zou hij vreemd gaan?

19-08-2010 18:17 278 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag heb ik een mail gekregen van iemand die ik zelf niet ken. In de mail stond dat mijn vriend al een paar maanden vreemd gaat. Ook stond vermeld met wie. Ik ken haar zelf niet, maar maak me nu wel zorgen. Wat zouden jullie doen in zo'n situatie
Hem de mail laten zien en vragen hoe het zit.
Hem de mail laten lezen en kijken hoe hij erop reageert. En trouwens ook terugmailen wie die persoon is, hoe ze aan mijn emailadres komen en waarom ze dit aan me vertellen.
Terug mailen en naar details vragen of het nummer vragen van dat meisje met wie hij vreemd zou gaan. Haar bellen. Als je het je man direct vraagt en het is waar dan is de kans groot dat hij het zal ontkennen en dan heb je wat achtergrond info.

Als het niet waar is, zal hij zich waarschijnlijk rot voelen dat je hem wantrouwde maar ik neem aan dat hij andersom hetzelfde zou doen.
Zijn er meer signalen die er op wijzen dat het waarheid zou kunnen zijn?
De confrontatie aangaan. Maar vertel je vriend niet van te voren waarover/dat je wilt praten, zodat hij geen verhaal klaar heeft.
Oei...daar heb ik laatst toevallig over gedroomd

Geen idee eigenlijk....

Niekje, ik denk dat vragen wel een goed idee lijkt, maar dat de kans van glashard ontkennen er natuurlijk ook wel in zit...

Moeilijk....ik zou het heel eerlijk gezegd zo 1, 2, 3 niet weten
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Wat vreemd zeg, van iemand die je zelf niet kent. Maar misschien is het een schuilnaam? Ik zou mijn partner confontreren met de mail. Kijk goed naar zijn reactie.

Ik kan me overigens goed voorstellen dat je geschrokken bent, maar blijf ook argwanend, het kan ook zijn dat iemand een zieke grap uithaalt, of probeert te steuken. Succes ermee!
Het gesprek aangaan met je vriend lijkt me heel reeel.

Wat heftig trouwens dat je ineens zo'n mail krijgt. Zeker wel schrikken of niet?
Ik zou om meer details vragen. Telefoonnummer enzo.

Heftig hoor!
quote:elfje26 schreef op 19 augustus 2010 @ 18:20:

De confrontatie aangaan. Maar vertel je vriend niet van te voren waarover/dat je wilt praten, zodat hij geen verhaal klaar heeft.

Oeh wat een basis van wantrouwen.

Ik zou het met hem bespreken. Zolang er geen verdere reden is tot wantrouwen zou ik hem geloven. Je voelt zoiets wel aan. Ik geloof dat een partner die credits verdiend. (mits dus geen andere reden tot wantrouwen)

Mooie gelegenheid om weer eens de grenzen goed aan te geven.
raar...
Stond er in de mail de naam van je vriend? Hoe komt deze dame aan jouw mail? Is het geen spam?

Ik kreeg namelijk laatst een mail van iemand die ik niet ken met een zelfmoordaankondiging. Bleek dus spam.
Ik dacht ook meteen aan spam.
quote:Francisca_ schreef op 19 augustus 2010 @ 18:26:

Stond er in de mail de naam van je vriend? Hoe komt deze dame aan jouw mail? Is het geen spam?

Ik kreeg namelijk laatst een mail van iemand die ik niet ken met een zelfmoordaankondiging. Bleek dus spam.Echt het moet niet gekker worden!
Er werd beweerd dat het al langer aan de gang was, dus ik vroeg hoe ze aan deze informatie kwam en waarom werd het pas nu aan mij verteld. De mailer vertelde dat er allerlei roddels de ronde deden, dat al heel veel mensen op de hoogte waren van hun affaire. Ze heeft het vervolgens tegen mijn vriend gezegd dat ze over hem roddelde en hij heeft toen toegegeven dat het waar was.

Ik weet zeker dat hij het gaat ontkennen, vandaar dat ik eerst advies vraag. Hoe kom ik aan bewijs van zijn ontrouw.
Tja, ik zou toch eerst wat meer info van die grote onbekende mailer willen hebben. Stel dat het iemand is die een hekel aan jou heeft of iemand die een oogje op je vriend heeft.

Bovendien vind ik, net als DNM, dat je partner meer vertrouwen verdient. Tenzij je natuurlijk nog andere redenen hebt om hem te wantrouwen.
Heb je zelf het gevoel dat het waar zou kunnen zijn?
Ik zou geen verder onderzoek doen en gewoon vragen Ken jij een zekere x. daar kan hij dan bevestigend of ontkennend op antwoorden, als hij dan vraagt hoezo, gewoon zeggen dat je een mailtje hebt gekregen waar je van bent geschrokken.
Waarom moet je bewijs hebben?

Als je elkaar al niet eens een rechtstreekse vraag kunt stellen. Als je hem eigenlijk toch niet vertrouwd, waarom dan bewijs?

Je hoeft niet naar de rechtbank, je hoeft alleen te beslissen of je de relatie zoals je die nu hebt nog de moeite waard vind.
quote:powerwoman2 schreef op 19 augustus 2010 @ 18:28:

Ik weet zeker dat hij het gaat ontkennen, vandaar dat ik eerst advies vraag. Hoe kom ik aan bewijs van zijn ontrouw.Je bent er dus eigenlijk al van overtuigd dat hij je ontrouw is en dat na wat mailtjes. Waarom eigenlijk?

Er werd beweerd dat het al langer aan de gang was, dus ik vroeg hoe ze aan deze informatie kwam en waarom werd het pas nu aan mij verteld. De mailer vertelde dat er allerlei roddels de ronde deden, dat al heel veel mensen op de hoogte waren van hun affaire. Ze heeft het vervolgens tegen mijn vriend gezegd dat ze over hem roddelde en hij heeft toen toegegeven dat het waar was.

Ik weet zeker dat hij het gaat ontkennen, vandaar dat ik eerst advies vraag. Hoe kom ik aan bewijs van zijn ontrouw.

Heb je, buiten dit bizarre mailtje, redenen om aan te nemen dat dit waar zou kunnen zijn?

Zo ja, meer info zien te krijgen van die grote onbekende, incluis telefoonnummer van de vermeende scharrel voordat je je vent hiermee confronteerd.

Zo nee? Gewoon de mail aan je vriend laten lezen, zijn reactie peilen en (hopelijk) er met hem om kunnen lachen...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor

Ik weet zeker dat hij het gaat ontkennenHoezo dat?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Dus je gaat er nu eigenlijk vanuit dat het waar is? Tja, dan moet je bewijzen verzamelen als je het zeker weet en hij het wss gaat ontkennen. Maar nogmaals, ik zou toch in mn achterhoofd houden dat de melder misschien bijbedoelingen heeft met mail.

Supervervelend dit zeg, sterkte ermee.
Hoelang zijn jullie al samen? Waarom denk je dat het waar is?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven