Zo'n klik! maar hij denkt niet verliefd te gaan worden :-(

09-09-2009 20:17 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een paar weken geleden was ik op relatieplanet mijn mailtjes eens aan het doorkijken. Ik was het daten moe en mijn account daar zou verlopen en dacht: ik kijk nog is even met wie ik allemaal contact heb gehad de laatste maanden.

Ik kwam een paar mailtjes tegen van een jongen. Hij leek me destijds enorm leuk maar hij bleek tijdens mijn vakantie zijn account even op Non-actief te hebben gezet. Nu probeerde ik hem nog even een klein mailtje te sturen en ik kon wel versturen en kreeg ook meteen wat terug! (dit was vorige week maandag....)

Dinsdag wat gemaild en msn, het klikte erg leuk en we spraken voor donderdag af voor een date. Ik had hier geen hoge verwachtingen van en ging er onbevangen in. Sindsdien is het het van de dam.... We hebben het gevoel van "thuiskomen" bij elkaar. Een verschrikkelijk goede match op alle fronten. Ik snap de term Soulmate ineens. Ik snap waarom mensen binnen een maand willen samen wonen en kinderen willen.

We slaan de beginfase helemaal over en komen meteen uit op "houden-van". En daar komt het punt. Hij heeft zichzelf beloofd dat hij verliefd wil zijn op degene waar hij een relatie mee krijgt. En hij denkt dat hij niet verliefd op mij zal worden (zegt zijn intuitie...)

Ik heb een situatie als deze nog nooit meegemaakt. Ik ben bang. Het gevoel dat je echt iemand hebt ontmoet die zo 100 % bij je lijkt te horen. En hij zegt: "ik voel dat ik van jou hou, hoe gek ook... maar wil ook verliefd zijn!"

Ik begrijp dat ik het bij hem moet laten. Dat hij er zelf uit moet gaan komen. Het zal naief en dom klinken, binnen een week op zo'n punt te staan. Maar ik ben geen groentje op het gebied van relaties, ik weet dat dit iets bijzonders is, maar geen idee waar dit schip zal stranden. Ik wil dit niet kwijt ik weet niet zo heel goed wat ik met dit topic wil, misschien dat mensen me advies kunnen geven hoe ik de afstand voor mezelf bewaar naar hem toe.

Ratio en verstand zijn constant in strijd met elkaar. Ik snap niks meer van mezelf en ben enorm in de war hiervan.
Alle reacties Link kopieren
hmmm.. ik snap het niet zo goed... hij houdt van je maar hij is niet verliefd?? klinkt een beetje als een kind hebben zonder zwanger te zijn geweest: onmogelijk dus!

maar goed, snap jij wel wat hij bedoelt? en wat betekent dit voor hem? ik neem aan dat hij dus niet met je verder wil, want dit is niet wat hij zoekt. laat hij je dan ook met rust?

ik zou iig niet meteen opgeven want misschien is het een vorm van bindingsangst. weet je zijn achtergrond, verleden en eerdere liefdeservaringen? wat zeggen die dingen over hem?
Alle reacties Link kopieren
Hij ziet je als vriend, niet als lover.
Alle reacties Link kopieren
eens met vorige posting helaas
Alle reacties Link kopieren
eensch Zamirah.
Alle reacties Link kopieren
helemaal kut als het voor jou zo voelt en voor hem blijkbaar niet/ onvoldoende....

Meteen afstand nemen geen contact, dat is het beste voor jou.....
Alle reacties Link kopieren
Ja, hij heeft gevoelens van "houden van" maar niet die vlindertjes en kriebeltjes. En dat herken ik, want zo is het bij mij ook! die kriebeltjes (verliefdheid) heb ik meestal meer bij mannen die niet zo bereikbaar zijn eigenlijk. Of hij nu verder wil of niet, dat is mij nog niet helemaal duidelijk. We hebben nu gezegt, we kijken waar het schip strand... maar ja. Anderzijds vind ik het toch heel verwarrend om al zo snel op zo'n serieus punt te zitten.

Ergens denk ik ook: Ho ho ho, jij gaat niet zomaar weg uit mijn leven! dat kun je niet maken... Ik wil hem toch wel laten weten dat dit voor mij niet zomaar iets is.

Ik weet dat hij dit jaar een korte relatie heeft gehad en dat hij stapelverliefd was op deze vrouw, ze ging alleen al na 3 weken vreemd... Wat dat betreft denk ik dus: verliefdheid is toch ook niet iets waar je 100 % op af kunt gaan? het gaat er toch om wat er overblijft als de verliefdheid minder wordt? Liefde dus?

Maar dat is dus hoe ík erover denk.

Mijn indruk is dat hij er zefl ook erg over aan het tobben is en niet snapt wat er nou allemaal gebeurd ineens
quote:Rozenrood schreef op 09 september 2009 @ 20:17:

Sindsdien is het het van de dam.... We hebben het gevoel van "thuiskomen" bij elkaar. Een verschrikkelijk goede match op alle fronten. Ik snap de term Soulmate ineens. Ik snap waarom mensen binnen een maand willen samen wonen en kinderen willen. We slaan de beginfase helemaal over en komen meteen uit op "houden-van". En daar komt het punt. Hij heeft zichzelf beloofd dat hij verliefd wil zijn op degene waar hij een relatie mee krijgt. En hij denkt dat hij niet verliefd op mij zal worden (zegt zijn intuitie...) Ik heb een situatie als deze nog nooit meegemaakt. Ik ben bang. Het gevoel dat je echt iemand hebt ontmoet die zo 100 % bij je lijkt te horen. En hij zegt: "ik voel dat ik van jou hou, hoe gek ook... maar wil ook verliefd zijn!"

Misschien zegt zijn intuïtie wel dat hij niet verliefd op je zult worden omdat jullie de beginfase hebben overgeslagen? De beginfase is toch meestal de fase waarin de verliefdheid komt? Misschien zou je hem iets meer ademruimte moeten gunnen zodat jullie op dezelfde lijn komen te zitten wat betreft "thuiskomen bij elkaar"?
Alle reacties Link kopieren
Heeft ie ook uitgelegd op wélke manier hij dan precies van je houdt?
Peas on earth!
Alle reacties Link kopieren
Uh je houdt binnen een week al van een jongen? Samenwonen, kinderen krijgen??!! Beetje erg snel lijkt me. Houden van zonder verliefd te zijn is als een broer of zus een goede vriend of vriendin. Maar verliefdheid moet ook wel een kans krijgen. Dus even terug naar het begin, leuke dates, gezellige avonden en niet gelijk houden van en een toekomst. Vind dat wel erg beklemmend.
Alle reacties Link kopieren
ja, ik vrees ook dat hij in mij een geweldige goede vriendin ziet (platonisch) of een zus ofzo.... grrrr
Alle reacties Link kopieren
Als de relatie met jou zo perfect is, als het echt voelt als soulmates en als thuiskomen, zou hij wel goed stom zijn om er niet voor te gaan omdat hij zichzelf iets heeft beloofd. Kennelijk is het voor hem dus toch niet genoeg.



Ik zou ook afstand nemen, hoe rot het ook is. Nog een hele tijd zo doorgaan en de hele tijd te horen krijgen dat hij iets mist, om vervolgens alsnog aan de kant gezet te worden, lijkt mij wel erg zwaar.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rozenrood schreef op 09 september 2009 @ 20:29:

Ja, hij heeft gevoelens van "houden van" maar niet die vlindertjes en kriebeltjes. En dat herken ik, want zo is het bij mij ook! die kriebeltjes (verliefdheid) heb ik meestal meer bij mannen die niet zo bereikbaar zijn eigenlijk. Of hij nu verder wil of niet, dat is mij nog niet helemaal duidelijk. We hebben nu gezegt, we kijken waar het schip strand... maar ja. Anderzijds vind ik het toch heel verwarrend om al zo snel op zo'n serieus punt te zitten.

Ergens denk ik ook: Ho ho ho, jij gaat niet zomaar weg uit mijn leven! dat kun je niet maken... Ik wil hem toch wel laten weten dat dit voor mij niet zomaar iets is.

Ik weet dat hij dit jaar een korte relatie heeft gehad en dat hij stapelverliefd was op deze vrouw, ze ging alleen al na 3 weken vreemd... Wat dat betreft denk ik dus: verliefdheid is toch ook niet iets waar je 100 % op af kunt gaan? het gaat er toch om wat er overblijft als de verliefdheid minder wordt? Liefde dus?

Maar dat is dus hoe ík erover denk.

Mijn indruk is dat hij er zefl ook erg over aan het tobben is en niet snapt wat er nou allemaal gebeurd ineensMaar ik vind jouw houden van wel erg snel. Na één dag kun je niet van iemand houden, dat moet groeien. Jullie hebben nog helemaal niks met elkaar meegemaakt behalve een leuke date. En dat zou de basis moeten zijn. Leuk gezellig verliefd en dan verder kijken.
Alle reacties Link kopieren
Misschien moet je hem eens vragen of het niet toevallig de aandacht is waar hij van houd.

Houden van binnen één date? Dat is knap. Onvoorstelbaar, ongeloofwaardig ook.



En jij wil hier als een kip zonder kop inrennen? Meisje meisje, raap jezelf bij elkaar en kijk eens nuchter naar deze situatie. Dit gaat het niet worden. Jullie houden niet van elkaar, én hij wil niet eens een relatie met je.



En afstand bewaren doe je het makkelijkst door hem van msn en uit je telefoon te gooien. Het liefst nog uit je verstand en gedachten ook, maar daar zal wel een dag of 2 overheen gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer het me héél hard voor te stellen, hoe zoiets dan gaat.

Dan voel je je thuis bij elkaar, maar hoe uit zich dat dan? Ga je dan meteen in een soort sleur-fase; niet lekker uit, niet hele dagen in bed om uitputtende sex te hebben,je allerdiepste genante geheimen opbiechten, ... ?

Dat het enorm klikt, ok.... dat je het idee hebt dat je elkaar al jaren kent.......ok,maar houden van .... daar heb ik dan zo mijn bedenkingen bij, tenminste als het om de partner-vorm van houden-van gaat.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:CassieViva schreef op 09 september 2009 @ 20:30:

Uh je houdt binnen een week al van een jongen? Samenwonen, kinderen krijgen??!! Beetje erg snel lijkt me. Houden van zonder verliefd te zijn is als een broer of zus een goede vriend of vriendin. Maar verliefdheid moet ook wel een kans krijgen. Dus even terug naar het begin, leuke dates, gezellige avonden en niet gelijk houden van en een toekomst. Vind dat wel erg beklemmend.

Ja ik vind dit zelf ook te bizar om waar te zijn hoor.... De eerste 2 avonden hebben we allebei geprobeerd om onze mond te houden over deze dingen.

Ik hoop ook dat we even terug kunnen naar het begin. Gewoon daten. Al zou het kunnen dat we allang een brug te ver zijn gegaan.

Ik denk ook dat de verliefdheid niet zal komen omdat je meteen in fase 10 bent beland (en dat is zeker niet door mijn aandringen trouwens! ik ben niet eens degene die het meest initiatief in het contact neemt of voorstelt af te spreken) Misschien moet ik het heft meer in handen gaan nemen? Ik zie hem dus vrijdag. voorstellen om de boel even wat te laten bekoelen en gewoon eens een paar x te gaan daten? (en dan wat verboden onderwerpen afspreken zoals verliefdheid, houden van, kinderen etc etc etc ??)
Alle reacties Link kopieren
En bij jou gaat absoluut geen bel rinkelen wanneer je vanuit niets in fase 10 zou zijn beland? Maar je hebt wel ervaringen op relatie-gebied. Vreemd.
Alle reacties Link kopieren
Hoe ziet fase tien er uit ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
voelt hij zich wel lichamelijk tot je aangetrokken?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 09 september 2009 @ 20:34:

Ik probeer het me héél hard voor te stellen, hoe zoiets dan gaat.

Dan voel je je thuis bij elkaar, maar hoe uit zich dat dan? Ga je dan meteen in een soort sleur-fase; niet lekker uit, niet hele dagen in bed om uitputtende sex te hebben,je allerdiepste genante geheimen opbiechten, ... ?

Dat het enorm klikt, ok.... dat je het idee hebt dat je elkaar al jaren kent.......ok,maar houden van .... daar heb ik dan zo mijn bedenkingen bij, tenminste als het om de partner-vorm van houden-van gaat.Nee, dat dus allemaal wel! Misschien weet ik niet goed wat houden van is??? Ik heb gewoon nog nooit het gevoel gehad dat ik alles zo aan de kant zou smijten voor iemand. En het gevoel dat ik zo ontzettend mezelf mag zijn en dit gewaardeerd wordt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Madhe schreef op 09 september 2009 @ 20:38:

En bij jou gaat absoluut geen bel rinkelen wanneer je vanuit niets in fase 10 zou zijn beland? Maar je hebt wel ervaringen op relatie-gebied. Vreemd.

er rinkelt wel degelijk een bel, daarom ook dit topic....

Ik ben tien jaar getrouwd geweest en nu ook alweer een poos aan het daten. Hier en daar eens korte relaties gehad.
Alle reacties Link kopieren
Dan houd je dus daarvan, van het jezelf zijn en je daar prettig bij kunnen voelen. Dat is helemaal niet hetzelfde als van iemand houden. Dat zou er uitzien zeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 09 september 2009 @ 20:40:

voelt hij zich wel lichamelijk tot je aangetrokken?ja, dat zeker wel....
Alle reacties Link kopieren
Als er bellen gaan rinkelen wil dit zeggen dat er iets niet goed zit. Dat moet je niet negeren.

Maar dat is niet zo moeilijk, want hij wil geen relatie met je.



Maar wat is nu je probleem dan eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren
quote:Madhe schreef op 09 september 2009 @ 20:43:

Dan houd je dus daarvan, van het jezelf zijn en je daar prettig bij kunnen voelen. Dat is helemaal niet hetzelfde als van iemand houden. Dat zou er uitzien zeg.



Eens..



Mijn vriend en ik hielden ook echt nog niet van elkaar na 1 date. Ik vond hem super leuk, lief, knap etc. Maar houden van? Nee tuurlijk niet! Of heten jullie toevallig Micky en Adam??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven