Zo'n raar gevoel

28-05-2008 11:40 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vorige topic ging over het feit dat je elkaar in een nieuwe relatie (langere relatie natuurlijk ook) moet vrijlaten. Ik heb hier in het begin altijd moeite mee omdat ik nog niet precies weet wat ik aan de ander heb. Na mijn topic heb ik veel gehad aan de tips en adviezen en ik heb er ook echt wat mee gedaan. Mijn vriend vond het fijn dat ik er zo mijn best voor deed om hem meer vrijheid te geven. Hierdoor trok hij juist meer naar mij toe en nam uit zichzelf contact op met mij om af te spreken. Heel fijn en op dit moment gaat het een stuk beter :-).

Voor mij heeft hij een relatie gehad van drie jaar. Deze relatie is op een erg vervelende manier uitgegaan (vreemdgaan van haar kant) en hij heeft er lang over gedaan om hier overheen te komen. Hij had bij haar het gevoel dat ze samen oud zouden worden met alles erop en eraan.

Op dit moment hebben wij net een maandje. Ook al is het al een jaar uit tussen hen en heeft hij haar al meer dan een half jaar niet meer gesproken, toch heb ik het idee dat er nog wel wat concurrentie is. En dan vind ik erg irritant omdat hij juist laat blijken dat ik me nergens druk om hoef te maken qua gevoelens die hij nog voor haar zou kunnen hebben. Maar op de één of andere manier kan ik zijn relatie met haar niet goed los laten. Ik vraag me steeds af of hij en ik ook zo'n relatie zullen krijgen. Dat is wel wat ik graag wil. Dit is een vervelend gevoel want ik kan er zo weinig mee maar ik heb er ook veel moeite mee om het van me af te zetten.

Ik wilde het gewoon even kwijt. Het is een rot gevoel dat nergens op gebasseerd is maar er wel is .
Jij wil graag zo'n relatie als zij samen hadden? Weet jouw vriend dan al dat jij voornemens bent hem te bedriegen?

Als zij zo gelukkig waren samen dan hadden ze nu nog een relatie. De relatie die zij hadden was helemaal niet zo goed: zij loog en hij werd belazerd. Daar hoef je je niet aan te spiegelen. Maak er samen iets moois van en verspil geen tijd aan een relatie die de herinnering niet waard is.
Haha nee voornemens om hem te bedriegen heb ik totaal niet. Ik ben zelf ooit bedrogen en ik weet hoe het voelt. Ben niet iemand die zoiets zou doen. Dan eerst uitmaken of proberen het samen op te lossen. Maar ik hoop dat zoiets nooit aan de orde komt in onze relatie. Dat er verleidingen zijn of wat dan ook. Ik ga er iig niet van uit!

Je hebt ook gelijk ik denk ook de hele tijd aan de gelukkige tijden tussen hen. Maar als ze echt zo gelukkig waren was het natuurlijk niet zo gelopen. Ik word er onzeker van dat hij zoveel voor haar heeft gevoeld en dat dat bij ons natuurlijk nog niet aan de orde is. We kennen elkaar net 1,5 maand! Soms moet ik dingen ook gewoon laten lopen zoals het loopt en genieten van wat er nu is. En dat wat er is, is erg fijn!!
Je hebt het idee dat er nog wel wat concurrentie is. Van wie - van de ex van jouw vriend? Je vraagt je af of jij en jouw vriend net zo'n relatie zullen krijgen als hij had met z'n ex. Dus je bedoelt neem ik aan dat je wilt, dat hij bij jou ook het gevoel krijgt samen oud te willen worden? Je ziet zijn vorige relatie nog steeds als een soort bedreiging en hebt volgens mij het gevoel dat je daar tegenop moet boksen. Wanneer heb jij pas zekerheid over deze relatie, als hij voor je op z'n knieën valt met een trouwring in zijn handen? Zijn woord is niet genoeg? Ik ken je vorige topics niet, maar je hebt, voorzover ik het er uit op kan maken, echt moeite gedaan hem wat meer vrijheid te geven wat hij erg waardeerde. Snap best dat je je rotgevoel even kwijt wil maar probeer wel realistisch te zijn. Je kunt de klok niet terugdraaien. Kijk vooruit en maak er het beste van. Je maakt jezelf he-le-maal gek door dit soort gedachten, pas op dat het geen obsessie voor je wordt, dat komt je relatie niet ten goede. Praat er af en toe eens over met je vriend, dat je hierover onzeker bent, maar zie ook de goede kanten van jullie relatie en laat het niet overschaduwen door spoken uit het verleden.
Ik snap wel een beetje wat je bedoeld, ik zelf dacht bij mijn ex ook dat we samen oud zouden worden en heb inmiddels weer een nieuwe relatie met een hele lieve jongen. Hij weet van mijn vorige relatie en dat ik daarin gewoon wel één en ander heb meegemaakt, maar hij is niet jaloers, gewoon omdat dat niet hoeft! Je vorige relaties hebben invloed op wie je bent en je moet ze gewoon nog verwerken in je leven (ik denk dat je vriend dat ook doet) maar dat betekent niet dat de nieuwe relatie dan minder is. Hij is samen met jou, hij wil jou, alle reden om gewoon gelukkig te zijn toch?
Bedoel je dat je vriend met zijn ex al na 1,5 maand het gevoel had met haar oud te willen worden en dat hij dat gevoel bij jou nog niet heeft na 1,5 maand?
Beste beautifulmind,

in je vorige post gaf je aan dat je soms het gevoel had dat je je relatie 'saboteerde' omdat je je vriend te weinig ruimte durfde te geven of kon geven. Als ik je post van vandaag lees, denk ik: "Je doet het weer!" Er is feitelijk niets aan de hand, die relatie van hem en zijn ex-vriendin is al een jaar over, en die van jullie is redelijk pril en hartstikke leuk. Zeg je zelf. Waarom dan zo enorm druk maken over iets wat niet speelt? Geniet lekker van wat je hebt! Geniet van elkaar en wees blij dat er geen problemen zijn. Zeker nu je zegt dat je leert hem meer ruimte te geven en dat dat ook duidelijk een positieve invloed heeft op jullie relatie en op jou. Heerlijk toch! Lekker van genieten en niet druk maken om wat er Misschien Mogelijk Zou Kunnen Spelen Ergens In De Toekomst. Tenminste, als ik je verhaal lees lijkt het me dat je een hele leuke vriend hebt die dol is op je. Zet je angst overboord en stort je op de liefde!
Bedankt voor jullie reacties. Het zijn soms ook echt van die buien waar ik of dan ff last van heb of zoals gister bijna de hele dag. Dan blijf ik me maar druk maken terwijl ik er niks mee op schiet.

Ik probeer steeds in mijn achterhoofd te houden dat wat hij ooit voor haar voelde er nu totaal niet meer is. Ik heb zelf toch ook van een ander gehouden maar wil diegene nu ook niet eens meer spreken of zien. Nu is hij gek op mij en is er niemand anders in zijn leven dan ik. Maar dit gevoel komt bij mij niet uit de lucht vallen. Ik heb een ex die tijdens onze relatie nog twijfelde over zijn ex en dat heeft er bij mij echt in gehakt.

Het is echt niet zo dat ik na 1,5 maand al zo'n serieuze relatie nu met hem wil. Dat is iets voor op de lange termijn. Zoiets kun je na zo'n korte tijd ook nog niet met elkaar hebben. Maar dat betekent niet dat ik dat dan in de toekomst ook niet zou willen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven