Zouden jullie dit bespreken met je vriend?

22-10-2018 17:00 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een goede relatie van een aantal jaar. Ik vertrouw mijn vriend en we laten elkaar vrij. Ik zat dit weekend naast mijn vriend terwijl hij op WhatsApp zat. Ik zag de naam van een vrouw voorbijkomen die mij niet zoveel zei, maar op de een of andere manier een vreemd gevoel gaf. Tegen mijn partner heb ik op dat moment niets gezegd.

Die avond heb ik vervolgens iets gedaan wat ik jaren geleden (dacht ik) heb afgezworen: terwijl mijn vriend onder de douche stond heb ik in zijn telefoon gekeken. We weten elkaars pincodes, maar doen hier nooit iets mee. Ik kwam een gesprek van vorige maand tegen. Het was schijnbaar van een vrouw die hij vorige maand tijdens een feestje van een vriend heeft ontmoet. Zij was het gesprek begonnen (had hem schijnbaar toegevoegd) en hij vroeg wie ze was. Ze antwoorde vervolgens met haar naam en ze schreef "kan je je onze kus nog wel herinneren?". Uit het gesprek wat daarna volgde kon ik opmaken dat hij zich dat niet kon herinneren (er was schijnbaar veel alcohol in het spel). Er werd nog wat onbelangrijks heen en weer gechat, maar ik kan me niet precies meer herinneren wat omdat ik schijnbaar erg geschrokken was van wat ik daar las.

Later die avond heb ik aan mijn vriend gevraagd of hij wel eens met iemand anders gezoend heeft. Hij antwoorde van niet en wilde weten waarom ik dat vroeg. Ik heb me eraf gemaakt met een soort excuus. Vannacht lag ik wakker en heb ik zijn telefoon nog een keer gecheckt, omdat ik me dus niet meer kon herinneren wat er precies was gezegd in het gesprek. Ik wilde weten wat er precies was geschreven, maar het gesprek bleek gewist te zijn.

Nu heb ik mezelf dus in een lastig parket gebracht. Want, natuurlijk wil ik niet zo'n suffe trut zijn die stiekem de telefoon van haar vriend controleert. Ik probeer mezelf nu wijs te maken dat er vast niets is gebeurd, of dat ik het niet goed heb gelezen. Of zelfs als er gezoend is, wat maakt het uit want het is "maar" een zoen. Maar dit zit me niet lekker en eigenlijk wil ik het met hem bespreken. Wat zouden jullie doen?

Bespreken?

Totaal aantal stemmen: 150

Ja (82%)
Nee (18%)
Alle reacties Link kopieren
Dommert
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
Met wat ik nu weet had ik gelijk toen ik het las gezegd, goh Frits, ik zag laatst iets op je telefoon voorbij komen wat me verontrustte en ik kijk net zonder jouw toestemming op je telefoon.
Leg eens uit? Je hebt iemand gekust?
Alle reacties Link kopieren
Als je vrouw genoeg bent om in zijn telefoon te kijken vind ik ook dat je vrouw genoeg moet zijn om dat wat je gezien hebt bespreekbaar te maken.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Je hebt schijnbaar niet in de gaten dat een zoen veel meer kan betekenen dan bekken met tong. Misschien heeft hij haar gedag gezegd met drie kussen op de wangen, dus schijnbaar maak je er meer van dan nodig en heb je aan je vriend laten blijken dat je in zijn foon hebt gesnuffeld, vandaar het gesprek verdwenen is.

Laat een schijnbaar kleinigheidje niet in de weg staan van een goede relatie.
Ja, je bent wel te laat nu. Dat had je meteen moeten vragen. Waarom ook niet eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren
Je vertrouwt je vriend niet.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk ben je niet te laat. Te laat om het uit te maken. Deze man bedondert je. Vertrouw altijd op je gevoel! Hoe veel duidelijker wil je het nog hebben dat er gezoend is? Je hebt het gezien, dat is voldoende.
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, bespreken. Kort maar krachtig zeggen wat je in de OP schreef. Je wil eerlijkheid van hem, stel jezelf dan ook kwetsbaar op door eerlijk te zijn over de "no-no" die je zelf begaan hebt. In zijn telefoon kijken was niet zo netjes, maar als je het hele gebeuren niet door laat sudderen blijft het een relatief klein iets en kunnen jullie allebei open en eerlijk zijn. Des te langer je wacht, des te moeilijker en gecompliceerder het wordt.

Over het gebeuren met die vrouw: als er zoveel alcohol in het spel was, heeft ZIJ zich dan alles wel juist herinnerd? Voor hetzelfde geld heeft zij geprobeerd je vriend te zoenen, heeft hij haar afgeweerd en dat was dat. Hij is het zoenen (door de alcohol?) vergeten en zij is (door de alcohol?) het afweren vergeten?
De vergissing/verkeerde herinnering hoeft niet alleen aan de kant van je vriend te zitten, kan ook aan haar kant zijn.
Open en eerlijk over praten. En daar niet te lang mee wachten.
Dulcissime, totam tibi sibdo me...
Alle reacties Link kopieren
Ik had hem waarschijnlijk onder de douche vandaan gesleurd en gevraagd wie dat was en wat er gebeurd was.
Sterker nog als hij naast me zit te appen en ik zie een vreemde naam vraag ik meteen al wie dat is.
Hij kan het zich niet herinneren, misschien is het niet gebeurd. Waarom ga je ervan uit dat het wel is gebeurd?
Of misschien heeft ze het wel geprobeerd maar heeft hij haar weggeduwd. Of...
Je weet het niet, maar ik vind dat je op basis hiervan er niet vanuit kunt gaan dat hij vreemd gaat oid.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het lekker laten. Hij kan het zich niet herinneren, wie weet heeft die vrouw wel met een hele andere man gekust ipv met jouw vriend.

Als nu bleek dat hij het contact met haar onderhield en ze stomende gesprekken hadden dan had je er wat van moeten zeggen. Maar nu, mond houden, doorgaan en je relatie niet door zo'n akkefietje laten verpesten.
Alle reacties Link kopieren
Een poll, serieus?
Damned if I don’t
Los van het zoenen vind ik mensen die zich zo laveloos drinken dat ze zich niets meer van de avond ervoor kunnen herinneren echt een afknapper. Ik zou er niets mee willen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook dat het niet gebeurd is maar wel dat ze gezien heeft dat hij lamlazarus was.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
misschien heeft hij haar ooit gezoend toen hij 13 was, kwam hij haar nu tegen op een feestje en kon zij het (en hem) zich wel herinneren en hij niet. tja.

Laat waaien.
Sowieso bespreken.

Wel heel toevallig ook dat het gesprek daarna gewist is. Ik zou toch wel argwaan hebben ;)
Alle reacties Link kopieren
Want, natuurlijk wil ik niet zo'n suffe trut zijn die stiekem de telefoon van haar vriend controleert.
Nee, je wilt niet dat je vriend weet dat jij zo'n suffe trut bent die de telefoon van haar vriend controleert.

Dat je zo'n suffe trut bent is namelijk wel duidelijk geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
Wat moet je met een man die zoveel zuipt? Blijkbaar gaat hij dan ook nog vreemd als hij drinkt. Ik zou hem niet meer kunnen vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Als hij die berichten na jullie gesprek heeft verwijderd dan weet hij heus al wel dat jij het hebt gelezen, dus dan kan je net zo goed doorzetten en hem ermee confronteren.

Verder, als je niet zo'n "suffe trut" (jouw eigen woorden) wil zijn die de telefoon van haar vriend controleert, dan moet je het gewoon niet doen. Het wel doen en erover zwijgen, maakt jou niet een minder suffe trut dan andere vrouwen die in de telefoon van hun man of vriend kijken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik heb het geduld van een draaideur. Ik bespreek alles. Gelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor niet-bespreken gekozen. Je hébt het al besproken namelijk, ook al was het wat vaag, en daarna was het gesprek foetsie.

Hij had gewoon kunnen zeggen; gezoend? Tja, ik kreeg wel een maf appje over een zoen, geen idee eigenlijk. Dan was het ook klaar geweest.

Ik vind iedereen veel mensen hier maar tam reageren trouwens. Ik had meteen doorgevraagd, gewoon vanaf het moment dat ik de naam had gezien. Mijn man en ik hebben overigens beiden geen wachtwoord/pincode op de telefoons. Ik gebruik die van hem, hij die van mij. Lon heeft ze allemaal regelmatig in de handen. Ik stuur niets dat anderen niet mogen lezen.
ceylon wijzigde dit bericht op 22-10-2018 17:45
22.44% gewijzigd
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ana_Isabel** schreef:
22-10-2018 17:35
Ik heb het geduld van een draaideur.
Prachtige uitspraak! :love:

Mag ik ‘em gebruiken? Please? Pretty please with sugar on top? And a cherry.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
Ceylon schreef:
22-10-2018 17:38


Ik vind iedereen hier maar tam reageren trouwens. Ik had meteen doorgevraagd, gewoon vanaf het moment dat ik de naam had gezien.
Ho ho niet iedereen. Ik ben zo nieuwsgierig als wat en had meteen gevraagd wie dat is en wat er in de app staat en als ik dan een of ander vaag antwoord zou krijgen had ik de telefoon ter plekke afgepakt. En dan hadden we dus ter plekke een gesprek gehad.
Alle reacties Link kopieren
Excuses Dolfje. Ik heb mijn tekst al een beetje aangepast.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven