zoeken naar..
zaterdag 18 oktober 2008 om 17:08
Dag allemaal!
Wellicht een onderwerp wat jullie al vaker voorbij maar toch....
Ik heb mijn relatie na 10 jaar beeindigd en zou graag in contact willen komen met leuke mannen en vrouwen om gezellige dingen te doen.
Maar ja waar vindt je die????
Voor wat de mannen betreft; ik ga niet zo vaak uit, daarnaast heb ik geen zin om echt op jacht te gaan in een cafe ofzo dus dat schiet ook al niet op. Datingsites vindt ik ook zo wat.....niet echt mijn ding dus. Verder heb ik twee geweldige kids wat voor sommige ook al een belemmering is.
Vriendinnen is ook z,on verhaal apart. Ik heb al diverse clubjes geprobeerd maar het moet wel klikken om uit te groeien tot vriendschap, wat vaak niet het geval was. Pffff lastig hoor, missschien hebben jullie nog tips?
Wellicht een onderwerp wat jullie al vaker voorbij maar toch....
Ik heb mijn relatie na 10 jaar beeindigd en zou graag in contact willen komen met leuke mannen en vrouwen om gezellige dingen te doen.
Maar ja waar vindt je die????
Voor wat de mannen betreft; ik ga niet zo vaak uit, daarnaast heb ik geen zin om echt op jacht te gaan in een cafe ofzo dus dat schiet ook al niet op. Datingsites vindt ik ook zo wat.....niet echt mijn ding dus. Verder heb ik twee geweldige kids wat voor sommige ook al een belemmering is.
Vriendinnen is ook z,on verhaal apart. Ik heb al diverse clubjes geprobeerd maar het moet wel klikken om uit te groeien tot vriendschap, wat vaak niet het geval was. Pffff lastig hoor, missschien hebben jullie nog tips?
zaterdag 18 oktober 2008 om 17:33
Je hoeft toch ook niet op jacht te gaan in een cafe. Toen mijn huwelijk net voorbij was, ging ik er gewoon heen met een of twee vriendinnen, gezellig met elkaar kletsen, borrelhappen eten en wat drinken. Meestal fietste ik daarna weer heel tevreden naar huis, want er even lekker uit geweest, soms hadden we aanspraak en ontmoetten we ook mannen. Waren heerlijke avonden. Een paar keer een onenightstand opgeduikeld. Is alweer jaren geleden en kom nog steeds in datzelfde (vrij kleine) cafe, overdag, 's avonds, maakt niet uit, heb er een plek van gemaakt om mensen te zien.
En datingsites heb ik ook gedaan. Als je je er niet te veel van voorstelt, is het een prima plek om met mensen in contact te komen. Ik heb echt best vaak afgesproken, het werd meestal niets, maar had altijd wel een leuke avond en op die manier toch een paar goede vrienden gemaakt die ik nog steeds zie.
Dat kinderen een belemmering zijn, moet je uit je hoofd zetten. Soms is het wel zo, maar niet iedere date hoeft toch meteen uit te lopen op een relatie? Het gaat toch in eerste instantie om nieuwe, gezellige contacten? Ik heb zelf ook een kind, en als ik iemand net ken, mag ie bij me thuiskomen als mijn kind er niet is. Pas als er muziek in lijkt te zitten, kijk ik verder, en dat is pas een keer voorgekomen.
Je schrijft: 'Vriendinnen is ook zo'n verhaal apart'. Heb je ze wel? Want als dat niet zo is, moet je daar natuurlijk eerst aan werken. Zonder nieuwe vriend is prima, maar zonder vriendinnen kan eigenlijk niet, dan word je eenzaam. Maar volgens mij zijn daar ook sites voor.
En weet je wat ook helpt na zo'n lange relatie? Even fijn in therapie om de boel voor jezelf op een rij te krijgen. Bedoel ik niet beledigend, maar ik heb het ervaren als een cadeautje aan mezelf.
Succes!
En datingsites heb ik ook gedaan. Als je je er niet te veel van voorstelt, is het een prima plek om met mensen in contact te komen. Ik heb echt best vaak afgesproken, het werd meestal niets, maar had altijd wel een leuke avond en op die manier toch een paar goede vrienden gemaakt die ik nog steeds zie.
Dat kinderen een belemmering zijn, moet je uit je hoofd zetten. Soms is het wel zo, maar niet iedere date hoeft toch meteen uit te lopen op een relatie? Het gaat toch in eerste instantie om nieuwe, gezellige contacten? Ik heb zelf ook een kind, en als ik iemand net ken, mag ie bij me thuiskomen als mijn kind er niet is. Pas als er muziek in lijkt te zitten, kijk ik verder, en dat is pas een keer voorgekomen.
Je schrijft: 'Vriendinnen is ook zo'n verhaal apart'. Heb je ze wel? Want als dat niet zo is, moet je daar natuurlijk eerst aan werken. Zonder nieuwe vriend is prima, maar zonder vriendinnen kan eigenlijk niet, dan word je eenzaam. Maar volgens mij zijn daar ook sites voor.
En weet je wat ook helpt na zo'n lange relatie? Even fijn in therapie om de boel voor jezelf op een rij te krijgen. Bedoel ik niet beledigend, maar ik heb het ervaren als een cadeautje aan mezelf.
Succes!
zaterdag 18 oktober 2008 om 17:49
Dank voor je reactie Yayasister.
Uiteraard heb ik wel vriendinnen alleen die zijn stuk voor stuk van het type thuiszitten...af en toe gaan we wel eens wat eten maar tegen de tijd dat het uitgaansleven begint willen zij naar man en kids. Vandaar ook dat ik op zoek ben gegaan naar nieuwe vriendinnen maar ik merk dat het in mijn leeftijdscategorie lastig zoeken is vanwege dezelfde redenen...
Dus die leuke mannen kom ik ook niet echt tegen snap je?
Wel een leuke tip van je om in therapie te gaan, ga ik zeker over nadenken. Eerst maar is even een lekkere vakantie boeken om los te komen van alles.
Uiteraard heb ik wel vriendinnen alleen die zijn stuk voor stuk van het type thuiszitten...af en toe gaan we wel eens wat eten maar tegen de tijd dat het uitgaansleven begint willen zij naar man en kids. Vandaar ook dat ik op zoek ben gegaan naar nieuwe vriendinnen maar ik merk dat het in mijn leeftijdscategorie lastig zoeken is vanwege dezelfde redenen...
Dus die leuke mannen kom ik ook niet echt tegen snap je?
Wel een leuke tip van je om in therapie te gaan, ga ik zeker over nadenken. Eerst maar is even een lekkere vakantie boeken om los te komen van alles.
zaterdag 18 oktober 2008 om 18:03
Hoe oud ben je dan? Ik was 38 toen ik scheidde, meeste vriendinnen toen ook meer van de thuiszittende soort, of om elf uur naar huis. Nu had ik mazzel, haha, want binnen een jaar gingen er nog twee uit elkaar, en ik kwam een oude vriendin tegen die alleen was, dus toen had ik fijn setje om dingen mee te gaan doen, en wat keuze.
Wat ik ook heel regelmatig deed was mezelf op vrijdag uitnodigen bij goede vrienden. Eerst lekker eten met man en kinderen en daarna maakten die zich uit de voeten en zaten wij uren aan de keukentafel, of gingen, als iedereen sliep (man op de bank), nog even de stad in.
Ik was, en ben nog steeds, best creatief in die dingen, maar het scheelt misschien ook wel dat ik in de grote stad woon en vrij veel mensen ken. Maar ik zou zeggen: zoek eerst eens een vriendin in dezelfde situatie!
Wat ik ook heel regelmatig deed was mezelf op vrijdag uitnodigen bij goede vrienden. Eerst lekker eten met man en kinderen en daarna maakten die zich uit de voeten en zaten wij uren aan de keukentafel, of gingen, als iedereen sliep (man op de bank), nog even de stad in.
Ik was, en ben nog steeds, best creatief in die dingen, maar het scheelt misschien ook wel dat ik in de grote stad woon en vrij veel mensen ken. Maar ik zou zeggen: zoek eerst eens een vriendin in dezelfde situatie!
zaterdag 18 oktober 2008 om 18:18
je kan ook hier op t forum een oproepje plaatsen, en er bestaat een site (nieuwemensenlerenkennen.nl) waar je je kan aanmelden voor verschillende activiteiten door het hele land, met allemaal mensen die elkaar niet kennen! erg leuk!
ik zit een beetje met hetzelfde als jij, ook net gescheiden en een kind haha
ik zit een beetje met hetzelfde als jij, ook net gescheiden en een kind haha
zaterdag 18 oktober 2008 om 18:28
Die site had ik nog niet gevonden lilletje! Heb jij hier ervaring mee? Is het wat?
Ben best wel een scheitert
zou echt knikkende knieen hebben als ik naar z,on activiteit zou gaan, iedereen ziet natuurlijkkkkk dat je zielig en alleen bent hahaha!!!
En een oproepje levert mij gek genoeg altijd contact op met vreemde vogels....niet dat ik daarmee wil zeggen dat dit hier ook het geval zou zijn, maar ben er een beetje klaar mee dat vaak binnen no time het verhaal gaat over je bh cup maat en je favouriete standje!?
Maar eh lilletje, aangezien jij in dezelfde situatie zit ben jij natuurlijk ervaringsdeskundige toch? Dus vertelll hoe ga jij met ea om?
Ben best wel een scheitert

En een oproepje levert mij gek genoeg altijd contact op met vreemde vogels....niet dat ik daarmee wil zeggen dat dit hier ook het geval zou zijn, maar ben er een beetje klaar mee dat vaak binnen no time het verhaal gaat over je bh cup maat en je favouriete standje!?
Maar eh lilletje, aangezien jij in dezelfde situatie zit ben jij natuurlijk ervaringsdeskundige toch? Dus vertelll hoe ga jij met ea om?
zaterdag 18 oktober 2008 om 20:04
Hee lilletje, dank je wel voor de tip. Ben er gelijk gaan kijken. Is het leuk? En heb je makkelijk contact?
Bloem, ik ben zelf nu 38 en heb hetzelfde als jij. Ook allemaal bezette vriendinnen met wie ik weken van tevoren een afspraak moet maken. En ben ook moeder van een kindje.
Zouden we niet samen kunnen gaan? Lijkt me ook best eng om alleen te gaan. Maar het ziet er wel leuk uit, die site.
Bloem, ik ben zelf nu 38 en heb hetzelfde als jij. Ook allemaal bezette vriendinnen met wie ik weken van tevoren een afspraak moet maken. En ben ook moeder van een kindje.
Zouden we niet samen kunnen gaan? Lijkt me ook best eng om alleen te gaan. Maar het ziet er wel leuk uit, die site.
zaterdag 18 oktober 2008 om 20:18
Heb net ook ff op die site zitten kijken, lijkt me leuk!
@genoeg ik denk dat de meeste mensen alleen naar zo'n activiteit gaan. Zou het ook eng/spannend vinden.
Zit in hetzelfde schuitje als jullie, ben 35 met een kindje. Vriendinnen zijn ook minder flexibel in afspreken, idd vaak weken van tevoren, helaas.
Hoe doen jullie dat met vakanties?
@genoeg ik denk dat de meeste mensen alleen naar zo'n activiteit gaan. Zou het ook eng/spannend vinden.
Zit in hetzelfde schuitje als jullie, ben 35 met een kindje. Vriendinnen zijn ook minder flexibel in afspreken, idd vaak weken van tevoren, helaas.
Hoe doen jullie dat met vakanties?
zaterdag 18 oktober 2008 om 20:22
hoi lieve-kiwi (ooit zo'n beestje in het echt gezien in Nieuw-Zeeland trouwens
Grappig zijn ze!)
Bedoel je hoe we op vakantie gaan als alleenstaande ouder? Dat weet ik nog niet. Misschien ga ik wel helemaal niet. Hoe doe jij dat dan? Ben je allang gescheiden?
En ja, het zal idd wel de bedoeling zijn dat mensen alleen naar zo'n activiteit gaan.... oh oh
maar aan de andere kant ook wel erg leuk

Bedoel je hoe we op vakantie gaan als alleenstaande ouder? Dat weet ik nog niet. Misschien ga ik wel helemaal niet. Hoe doe jij dat dan? Ben je allang gescheiden?
En ja, het zal idd wel de bedoeling zijn dat mensen alleen naar zo'n activiteit gaan.... oh oh

zaterdag 18 oktober 2008 om 21:09
ik ben nog niet eerder alleen met haar op vakantie geweest. Dus ik weet het ook nog niet zo goed hoe ik dat ga doen. Hoe oud is jouw kindje? Ik moet zelf eerst straks eens kijken of ik het financieel ga redden. En gaat dat niet lukken, nou ja, dan gewoon hier vakantie vieren denk ik. Maar heb wel van een moeder op school gehoord dat ze met een reis ging voor alleenstaande ouders en hun kinderen en dat was haar bevallen. Dus misschien is dat ook wel wat voor jou? Alleen is haar dochter wel al 7.
zondag 19 oktober 2008 om 09:28
Goedemorgen allemaal!
Ontzettend leuk dat jullie met zovele reagereren, blijkbaar zijn er meer zielen zoals ik
Lijkt mij wel een goed plan om samen wat te doen, ik woon net als Vlinder in de buurt van Amsterdam regio Noord Holland dus.
Hoe zullen we het aanpakken? Vanmiddag starten met strandwandeling hahahaha
Ontzettend leuk dat jullie met zovele reagereren, blijkbaar zijn er meer zielen zoals ik
Lijkt mij wel een goed plan om samen wat te doen, ik woon net als Vlinder in de buurt van Amsterdam regio Noord Holland dus.
Hoe zullen we het aanpakken? Vanmiddag starten met strandwandeling hahahaha

zondag 19 oktober 2008 om 11:59
Ik ben idd ook wat minder flexibel momenteel, maar ik neem mijn kleintje wel overal mee naar toe. Maar ja ze gaat dus wel bijna altijd mee. Kan haar trouwens wel naar haar oma brengen als ik s'avonds wegga. Wat ik niet altijd wil doen.
Ben idd wel benieuwd hoe anderen dit doen.
Ik woon overigens in regio Rotterdam
Ben idd wel benieuwd hoe anderen dit doen.
Ik woon overigens in regio Rotterdam
maandag 20 oktober 2008 om 22:59
Hoi Korenwolf, ik ben niet flexibel in dat ik elke avond weg kan. Maar wel is het zo dat iedereen hier welkom is en ook mee kan eten. Ik merk dat er vaak pas afgesproken kan worden over 1 tot 2 maanden en dat vind ik wel eens jammer. En gelukkig wil mijn moeder oppassen dus dat is lekker (wat ik ook niet altijd doe trouwens) En het is zo dat ik 1 weekend in de 2 weken wel vrij ben ivm vaderweekend. En ze gaat overdag naar school.
Bloem: heb ik net de strandwandeling gemist...
Bloem: heb ik net de strandwandeling gemist...
dinsdag 21 oktober 2008 om 20:29
Hoi genoeg en anderen,
Idd de strandwandeling gemist genoeg maar altijd voor herhaling vatbaar toch?
De flexibiliteit is bij mij wat makkelijker omdat mijn zoon al bijna 17 is.
Toch vindt hij, maar ook ik het gezellig om elkaar te zien en bij te kletsen, dus doe ik dan regelmatig consessies mbt mijn eigen plannen.
Heel herkenbaar ook het afspreken op lange termijn.. Dit voegt voor mij ook niet altijd omdat ik meer het spontane type ben, hoewel ik goed begrijp dat de vriendinnen met kids niet een twee drie weg kunnen.
Daarnaast merk ik soms dat je als singel als bedreiging wordt gezien, herkennen jullie dit?
Idd de strandwandeling gemist genoeg maar altijd voor herhaling vatbaar toch?
De flexibiliteit is bij mij wat makkelijker omdat mijn zoon al bijna 17 is.
Toch vindt hij, maar ook ik het gezellig om elkaar te zien en bij te kletsen, dus doe ik dan regelmatig consessies mbt mijn eigen plannen.
Heel herkenbaar ook het afspreken op lange termijn.. Dit voegt voor mij ook niet altijd omdat ik meer het spontane type ben, hoewel ik goed begrijp dat de vriendinnen met kids niet een twee drie weg kunnen.
Daarnaast merk ik soms dat je als singel als bedreiging wordt gezien, herkennen jullie dit?