog bezig is met het verwerken van één en ander, dat contact met die vriendin stelt niks voor, komt niet van zijn kant en moedigt hij ook niet aan. Maar hij wil anderzijds niet dat TO zich daar druk over maakt gezien de omstandigheden, omdat er eigenlijk niks IS om je druk over te maken. Leugentje om bestwil dus, zoals iedereen wel eens doet. Waarom gelijk het slechtste ervan denken?
Dit. Zou zo maar kunnen.
Vriend heeft wel degelijk door dat die vrouw iets van hem moet. Hij houdt de boot af. En vriend weet dat zijn partner zich er vervelend over voelt.

Je hebt toch met eigen ogen gezien dat hij er niet op reageert / op ingaat?
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Naomir schreef:
21-06-2018 07:38
maar het feit dat hij de berichten wist (ik zou niet weten waarom je dat zou doen als er niks aan de hand is. Tenminste, ik wis nooit berichten, hoe oninteressant ook) en er ook overliegt, is wel bijzonder.
Ik wis zelden berichten maar het hele gesprek (dat vaak maar bestaat uit een paar berichtjes heen en weer).
Vaak zoeken mensen contact waar ik eigenlijk liever niets meer over hoor. Ik heb dan geen behoefte om hun naam en profielfoto steeds te zien staan wanneer ik een app open en verwijder daarom het hele gesprek.
Meesterkees schreef:
20-06-2018 23:08
Het is nogal een gevalletje van een mug een olifant maken. Misschien moet je hem gewoon permanent gaan controleren, dan wordt je angst werkelijkheid; hij praat nog met meer vrouwen en kust ze ook wel eens een paar keer op de wang.

Wat een drama.
Het is geen drama, het is gewoon uiterst vreemd en dus verdacht.

De TO ging er met open vizier in en was helemaal niet wantrouwig. Ze begon alleen over de berichtjes die ze in zijn telefoon had gelezen omdat ze zich daarvoor wilde verantwoorden. Voor het lezen van die berichtjes, dus. De berichtjes zelf maakten haar niet wantrouwig. Het wantrouwen kwam pas op toen hij het bestaan van de berichtjes ontkende. Erover loog, dus. Of eigenlijk, om het nog iets ingewikkelder te maken, loog hij niet, aangezien hij de berichtjes in de tussentijd had gewist. De berichtjes bestonden dus inderdaad niet meer. Waarom niet?

A. Omdat hij iets wilde verbergen
B. Omdat hij niets meer met die vrouw te maken wilde hebben en haar uit zijn telefoon had verwijderd
C. Omdat de TO aan wanen lijdt en het verkeerd had gezien

We mikken voor de zekerheid op antwoord A.
Antwoord B. is niet logisch, omdat de vriend er in dat geval niet over had hoeven liegen tegen TO.
Antwoord C. is mogelijk, maar dat kan alleen TO ons vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of ze zo achter je vriend aanzit (n.a.v. je titel), ik bedoel waarom zou ze jou dan deelgenoot maken van het feit dat ze hem een bericht heeft gestuurd? Het lijkt mij dan dat ze jou dat niet eerlijk zou zeggen.
Alle reacties Link kopieren
anoniem706916279 schreef:
21-06-2018 11:06
Ik weet niet of ze zo achter je vriend aanzit (n.a.v. je titel), ik bedoel waarom zou ze jou dan deelgenoot maken van het feit dat ze hem een bericht heeft gestuurd? Het lijkt mij dan dat ze jou dat niet eerlijk zou zeggen.
Puur om te stoken...

TO: Je concentreert je in je laatste posts nogal veel op de andere vrouw. Focus je op je man. Ik kan me niet anders voorstellen dan dat ik tegen vriend zou blijven volhouden dat ik toch met mijn eigen ogen die berichten heb gezien! Ik ben toch niet gek! Kappen met huilen en op zijn minst toegeven dat er berichten zijn binnengekomen (en uit zijn gegaan?)

Heb je gedreigd met weggaan dat hij niet durft toe te geven of heb je weleens aangegeven bij (poging tot) vreemdgaan bij hem weg te gaan en dat hij daar zo bang voor is dat hij zelfs berichten die jij hebt gezien ontkent?
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
20-06-2018 17:53
Misschien liegt hij zonder dat er iets aan de hand is. Hij weet dat TO ook nog bezig is met het verwerken van één en ander, dat contact met die vriendin stelt niks voor, komt niet van zijn kant en moedigt hij ook niet aan. Maar hij wil anderzijds niet dat TO zich daar druk over maakt gezien de omstandigheden, omdat er eigenlijk niks IS om je druk over te maken. Leugentje om bestwil dus, zoals iedereen wel eens doet. Waarom gelijk het slechtste ervan denken?
dit denk ik ook. Kan maar zo dat zij inderdaad toenadering heeft gezocht en dat hij dat heeft afgewimpeld. Voor hem is het daarmee klaar en hij vertelt het jou niet/liegt erover omdat hij weet dat jij ermee zou zitten, ook al is het voor hem dus niets.
Alle reacties Link kopieren
Vanzai schreef:
20-06-2018 22:38
Ik vind het gewoon plaatsvervangend beangstigend hoeveel macht jij die vrouw toekent, tegelijkertijd met hoe jij over mannen denkt.
Ja! Dit! En ongelooflijk dat er andere vrouwen zijn die er ook zo over denken. Dààr word je dus onaantrekkelijk van, geen wonder dan dat je partner het bij een ander gaat zoeken. Heb een beetje vertrouwen in jezelf en in je partner. Ik knap verschrikkelijk af op mensen die zo jaloers zijn en de ander willen beperken, brrr.
Alle reacties Link kopieren
Ja raar dat hij erover liegt. Ik zou niet weten wat ik zelf zou doen. Wat ga je nu doen TO?
guppekop schreef:
21-06-2018 11:45
Ja! Dit! En ongelooflijk dat er andere vrouwen zijn die er ook zo over denken. Dààr word je dus onaantrekkelijk van, geen wonder dan dat je partner het bij een ander gaat zoeken. Heb een beetje vertrouwen in jezelf en in je partner. Ik knap verschrikkelijk af op mensen die zo jaloers zijn en de ander willen beperken, brrr.
Ik lees niets over hem willen beperking in haar posts. Wel argwaan over haar vriendins gedrag (flirten met een bezette man, dus zeer terecht) en zorgen om zijn gedrag (liegen over wissen berichtjes, dit kan zorgelijk zijn maar hoeft niet).

Trouwens, je bent NOOIT verantwoordelijk dat je partner het bij een ander zoekt.

Dat is helemaal zijn eigen keuze en eerlijk gezegd vind ik dat een blameshiftende gedachte, die ik een grote afknapper vind dan haar bezorgde gedrag.
anoniem_91778 wijzigde dit bericht op 21-06-2018 12:12
0.63% gewijzigd
Heb je hem er nog een keer over gesproken TO? Of laat je het erbij?
Alle reacties Link kopieren
iris1969 schreef:
21-06-2018 12:11
Heb je hem er nog een keer over gesproken TO? Of laat je het erbij?
Hij ontkent t toch.
ik geef mn bek ook maar een douw

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven